ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ویلای مسکونی محمودآباد
طراح : سیاوش اکبری
مجتمع تجاری / مسکونی پرشین
طراح : حمید عرفان
طراحی موزه خودروهای کلاسیک با رویکرد بایونیک
طراح : سیاوش اکبری
ویلای مسکونی نمک آبرود
طراح : سیاوش اکبری
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
معماری به مثابه ابزار سرمایه جهت مقابله با مأموریت اجتماعی خود . رینیر دِ گِراف . قسمت اول
پلان بی: شهر بالای شهر ـ استودیو طراحی نویون
معماری و سقف شیشه ای در روایتِ گل ناز خسروانی و سارا جعفری
بیست موزه برتر قرن بیست و یک ؛ از نگاه آرک دیلی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
الهام علائی در مورد پروژه کتابخانه مرکزی علم و صنعت ایران نوشته است:
سلام. من برای انجام کار تحقیقاتی دانشگاه، نیاز به مدارک کامل این بنا دارم و تصاویری که در اینجا بارگذاری شده، ...
پری دارایی در مورد پروژه طراحی خانه مد نوشته است:
کارتون بسیار‌عالیه موضوع طرح نهایی‌من هم خانه مد هست ولی متاسفانه نمونه موردی داخلی پیدا نکردم هر چی گشتم میتو ...
پری دارایی در مورد پروژه خانه مد شیراز نوشته است:
سلام کارتون عالیه من نمونه موردی داخلی از خانه مد میخواستم میشه لطف کنید و برای من هم ارسال کنید ممنونم
Pa ...
الهه حاجحسینی در مورد پروژه مرکز فرهنگی خیام نوشته است:
لطف پروزه تون رو در اختیار من بگذارید[email protected] ...
حسین حسینی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
در این فرودگاه طبق تریدی ها ارباس 380 لندینگ کرده... یعنی فرودگاه شما تایپ f است. درسته؟ ...
پردیس جعفری در مورد پروژه میدان اجتماعی شیراز: جولانگاه ابتهاج نوشته است:
ایده طراحی به وسیله دخل و تصرف که در حال حاضر انفاق افتاده است بسیار جذاب است و مهمتر از آن شهر شیراز نیازمند ...
شرکت زیگوران در مورد پروژه مجتمع مسکونی -تفریحی با رویکرد پویایی اجتمایی نوشته است:
این پروژ در زمینه خودش میتواند کم نظیر باشد ، استفاده از یک زمین با دو کاربری( آن هم به صورت کاملا جدا،استفاده ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
محمد مرادی بیجارپسی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    دانشگاه و مرکز بین‌المللی مطالعات هنرهای سمعی و بصری کالیفرنیا (لس‌آنجلس)
    دانشـــــــــــگاه : -
    سال طـــــراحی : 1389
    مـــــــــــــــــکان : لس آنجلس_کالیفرنیا
    کـــــارفـــــــــرما : بخش ترویج هنر های بین الملل هالیوود
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1389/09/30
    مســــــــــــاحت : 350
    تعـــداد بازدیـــــد : 4506
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : -
     ایده های طراحی : (حلقه فیلم گسسته شده+کوه های رسوبی و لایه لایه لس آنجلس ) در قرنی که مطالعات تکنولوژیک و پیچیدگی‌های یک جهان پر از سیم‌کشی به نوعی بیداد در بستر زندگی اجتماعی، بشری تبدیل شده است، چه چیز می‌تواند موجب آسایش و تکامل روح و روان انسانی در چنین دنیای تکنولوژیک شود؟ و چه چیز می‌تواند او را ادامه زندگی در یک جامعه صنعتی یاری کند؟ بله این هنر است که آن بخش پنهان زندگی انسانی را شامل می‌شود. بخشی که به ارضای نیازهای روحی او پرداخته و نیمه دوم زندگی اجتماعی فرهنگی او را تعریف می‌کند. این موسیقی و هنرهای بصری است که می‌تواند در راستای رسیدن به چنین اهدافی او را همراهی نماید. هنرهایی که روح او را به تسخیر درآورده و در به کمال رسیدن او نقش بارزی را ایفا خواهد کرد. به گفته‌ی برنو والتر: من زندگی نمی‌کنم مگر برای موسیقی که از زمان جوانی روح را تسخیر می‌کند. پس می‌توان به نیروی اعجاب انگیز هنر برای رسیدن به یک جامعه متعادل که افراد در آن به نوعی تکامل و نبوغ می‌رسند پی برد. هنرهای سمعی بصری جزیی لاینفک از زندگی بشر به حساب می‌آیند چنان که به گفته نیچه: زندگی بدون موسیقی اشتباهی است بزرگ. هنرهای سمعی بصری می‌تواند سرآغاز و سرچشمه‌ی اتفاقات بزرگ در عرصه زیستی بشری باشد، می‌تواند انسان‌ها را از رنگ‌ها، قوم‌ها و نژادهای مختلف با هم همراه کند، می‌تواند باعث دوستی‌ها و صلح در عرصه‌ی بین‌المللی باشد، می‌تواند عشق نوع دوستی را در ملت‌ها بیدار کند. همانطور که به گفته سن سانس :هنر و به خصوص موسیقی زبان واقعی جهان است، موسیقی هنر عقل‌های گمراه و اسیر نیست بلکه هنر آزاده‌ترین و فعالترین عقل‌هاست موسیقی وسیله است برای اتفاق و تفاهم مشترک بین انسان‌ها. وظیفه دانشگاه و مرکز بین‌المللی مطالعات هنرهای سمعی بصری نیز در راستای ایجاد تفکر و ارتقای چنین هنرهایی است. جایی که به یک مرکز و یک مرجع تولید علمی و فنی هنرهای بصری تمام ملل تبدیل خواهد شد. در این پروژه به آرزوهایم که آوردن علم و یادگیری آن، به محیط‌های تولید علم است دست یافتم و فضایی را به عنوان دانشگاه، که هر ساله برترین‌های دانشجویی را در سراسر جهان گرد آورده و پروژه را به یک پایگاه اندیشه‌ساز در زمینه هنرهای سمعی بصری تبدیل خواهد کرد. Teories and concepts پاسخ سؤال دانشگاه و مرکز هنرهای سمعی بصری باید چگونه می‌بود؟ چه مفاهیمی باید خود را در پروژه جلوه می‌داد؟ باید چه نوع برخورد با تفکرات بصری در پروژه ایجاد می‌شد؟ جواب این سؤال نیز برایم کاملاً‌ روشن بود، من باید به نمادپردازی در زمینه هنرهای سمعی بصری می‌پرداختم، نمادهایی که هرکدام به ایجاد یک اندیشه در نوع نگرش به شکل‌گیری پروژه بود، جایی که خود مرکز تولید چنین هنرهایی باشد و به عنوان یک اسطوره در سراسر جهان معرفی شده باشد. بله جواب چنین نمادی هالیوود و شهر لس‌آنجلس که به گونه ای مرکز تولید هنرهای سمعی بصری است زمینه یا بی شد. جایی که به عنوان یک مفهوم کل در تولید چنین هنرهایی در سراسر جهان تبدیل شده است. پس آیتم و موردهای طراحی‌ام را به خوبی پیدا کردم. دو دیدگاه: 1) کوه‌های لس‌آنجلس که خود یکی از نمادهای هالیوود بود. 2) ارتباط مفهومی و نمادگرا با تعریف هنرهای بصری. کوه‌های لس‌آنجلس که از نوعی لایه های رسوبی وفشرده تشکیل شده‌اند، یکی از فرآیندهای طراحی پروژه بود. احجام لایه لایه و درهم پیچیده پروژه که به نوعی فولد ما بین ریزوم و کاسپ (CUSP) تبدیل شده اند، برگرفته از همین تعاریف و نمادها در شهر لس‌آنجلس می باشد که به یک مفهوم دو جانبه تبدیل شده است. شکل کلی پروژه القاگر بصری و نوعی انتزاع از یک نوار فیلم از هم باز شده که به صورت لایه لایه کنار هم قرار گرفته‌اندبه تعریف مبانی و اهداف خود پرداخته است. پروژه مجاز از نوع تفکر به هنرهای بصری و همچنین تفهیم کننده‌ی، کوه‌های لایه لایه و رسوبی لس‌آنجلس است، که به طور نرم در بستر شهری لس‌آنجلس به تفهیم مبانی خود می‌پردازد. پس کانسپت‌های طراحی: 1) نوار فیلم باز شده 2) کوه‌های رسوبی و لایه لایه جنوب لس‌آنجلس و هالیوود ایده‌ها و کد واژه‌ها 1) پروژه حرکت نوعی ریزوم به کاسپ است. 2) پروژه به نوعی پویایی و سیالیت در لایه‌ها دست پیدا کرده است. 3) هندسه حرکتی پروژه دقیقاً براساس تغییرات امتداد رشته کوه‌های لس‌آنجلس گسترش یافته 4) پروژه به نوعی ادغام مفاهیم کاملاً متفاوت در یک کالبد و بدنه‌ی یکسان، دست یافت که این یک موفقیت و یک نقطه عطف در ایدئولوِی فولدینگ به شمار می‌رود.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
سعید بشارتی فر ( 1389/10/10 ) : مهندس تبریک
یک لطفی میکنی یک راه ارتباطی برای ما با خودتون فراهم کنید.
جسارتا شما کدام دانشگاه هستید؟
اشکان شهبازی ( 1391/01/24 ) : با وجود بی حوصلگی تمام متن رو خوندم کوههای رسوبی!!!!!حیف
lمنصور مومنی نسب ( 1391/09/08 ) : سلام
متن و نوشتاری که نوشتین خیلی جالبه اما این جذابیت و آرامشی که گفتین توی طرحتون دیده نمیشه، مخصوصا توی فضای داخلی بنا که خیلی هم محدود هستن. از رنگ های فضای داخلی می ترسم
اگه میشه لطف کنین از بخش های دیگه بنا تصویر بدین
ممنون از طرحتون
حامد کرمی ( 1392/06/13 ) : برای درک بهتر از این کار اگه تصاویر بیشتری باشه خیلی بهتره
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group