ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
زخم های پنهان
طراح : حمیدرضا معماریان
طراحی منظر تاریخی - فرهنگی قلعه گردفرامرز
طراح : مسعود دهقانپور هنزایی
زیستا پل
طراح : جواد دانشور حقیقی
مسجد و حسینیه
طراح : میلاد سلطانی
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
تراشه های کانسپچوال ـ پیتر آیزنمن و رابطه میان گرامر و رتوریک در کتاب های رابرت ونتوری و دنیس اسکات
هنر گفت و گو ـ السا بولت با دیوید هاروی
خانه ی سبز
آیلین گری در هفت پرده به روایت آلیس راستورن . قسمت اول
کامنـــــــــت پــــروژه ها
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد و لباس نوشته است:
با سلام و خسته نباشید واسه طرح زیباتون،
عنوان پایان نامه من هم خانه مد هست اگه میشه مقالتون و ضوابت و از ...
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام روزتون بخیر طرحتون و ایده طراحیتون جالب بود اگه میشه مقالتونو برام بفرستید تا مطالعه کنم و کمکی در پایان ...
مهسا خوش رضا در مورد پروژه مرکز نمایش های آئینی نوشته است:
سلام خانم تقوی. پروژه تون واقعا عالیه. من این ترم میخوام همین موضوع رو طراحی کنم. ممنون میشم اگه بتونید ریز فض ...
کیانوش دهکردی در مورد پروژه اسکیس و راندو نوشته است:
?salam cheor mitonam ba shoma tamas begiram @
سلام
وقت بخیر
[email protected]
0912361 ...
حمیده محمدرضاپور در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
سلام جناب شاکری
یکی از نمونه های موردی متن برای پایان نامه مهد جوانه هاست
در صورت امکان می خواستم لط ...
فرزانه علوی مقدم در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام خانم محمدی،کارتون واقعا عالی بود، میشه ریزفضا و پلانتون رو واسم بفرستید؟ [email protected] ...
Asal Dia در مورد پروژه خانه ی مد نوشته است:
سلام کارتون بسیار عالی و ارزشمنده میشه لطفا برای پایاننامه ی من هم با موضوع طراحی خانه مد و لباس کمکم کنید. ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
رضا دانشمیر كاترين اسپريدونف
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مجموعه چند عملکردی باغ نور
    دانشـــــــــــگاه : علم و صنعت
    سال طـــــراحی : 1386
    مـــــــــــــــــکان : تهران
    کـــــارفـــــــــرما : توسعه فضای فرهنگی شهرداری تهران
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/02/02
    مســــــــــــاحت : 100000
    تعـــداد بازدیـــــد : 12902
    محــــدوده سنی : 40_45
    نــــوع کاربـــــری : تجاري
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : Iman Nedaei, Mehdi Bakhshizadeh, Behdad Heydari, Mahsan Mohsenin, Mohammad Mehrabani, Leila Salemi
     ایده های طراحی : از نقطه نظر برنامه ریزی شهری، این پروژه نقشی مفصلی را ایفا میکند، در یک طرف آن یک برنامه شهری که شامل مرکز تجاری، تفریحی، ورزشی، ادارات و فضاهای مسکونی، آن است که ویژگی های یک مجتمع مدرن شهری را دارد و از سوی دیگر، یک باغ است، در بافت مسکونی نسبتا متراکم در شهرداری منطقه 5، که در حال رفتن به یک نقش به عنوان یک آرام بخش در این منطقه آزاد، از این رو، همزیستی دو ویژگی، جذب و آزاد، ویژگی اصلی برنامه و معماری این پروژه پیدا کردن یک راه حل برای این است. محل سایت پروژه، زمینی به مساحت حدود 8 هکتار، واقع در منطقه 5 شهرداری تهران، آیت الله کاشانی بلوار محدود است. در جنوب (دسترسی) و به سنت الهی در غرب (دسترسی ثانویه) مجاور است. سمت شمال و شرق این سرزمین را به بلوک های مسکونی و اداره برق منطقه محدود شده است. محور تجاری و اداری این منطقه است که در امتداد بلوار آیت الله کاشانی، خیابان دسترسی به بافت مسکونی اختصاص داده شده است. چشم اندازهای طبیعی، که در سایت دیده شده به کوه های شمال تهران، به نظر می رسد آنچه می تواند از طریق جهات دیگر دیده می شود، محدود به ساختمان های مجاور، که از ارزش معماری است. نمودار سازمان فضایی از سایت آناتومی سایت با استفاده از درک گرفته شده از مطالعات زیست محیطی و مقیاس برنامه درخواست شده ، روش های طراحی برای سایت و پوسته به شرح زیر برنامه ریزی شده بود: در ابتدا ، مدل 3D از یک چشم انداز آزاد بر اساس چشم انداز طبیعی ایران تولید شد. این مدل وابسته به مکانشناسی، با توجه به فراز و نشیب های شبیه سازی شده خود، فراهم می کند با هم محیط های مختلفی را برای بازدید کننده (نسبت به محیط اطراف از چهار یا پنج طبقه ارتفاع بلوک). مقدار فراز و نشیب ها در این مدل، تصفیه شده و از طریق مطالعات انجام شده بر روی پروژه محیط زیست و آینده نگر تجمع است. از این رو، آناتومی پیش نویس از سایت با توجه به نسبت توده و فضا ذکر شده در این برنامه بود قابل مشاهده است. ب : پس از آن، ما تلاش برای کاهش بخش های اضافه، در برش های هندسی، از دورترین سمت شمال شرق و جنوب بخشی از چشم انداز تولید، به طوری که ما یک راه حل برای دسترسی به ماشین، پارکینگ در محیط داخلی و خارجی و خط خدمات. در سمت غرب پیچیده (که در آن ورودی اصلی و عابر پیاده منطقه واقع شده است)، تلاش ما برای تعریف یک مرز بسیار اولیه بین زمین و ساختمان است. هدف اصلی برای برنامه ریزی یک چشم انداز به عنوان آناتومی کلی از پروژه جهت گسترش باغ به پشت بام ساختمان ها به منظور ایجاد ساختار جدایی ناپذیر از جرم و فضا است. به این ترتیب، فضای اختصاص داده شده به باغ 26٪ از سایت محدود نمی شود (آنچه در خلاصه برنامه مسابقه تعریف شده است) و تا حد زیادی گسترش یافته، در حال حاضر که آن را در رابطه با نمای پنجم پوسته است. ساختمان های مجتمع، زمانی که در منظر های مختلف درون باغ دیده می شود، برخی از حجم ارگانیک ، در هماهنگی به چشم انداز های گوناگون باغ. سایت برنامه: دگرگونی (تحول) باغ "باغ، جایی برای تعامل انسان ها و افکار خود را، و به عنوان محل اتصال زمین و آسمان، نقطه همگرا عمل و داستان ها، بزرگترین مکان برای تجربه های عاشقانه و همچنین بهترین نمایشگاه سنت های اجتماعی. این بزرگترین مکان برای تجارب روحی و عرفانی است. "(باغ ایران، خرد باستان، چشم انداز جدید) مفهوم از باغ کهن فارسی را به عنوان یک نمونه اولیه برای طراحی چشم انداز انتخاب شد. به همین ماده، این طرح یکی از باغ اصفهان باستانی، برگشت به قرن 12th مورخ، به عنوان یک الگو انتخاب شد. از آنجا که ویژگی اصلی از باغ کهن فارسی است که از تکرار برخی از عناصر به طور منظم، آن را واقعا نمیتوان تفاوت که برنامه ریزی به عنوان الگو را انتخاب کنید. بنابراین طرح ما را انتخاب فقط برای آزمایش بود و این که باغ به باغ دیگر برتر باشد ثابت نشده است. پس از انتخاب طرح و قرار دادن آن را به سایت، ما تلاش برای تبدیل ساختار از باغ بر اساس روند تشکیل سایت آناتومی. از این رو، طرح باغ انشعاب و پارامترهای آن، به طور منظم به عنوان محور و تقارن در میان آنها، بی حد و حصر، شناور و در هماهنگی با سیالیت آناتومی پروژه شد.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
علی چنگایی ( 1391/02/02 ) : فوق العاده...........
بهنام غریبی ( 1391/02/03 ) : ریتم وتکراری که در کل سایت وجود داره (ایده از باغات ایرانی)بسیار زیباست ولی حجم ها با ترکیب و خطوط
سایت تعریف شده نیست جز کمی با دید پرنده...............به نظر من اگه مثل تصویر شماره 9 به یکسان سازی و ترکیب امتداد
خطوط سایت با حجم کلی میرسیدین پروزه موفق تری بود.
موفق باشید
اسد طیبی فلاح ( 1391/02/03 ) : از کارتون لذت بردم موفق باشید .
امین شهامی پور ( 1391/02/03 ) : سلام مطمئنا آقای دانشمیر افتخار بزرگی برای کشور مان هستند و این مایه تحسین است و من فکر نکنم ایرادی در تلفیق حجم و خطوط سایت باشد. (در پاسخ به آقای غریبی)
بهنام غریبی ( 1391/02/05 ) : آقای شهامی پور میشه دلیل خودتونو در رابطه با ایده و سایت و ترکیب بندی بگید تا ما هم استفاده کنیم؟ممنون میشم
امین شهامی پور ( 1391/02/05 ) : دلیل نیاز نداره دانشجویی که سال 86 وارد دانشگاه شده نباید در مورد پروژه های فردی مثل آقای دانشمیر که وزنه ی معماری ایرانی هستند، ادعایی داشته باشه...
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/02/05 ) : اقاي شهامي پور عزيز
نه تنها دانشجوي معماري ورودي ٨٦ بلكه همه اقشار جامعه بدون داشتن تخصص در زمينه معماري هم ميتوانند و بايد در زمينه طرح معماري كه جنبه فضاي عمومي دارد نظر دهند و سوال بپرسند . در جوامع دموكراتيك وزنه هاي بزرگ معماري جهان مثل رم كولهاس طرح هايشان را پرينت ميكنند و در فضا هاي عمومي قرار ميدهند تا نظرات مردم را بفهمند و در خيلي مواقع مجبور به تغييرات در طرح خود ميشوند . به اميد انروز
حمیدرضا قبادى ( 1391/02/05 ) : رويكرد خوب و روبه جلو توسعه فضاي فرهنگي شهرداري بر پايه اصول طراحي با حداقل شرايط ايجابي براي طراحي پروژه هاي معماري كه شروع شده از ايجاد پرديس هاي سينمايي با چشم انداز مالي نسبتاً مناسب موجب گرديده كه موج جديد و مثبتي فارغ از مباحث آكادميك معماري براي حداقل بخشي از معماران و مشاوران پديد آورد تا بتوانند بخشي از تفكرات خود را به منزله ظهور رسانند ، به هرجهت اين روند را بايد به فال نيك پنداشت و جامعه معماران ملي مي بايست اميدوارانه به دنبال ايده آلات ذهني خويش حركت نمايد تا فضاهاي درخور معماران معاصر ايراني خلق و مورد بهره برداري قرار گيرد
بهنام غریبی ( 1391/02/06 ) : ز اینکه آقای دانشمیر از معماران بزرگ هست شکی نیست
طراحی مسابقه باغ نور در تابستان 86 بزرگترین مجموعه فرهنگی/اداری/تجاری /اقامتی غرب تهران منطقه 5 با معیارهای طراحی:.1.اصول معماری ایرانی.2.معماری پایدار.3.آخرین دستاورد سازه و فن آوری
اگه بخاییم معیار های طراحی خاسته شده مسابقه بنگرییم شامل:1.اصول معماری ایرانی(به گفته استاد پیرنیا.1درونگرایی.2.خود بسندگی.3.نیارش4.مردم واری5.پرهیز از بیهودگی.6.عناصر معماری و هندسه معماری ایرانی7.نماد پردازی.8.الگوی خاص باغ سازی ایرانی(که ایده کلی آقای دانشمیر همین بوده)
2.معماری پایدار(1.یکپارچگی.2.سازگاری با اقلیم.3.صرفه جویی در انرزی4.درک و رفتار محیط/مکان یابی و.....).3.سازه و فن آوری جدیدی
با توجه به معیار های طرح میشود به این ایده رسید که به یکسان سازی و امتداد خطوط سایت با مجموعه ها و قرار گرفتن طبیعت و فرهنگ در کنار فن آوری/هر چند که بنای تجاری برای مطرح شدن در مقیاس شهری با ارتفاع گرفتن شاخص میشود ولی در برگرفته شدن آن توسط دو بازوی بنا که از بخش فرهنگی بر میخیزد و با باغ آرایی ایرانی پیش می آید این نکته را یادآوزی میکند که پیکر این فن آوری باید از بستر فرهنگ این سرزمین وگرنه در خور این خاک مقدس نیست.
بسیار از نوع تفکرات شما آقای امتیاز و شهامی پور سپاس گذارم.
امین شهامی پور ( 1391/02/06 ) : ممنون بابت راهنمایی هر دو عزیز.
وحید آشوری ( 1391/02/12 ) : Very good....
فاطمه نجاتی ( 1391/02/22 ) : اول اینکه... متنتون چرا اشکال نگارشی داره؟...
دوم اینکه...بسیار از ایده های اولیه درکارهای آقا و خانم "طراح" لذت می برم...ولی انگار روند تبدیل ایده به پروژه ی نهایی کمی همیشه با اشکال مواجهه...در ایده گیری از هندسه ی باغ ایرانی بهتون تبریک میگم...خوبه...ولی ی ی ی ی ی ..."نور"..."باغ نور...
جای فلیسفه ی اشراق در کارتون خالی نیست آیا؟؟؟....
مهتاب فرضی ( 1391/02/25 ) : ممنون از کارتون میشه بگید اینکار اجرا شده یا نه؟
بسیار لذت بردم
میلاد قاسمی ( 1391/05/22 ) : با عرض خسته نباشید . کار خوبیه
فریبا شیرازی ( 1391/08/08 ) : من دوست داشتم..
سیمین رضاپناه ( 1391/09/28 ) : فرایند رسیدن از ایده باغ ایرانی به زمینه سایت رو دوست داشتم.پرسپکتیو های داخلی خوبی هم طراحی شده ...
امیرمسعود احمدی ( 1392/01/20 ) : از دیدگاه من نقطه قوت این مجموعه در وسعت فضای بازیست که به عنوان فضای باز شهری در آن دیده شده است. در شهری مثل تهران با وجود تراکم بسیار بالای احجام صلب حضور چنین فضاهایی بزرگترین نیاز شهروندان محسوب می شود.
محسن همدانی ( 1392/05/31 ) : کارهای شما رو دوست دارم مخصوصا مسجد یکه تو ولیعصر طراحی کردید
محسن همدانی ( 1392/05/31 ) : سخت گیــری وتعصب خامی است
تاجنینی کار خــون آشــــامی است(مولانا)
دانشجویان معماری باید کارهای معاران بزرگ رابررسی کنند .
جالب توجه است که یک دانشجو معماری (به دلیل فکر باز )در مسابقه طراحی سینما ازادی معماران بزرگ را پشت سر خود گذاشت
مریم جمشیدی ( 1392/09/25 ) : لطفا پلان کارها رو هم بزارین تا درک آن بهتر بشه...
امیر قاسم پور ( 1392/12/06 ) : کدوم وزنه مگه ما داریم بادی بیلدینگ کارمیکنیم یا فیتنس
امیر قاسم پور ( 1392/12/06 ) : کدوم وزنه مگه ما داریم بادی بیلدینگ کارمیکنیم یا فیتنس
Niloufar Ghassabian ( 1393/03/01 ) : حیف که طرحی به این خوبی‌ با چنین ادبیات بدی همراه شده!
توحید زمانی ( 1397/02/04 ) : سلام با عرض خسته نباشید ادمین محترم فکر نمی کنید که این ترجمه در شان این سایت نمی باشد؟؟
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group