ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
زخم های پنهان
طراح : حمیدرضا معماریان
طراحی منظر تاریخی - فرهنگی قلعه گردفرامرز
طراح : مسعود دهقانپور هنزایی
زیستا پل
طراح : جواد دانشور حقیقی
مسجد و حسینیه
طراح : میلاد سلطانی
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
خانه های کوهستانی لیز از پیتر رومتور
برج مایکل شماخر؛ هم گرایی عمودی انگاره دینامیسم
هنر گفت و گو ـ یورونیوز با کارل لاگرفلد
آیا قارچ اسپرسو طعم قهوه می دهد؟
کامنـــــــــت پــــروژه ها
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد و لباس نوشته است:
با سلام و خسته نباشید واسه طرح زیباتون،
عنوان پایان نامه من هم خانه مد هست اگه میشه مقالتون و ضوابت و از ...
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام روزتون بخیر طرحتون و ایده طراحیتون جالب بود اگه میشه مقالتونو برام بفرستید تا مطالعه کنم و کمکی در پایان ...
مهسا خوش رضا در مورد پروژه مرکز نمایش های آئینی نوشته است:
سلام خانم تقوی. پروژه تون واقعا عالیه. من این ترم میخوام همین موضوع رو طراحی کنم. ممنون میشم اگه بتونید ریز فض ...
کیانوش دهکردی در مورد پروژه اسکیس و راندو نوشته است:
?salam cheor mitonam ba shoma tamas begiram @
سلام
وقت بخیر
[email protected]
0912361 ...
حمیده محمدرضاپور در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
سلام جناب شاکری
یکی از نمونه های موردی متن برای پایان نامه مهد جوانه هاست
در صورت امکان می خواستم لط ...
فرزانه علوی مقدم در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام خانم محمدی،کارتون واقعا عالی بود، میشه ریزفضا و پلانتون رو واسم بفرستید؟ [email protected] ...
Asal Dia در مورد پروژه خانه ی مد نوشته است:
سلام کارتون بسیار عالی و ارزشمنده میشه لطفا برای پایاننامه ی من هم با موضوع طراحی خانه مد و لباس کمکم کنید. ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
علیرضا تغابنی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    خانه شریفی ها
    دانشـــــــــــگاه : دانشگاه گیلان (رشت)
    سال طـــــراحی : 1388
    مـــــــــــــــــکان : تهران،دروس
    کـــــارفـــــــــرما : خانواده شریفی
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/08/02
    مســــــــــــاحت : 1630
    تعـــداد بازدیـــــد : 20982
    محــــدوده سنی : 32_33
    نــــوع کاربـــــری : مسكوني
    مرحـــــــــله اجرا : در حال ساخت
    همــــکاران طرح : -همکاران طراحی : روح الله رسولی،فریده آقا محمدی،مجتبی مرادی.-ترسیمات کارگاهی فاز دو:دفتر معماری باحور(حمید محمدی،امیر طالشی).-مشاور ارشد فاز دو : شهناز گوهر بخش.-محاسب سازه: سهراب فلاحی.- محاسب تاسیسات مکانیکی:محمد حسن برومند.-محاسب تاسیسات الکتریکی:احمد ترکمانی.
     ایده های طراحی : کارفرما که جوانی موفق و تحصیلکرده است،خانه ای بزرگ میخواست که ویژه و شاخص باشد.شاید بیشتر نمونه های نئو کلاسیک مد نظرش بود و به ما هم پیشنهاد هایی نظیر ستون هایی متقارن در ایوان ورودی ،تزئینات رومی و نظایر اینها را می داد. ما با ایده ی انعطاف پذیری شروع کردیم و به این فکر کردیم که ساختمان ها نماهای متغیری داشته باشند. سعی کردیم با ادامه ی پروژه های گذشته مان ، با تغییر بازشو ها،به نتیجه برسیم.ایده ساختمانی که هم درونگرا باشد و هم برونگرا ،همچنین مطالعه ی اقلیم تابستانی شمال تهران(معتدل) و اقلیم زمستانی آن(سرد)،ما را به سمت و سوی آن سوق داد که چگونه می شود در زمستان حجمی بسته ،بدون تراس با پنجره هایی کوچک داشته باشیم و در تابستان حجمی شفاف و باز با تراسهایی عمیق و وسیع و پنجره هایی بزرگ. طرح مکعب گردان ،با تغییری همواره در حجم و فضای خانه نوعی معماری غیر قطعی به وجود می آورد که هم به خواسته های ما در زمستان وتابستان جواب مناسبی می داد و هم کارفرما را از خواسته کلاسیک اش منصرف کرد.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
خانم mis ( 1391/08/02 ) : ba salam,besyar pasandidam,be shoma va hamkaranetoon tabrik migam
سینا منصوری ( 1391/08/02 ) : Mohandes Besiar Awlie..;)
محمد طاهری ( 1391/08/02 ) : zaefi2
محسن سلاحی ( 1391/08/03 ) : به نظر شما آفتاب زمستون لذت بخش نیست؟
منظره ی برف قشنگ نیست؟؟
شیشه های دو جداره بهتر نبود؟؟؟
ایده هاتون نحوه نگاهتون به پروژه قابل تحسین هست.. اما من فکر می کنم شما بیشتر در جهت رضایت بلند پروازی های کارفرماتون پیش رفتید تا اقلیم..
البته که 50 در صد سرنوشت بنا همیشه با کارفرماست..
Raheleh Moharrami ( 1391/08/04 ) : سلام.خسته نباشید.طرحتون خیلی جالب و زیباست ایده ی خیلی جالبی هم داره.فقط اگه میشه توضیح بدید که پلان این مکعب گردان رو چطوری حل کردید؟
حمید رضا محمدپور ( 1391/08/06 ) : دوست عزیز..اقای طاهری...این طرز نقد اثر معماری نیست..به کار شما اعتراض میکنم چون میبینم این نوع از به اصطلاح نقد بسیار داره در این سایت باب میشه..شما اگر دلایلی برای نپذیرفتن و ضعف کار دارید میتونید اشاره کنید و با دیگران در میان بزارید نه اینکه با گفتن یه کلمه راهتون رو بکشید و برید...این هم بی احترامی به صاحب اثر هست هم به دیگران...
این کار ممکنه ضعف های خاص خودش رو داشته باشه..بدون شک..ولی از نظر من همینکه پیش زمینه فکری ما رو از معماری به عنوان یک متود استاتیک به چالش میکشه و حرکت رو به این صورت وارد معماری کرده برای من به شخصه کار بسیار قابل احترامیه..معمار حداقل تونسته از چارچوب مرسوم تفکر معماری خودش رو آزاد کنه و از دریچه جدیدی به موضوع نگاه کنه..هرچند این موضوع یه لحاظ تئوری و آکادمیک در رده موضوعات جدید نیست و از زمان مطرح شدن از طرف گرگ لین مدت مدیدی میگذره ولی پیدا کردن راهی برای عینیت بخشیدن به او قابل توجهه!!!
علیرضا تغابنی ( 1391/08/07 ) : مساله این پروژه غیر قطعیت و انعطاف پذیری ( در باز و بسته بودن و ناثیر زندگی درونی پروژه در نما) و تبدیل نمای دو بعدی به حجم سه بعدی بوده. این ایده ها در پروژه های قدیمی تر ما به کرات تکرار شده مثل ویلایی برای یک دوست و 93 تهرانپارس اما این بار ما خواستیم تا این انعطاف پذیری فراتر از پوسته باشد و به عمق و حجم پروژه نفوذ کند. و با عملکرد و گونه شناسی اقلیمی ارتباط برقرارکند. همونطوری که از مفهوم انعطاف بر می آید . این پروژه ،"امکان" هایی را در اختیار استفاده کننده قرار می دهد و و او در صورت نیاز از انها اسنفاده می کند و نحوه استفاده آن است که در حقیقت استراتژی سازماندهنده معماری ماست( و این جداست از راه حل های بدرد بخور ولی غیر معمارانه مثل شیشه دو جداره و امثالهم که در این ساختمان و بقیه استفاده می شود)
مثلا ما ا اعتقاد داریم که تراس در زمستان تهران بلا استفاده است برای همین آپشنی را در اختیار استفاده کننده قرار دادیم که تراس را به حداقل برساند حالا اگر خواست توی برف در تراس بنشیند و قهوه بخورد این آپشن هم در اختیار اوست که اتاق رو باز نگه دارد( کارکردی مثل لته های چوبی پروژه لواسان)
کما اینکه بازشو ها و تراس هم در حالت بسته هم کاملا حذف نمی شوند بلکه به حداقل می رسند( مثل ساختمان های کوهستانی) و همچنان امکان استفاده ار دید وجود دارد. جالب است که بدانید کارفرما از هم اکنون برای زمان های مختلف و حالت های مختلف عملکردی خود سناریو های مختلفی را در نظر دارد . مثلا باکس دوم که اتاق مهمان است از نظر او بیشتر بسته خواهد بود و ...

در مورد "در رده به روز بودن کانسپت ها" هم این جور قضاوت به نظرم شتابزده و ابتدایی است همه ما می دانیم که خیلی از کانسپت های معماری عمری طولانی دارند. مثلا "شفافیت" عمری به اندازه معماری یونان دارد و هنوز بعد از مدرنیسم روی ان به شکل های مختلف کار می شود. همینطور انعطاف پذیری . به عبارت دیگر این نحوه نگاه و تاویل شما از یک کانسپت است که کار رو واجد ارزش یا بی ارزش می کند . قبل از کرگ لین در مورد این کانسپت کار شده و بعد ها هم خواهد شد. مثل خیلی از کانسپت ها که مثل دوی امدادی از یک پروژه به پروزه دیگه دست به دست شدند و ودر بین اونها پروژه های تبدیل به شاهکار شدند که بحث رو جلوتر برده و چیزی به آن افزوده باشند.

ممنون از توجه دوستان
سید عباس حسینی ( 1391/08/11 ) : پلان هش خوبه ، اما آقای تغابنی فکر می کنم در بحث طراحی نماهی کلیه کارهاشون یک جورای زیاد ی احساسی و شعر گونه برخورد می کنند . به نظرم یک جورای کاراشون شاید فکر کنند خاص است اما باور کنید بوی کارای بازاریو میده .
فاطمه حسین پور ( 1391/08/17 ) : چه اشکالی داره که معمار کارهاشو شعرگونه تفسیر کنه؟! به نظر من مخاطب عام لزومی نداره دلیل تک تک کارهای معمارشو به وضوح درک کنه! فقط کافیه نیازهای بصری و روانی و همچنین عملکردی مخاطب رفع بشه و در اون فضا که قرار میگیره احساس راحتی و آرامش مورد پسند خودش رو بدست بیاره. مثلا وقتی کسی به تابلوهای نقاشان بزرگ نگاه میکنه لزومی نداره که بفهمه سبک چیه؟ جنس رنگ ها چیه؟ و اصلا چرا و به چه منظوری به این شکل کار شده؟ فقط کافیه با اون اثر احساس نزدیکی کنه و اون اثر بتونه حس زیبایی شناسی اون شخص رو تحریک کنه. معماری هم یک همچین چیزیه. یک اثر هنری که البته فرقش با دیگر آثار هنری اینه که نکات فنی هم در اون درگیر میشن.
س ی ( 1391/08/18 ) : بسیار زیبا و عالی ... ایده جالبیه ....لطفا در مورد مکعب گردون و نحوه ی اجراش توضیح بدهید.این مکعب از نظر قوانین شهرداری با توجه به این که بیرون از سطح نما قرار می گیره ..اجازه اجرا داره...
مرسی.
محمدرضا ترابی ( 1391/08/22 ) : من دانشجوی ارشد تهران مرکزم بخ وجودتون افتخار می کنم
محمدرضاترابی
محمدرضا ترابی ( 1391/08/22 ) : من دانشجوی ارشد تهران مرکزم بخ وجودتون افتخار می کنم
محمدرضاترابی
مهدی قره داغی ( 1391/08/23 ) : doste gerami aghaye taheri fardi mitone be kar fardi bege zaeif ke khodesh 2ta kare ejrashode dashte bashe hadeaghal betone raje be karesh edea kone shoma ro che hesabi be porojehaye ostad taghaboni zaeif migid in harekat neshan az kambod savade shoma dare va adam shanakhte kafi az memari va teknoloji roz donya dare man az haminja elam mikonam shoma dar hadi nistid ke bekhahid dar morede kari nazar bedid.
محمد طاها بایرام نژاد ( 1391/08/24 ) : افتخار مملکتین واقعا افتخار میکنم همچین معمارانی داریم
elham ghavizad ( 1391/08/25 ) : سلام و خسته نباشید به اقای دکتر تغابنی .در طراحی نما به نکات خوبی اشاره فرمودین اما ایا در گذر زمان و یا اصلا پس از اجرا این مکعبهای جلو زده باعث اعتراض همسایگان و یا حتی تخریب توسط شهرداری به علت تجاوز از حریم 60%+2 نمیشود؟مشتاقانه منتظر پاسخ شما هستم
علیرضا تغابنی ( 1391/08/25 ) : فكر نمي كني به عقلمون رسيده باشه دو متر و نيم عقب نشيني كنيم؟ اين كار كمك مي كرد كه براي دو طبقه زيرزمين- ورزشي و استخر- نورگيري خاصي از سقف هاداشته باشيم ، يه نگاه به تصوير ويد استخر بكنيد.:)
سید رضا رزاز ( 1391/08/26 ) : سلام
من همچین ایده های رو برای یک طرح تجاری اداری سال 88 برای شهرمون اتود زدم که فضاهای اصلی اون حجم های بتنی پیش ساخته ی بودن و می توانستیم آنها را مثل پازل جابجا کنیم و راهروهای این ساختمان فضاهای باز و نیمه بازی بودن که هیچ محدودیتی رو برای اجبار تعریف فضا ایجاد نمیکرد
من به موفقیت و خلاقیت فضا در این کار ایمان دارم چون خودم زمانی حسش کردم.
elham ghavizad ( 1391/08/27 ) : اقای دکتر از پاسخ تون بسیار ممنون .این سوال رو هم به پای بی تجربگی من بگذارید.... تمام طرحهای شما کلاس درسی برای من است و من با اجازه تون از اثار شما پاور پوینت درست کردم و برای پروژه معماری معاصرم به استاد ارائه کردم ....از شما بسیار سپاس گزارم
آرش بصیرت "سردبیر اتووود" ( 1391/09/01 ) : عمق های تعاملی متنوع برامده از گردش حجم های متحرک، به گمانم چندان تاثیری در هم امیزی دو بعدیْ سه بعدی ندارد اما به جد می تواند با گذر از کمپوزسیون بسته به باز و بلعکس پارادایم فرم، پلان و نمای باز را بازافرینی کند و البته به درستی سنت ریشه دار فاصله گذاری میان نما، برش و پلان را نیز مغشوش سازد.
انچه می ماند نوع تعامل انسان شناسانه با مفهوم مسکن در قامت یک فرهنگ است، اگر تحت یک شمول ساختارگرایانه و کمی بدبینانه بپذیریم انسانیت برساخته ایی است اجتماعی، زاییده سلطه فرهنگی مشروط کننده، نوع مواجه انسان ـ احتمالا کلاسیک ـ ساکن این حجمْ ماشین با مفهوم محافظت چه در فهم هایدگری و چه فوکویی اش چگونه خواهد بود؟ اگر فضا نه فقط یک تبلور مقید کالبدی از سیاست های طراحانه که ساختی اجتماعی از حضور انسان باشد، تعامل فرهنگی با این تغییر ممزوج در گشودگی و بستگی چگونه خواهد بود؟ ریزْفضاهای متاثر از این گشودگی و بستگی چه کنش انسانی ای را برمی انگیزانند؟
فرناز شمس عالم ( 1391/09/05 ) : با سلام لطف می کنید در مورد سازه نگهدارنده مکعب گردان توضیح بفرمایید ممنون میشم....
علیرضا تغابنی ( 1391/09/06 ) : ارش گرامی، اول اینکه تا یادم نرفته چیزی در مورد نقدی که به پروژه آقای امتیاز نوشته بودید بگویم: فارغ از اینکه نقد شما جای مهمی را نشانه گرفته بود و گفتگو در آن زمینه می تواند راهگشا و روشنگر باشد ، نفس نقد صریح یک هم تیمی در یک فضای عمومی ، بسیار ارزشمند و کمیاب است و با فضای کاسبکارانه و بده بستان های رایج بسیار فاصله دارد و می تواند نشانی از سلامت کار گروهی شما باشد...

دوم اینکه بگویم من در درک و ارتباط با نثر و ادبیات شما مشکل داشته و به نظرم نثرتان سخت خوان، بغرنج و تا حدی شخصی است . که جدا از مساله سلایق فردی، ارتباط و فهم را دشوار می سازد و نیاز به کشتی گرفتن و رمز گشایی برای درک موضوع دارد. من این مساله را با ترجمه های شما هم داشتم و به همین دلیل در مقاله هایی که موضوعش برایم جذاب بوده به متن اصلی مراجعه کرده و در ک آنرا آسانتر دیدم... به نظرم کلمه ها و ترکیبات زیاد و پشت سر هم آنها، در یک مونولوگ طولانی مدت برایتان معانی و مفاهیم خاصی پیدا کرده که مخاطبان از آن اطلاع ندارند. به هر صورت این مساله ارتباط چندانی به من ندارد جز در مورد کامنت اخیر....
حقیقت اش چون فکر می کنم موضوع بحث شما به روانشناسی فردی و جمعی و فرهنگ بر می گردد ، شما را به متنی که به تازگی در این موارد نوشته ام ارجاع می دهم که به نظرم ممکن است با دغدغه های شما ارتباط داشته باشد.
در صورتی که در مورد فهم فوکویی و هایدگری محافظت توضیح بیشتری هم بفرمایید مایل به ادامه گفتگو هستم.
ممنون
http://anextblog.blogspot.com/2012/11/blog-post_23.htm
محمد قلی پور ( 1391/09/15 ) : این کار عالیــــــــــــــــه
توی ایران که تکه
محمد قلی پور ( 1391/09/15 ) : دکتر تغابنی عزیز کاری با ما کرده که هر طرحی رو برای استاد میبریم و میگه اجرایی نیست ما میگیم چرا ! دکتر تغابنی میتونه اجرا کنه 100%!!!!!
سید عباس موسوی ( 1391/10/15 ) : سلام اقای تغابنی...خسته نباشید ...آقا کارتون رو قبول دارم چون فکر میکنم مردمیه ...سپاس
ملیکا بلوچی ( 1391/12/05 ) : 5
فاطمه موسوی ( 1391/12/07 ) : 5
رحمان یعقوبی ( 1391/12/08 ) : به شما و همکارانتون تبریک میگم.موفق باشید.
حامد دیرند ( 1391/12/15 ) : سلام ...خیلی میخوام بدونم این چه طوری میچرخه ...دوم اینکه چه طوری کارفرما رو توجیه شده وصبر کرده ....
خیلی فکر خیلی جالبی بود
آرش بصیرت "سردبیر اتووود" ( 1391/12/30 ) : هایدگر سه کارکرد برای زبان بر می شمرد، بازنمایی که بیشتر بر وجوه زیبایی شناسانه متمرکز است، مفاهمه یا همان کامیونیکیشن که بر تعامل و ارتباط موکد است و محافظت، هایدگر بر این باور است که ما با نام دادن اشیا را به درون کانتکست معنایی شان باز می گردانیم و ان ها در این کانکتست "جاـ نشستی" می یابند تا هستی شان ظهور کند، خود من متاسفانه نتوانسته ام اثار بازگذاری شده شما بر اتووود را تک تک به نظاره نشینم اما فکر می کنم در این اثر کارکرد مفاهمه ای زبان قوی است از ان دو بعد دیگر و با توجه به مشاهده خانه ای برای یک دوست از نزدیک فکر می کنم کارکرد محافظتی زبان در ان اثر قوی تر است.
سید رضا رزاز ( 1392/02/05 ) : سلام آقای دکتر
اگه وقت داشتید لطفا به پروژه طراحی سفارتخانه بنده سر بزنید و نظر خود را بفرمائید.
با تشکر
م امینی ( 1392/04/24 ) : آقای بصیرت عزیز خب جوری بنویسید ما هم متوجه بشیم. خداییش یه معلم ادبیات برای خوندن متن های شما باید بغل دستمون باشه
idin visheh ( 1392/05/23 ) : salam duste aziz az ru ravabete pelanit mishe fahmid ba d.k raees samiee tarh pas kardi vali karet kheili khube mer30
لاله شاداب نژاد ( 1392/07/29 ) : کسب مقام اول جایزه معمار رو بهتون تبریک می گم، پاینده باشید.
حامد حاجی غلامی ( 1392/09/02 ) : vaghti daroone faza gharar migiri mibini k fazahaye ijaad shodeh ham mesle concepte aslie poroje khassan
بهار مهرجو ( 1392/09/15 ) : salam.vaqean aliiiiiiiii bud.aslan zibayi poje va khalaqiyate doctor qabele tosif nist.seminare diruzam kheyli ali bud.vaqean khaste nabashid
مریم حافظی ( 1392/11/04 ) : ba salam
vaghen az ein tarh lezat bordam
az sohbataye ziba va mofideton dar hamayesh naghshe memar estefade kardam
va babate hameye moafaghiatha tabrik migam
khaste nabashiiiid
فرشاد قهرمانزاده ( 1393/02/05 ) : سلام دمت دوستان و اساتید. به نظر من هر شخص ایده و نظریات خودش و داره و کسی 100 و کسی 0 نیست. معماری شاخه ای از هنر و هر هنر شاخهای از زیبایی میباشد. و زبایی 1 امر کامل نسبی می باشد و تنها زیبایی مطلق خداست. تمامی مکتب ها در هر هنر ی برگرفته از دیدگاه شخص و جامعه نسبت به موضوع بوده و هر 3 عامل فرهنگ . اقتصاد و سیاست در ان نقش مهمی به همراه زمان داشتهاند. پس هیچکس هیچ انتقادی را به کسی اجبار و هیچ س هیچ عقیدهای را به کسی محکوم نمیتواند بکند. اما در این میان ساده ترین دلیل و اثبات ریاضیات به کمک می اید و ان بزرگ یا کوچکتر بودن است. ریاضیات میگوید در 100 شماره 51 بزرگتر از 49 می باشد و این همان اثبات خوب یا .. بودن است. 49 نفر این ار را قبول نداشته باشند و 51 نفر قبول . حکم به زیبایی و درست بودن می باشد ( البته بدون غرض ورزی )
وحید رجبی ( 1393/05/05 ) : عالی... بی نظیر ترین وجهه ی کار اینه که حد اقل تو ایران کسی از این کارا نمیکنه
اسما فریدونی ( 1393/07/16 ) : بی نظیر بود.نبریک.خسته نباشید واقعا.سیستم کلا خارجیه. باعث افتخار هست
زبیده باقری ( 1393/08/06 ) : آقای تغابنی کارتون عالیه باعث افتخار معماری چوون شما در ایران وجود داره و این چنینی آثاری رو خلق میکنه.
بابک غلامی ( 1393/10/26 ) : هم ایده و هم کار خیلی خوبه عالی
سارا بشیری دانش ( 1393/10/28 ) : سلام مهندس تغابنی...از بین کارهاتون این پروژه واقعا منو تحت تاثیر قرار داد..به موفیتتون تبریک میگم
شرکت اکوآرک ( 1393/11/04 ) : نمای استرچ متال - سیستم کیل در نمای سرامیک خشک - نمای کرتین وال استپ یونیت در سایت اکوآرک www.ecoarc.ir
آرمین فکور ( 1394/02/22 ) : بابک غلامی:یاد بگیر ....
محمدرضا میکائیل زاده ( 1394/08/01 ) : بنظر من اینجا خانه ماشینی برای زندگی شده، و ترکیب بندی نما خشک و بی روح باقی مانده است.
شما که از باکس های گردان استفاده کردید باید بجای پروفیل های در و پنجره ساده به نوعی از نوع آکاردئونی آن استفاده میکردید تا ترکیب بندی شب و روز نما بهتر شود
تورج شش بلوکی علمداری ( 1395/08/04 ) : جناب دکتر این اثر هم تشخص معناداری دارد
فردین نجفی ( 1396/02/13 ) : موضوع عمق بيشتري دارد
اول
ضعف و يا فقدان ديسيپلين در معماران معاصر
دوم
ترس
كه كاراكتر اصلي معماران معاصر ايراني است. هيچ معمارمعاصري در سالهاي اخير بخصوص ،
متن و نوشتاري در سطح بالا در جهت بيان نحوه ي برخوردشان با پديده ها، مفاهيم و حتي هستي ندارند. هنوز مشخص نيست اقاي تغابني چه برخوردي با انعطاف پذيري دارند!!!! { البته بگذريم از اين حرف خنده دار ايراني ها كه در درون كار بفهمين!!!}
بحث متن مهمترين دغدغه است. در متن گريزي از اشتباهات وجود ندارد. و همينجا ترس را براي معماران معاصر سخت كرده است.
كدام معمار مولف و صاحب سبك در دنيا بدون متن است؟
فردین نجفی ( 1396/02/13 ) : موضوع عمق بيشتري دارد
اول
ضعف و يا فقدان ديسيپلين در معماران معاصر
دوم
ترس
كه كاراكتر اصلي معماران معاصر ايراني است. هيچ معمارمعاصري در سالهاي اخير بخصوص ،
متن و نوشتاري در سطح بالا در جهت بيان نحوه ي برخوردشان با پديده ها، مفاهيم و حتي هستي ندارند. هنوز مشخص نيست اقاي تغابني چه برخوردي با انعطاف پذيري دارند!!!! { البته بگذريم از اين حرف خنده دار ايراني ها كه در درون كار بفهمين!!!}
بحث متن مهمترين دغدغه است. در متن گريزي از اشتباهات وجود ندارد. و همينجا ترس را براي معماران معاصر سخت كرده است.
كدام معمار مولف و صاحب سبك در دنيا بدون متن است؟
فردین نجفی ( 1396/02/14 ) : با سلام
به طور كلي فقدان ديسيپلين ، هنوز گريبانگير معماري معاصر ايران است. اقاي تغابني هم از اين قائده جدا نيست. ايشان هنوز نتوانسته اند ديسيپلين خود را در دل افكار و كارهايش ارائه دهند. اما اساس اين موضوع در معماري نيست ، بلكه در تفكر معماري است. نكته مهم اينجاست كه تفكر بدون نوشتار نميتواند صورتي به خود گيرد. اينكه چرا معماران معاصر ايران ترس از نوشتن دارند هنوز در هاله اي از ابهام و از عجايب جهان است. تقريبا ما هيچ نثري از معماران ايراني نداريم كه جهت فكري و مساله ها و .. را نشان دهد. به عنوان مثال در اينجا اقاي تغابني خود از انعطاف پذيري صحبت ميكنند ولي عجيب انجاست كه در كتاب يا مقاله اي در سطح بالا، اين مساله ها را بيان نكردند. يعني به عنوان مثال در اين باره هنوز ديدگاه ايشان معلوم نيست در برخورد با اين مفاهيم . تمام معماران سطح بالا در دنيا حتما يك متن نوشتاري در سطح بالا در جهت نوع ديدگاهشان در برخورد با پديده ها ، مفاهيم، و حتي هستي مشخص نموده اند.
به نظر ميرسد فضاي ترس اصلي ترين كاراكتر معماران معاصر است چراكه در متن ديگر راه گريزي وجود تدارد.
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group