ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
مینیمالیسم سنتی ژاپنی
رم کولهاوس و مرکز هنر های نمایشی تايپه؛ ترکیب بندی حجم های کلاسیک
کتابخانه ی اتووود- اشعار دیجیتال- مرجان کولتی
موزه هنر مدرن خاورمیانه از یو ان استودیو
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
فرهاد احمدی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مسابقه مجموعه ساختمانهاي اداري وزارت نفت
    دانشـــــــــــگاه : هنر تهران
    سال طـــــراحی : قبل از 1380
    مـــــــــــــــــکان : تهران
    کـــــارفـــــــــرما : وزارت نفت
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/04/26
    مســــــــــــاحت : 250000
    تعـــداد بازدیـــــد : 9698
    محــــدوده سنی : 50_60
    نــــوع کاربـــــری : اداری
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی : - اين طرح كه ظاهراً جزء چهار طرح منتخب اوليه بوده است از لحاظ پايداري مورد توجه ژوري قرار گرفته اما به دليل نتيجه شكلي كه ساختمانهاي اداري معمول را تداعي نمي كند كنار گذاشته مي شود . طرح با همكاري مهندسين مشاور بتل مك كارتي(Battle McCarthy) كه از گروه هاي شناخته شده جهاني در زمينه طراحي پايدارمی باشند تکميل گرديد، ايشان طرح تهيه شده و ايده هاي آنرا ويژه و بديع تعبير نموده و در نظام (BREEAM) كه در آن ساختمانها از ديدگاه پايداري بررسي مي شوند طرح را عالي (Excellent) ارزيابی نمودند. در اين طرح نيز مسأله شناخت و توجه و به ويژگي هاي خاص بستر و در آميختن بنا با مقرطرح به ترتيبي كه از حداكثر استعدادهاي آن بهره مند شود دنبال گرديده است . در طراحي ابتدا تلاش گرديد تا علي رغم ابلاغ محدوده هاي طرح مانند قطعه بندي ها معمول شهري كه در منطقه عباس آباد نيز رخ داده است ، تفكر كلان تري دنبال گردد بررسي وضعيت زمين و سوابق آن نشان مي داد كه مقر طرح يكي از سه دره پر اهميت تپه هاي عباس آباد بوده كه ظاهراً ًديويسً نيز در طرح قبل از انقلاب اين دره را به صورت فضاي سبز در نظر گرفته بوده است . بنابر اين ؛ 1- دره مقر طرح، كه در شرايط كنوني دگرگون شده، به عمق مورد نياز لايروبي گرديده و به ارتفاع تپه در جداره جنوب شرقي افزوده شد. 2- بواسطه وجود آثار يك شيار در جداره جنوب شرقي ، بازسازي آن به صورت دو تپه كه بايك دره جدا مي شد شكل گرفت . 3- در هماهنگي هاي انجام شده با شهرداري راه حل پيوستن بلوك هاي مجاور به شرط عدم قطع شبكه هاي شهري پذيرفته شد ، لذا بوسيله دو تونل و يك پل محور شرقي تداوم يافت . 4- ورودي به پاركينگ در پائين ترين نقطه رقوم زمين يعني در ضلع جنوبي در نظر گرفته شد تا از شيب مسير براي دسترسي به پاركينگ هاي زير زميني كاسته شود . 5- بواسطه آب تحت الارضي بستر طرح كه از آن عميق تر ميشد به صورت آب نماي وسيعي در نظر گرفته شد . 6- براي فراهم ساختن سطح مورد نياز در عمق زمين ، ديوارهاي حائل طراحي شد كه بواسطه شيارهاي افقي درآن و اجراي پشت بندها از داخل و اضافه كردن جعبه هاي گياه ، بين آنها يك ديواره سبز در اين بخش ايجاد شد كه با نشت آب به صورت طبيعي آبياري مي شد و به كمك شمع هاي مورب ضخامت بسيار نازكي نسبت به ارتفاع پيدا مي كرد . 7- براي پاسخ گوئي به برنامه طرح كه حجم آن بيش از 6 برابر سطح زمين و حدود 600% تراكم را طلب مي كرد ، ابتدا دياگرام حجمي به صورت يك مكعب درنظـر گـرفته شـد كه مي توانست سطحي برابر زمين و ارتفاع برابر شش طبقه داشته باشد ، كه نتيجه آن از مقياس نامطلوبي از ساخت و ساز خبر مي داد ، (ضوابط منطقه عباس آباد ، حداكثر سطح اشغال را 50% ، حداكثر ارتفاع را بيست طبقه تعيين نموده و ضابطه يك به دو را براي هرم عقب نشيني در نظر گـرفته بود ) بـراي رسيدن به تنـاسبات و سطح اشغـال متعـادل گزينه هاي گوناگوني وجود داشت ، كه مورد مطالعه و كنار گذارده شد . بالاخره در طرح نهايي حدود 30 درصد از كل زمين اشغال و 70% به صورت فضاي طبيعي اتمام يافت . 8- براي تقليل حجمم زياد برنامه و فرا مقياس آن ، درنظر گرفته شد تا بخش هايي از كاركردهاي خدماتي (پاركينگ ها ، موتورخانه ، انبارها و...... در زير كل سطح زمين دفن شوند ، (پيروي درخواست كارفرمابه دليل امنيتي پاركينگ در خارج از زير بخش اصلي ساختمان در نظر گرفته شد) و بخش هاي ديگر مانند (رستورانها ، مركز خريد ، مهد كورك ، كلينيك ، بانك و ...) در زير سطح توپولژيك و تپه ماهوري محوطه در جبهه شرقي مستقر گرديد . 9- براي حصول به رفتار خورشيدي ، ايجاد سايه در جبهه جنوب شرقي ، افزايش دريافت انرژي درضلع غربي ، افزايش ديد و سطح نما در ضلع شمالي ، تقليل جداره جنوبي ، تمركز در منظر ايجاد شده درجبهه جنوب شرقي ، اجتناب از ريزش آلودگي در نماي جنوب شرقي ، قرار گيري جداره غربي در ضابطه هرم عقب نشيني ، ايجاد يك خندق ايمني و فاصله با خيابان ضلع غربي ، تخليه و جمع آوري آب باران ، ايجاد باغ تخت ها و فضاي گل خانه اي در زير سقف شيب دار كه به صورت باطري خورشيد عمل مي نمايند، شيب مناسب جهت استقرار مبدل هاي انرژي خورشيد (نوارهاي فتوولتائيک)، ايجاد حس حركت و پويايي در ساختمان ، القاي حسي نمادين و بالاخره تسبيح به خورشيد در موقع طلوع كه در ديدگاه اشراقي اين ديار ديشه دارد ، حجم منشوري در راستاي قطر عمود به وتر منشور، به سوي جنوب شرق دوران كرد. 10- سپس ، حجم منشوري توسط 50 ميله طويل توخالي و شفاف مانند (شعاعهاي نور) متخلخل گرديد ، اين لوله ها كه عمود بر سطح فوقاني منشور و با مقطع مربع طبقات مياني را درمنشور قطع مي كردند ، در مقياس هر طبقه همچون حياطكهاي خلوت مركزي حس شده و در مقياس كلان ، مانند ميله هاي نور، نماي ويژه اي براي ساختمان ايجاد مي نمودند . 11- براي پيوستن بنا به حلقه هاي شهري و دنبال نمودن مفهوم تواتر در شهر و جهت پاسخ گفتن به دستورالعمل طرح جامع منطقه عباس آباد كه محوري پياده اي را از ايستگاه مترو به ميدان پيشه و فرهنگ پيشنهاد مي كرد ، با ايجاد يك شكاف درمنشور كه بتدريج از سوي شمال غرب به جنوب شرق فراخي مي يافت و با طرح يك پل كه از ميان اين شكاف به آن سوي درياچه و پارك ميرسيد، اين ارتباط شهري مقدور گرديد . 12- يك صفحه مستطيل شكل هوشمند با زاويه سقف و با فاصله از آن روي ساختمان و محوطه را پوشانده، تا بدين ترتيب سطوح شفاف سقف و جداره جنوب شرقي بنا را كه در ساعات يا فصولي تحت تابش نامطلوب قرار مي گيردرا حفاظت نمايد . 13- جدارهاي منشور كاملاً شفاف درنظر گرفته شده است، صفحات سقف، نماي شمالي و جنوب شرقي از پنجره هاي دولايه شيشه اي ساخته شده است ، كه با جزئياتي در مركز طبقات به دريچه هاي تعويض هوا در كف ها متصل مي شوند ، و هيچگونه مانع و يا قابي ديد يكپارچه و شفاف به بيرون يا بالعكس را مخدوش نمي كند .

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
منیره ملک ابادی ( 1391/04/27 ) : سلام.خلق ایدتون بی نظیر بود.امتیاز 5 میدم.موفق باشین
محمد طاهری ( 1391/07/12 ) : واقعا خوشحالی داره حضور چنین آدم بزرگی در معماری ایرانی
محمد فیروزیان ( 1391/12/06 ) : به لحاظ فرمیک کمی متفاوت می باشد از بقیه کارهاتون. واقعا از این کارتون لذت بردم.
محمد فیروزیان ( 1391/12/06 ) : خطوط فوق العاده ای به کار بردین
رضوان یارحقی ( 1392/04/06 ) : بسیار عالی و معمارانه
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group