ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
خشت خانه
طراح : عیسی قاسمیان
ویلاهای سُهی و سُهی
طراح : سعید محسن یونسی
هایکو خانه
طراح : محمد موذنی
زخم های پنهان
طراح : حمیدرضا معماریان
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
تراشه های کانسپچوال ـ هومی بابا و فضای سوم؛ امر هیبریدی و فروپاشی هویت تکین
هنر گفت و گو ـ معماری و مادری
تراشه های کانسپچوال ـ پیتر آیزنمن و هستی شناسی پیوندی امر خودْآیینِ درونْ ماندگارِ ناـ کلاسیک
[25×25] اولین چالش آرشی تاک؛ ترسیم ایده یک پروژه معماری با بیانی ساده
کامنـــــــــت پــــروژه ها
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد و لباس نوشته است:
با سلام و خسته نباشید واسه طرح زیباتون،
عنوان پایان نامه من هم خانه مد هست اگه میشه مقالتون و ضوابت و از ...
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام روزتون بخیر طرحتون و ایده طراحیتون جالب بود اگه میشه مقالتونو برام بفرستید تا مطالعه کنم و کمکی در پایان ...
مهسا خوش رضا در مورد پروژه مرکز نمایش های آئینی نوشته است:
سلام خانم تقوی. پروژه تون واقعا عالیه. من این ترم میخوام همین موضوع رو طراحی کنم. ممنون میشم اگه بتونید ریز فض ...
کیانوش دهکردی در مورد پروژه اسکیس و راندو نوشته است:
?salam cheor mitonam ba shoma tamas begiram @
سلام
وقت بخیر
[email protected]
0912361 ...
حمیده محمدرضاپور در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
سلام جناب شاکری
یکی از نمونه های موردی متن برای پایان نامه مهد جوانه هاست
در صورت امکان می خواستم لط ...
فرزانه علوی مقدم در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام خانم محمدی،کارتون واقعا عالی بود، میشه ریزفضا و پلانتون رو واسم بفرستید؟ [email protected] ...
Asal Dia در مورد پروژه خانه ی مد نوشته است:
سلام کارتون بسیار عالی و ارزشمنده میشه لطفا برای پایاننامه ی من هم با موضوع طراحی خانه مد و لباس کمکم کنید. ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
امیرعلی رستگار رازی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    معماری باد
    دانشـــــــــــگاه : هنر و معماری کمال الملک (نوشهر)
    سال طـــــراحی : 1391
    مـــــــــــــــــکان : -
    کـــــارفـــــــــرما : جایزه معماری میرمیران
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/01/12
    مســــــــــــاحت : 1
    تعـــداد بازدیـــــد : 3088
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : آموزشي
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی : گفت می خواهی معماری کنی باد را؟ گفتم آری! گفت پس بگذار حواس یاریت دهند در این راه: بشکن دیوار ها را! بریزان سقف ها را! و آنگاه که نسیم شمالی... گونه هایت را نوازش کرد... و آنگاه که احساست معلق ماند به مثابه باد... مقصود را یافته ای.  گفتم آخر چگونه؟! مگر نه آنکه فضا با دیوار حادث می شود؟ با سقف؟ گفت خاااموش! چشمانت را ببند و آن را حس کن... بگذار بنایت باد را در آغوش بگیرد... آن را بپروراند و به تو هدیه کند! اما این پایان راه نیست!! او باید تجسم باد باشد...نمادی از باد... حتی در آن ساعت بی باد بودن... و در اوج سکون... او حرکت میکند... و به حرکت در می آورد احساست را... 

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
علي رضا ( 1391/01/12 ) : کار شما خوبه و تلاشت قابل تحسینه.اما با توجه اینکه داوران بنیاد میرمیران بسیار متوجه دانشجویان خودشون هستند که تو این مسابقه برنده بشوند زیاد امید وار نباش برنده بشی مگر اینکه یه آشنایی داشته باشی.
معماری و طبیعت سبز که واقعا آبروبری بود.همه بچه های هم کلاسی دانشگاه.........همه با هم ولو به طرح قابل تقدیر یه چیزی برنده شدند.
البته علت افت کیفیت مسابقه و از دست دادن اعتبار هم همینه.فقط دلم میسوزه که اسم استاد میرمیران پای این مسابقه هست. :(
امیرعلی رستگار رازی ( 1391/01/12 ) : سلام جناب عظیمی. ممنون از اینکه وقت گذاشتین و کار رو دیدین. راستیتش تا حدودی باهاتون موافقم. من هم پارسال از بعضی طرح ها شوک شدم که واقعا بیشتر گرافیک بود تا معماری! اما طرح های خوب هم انتخاب شده بود. ولی به نظرم این ایرادی که فرمودین به مسابقه وارد هست. البته امسال این کار رو با تاخیر بردم که متاسفانه قبول نکردن شرکتش بدن. ولی به نیت این مسابقه بود واسه همین اینجا گذاشتم
امیرعلی رستگار رازی ( 1391/01/13 ) : سلام به همه دوستان عزیز. واقعا ممنونم از دوستانی که لطف میکنن و به کار نمره میدن. خواهشمندم نقد خودتون رو هم راجع به کار بگین که بتونم استفاده کنم. ممنون
رجینا فلنجی ( 1391/01/13 ) : با سلام به دوست عزیز
چیزی که توی همه کارهات مشترکه تلاش برای رسیدن به کانسپتی متفاوت نسبت به آنچه در ذهن همه وجود داره است. اما در بعضی از کارات به نظر میرسه ایده ها و مبانی کار بسیار قوی و در عوض تلاش برای رسیدن این کانسپت به فرمی معمارانه ناموفق بوده است.
ولی با این همه در کل سبک کاریت و جرات و شجاعتتو تحسین میکنم
راستی این پروژت ناخودآگاه منو یاد پروژه کتابخانه بیچارک انگلس قزاقستان میندازهhttp://www.etoood.com/NewsShow.aspx?nw=419
امیرعلی رستگار رازی ( 1391/01/14 ) : ضمن سلام و عرض تشکر از این که وقت گذاشتین و کار رو دیدین. واقعا ممنونم. این جمله رو یه بار یه دوست عزیزی هم بهم گفته بود جناب قلیچی. متاسفانه یا خوشبختانه من حالا حالا ها کار دارم تا به یه طرح خوب برسم. :) با گفته هاتون تا حد زیادی موافقم. هدف اصلی من در این کار ایجاد حس فضایی در مخاطب و بیان این نکته بود که معماری اساسا متفاوت تر از آن چیزیست که در باور ها جا افتاده است... و اساسا هدف از معماری چیز دیگریست...
راجع به لینک... تصویر شماره 5 من رو شکه کرد! با توجه به تفاوت عمده در کاربری و فرم خصوصیات دو بنا تا حدود زیادی به هم نزدیکه. هدف من ایجاد این احساس در مخاطب بوده: سبکی.شفافیت.گشایش و البته حرکت. که در بنایی که مثال زدین گشایش و حرکت بسیار بسیار واضح و گویاست... البته شروع این ایده با نوار موبیوس بود که احتمالا علت شباهت 2 پروژه در همین بوده.
پاینده باشین
امیررضا اسماعیلی ( 1391/01/14 ) : خسته نباشین ...دلیل قرار گرفتن یه درخت در وسط حجم چیه ؟ چرا مثلا یک حوض آب نبود ؟
امیرعلی رستگار رازی ( 1391/01/14 ) : سلام و ممنون از توجهتون جناب اسماعیلی. جدای از علاقه شخصی خودم هدف از وجود درخت به عنوان یک موجود زنده...زندگی با مخاطب بود. تا با او رشد کند...برگ هایش بریزد... با وزش باد برقصد...و در واقع در جریان باشد... ضمن این که در عین این همه حرکت به یک مرکزیت نیز تاکید کند. البته آب نیز می توانست گزینه مناسبی باشد اما بنده علاقه خاصی به درخت دارم :)
امیررضا اسماعیلی ( 1391/01/14 ) : خواهش میکنم ...به نظر من ( که البته صرفا نظر شخصی منه ) کار شما در ادبیات و بیان مفاهیم تا حد زیادی موفق بوده ( چیزی که در مسابقات میرمیران اغلب از خود کار مهمتره ) و ایده ی گرفتن باد و " پروراندن " اون هم جالبه ؛ یعنی این باد بنا نیست که نیازمنده باده بلکه این باد هست که به نوعی نیازمند بناست تا از وضعیتی سرکش و متمرد به آرامش و کمال برسه . فرم بنا و سیالیت اون در مورد گرفتن و چرخش باد ( که به نوعی مصداق پروراندنه ) تا حد زیادی خوب عمل کرده و این مفهوم را تا حد مناسبی به بیننده میرسونه ؛ اما احساس میکنم از اینجا به بعد کمی در کامل کردن مفاهیم و به نمایش گذاشتن اونها دچار مشکل شدید ؛ باد گرفته میشه ، چرخیده میشه اما به کجا میره ؟ به کجا میرسه ؟ فضای خالی میانی چه ارتباطی با اون داره ؟ این جا کار کمی دچار سردرگمی میشه و منظور من هم از سوال اول همین بود ؛ اگر نقش یک موجود زنده ی روینده رو برای درخت در نظر گرفتید این عنصر چطور با کار تلفیق شده و با اون ارتباط برقرار کرده ؟ ....اینها مسایلی است که فکر میکنم یک مقدار باید بیشتر مورد بررسی قرار میگرفت تا شروع بسیار خوب کار با پایان بسیار خوبی هم همراه میشد ...یک صحبتی هم در مورد ارایه ی کار داشتم ؛ در این طور مسابقات مفهومی که بیشتر القای یک احساس مدنظره معمولا سعی میشه از تمام اصول گرافیکی و بصری برای القای مفهوم به بیننده استفاده بشه و بیننده صرفا با نگاه به تصاویر احساساتش برانگیخته بشه ( که متن هم در کنارش میتونه کار را تموم کنه ) ؛ شما سعی کردید این احساس رو نشون بدین و این کار رو تا حدودی با افکت هایی که دادین انجام دادین ؛ اما حس میکنم این برای یک کار عالی کافی نیست ( هر چند که در میرمیران ارایه های چندان برجسته ای هم نداریم ) مطمئنا اگر این مفاهیم رو به شکل بهتری ارایه میکردید به درک بهتر و برجسته نشون دادن طرح خیلی کمک میکرد ...
ببخشید پرحرفی کردم ، موفق باشید
نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود ) ( 1391/01/14 ) : سلام.
کارتون جدا قابل تحسین هست. بهتون تبریک میگم.
موفق باشید....
امیرعلی رستگار رازی ( 1391/01/15 ) : جناب اسماعیلی عزیز. واقعا ممنونم از نظرات بجاتون و مرسی از وقتی که واسه کارم گذاشتین. از فضای خالی میانی شروع میکنم. به شدت معتقدم که تهی آنجایی نیست که فضا نیست بلکه آنجایی است که پر از فضاست (آندو) درخت در میان این تهی ( که جوهره معماریست) بر حواس 5 گانه ما تاکید دارد. در واقع ادراک لحظه ای ما نقش بسیاری در درک فضایی ما از معماری دارند. باغ فین کاشان بدون صدای آب هرگز باغ فین نبود! این درخت صدای باد را یدک میکشد...همان بادی که بنا پرورانده است! حرکت آن را بر خود حس میکند و برگ هایش می ریزد! این حضور ملموس رمانتیک ( به عقیده من) در ایجاد این مفهوم در بنا سهیم است. اشاره کردم که بنا یک بهانه است! بهانه ای مقدس برای با هم بودن. گرد هم آمدن. و این درخت (تک درخت) تاکید می کند بر این حضور... بر آمدن!
و در واقع درخت اینگونه با بنا گره می خورد... درخت مارا بیشتر آگاه میکند... و بر حضور باد نیز تاکید دارد! بر چیز دیگری نیز تاکید دارد! بنا درخت را در آغوش گرفته! به مثابه یک گوهر ناب! و این درخت مجازیست از یک جوهره! جوهره ای به نام تهی! به نام فضا!
در رابطه با ارائه راستیتش علاقه ای به ارائه های آنچنانی ندارم و البته جدای از طرح که مدت زیادی روش کار کردم برای ارائه 2 روز بیشتر فرصت نداشتم که البته نتونستم کار رو به موقع تحویل بدم و ناکام موندم :)
مشتاقانه منتظر نظرات سازندتون هستم. پاینده باشین
امیرعلی رستگار رازی ( 1391/01/15 ) : خانم ده بزرگی همیشه به من لطف دارین. مرسی
مصطفی یکترزاده ( 1391/01/15 ) : امیرعلی جان خسته نباشی.کارت خیلی خوب شده.ایده ها و فرم زیبایی داری.فرم با ماهیت کار همخوانی خوبی داره و کاملا عملکردی هست.
فقط به نظر من برای شرکت دادن این پروژه در چنین مسابقاتی روی ارائه بیشتر کار کنی بهتره.چون واقعا ارائه ی مناسب معماری در قضاوت داوران تاثیر گذاره.
البته به نظر من مقام آوردن توی این مسابقات مهم نیست.همین که معمار عادت کنه در این مسابقات شرکت کنه و اعتماد بنفس برای شرکت در این مسابقات رو داشته باشه(مخصوصا مسابقات خارجی) از هر چیزی مهمتره.
برات خوشحالم که این خصلت رو دارا هستی.
موفق و سربلند باشی...
امیرعلی رستگار رازی ( 1391/01/15 ) : سلام مصطفی جان. مرسی از محبتت که وقت گذاشتی. راستش برای ارائه 2 روز بیشتر فرصت نداشتم. کارم هم متاسفانه خوب نیست. شاید اگه وقتم بیشتر بود خیلی بهتر از این نمی شد. دوست دارم نقد حرفه ایت رو راجع به کار بدونم... راستش خیلی احساس ضعف می کنم تو طراحی. اگه راهنماییم کنی ممنون میشم.
زهرا اسلامی ( 1391/02/05 ) : سلام . کارتون عالی بود .مبانی طرحتون خیلی جالب بود واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم
امیرعلی رستگار رازی ( 1391/02/07 ) : ممنون که وقت گذاشتین و کار رو با دقت دیدین. پاینده باشین
فاطمه احمدی ( 1391/06/27 ) : سلام
من واقعا لذت بردم
موفق باشید
امیرعلی رستگار رازی ( 1393/05/20 ) : ممنونم از محبتتون خانم احمدی
الهه طالبی ( 1393/08/21 ) : کار خو بی بود مخصوصا ایده تان بسیار عالی بود. موفق باشید
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group