ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
شهر كتاب راه آهن( پروژه وليعصر پلاك 1)
طراح : محمد امين طاهري
طراحی مجتمع مسکونی با رویکرد ارتباط بیشتر ساکنین
طراح : عباس سفری
M U D T R A P P E R
طراح : سروش عطارزاده
سردرب مدیریت برنامه ریزی
طراح : ناهید محمدعلی خانی
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
بیانیه مشترک هیئت اجرایی و داوران مسابقه طراحی غرفه ایران در دوسالانه ونیز سال 2016
روش شناسی طراحی شهرهای فشرده و متراکم
اتووود كلاسيك ـ باوهاوس ایالت وایمار ـ والتر گروپیوس
طراحی و بحران پناهندگان در هفت پرده به روایت آلیس راستورن . قسمت سوم
کامنـــــــــت پــــروژه ها
الهه حاجحسینی در مورد پروژه مرکز فرهنگی خیام نوشته است:
لطف پروزه تون رو در اختیار من بگذارید[email protected] ...
حسین حسینی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
در این فرودگاه طبق تریدی ها ارباس 380 لندینگ کرده... یعنی فرودگاه شما تایپ f است. درسته؟ ...
پردیس جعفری در مورد پروژه میدان اجتماعی شیراز: جولانگاه ابتهاج نوشته است:
ایده طراحی به وسیله دخل و تصرف که در حال حاضر انفاق افتاده است بسیار جذاب است و مهمتر از آن شهر شیراز نیازمند ...
شرکت زیگوران در مورد پروژه مجتمع مسکونی -تفریحی با رویکرد پویایی اجتمایی نوشته است:
این پروژ در زمینه خودش میتواند کم نظیر باشد ، استفاده از یک زمین با دو کاربری( آن هم به صورت کاملا جدا،استفاده ...
علی علی اکبریان در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
ورودی مجموعه اصلا شاخص نیست. ای کاش روی این مسئله بهتر کار شده بود. ...
ایده خواجوند در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
کانسپت قوی و هماهنگ با فرم همچنین فضاها و محیط‌های داخلی هماهنگ با برون و مناسب انسان ...
زهرا ابراهیمی کرمانی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
سلام خيلي ممنونم از شما
بطور كل ميتوان كانسپت اين طرح را قطره اب دانست.
شما ظرف ابي را تصوركنيد كه يك ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
طاهره ریاضی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    سرپناه ایستگاه BRT(طرح اول مسابقه)
    دانشـــــــــــگاه :
    سال طـــــراحی : 1390
    مـــــــــــــــــکان : تهران
    کـــــارفـــــــــرما : شرکت عرف ایران
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1390/11/22
    مســــــــــــاحت : 36
    تعـــداد بازدیـــــد : 3152
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی : مبنای طراحی در شروع کار بر اساس ایجاد کردن فضایی نو و تازه برای مخاطب بود و ایده اصلی فرم ایستگاه القای حس حرکت به مسافران می باشد.تخلخل های موجود در بدنه ایستگاه به منظور تلفیق هرچه بیشتر فضای داخل و خارج ،به دلایل زیباشناختی و همچنین به دلیل ایجاد فضاهای تبلیغاتی و روشمایی می باشد.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
الهام موسوی ( 1390/11/22 ) : سلام خسته نباشید با این کار خوبتون
شما تو مسابقه ی طراحی نفر اول شدید؟
بهروز حصارخانی ( 1390/11/22 ) : سلام خسته نباشید طرح تون قشنگه کاملا فکر شده است موفق باشید
طاهره ریاضی ( 1390/11/22 ) : خیلی ممنون از لطفتون خانم افشار و آقای حصار خانی.بله این طرح به عنوان طرح اول انتخاب شد.
رسول مرادی ( 1390/11/22 ) : با عرض خسته نباشي.....
ببخشيد مي خواستم بدونم محدوديت فضايي داشته ايد براي طراحي يا نه ؟
اگر كه نداشته ايد به نظر من مي تونستيد در كنار فضا از فضاي سبز نيز بهره ببريد و .... كه اگر محدوديت نداشته باشيد بقيه موارد را بعدا ذكر كنم.........
با كمال تشكر.........
پيمان اسحاقی ( 1390/11/22 ) : با سلام ضمن خسته نباشید .باید بگم که مجری این مسابقه افراد متخصص تدر زمینه ی معماری نبودند چون این طرح ضمن زیبایی فرمولوژیکی اصلا ایده طراحی نداشته بلکه یک فرم نااقلیدسی بیش نیست وخیلی فاصله داره تا به یک طرح خوب نزدیک بشه .درضمن ایستگاه جایی هست که همه هرروز چندین باراونو می بینن وباید یاد آور مفاهیم فرهنگی هنری جامعه یا حداقل هندسه ی مربوط به بافت اونجا باشه.
الهام موسوی ( 1390/11/22 ) : من 3تا طرح فرستاده بودم البته به صورت راندو شده بود و چون خیلی عجله ای شد حتی یه کپی هم ازشون نگرفتم...
راستی خانم ریاضی جایزش چی بود؟
حسن حسنی ( 1390/11/22 ) : اقای پیمان خان منظورت ازاینکه باید فرهنگونشون بده چیه؟اصلا تعریف شماازفرهنگ چیه دوست من؟
حسن حسنی ( 1390/11/22 ) : اقای پیمان خان منظورت ازاینکه باید فرهنگونشون بده چیه؟اصلا تعریف شماازفرهنگ چیه دوست من؟
مهدی جهانگیری ( 1390/11/22 ) : روند طراحی جالب و زیبایی داشتین.
موفق باشید.
طاهره ریاضی ( 1390/11/22 ) : ممنون آقای مرادی بله محدودیت های وجود داشت و عمده ترین محدودیت عرض سرپناه بود که باید حداکثر 1.5 متر باشه.البته من در طرح اولیه ام یکسری حرکت هایی در داخل سرپناه به عنوان محلی برای فضای سبز انجام داده بودم که در مرحله بعدی حذف شد.
طاهره ریاضی ( 1390/11/23 ) : ممنونم آقای اسحاقی.برای نکته اولتون که به غیر متخصص بودن مجری مسابقه اشاره کردید باید بگم درسته که عرف ایران در زمینه معماری متخصص نیست اما داوران و نظر دهنده گان برای بخش مسابقه تا اونجایی که بنده اطلاع دارم عمدتا از متخصصین در زمینه طراحی صنعتی و همچنین مسئولین بارتبه بودند.در مورد نکته دوم که بهش اشاره کردید باز هم باید بگم که این فرم بدون شک با ایده اولیه بوده و در ذهن من وجود داشته و این که شما انقدر راحت این اظهار نظر رو میکنید عاقلانه نیست.اما با این مساله که جای کار زیاد داره کاملا موافقم.و در مورد نکته فرهنگ هم بهتر ابتدا سوال آقای حسنی رو جواب بدید تا تکلیف مشخص باشه و یک سوال هم من ازتون دارم به نظر شما وقتش نشده ما هم کمی فرهنگ بسازیم؟؟؟
طاهره ریاضی ( 1390/11/23 ) : ممنونم آقای جهانگیری..
مرتضی نیک فطرت ( 1390/11/23 ) : خانم مهندس تبریک بابت این موفقیت
طاهره ریاضی ( 1390/11/23 ) : خانم افشار توی سایت عرف ایران در قسمت اخبار همه جزییات مربوط به جوایز و.. وجود داره.
طاهره ریاضی ( 1390/11/23 ) : ممنون آقای نیک فطرت
فرزان شاماسب لو ( 1390/11/23 ) : سلام. خسته نباشید.به نظرم این طرح از اون دسته طرح هایی هست که در اونها گام اول در جهت ایجاد تم کلی طراحی خوب برداشته می شه اما از پرداخت قوی برخوردار نیست (به اصطلاح در مرحله ایده متوقف می شه). وقتی حجمی به صورت مش طراحی میشه و تم اصلی استخراج میشه قابلیت اینو داره که حتی با سعی و خطا در چندین مرحله اصلاحات ظریفی روش صورت بگیره. علاوه بر اون بعضی از دیتیل ها در این که طرح رو از ناب بودن خارج کنند و به طرح های بازاری نزدیک کنند خیلی موثر هستن. اما ویژگی خوبی که این نوع از طرح ها دارند اینه که بخش زیادی از اشکالات اونها با بازنگری میتونه حل بشه و ضمن حفظ قالب کلی اولیه شخصیت قوی تری پیدا کنند.... موفق باشید
حنانه خلیلی صرافی ( 1390/11/23 ) : سلام خسته نباشید.باید بگم کارتون خیلی خوب و معمارگونه بود
مخصوصا حفره هایی که جهت نورگیری قرار دادین.ولی فکر میکنم جا برای پیشرفت بیشتر وپختگی بیشتر داشته باشید
با آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز.
رضا خالقی راد ( 1390/11/23 ) : سلام
ایده طراحی که القای حرکت را به انسان دست میدهد بسیار زیباست
موفق باشید
پيمان اسحاقی ( 1390/11/23 ) : با سلام به دوستان عزیز انتقاد پذیر (آقای حسن خان _خانم ریاضی) خسته نباشید. قصد من فقط گفتمان در حوزه ی مفاهیم معماری هست خدایه ناکرده قصد توهین ندارم.در مورد فرهنگ (فرهنگ مجموعه ی پيچيده ای از دانشها، باورها، هنرها، قوانین، اخلاقیات، عادات و هرچه که فرد بعنوان عضوی از جامعه، از جامعه خویش فرا مي گيرد، تعریف می شود.وقسمتی ازاین تعریف که مربوط به این پروژه هست فرهنگ بصری درعناصر فضای شهری می باشد این بدین معنا هست که ما مفاهیم نام برده را که فرهنگ را تعریف می کند بایددر یک هندسه ای با این فرمت عرضه شود نه با یک فرمی که بن مایه های هندسه ی غیر آن مفاهیم راداشته باشد مثلا مثال بارزی که هست درمعماری ایرانی درفضا های آن یک تقارنی حاکم هست که مبانی این تقارن همان اسلوب معادله ی تقارن و نظم حاکم برجهان را با اشکال وریتم نشان می دهد منظور من قصد جسارت نیست بلکه طرح یک مسئله ای است که هر شهرونددر روز بارها این فرم را می بیند و حرف من در این است که تاثیر این فرم چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم به ضمیر ناخودآگاه فرد چیست آیا بهتر نیست ایستگاهی که به صورت یه المان یا یه موتیف تعریف می شه دارای قابلیت تاثیرگذاری باشه یا یه حس نوستالوژی فرد را تقویت کنه یا نه یه پارادایمی رو تعریف کنه که قابلیت انعطاف پذیری تو حس های مختلف داشته باشه نه فقط یه کمپوزیسیون خالی حجم و در مقام انتقاد هرچیز باید نکات کلیدی اونو درنظرگرفت نه مسائل ظواهری.و این نظرشخصی منه و دلیل بر صحت قضیه نیست .وراجبه ایجاد فرهنگ نیز باید بگم که ساختار شکنی مفاهیم فرهنگی در شاخه ی عناصر بصری باید اول ساختار را شناخت بعد ساختار شکنی کرده ویه فرهنگ بصری جدیدی ایجاد کرد که انشا ا...موفق به این مسئله در اینده میشوید
حميده خضري پور ( 1390/11/23 ) : سلام خانم رياضي خسته نباشيد ايده اتون جالبه و با كار بيشتر ويك سري تغييرات به حجم زيبا تري ميرسيد
محمد نوروزی ( 1390/12/01 ) : با پیمان اسحاقی موافقم
علی کردی ( 1391/01/25 ) : خسته نباشید، آینده از آن شماست که روی خط فکری خودتون حرکت می کنید براتون آرزوی موفقیت دارم.
مهدی صادق زاده تجرق ( 1391/02/26 ) : سلام
با احترام به طرح مورد نظر باید خیلی روان عرض کنم که چرا باید ایستگاه(توقف) به جای داشتن سکون و آرامش در این حجمه ی شهری فرد رو به حرکت وادار کنه؟!!به نظر در مورد مفهومی شدن طرح تامل بیشتر خالی از لطف نبود.مضافا اقلیم در کار شما و در نظر گرفتن شرایط مختلف جوی اعم از سرما و گرما و نزولات جوی جایگاه متزلزلی داره.
مهدی ماهوتیان ( 1391/02/27 ) : خسته نباشید
میشه در مورد نوع مصالح پیشنها دیتون برای اجرا و نحوه اجرا یکم توضیح بدید
ممنون
maryam o ( 1391/03/09 ) : جالب نیست. اصلا.
حسن صادقی ( 1391/03/15 ) : نسبت به کار دیگه ای که یکی از دوستان در همین موضوع چند وقت پیش اینجا گذاشته بودن اصلا قابل قیاس نیست
حامد عیوض پور ( 1391/05/12 ) : در مورد فرهنگ و این حرفا به نظرم حق با شماست ولی ای کاش معلولین رو هم در این طرح ئدر نظر میگرفتین تو کشوری که نزدیک 4000000 معلول داره فک کنم این حق معلولین سواره اتوبوس بشن
امین شهامی پور ( 1391/05/13 ) : سلام خانم ریاضی خسته نباشید.ببخشید جایزه های شما رو به خودتون دادند؟ یا اینکه طفره رفتند؟
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group