ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ویلای مسکونی نمک آبرود
طراح : سیاوش اکبری
مرکز موسیقی لانزاروته
طراح : امین(حسن) سلطان پور
مجتمع تجاری
طراح : سلمان وصالی
خانۀ ویلایی اسکندری
طراح : سینا نصر
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
SANNA؛ برنده ی پریتزکر 2010
اتوود کلاسیک ـ پاویون هنرهای اجرایی آرتزپارک در لس آنجلس ـ معماران مورفوسس
دفتر کار سوگُرُکو از معماران دیکن-مت
نورهای چشمک زن از معماران پزو وُِن اُلریش هاوزن؛ ستون های کوتاه زمین
کامنـــــــــت پــــروژه ها
پری دارایی در مورد پروژه طراحی خانه مد نوشته است:
کارتون بسیار‌عالیه موضوع طرح نهایی‌من هم خانه مد هست ولی متاسفانه نمونه موردی داخلی پیدا نکردم هر چی گشتم میتو ...
پری دارایی در مورد پروژه خانه مد شیراز نوشته است:
سلام کارتون عالیه من نمونه موردی داخلی از خانه مد میخواستم میشه لطف کنید و برای من هم ارسال کنید ممنونم
Pa ...
الهه حاجحسینی در مورد پروژه مرکز فرهنگی خیام نوشته است:
لطف پروزه تون رو در اختیار من بگذارید[email protected] ...
حسین حسینی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
در این فرودگاه طبق تریدی ها ارباس 380 لندینگ کرده... یعنی فرودگاه شما تایپ f است. درسته؟ ...
پردیس جعفری در مورد پروژه میدان اجتماعی شیراز: جولانگاه ابتهاج نوشته است:
ایده طراحی به وسیله دخل و تصرف که در حال حاضر انفاق افتاده است بسیار جذاب است و مهمتر از آن شهر شیراز نیازمند ...
شرکت زیگوران در مورد پروژه مجتمع مسکونی -تفریحی با رویکرد پویایی اجتمایی نوشته است:
این پروژ در زمینه خودش میتواند کم نظیر باشد ، استفاده از یک زمین با دو کاربری( آن هم به صورت کاملا جدا،استفاده ...
علی علی اکبریان در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
ورودی مجموعه اصلا شاخص نیست. ای کاش روی این مسئله بهتر کار شده بود. ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
جواد پی تام ایوب کهن
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مبلمان شهری
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد یزد
    سال طـــــراحی : 1391
    مـــــــــــــــــکان : خیابان های حوالی شاهچراغ
    کـــــارفـــــــــرما : خشت اول
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/12/10
    مســــــــــــاحت : 5
    تعـــداد بازدیـــــد : 3792
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : تفريحي
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : ایوب کهن ، علیرضا بوستانی
    همكار طراح : علیرضا بوستانی
     ایده های طراحی : به دلیل اینکه در محله ی طراحی شده بیشتر ساکنین دچار بیماری اعتیاد هستند، ایده اصلی طرح را آزادی نام نهادیم. اگر ریشه ها را بیماری اعتیاد فرض نماییم و بوته ی سبز را انسان ، لذا ریشه ی اعتیاد به دور انسان تنیده می شود و او را در بند خود فرا می گیرد و هر زمانی که انسان اراده نماید می تواند از بین ریشه ها ( بند اعتیاد )خود را آزاد نماید.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
عرفانه رحیمی ( 1391/12/10 ) : salam,tarhe jalebi bud...............moafagh bashid
شهگل اشراقی ( 1391/12/10 ) : ببخشید این گوشه های تیزش مشکلی ایجاد نمیکنه؟
وقتی فرد بلند میشه سرش نمیخوره به اون بالا؟
جواد پی تام ( 1391/12/10 ) : با سلام خدمت خانم رحیمی و تشکر از نظرتان.
مچکرم به همچنین.
جواد پی تام ( 1391/12/10 ) : خانم اشراقی با نظرتان موافقم و به نظر من هیچ گوشه ی تیزی در کار وجود نداره
اون سایبان انتزاعی هم حدود یک متر بالاتر از قد آدمی طراحی شده شاید تصویر این را القا نمی کند.
شهگل اشراقی ( 1391/12/10 ) : خوبه موفق باشید
جواد پی تام ( 1391/12/10 ) : مچکرم
فاطمه جعفری ( 1391/12/11 ) : سلام خسته نباشید...
به نظر من کار از لحاظ ظاهری قشنگه و فرم زیبایی داره ولی فضاهای پر و خالی که وجود داره احساس راحتی و ارامشو از بین میبره به علاوه که محدودیت فضایی هم ایجاد میکنه لااقل تویه تصویر اینطوری نشون میده.
ولی باید اعتراف کنم ایده طراحیتون جالبه...موفق باشید
شیوا گل دعایی ( 1391/12/11 ) : سلام
به نظرم ایده طراحیتون ایده ای واقعی است و بسیار قابل احترام اما به نظر من ریشه ها همان چیزهایی هستند که آن را تشکیل می دهند پس اگر هدف نزدیک شدن به ایده طراحی است:
شاید بهتر بود اعتیاد را چیزی خشن یا حتی ناهنجار نشان داده می شد.من با دیدن این مبلمان قبل از خواندن ایده فکر کردم قرار است انسان را در تامل با طبیعت قراردهید چون در آن محیط کمتر طبیعت به چشم می خورد.
طرح خوبی بود،ممنونم
سامان زارع ( 1391/12/11 ) : خسته نباشید .
فرم جالبی شده اما چند تا سوال پیش میاد اول اینکه این فرم می خواهد در بافت تاریخی شهر شیراز جا گذاری شود نه در کمپ ترک اعتیاد .
از نظر پایداری هم خودتون با بیان ایده گفتید و هم عنصر سازه اینون داره نشون میده که نشیمن گاه اصلا به سازه ی بتنی وصل نیست و عنصر سازه ای فقط معرف سایه بان هست که در نگاه اول من فکر کردم ایستگاه اتوبوس طراحی کردین . . . .
فرم کلی و رنگ کار رو دوست دارم خیلی خوب شده .
اعتیاد میتونه هر جایی باشه تو هر مکانی در هر شهری اصلا از ایده خوشم نیومد .
شیوا گل دعایی ( 1391/12/11 ) : آقای زارع سلام
درسته اعتیاد میتونه هرجایی باشه اما به همین اندازه میتونه وجود نداشته باشه مگه نه؟
محمد ابراهیم کرمی ( 1391/12/11 ) : با سلام . خسته نباشید.
ایده طراحیتون در کار خوب متبلور شده با این قسمت از ایده طراحی موافقم و به نظرم در کار هم خوب تونستید نشون بدید(اگر ریشه ها را بیماری اعتیاد فرض نماییم و بوته ی سبز را انسان ، لذا ریشه ی اعتیاد به دور انسان تنیده می شود و او را در بند خود فرا می گیرد).و فقط اینکه مساحت رو زدید 5 آیا با معابر کم عرض بافت به مشکل بر نمی خورید البته من از مساحتی که کارفرما در اختیارتون قرار داده بی خبرم اما به نظرم معابر اونجا زیاد عریض نیستن.و میشه لطفا بیشتر توضیح بدید که نشیمن گاه عنصر ایستایی رو چه جوری حل کردید اخه سمت نشیمنگاه که به سازه بتنی وصل نیست فقط در قسمت چپ داخل عکس 5 با دو میلگرد مهار شده که این میلگرد ها هم کل طول نشیمنگاه رو مهار نکردن و در قسمت راست باز در عکس 5 با دو میلگرد مهار فقط تونستید قسمت اعظم سازه رو که داخل عکس 1 مشهود هست نگه دارید که از زمین جدا نشود و ما در این قسمت فقط سازه فایبر گلاس رو داریم آیا فقط همین سازه واسه طولانی مدت هم جوابگوی نیاز ما هست؟؟؟و بعد اینکه بهتر نبود در قسمت های سایبان و داخل بدنه جداره یک سری نورپردازی برای شب انجام می شد که همین نور پردازی هم کیفیت کار رو میبرد بالا و هم یک حس امنیت رو در شب القا می کرد و ای کاش حالا به نحوی یک سطل زباله رو هم داخل طراحیتون لحاظ کرده بودید که از همه جنبه ها طراحیتون بی نقص معرفی میشد.موفق باشید.
جواد پی تام ( 1391/12/11 ) : با سلام خدمت آقای کرمی
کل کار از لحاظ طولی 4 تا 5 متر را در بر میگیرد و عرض کار را نهایتا 50 سانتیمتر به همین دلیل فکر نمیکنم به معابر معظلی وارد شود.
از لحاظ ایستایی هم مشکلی به وجود نمی آورد.
از لحاظ نورپردازی هم فکرمان همین بوده ولی در پروژه اضافه نکردیم
در سمت راست سطل زباله تعبیه شده است.
با تشکر از نظرتان.
جواد پی تام ( 1391/12/11 ) : با سلام خدمت آقای زارع
اگر دقت کرده باشید همکنون بافت تاریخی شیراز در حال تخریب هستند در دست احداث گسترش حرم و عریض کردن خیابان های مجاور حرم می باشد...
و 80 % سامنین آنجا به بیماری اعتیاد دچار هستند...
ایده طراحی به نوعی بوده که مبلمان شهری جلو دید بیماران باشد.
پوریا فرخی ( 1391/12/11 ) : سلام.
پروژه به لحاظ زیبا شناختی به خوبی می تونه عمل کنه.اما کجا! گذر قصرالدشت,چمران.
اما همان طور که متوجه هستید,گذرگاه سنگ سیاه,چند تا عامل مهم و محدودیت برای چنین کاری ایجاد میکنه.
اول از همه گذر بسیار باریک, که خود محدودیت فضایی برای چنین کاری ایجاد می کنه. عامل مهم اعتیاد, محدودیتی ایجاد می کنه برای طراحی حجمی صلب و کاملا پاک(علتش رو هم اگه خواستین با توجه به فرمایش های دکتر محمود زاده عرض می کنم). و در آخر به خاطر گذر پیچ در پیچ سنگ سیاه,می تونست خود این مبلمان علاوه بر استفاده از نور, عاملی باشه برای شناخت و طی یک مسیر مشخص برای رسیدن به آثار اون منطقه.
موفق و پایدار باشید.
جواد پی تام ( 1391/12/11 ) : با سلام خدمت خانم گل دعایی و خانم جعفری و با تشکر از نظرتان.
جواد پی تام ( 1391/12/11 ) : آقای فرخی با سلام و با تشکر از نظرتان ولی به نظر من به قول آقای مهندس بصیرت زمان جهانی است.
به نظرم یک باکس صلب در آنجا جایگذاری شود هیچ کمکی به بافت آنجا نمی کند و نه تنها به پیشرفت بلکه بیشتر رو به نزول می رود.
محمد ابراهیم کرمی ( 1391/12/11 ) : مرسی از جوابتون.من با نظر آقای فرخی مخالفم به نظر شخصی من پروژه از نظر زیبایی شناسی شاید با بافت اطراف هم خوانی نداشته باشه ولی نباید از این مسئله هم چشم پوشی کرد که این مبلمان یک رویکرد پدیدارشناسه شاید داشته باشه میتونه یک شی معنا دار باشه و داخل همچین بافت مشکل داری می تونه یک رویکرد متفاوت رو القا کنه که بازم میگم به نظر شخصی من میتونه کارکرد خوبی داشته باشه قرار نیست که فقط چیز های خوب رو ما تو نقاط مرفع شهر یا مناطقی از شهر بسازیم که منظر شهری در اون قسمت پیشرفت بیشتری داشته بسازیم منم با نظر مهندس بصیرت موافقم زمان جهانی است و یک بافت مشکل دار هم از این قاعده نمی تونه جدا پذیر باشه.
سامان زارع ( 1391/12/11 ) : جواد جان من قانع نشدم .
لطفا به سوالات دیگر هم جواب بده .
ممنون .

جواد پی تام ( 1391/12/11 ) : آقای کرمی مچکرم از نظرتان
هاجر برومند ( 1391/12/12 ) : سلام و عرض ادب...
توی طراحیتون وجوه زیبایی شناسانه به خوبی رعایت شده،طراحی به جا تونسته یک ایده ای با پشتوانه کاملا منطقی به خودش بگیره که جای خسته نباشید داره..ولی طراحی معماری ما باید با فرهنگ ما عجین شده باشدو همین رویکرد باعث شده تا حدودی با نظر اقای فرخی موافق باشم...کلیت کار بسیار جالب شده.مجددا خسته نباشید.
موفق و سربلند باشید...
جواد پی تام ( 1391/12/12 ) : خانم برومند با تشکر از نظرتان.
پوریا فرخی ( 1391/12/12 ) : آقای پی تام کاملا بنده هم با حرف شما و مهندس بصیرت در مورد زمان و مکان جهانی موافقم.شاید از کلمه صلب نباید استفاده می کردم,بیشتر تاکیدم روی خلل و فرج های ایجاد شده در کار هست.اما با این حال امیدوارم انتقاد بنده جساراتی رو همراه نداشته باشه.
جواد پی تام ( 1391/12/13 ) : آقای فرخی شما نظرتونو گفتید و نظر شما برای من محترم است.
با تشکر.
صدرا خسروی ( 1392/08/27 ) : طراحی مبلمان خوبه اما این کاربره زنه یا مرده؟
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group