ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
زخم های پنهان
طراح : حمیدرضا معماریان
طراحی منظر تاریخی - فرهنگی قلعه گردفرامرز
طراح : مسعود دهقانپور هنزایی
زیستا پل
طراح : جواد دانشور حقیقی
مسجد و حسینیه
طراح : میلاد سلطانی
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
استولانا بویم و آینه های سیاه؛ هویت های صفحه نمایشی [برونْ] مدرنیته های صنعتیْ دیجیتالی
پروژه Rijkswaterstaat Assen از معماران 24H
آسمانخراش زدايشگر فرودگاه گرين گرو
آرشیو آثار محمد مکیه در مرکز اسناد آقا خان در دانشگاه ام آی تی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد و لباس نوشته است:
با سلام و خسته نباشید واسه طرح زیباتون،
عنوان پایان نامه من هم خانه مد هست اگه میشه مقالتون و ضوابت و از ...
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام روزتون بخیر طرحتون و ایده طراحیتون جالب بود اگه میشه مقالتونو برام بفرستید تا مطالعه کنم و کمکی در پایان ...
مهسا خوش رضا در مورد پروژه مرکز نمایش های آئینی نوشته است:
سلام خانم تقوی. پروژه تون واقعا عالیه. من این ترم میخوام همین موضوع رو طراحی کنم. ممنون میشم اگه بتونید ریز فض ...
کیانوش دهکردی در مورد پروژه اسکیس و راندو نوشته است:
?salam cheor mitonam ba shoma tamas begiram @
سلام
وقت بخیر
[email protected]
0912361 ...
حمیده محمدرضاپور در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
سلام جناب شاکری
یکی از نمونه های موردی متن برای پایان نامه مهد جوانه هاست
در صورت امکان می خواستم لط ...
فرزانه علوی مقدم در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام خانم محمدی،کارتون واقعا عالی بود، میشه ریزفضا و پلانتون رو واسم بفرستید؟ [email protected] ...
Asal Dia در مورد پروژه خانه ی مد نوشته است:
سلام کارتون بسیار عالی و ارزشمنده میشه لطفا برای پایاننامه ی من هم با موضوع طراحی خانه مد و لباس کمکم کنید. ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
هومن بالازاده
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مسابقه طراحی کارخانه پرشین استاندارد
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد تبریز
    سال طـــــراحی : 1391
    مـــــــــــــــــکان : کرج
    کـــــارفـــــــــرما : کارخانه پرشین استاندارد
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1392/04/31
    مســــــــــــاحت : 11200
    تعـــداد بازدیـــــد : 6497
    محــــدوده سنی : 34_35
    نــــوع کاربـــــری : صنعتی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : تیم طراحی: مینا نظم جو - الهام سیفی آزاد - حمید عبدیلو - بهناز کریمی - غفور صمدپور تصویر سازی سه بعدی: مونا رضوی اردستانی آنالیز پارامتریک: بهنود اقبالی ارائه: نوشین عطروش - امین سلطان پور ماکت: پریما جهان گرد انیمیشن: اصلان طاهری
     ایده های طراحی : در روند طراحی این پروژه یکی از اهداف اصلی معماری طرح، رسیدن به یک الگوی فضایی یکپارچه بین بخش جدید سازه وضع موجود و زمین کارخانه بود. در راستای این هدف ایده ی کالبدی طرح در بر گیرنده ی تمامی اجزای کارخانه مانند دیدار محوطه- ساختمان نگهبانی- بخش اداری- بخش نمایشی- ساختمان کارخانه و محوطه پروژه بود. برای رسیدن به یک سازماندهی یکپارچه در ابتدا از یک دیاگرام فضایی که تعریف کننده بیرون و درون پروژه به طور همزمان بود استفاده گردید که این دیاگرام تحت تاثیر سایت- ساختمان وضع موجود و بخش های الحاقی شکل گرفت. تعریف هویت معرفی کننده برای ساختمان کارخانه پرشین در طراحی پروژه از اهداف اصلی ما بوده برای این منظور ما از رنگ سازمانی پروژه استفاده نمودیم و این ایده را به گونه ای طراحی نمودیم که بر اساس محورهای حرکتی ماشین ها در اتوبان مجاور ترکیب رنگ آبی و سفید کارخانه متفاوت جلوه نماید. در ساخت دیوار ها ما از بلوک های بتنی سبک با لعاب فیروزه ای استفاده نمودیم و چون قابلیت تولید انبوه برای این نوع بلوک وجود دارد، توجیح اقتصادی قابل قبول از نظر متریال را خواهد داشت.در قسمت های سازه وضع موجود متریال پوشاننده با توجه به سرعت اجرای کار و کاهش هزینه و با حفظ هویت یکپارچه متریال و معماری حجمی به طور ساده تری پیش بینی گردیده شده. با توجه به خاک گیر بودن منطقه ایده متریالی طرح به گونه ای انتخاب گردیده که به مرور زمان کیفیت اولیه ی خود را از دست ندهد. استفاده از آب به عنوان عنصری از معرفی فعالیت کارخانه در نمای طرح استفاده گردید که حرکت آب منطبق با مورفولوژی حجم تعریف گردیده و مورفولوژی نما حرکتی از رنگ و آب را در نما ارائه می کند که با توجه به مقیاس آن در حجم به طور شاخصی از زوایای مختلف اتوبان قابل دید می باشد. پشت بام به عنوان یک فضای قابل استفاده در طرح: بخشی از فضای پشت بام به عنوان فضای عمومی نمایش کارخانه برای همایش ها و مراسم خاص و معرفی عمومی یک محصول با ظرفیت پذیرش کلان افراد در نظر گرفته شده و از نظر معماری توسط یک مسیر کم شیب ( 6% ) که خود، بخشی از مسیر به عنوان فضای نمایشی رو باز بوده ایجاد شده است. این بخش از طریق یک رمپ یکپارچه که به حجم وضع موجود متصل گردیده طراحی شده است، که تعریف کننده حریم بیرونی کارخانه نیز می باشد. افراد می توانند بدون آنکه وارد خود کارخانه گردند از طریق یک درب جداگانه که از خیابان راه دارد به این فضا دسترسی پیدا کنند. در طول رمپ مکان هایی برای نمایش وانها و محصولات کارخانه به صورت نمایش موقت وجود دارد و بخشی از سقف کارخانه برای نشستن افراد و پذیرایی به همراه امکانات سمعی و بصری روباز پیش بینی گردید. روی بام یک سقف متحرک پارچه ای در قسمت نشیمنگاه پیش بینی گردیده شده. قسمت دیگر از بام با استفاده از وضع موجود سازه محل هایی برای نصب پن های های خورشیدی در نظر گرفته شده که بیشترین نور جنوب را دریافت خواهند کرد که این بخش برای تامین روشنایی محوطه، تامین گرمایشی لوله های کفی محوطه جهت آب کردن سریع برف در قسمت های سایه گیر در محوطه سایت، در فصل زمستان و همچنین برای تامین برق آب نمای روی نمای پروژه استفاده خواهد شد. رابطه طراحی حجمی پروژه با عملکرد داخلی کارخانه بر اساس ایجاد یک فضای داینامیک حرکتی – نمایشی در کنار حجم کارخانه بوده است. از این جهت یک وید سرتاسری تعریف کننده مسیر رمپ های حرکتی داخل کارخانه می باشند این مسیر امکان ایجاد یک تور برای بازدید از کارخانه بدون آنکه افراد وارد خود محیط کارگاه ها شوند را برای افراد دعوت شده جهت بازدید از کارخانه فراهم می کنند. به طوری که بخش هایی از دیوار های این بخش شیشه ای دیده شود. که افراد بتوانند فعالیت های مختلف را در درون کارخانه بازدید کنند. این مسیر در نهایت افراد را به بخش گالری ها می رساند که محصول اصلی تولیدات کارخانه در آن به نمایش در آمده است. در طول این مسیر حرکتی نورگیرهای سقفی که در سقف طراحی شده اند، نور غیر مستقیمی را وارد فضای مسیر حرکتی می نمایند. ایده عملکردی کارخانه به گونه ای در نظر گرفته شده که بخش های مرتبط با فعالیت کارگاهی و تولیدی به همراه زونهای کنترلی آنها در یک بخش که اکثرا در اسکلت وضع موجود طراحی شده و زون مدیریتی و گالری ها و اداری در عین حال که می توانند به طور مستقل دسترسی داشته باشندبه گونه ای دیده شده اند که دسترسی مستقیم به بخش تولیدی نیز داشته باشند. در زون اداری به طور مستقیم توسط رمپ و پله به بخش نمایشی دسترسی دارد. بخش مدیریتی می تواند بخش نمایشی تولیدات به طور مستقیم به این فضا دسترسی داشته باشند و در ادامه بخش تولیدی و فضای کارگاهی را به مهمان های کارخانه نشان دهند. ایده دسترسی کارخانه در جهت ایجاد یک چرخش کامل حرکتی از محل ورود کامیون ها جهت بارگیری و تخلیه ی بار در محوطه کارخانه می باشد تا حرکت کامیون ها به راحتی و بدون احتیاج به صرف وقت انجام گیرد. برای این منظور در حجم طراحی شده در انتهای فضای میانی یک شکافی با ارتفاع مناسب دیده شده که حرکت ماشین های برگشت از آن مسیر انجام می گیرد.

پروژه های دیگر طراح

.

.
نظـــــــر اعضــــــــا
مهدی عینی فر ( 1392/05/31 ) : یابد گفت کار جالبیه ...
پيمان اسحاقی ( 1392/06/21 ) : طرحه دیاگراماتیک و حساب شده ایه فقط یکم طراحی داخلیش کم کار شده.
امیرحسین بقایی ( 1392/07/23 ) : salam.man taze ba etood ashna shodam.az ravand v tarahiton lezat bordam. dost daram beshtar ba khodeton v karaton ashns besham.ama ghablan ham karaton ro to majale memar dideh bodam.
شورش عابد ( 1392/07/23 ) : با سلام. طرح خوبی شده ولی کاش معمار پروژه در مورد طرح حرف نمی زد. هیچ جای بیان پروژه ربطی به کارخانه و اهمیت پروسه تولید در روند طرح ندارد. وازه گانی از قبیل بام سبز برای پذیرایی در سقف کارخانه تنها یک بیان fashion مآبانه از معماری است و هیچ ربطی به معماری کارخانه ندارد. به نظر من طرح تنها برای چاپ در لای مجلات بی نهایت جذاب است و دیگر هیچ. به مانند اینه که برای کمک به مردم اتیوپی با خود مایع دستشویی ببریم. طرح در حد یک ژست با یک بیان خوشکل و نه زیبا باقی مانده و از این هم فراتر نخواهد رفت.
محمدرضا میکائیل زاده ( 1393/09/03 ) : کلاژ. طراحی صحنه ها جالب بود ولی ترکیب بندی کلی جای سوال دارد- بنظرم ترکیب بندی کلی یا سازماندهی یا کلاژ نا تمام مانده
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group