معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1305
گفت و گو با مرگ   - 46
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1010
ویرانه ها   - 41
نظریه معماری   - 885
جنبش متابولیسم   - 41
طراحي داخلي   - 861
معماری و هنر انقلابی   - 38
سازه های شهری   - 843
ترسیمات معماری   - 35
تکنولوژی ساخت   - 827
درگذشت زاها حدید   - 34
مرزهای معماری   - 739
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 33
المان شهری   - 685
اکسپو شانگهای 2010   - 33
نگاه نو به سكونت   - 669
زاغه نشینی   - 33
معماری حوزه عمومی   - 662
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 32
نظریه شهری   - 627
معماری کانستراکتیویستی   - 31
کلان سازه   - 587
طراحی پارامتریک   - 27
معماری پایدار   - 494
اکسپو میلان 2015   - 27
معماری و سیاست   - 460
هنر روسیه   - 26
منتقدان معماری   - 451
معماری دیجیتال   - 24
معماری تندیس گون   - 444
معماری پراجکتیو   - 24
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 417
مدارس معماری   - 22
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 416
پاویون های سرپنتین   - 22
معماری شمایل گون   - 413
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری منظر   - 412
جشن نامه اتووود   - 21
آرمان شهرگرایی   - 403
بحران آب   - 21
روح مکان   - 400
معماری مجازی   - 20
طراحی صنعتی   - 386
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری مدرن   - 366
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
باز زنده سازی   - 359
پردیس ویترا   - 18
توسعه پایدار   - 339
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
تراشه های کانسپچوال   - 327
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری یادمانی   - 327
پداگوژی   - 15
معماری سبز   - 302
معماری ـ موسیقی   - 14
معماریِ توسعه   - 279
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 14
اتووود کلاسیک   - 259
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 14
بدنه سازی شهری   - 251
معماری بایومورفیک   - 14
معماری محدود   - 242
فیلوکیتکت   - 13
طراحی نئولیبرال   - 241
شهرهای در حرکت   - 12
معماری ارزان   - 241
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
معماری تجربی   - 240
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری محلی   - 240
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
محوطه سازی   - 235
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
تغییرات اقلیمی   - 229
باهاوس   - 9
کتابخانه ی اتووود   - 223
درس گفتارهای اتووود   - 9
هنر مدرنیستی   - 222
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
بنای محدود   - 219
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری های تک   - 212
بی ینال ونیز   - 7
گرمایش زمین   - 194
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 183
طراحی و پناهجویان   - 7
مسکن حومه شهری   - 183
مدرنیته؛ از نو   - 7
آینده گرایی   - 170
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری پست مدرن   - 169
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 156
معماری تخت جمشید   - 7
مسکن روستایی   - 128
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 126
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
زنان و معماری   - 126
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
هنر گفت و گو   - 123
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری انتقادی   - 122
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری ژاپن   - 109
معماری مصر   - 4
هنر انتزاعی   - 108
بلوپرینت   - 4
معماری ایران   - 105
منبع شناسی اتووود   - 4
گرافیک   - 101
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
بلندمرتبه ها   - 98
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری ـ سینما   - 95
معماری خوانی   - 4
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
معماری مذهبی   - 85
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماران و چالش انتخاب معماری   - 85
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
فضای منفی   - 82
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
طراحی مبلمان   - 82
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
اکسپو   - 73
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری هند   - 62
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری چین   - 61
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری فاشیستی   - 53

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 6
زیگموند فروید   - 6
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 2
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 12
ژاک دریدا   - 10
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 3
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 15
آن تینگ   - 4
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی گائودی   - 27
سالوادور دالی   - 2
آنتونی وایدلر   - 5
سانا   - 5
آنتونیو نگری   - 3
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنیش کاپور   - 8
سدریک پرایس   - 3
آی وِی وِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اُ ام اِی   - 33
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد سعید   - 9
شیگرو بان   - 33
ادوارد سوجا   - 7
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فدریکو بابینا   - 30
ادولف لوس   - 6
فرانک گهری   - 49
ارو سارینن   - 28
فرانک لوید رایت   - 43
اریک اوون موس   - 13
فرای اوتو   - 9
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 3
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 7
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 21
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لویی کان   - 37
اویلر وو   - 9
لوییس بورژوا   - 8
ایلین گری   - 7
لُکُربُزیه   - 131
ایوان لئونیدوف   - 4
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 26
باک مینستر فولر   - 3
مارشال برمن   - 16
برنارد چومی   - 33
مانفردو تافوری   - 16
برنو زوی   - 7
مانوئل کاستلز   - 2
بنیامین برتون   - 5
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 9
بوگرتمن   - 1
مایکل گریوز   - 6
بی یارکه اینگلس   - 68
محمدرضا مقتدر   - 4
پائولو سولری   - 4
مخزن فکر شهر   - 1
پاتریک شوماخر   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پال گلدبرگر   - 1
معماران مورفسس   - 16
پرویز تناولی   - 2
موریس مرلوپنتی   - 2
پری اندرسون   - 3
موشه سفدی   - 12
پل ویریلیو   - 16
میشل فوکو   - 39
پیتر آیزنمن   - 57
نورمن فاستر   - 35
پیتر زُمتُر   - 67
نیکلای مارکوف   - 1
پیتر کوک   - 7
هانا آرنت   - 5
پیر بوردیو   - 5
هانری لفور   - 22
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
هانی رشید   - 5
تئودور آدورنو   - 3
هرزوگ دی مورن   - 27
تادو اندو   - 13
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تام مین   - 13
هنری ژیرو   - 3
تام ویسکامب   - 10
هنریک وایدولد   - 1
توماس پیکتی   - 5
هنس هولین   - 4
توماس هیترویک   - 30
هوشنگ سیحون   - 14
تیتوس بورکهارت   - 2
هومی بابا   - 2
تیموتی مورتُن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
تیو ایتو   - 23
والتر بنیامین   - 23
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
والتر گروپیوس   - 13
جان برجر   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 9
جان هیداک   - 4
ولف پریکس   - 1
جفری کیپنس   - 3
ونگ شو   - 8
جورجو آگامبن   - 4
ویتو آکنچی   - 12
جوزپه ترانی   - 2
ویوین وست وود   - 6
جونیا ایشیگامی   - 2
ک. مایکل هیز   - 2
جیمز استرلینگ   - 1
کارلو اسکارپا   - 5
جین جیکوبز   - 1
کازیو سجیما   - 2
چارلز جنکس   - 5
کالین روو   - 1
چارلز کوریا   - 15
کامران دیبا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کامرون سینکلر   - 11
حسن فتحی   - 5
کریستفر الکساندر   - 2
حسین امانت   - 3
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلود پَره   - 3
دانیل لیبسکیند   - 22
کنت فرمپتن   - 14
دنیس اسکات براون   - 10
کنزو تانگه   - 9
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید رُی   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید گیسن   - 2
کوپ هیمِلبِلا   - 21
دیوید هاروی   - 24
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 12
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 91
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 12
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -744
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -310
صنعتی   -97
فرهنگی   -267
گالری   -84
پاویون   -252
هتل   -73
موزه   -246
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -227
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -33
تفریحی   -149
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -112
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : مهدي معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار



اتووود نامه
 
هنر و معماری اوایل قرن بیستم روسیه
معمار گرامی،

معماری و هنر روسیه در قرن بیستم، به وضوح تحت تاثیر دو رخداد انقلاب و جنگ جهانی دوم قرار دارد، بی شک انقلاب روسیه که در ابتدا حامی هنر آوانگارد ایده ئولوژیک و پس از مدتی تبلیغ کننده صرف هنر حاکمیتی است و رسالت خود را اجتماعْ سازی سلسه مراتبی از طریق طراحی می داند، نقش عمده ای در شکل گیری انگاره های معمارانه و هنری روسیه بازی می کند.

اما بر خلاف روایت غالب، معماری و هنر روسیه ی پس از جنگ جهانی دوم، از یک سو تلاش می کند خود را از سایه کلان روایت هایی همچون کانستراکتیویسم و سوپره ماتیسم خارج کند و به خوانش تازه ای از این جریان ها دست یابد و از سویی دیگر رئالیسم سوسیالیستی تبلیغ شده از سوی دستگاه های حاکمیتی را به صورتی ضمنی پس بزند، ثمره این ازمون نوعی از مدرنیسم موازیِ شرقی است که کمتر به اجتماعْ سازی می اندیشد و با تمرکز بر ریشه های شکل گیری اش، در سبک و پرداخت معمارانه به گفت و گویی مشکوک و مضطرب با غرب مـی نشیند.

معماران که در این مقطع زمانی دیگر خود را تحت شمول استالینیسم نمی بینند، به معماری و شهرسازی نوینی می اندیشند که همچنان تکنولوژی را به مثابه ایده ئولوژی مدرنیستی ملاک خود قرار داده است، اما توانسته نوعی از محلی گرایی را نیز با این بن مایه ایده ئولوژیک ترکیب کند و با توجه به امتدادش تا اواسط دهه 90، به دست اورد دیگری نیز نائل اید و ان توسعه زبان مدرنیسم متاخر است؛ آنچه کمی بعد در لایه ای از تفاسیر تاریخی به پست مدرنیسم تعبیر می شود.

مجموعه گرداوری شده به بهانه پروژه "معماری خوانی در تفلیس" سعی دارد ریشه های شکل گیری هنر و معماری ابتدای قرن بیستم در روسیه را در قالبی مختصر معرفی کند و به موازاتِ معرفی کردن معماران و ایده پردازان آوانگارد ان مقطع زمانی با معرفی پروژه های ساخته شده و ساخته نشده ان ها، تصویری نسبتا شفاف از هم گرایی ایده ئولوژی و آرمانگرایی و تحولات سیاسی و مناسبات فرهنگیِ مکان و تلاش های نافرجام برای اعمال تغییرات فرهنگی و اجتماع سازی از طریق طراحی تبیین نماید.

فرایندی که نه فقط در سطح اجتماعی و فرهنگی که در سطح طراحی نیز به نتایج الزاما قابل قبولی نرسید، اما، علی رغم نادیده گرفته شدن تعمدی اش توسط تاریخ نگاران معماری غرب تا دهه 50، کشف مجدد و خوانش انتقادی اش پس از دهه 60 توانست موتور محرک نظریه و گفتمان معماری باشد.

آرش بصیرت

سردبیر اتووود

معماری خوانی در تفلیس
   الگوهای رشد شهری روسیه کمونیستی
 شهرسازی شوروی در نخستین سال های پس از انقلاب ـ بخش اول  شهرسازی شوروی در نخستین سال های پس از انقلاب ـ بخش دوم  طرح های پیشنهادی شهرسازی روسیه کمونیستی در ابتدای قرن بیستم
شهرسازی شوروی در نخستین سال های پس از انقلاب ـ بخش اول شهرسازی شوروی در نخستین سال های پس از انقلاب ـ بخش دوم طرح های پیشنهادی شهرسازی روسیه کمونیستی در ابتدای قرن بیستم
   اتووود کلاسیک ـ ایده های محقق نشده معماران آوانگارد روسیه
 برج ندیم کریم؛ افقی از ماسه و باد و خورشید برای تجسم کوچ نشینی شهری   اتووود کلاسیک ـ طاق های معلق در آسمان ـ ال لیسیتکی  اتووود کلاسیک ـ محور استقرار ـ ایوان لئونیدوف
برج ندیم کریم؛ افقی از ماسه و باد و خورشید برای تجسم کوچ نشینی شهری اتووود کلاسیک ـ طاق های معلق در آسمان ـ ال لیسیتکی اتووود کلاسیک ـ محور استقرار ـ ایوان لئونیدوف
   تاریخ نگاری نظری آوانگاردهای روسیه
 تراشه های کانسپچوال ـ یوتوپیا از رویای لئونیدف و والتر گروپیوس تا دهشت کابوس اِرْنْسْت مِی    سوپره ماتیسم در میان روزها؛ از مالویچ تا کاندینسکی ـ بخش اول   سوپره ماتیسم در میان روزها؛ از مالویچ تا کاندینسکی ـ بخش دوم
تراشه های کانسپچوال ـ یوتوپیا از رویای لئونیدف و والتر گروپیوس تا دهشت کابوس اِرْنْسْت مِی سوپره ماتیسم در میان روزها؛ از مالویچ تا کاندینسکی ـ بخش اول سوپره ماتیسم در میان روزها؛ از مالویچ تا کاندینسکی ـ بخش دوم
   معمارْ ستاره ها ـ معرفی مختصر آوانگاردهای روسیه
 معمارْستاره ها به روايت اتووود ـ ال لیسیتسکی  معمارْ ستاره های اتووود ـ ایوان لئونیدوف  معمارْ ستاره ها به روایت اتووود ـ ولادیمیر تاتلین
معمارْستاره ها به روايت اتووود ـ ال لیسیتسکی معمارْ ستاره های اتووود ـ ایوان لئونیدوف معمارْ ستاره ها به روایت اتووود ـ ولادیمیر تاتلین
   عکس ها و ماکت هایی از روسیه کمونیستی
 ماکت های اوانگارد معماری کانستراکتیویسم روس از دانشجویان استرالیایی  مجموعه عکس معماری کانستراکتیویسم ؛ مرزهای تبدیل معماری حوزه عمومی به مونومان های تاریخی  معماری شوروی سابق از بالا؛ هندسه ی مدرنیسم ایدئولوژیک
ماکت های اوانگارد معماری کانستراکتیویسم روس از دانشجویان استرالیایی مجموعه عکس معماری کانستراکتیویسم ؛ مرزهای تبدیل معماری حوزه عمومی به مونومان های تاریخی معماری شوروی سابق از بالا؛ هندسه ی مدرنیسم ایدئولوژیک
   جریان های غالب هنر اوایل قرن بیستم روسیه
 رازگونه سازی پیشرفت؛ کازیمیر مالویچ و سوپره ماتیسم  ماموریت برای پیشرفت؛ ولادیمیر تاتلین و کانستراکتیویسم
رازگونه سازی پیشرفت؛ کازیمیر مالویچ و سوپره ماتیسم ماموریت برای پیشرفت؛ ولادیمیر تاتلین و کانستراکتیویسم
معماری خوانی در تفلیس

همکاران
علیرضا امتیاز ـ ارش بصیرت ـ ندا باقری ـ نیلوفر ده بزرگی ـ یاسمن فرودی ـ فائزه کشتکار ـ فاطمه موسوی مقدم

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group