ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
زخم های پنهان
طراح : حمیدرضا معماریان
طراحی منظر تاریخی - فرهنگی قلعه گردفرامرز
طراح : مسعود دهقانپور هنزایی
زیستا پل
طراح : جواد دانشور حقیقی
مسجد و حسینیه
طراح : میلاد سلطانی
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
گفت و گو با مرگ ـ گائه آولنتی ـ 1927ـ 2012
ایتای پالتی ؛ یک کاتالیزور برای کنجکاوی
کتاب خانه ی اتووود ـ معنا در معماری غرب ـ کریستین نوربرگ - شولتز
مدرسه ای در بنگلادش؛ یک معماری زمینی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد و لباس نوشته است:
با سلام و خسته نباشید واسه طرح زیباتون،
عنوان پایان نامه من هم خانه مد هست اگه میشه مقالتون و ضوابت و از ...
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام روزتون بخیر طرحتون و ایده طراحیتون جالب بود اگه میشه مقالتونو برام بفرستید تا مطالعه کنم و کمکی در پایان ...
مهسا خوش رضا در مورد پروژه مرکز نمایش های آئینی نوشته است:
سلام خانم تقوی. پروژه تون واقعا عالیه. من این ترم میخوام همین موضوع رو طراحی کنم. ممنون میشم اگه بتونید ریز فض ...
کیانوش دهکردی در مورد پروژه اسکیس و راندو نوشته است:
?salam cheor mitonam ba shoma tamas begiram @
سلام
وقت بخیر
[email protected]
0912361 ...
حمیده محمدرضاپور در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
سلام جناب شاکری
یکی از نمونه های موردی متن برای پایان نامه مهد جوانه هاست
در صورت امکان می خواستم لط ...
فرزانه علوی مقدم در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام خانم محمدی،کارتون واقعا عالی بود، میشه ریزفضا و پلانتون رو واسم بفرستید؟ [email protected] ...
Asal Dia در مورد پروژه خانه ی مد نوشته است:
سلام کارتون بسیار عالی و ارزشمنده میشه لطفا برای پایاننامه ی من هم با موضوع طراحی خانه مد و لباس کمکم کنید. ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
حسین ابراهیم زاده
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مسابقه ی ساختمان سازمان نظام مهندسی قم
    دانشـــــــــــگاه : خیام مشهد
    سال طـــــراحی : 1392
    مـــــــــــــــــکان : قم
    کـــــارفـــــــــرما : سازمان نظام مهندسی استان قم
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1392/06/23
    مســــــــــــاحت : 2500
    تعـــداد بازدیـــــد : 3093
    محــــدوده سنی : 26_27
    نــــوع کاربـــــری : اداری
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : -
     ایده های طراحی : درونگرایی، برونگرایی: درونگرایی و حفظ حریم یکی از مشخصه های اصلی معماری شهرهای مذهبی است که با دلایل مختلفی در قالب یک قانون نانوشته برای طراحی زیست فضاها در این گونه شهرها در نظر گرفته می شود. ماهیت درونگرایی عموماً در تعریف فضاهایی که یا به دلایل اقلیمی ناچار به ایجاد یک حیاط مرکزی در محدوده ی خود هستند معنا پیدا می کند و یا به دلیل حفظ حریم از جمله ملزومات ایجاد هستند. مشخصاً در شهر قم هر دو دلیل مذکور سبب ایجاد هضاهایی به شدت درونگرا شده اند.اما در بررسی های صورت گرفته در مقیاس شهری، نمونه ی موردی مشابهی در خصوص طراحی فضاهای اداری و یا تجاری با این پیش فرض مشاهده نگردید. لذا در این پروژه با در نظر گرفتن اقلیم قم و همچنین ویژگی های ضابطه ای - فرهنگی کانتکست مراعات این اصل (درونگرایی) جزو ملزومات طراحی ساختمان نظام مهندسی قم به شمار می آمد. از طرفی دیگر درونگرایی با ماهیت فضاهای اداری تناقضی آشکار دارد. زیرا که کاربران عمومی و خصوصی مجموعه ارتباطی ضروری با یکدیگر دارند. لذا عملکرد این پروژه طرح ساختمان را به به سمت یک ساختمان برونگرا نیز سوق می دهد. بنابراین در طراحی این مجموعه به واسطه ی دوراهکار حیاط مرکزی و همچنین جداره های شفاف و نیمه شفاف سعی در تجمیع دو اصل یاد شده در ملاحظات طراحی شده است. لند مارک و زمینه گرایی: لند مارک شدن پروژه جزو پیش فرض های شورای سیاست گذاری مسابقه در نظر گرفته شده است. لذا در این پروژه برای حفظ ویژگی های شکلی زمینه و همچنین دستیابی به هدف فوق و البته در راستای ایده ی برونگرایی (جداره های Translucent) ایده ی استفاده از بلوک های شیشه ای در ابعاد مشابه بلوک های آجری (مورفولوژی غالب کانتکست) در نظر گرفته شد. در واقع با ایجاد یک متریال متناقض در یک بافت تثبیت شده هم احترام به کانتکست مد نظر قرار گرفته است و هم ساختمان از سایر ساختمان های اطراف خود متمایز شده است. بلوک های شیشه ای: متریال غالب جداره های خارجی این پروژه بلوک های شیشه ای نیمه شفافی هستند که به صورت کارگاهی از ترکیب بوروسیلیکات (‌Borosilicate) در قالب هایی به ابعاد کارخانه ای آجر نسوز نمای آذرخش قم (AP44) قابل تهیه می باشند.قابل توجه است که این متریال پیش از این با دتایلی مشابه در پروژه ی Optical Glass House هیروشی ناکامورا (Hiroshi Nakamura & NAP) استفاده شده است که با تیم اجرایی ساده مجدداً قابل اجرا است. (www.Nakamura.info) حیاط مرکزی با زاویه: به منظور تأمین فضاهای عملکردی (برنامه فیزیکی) و همچنین برخورداری از روشنایی بیشتر فضاهای اداری و فضای باز میانی حیاط مرکزی با زاویه ای معادل ۲۸ درجه نسبت به خط عمود (زاویه ی برخورداری از حداکثر روشنایی در منطقه) در نظر گرفته شد. همچنین با ایجاد بازشو در دو جداره ی شرق و جنوبی سایت به منظور ورودی فضای باز مرکزی از تهویه ی مطبوع و کوران هوا برخوردار گردیده است. نمایش ویژگی های سازه: به منظور نمایش قدرت مهندسی در ساختمان، سازه ی ویژه ی بلوک جنوبی پروژه اکسپوز شده است.این سازه که سازه ای خرپایی(Poutre Échelle) به منظور تأمین دهانه ی باز ۱۴ متری بدون ستون در نظر گرفته شده است، از دو طرف به واسطه ی دو دیوار برشی بتنی مهار می گردد.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حسین ابراهیم زاده ( 1392/06/24 ) : سلام.ممنون از بذل توجهت دوست گرامی. ولی در توضیح موارد بالا مایلم که به جند نکته اشاره کنم.اول اینکه تعریف دقیق شما از طرح جسورانه چیه؟و ارتباطش با کاربری بنا البته؟ دوم اینکه حیاط مرکزی به واسطه ی جداره های شیشه ای محاط شده.طبعن فضای بازتری نسبت به مقیاس خود به نظر خواهد آمد.
afzal rezaeian ( 1392/06/24 ) : طرح شما من را به یاد مکعب های شیشه ای که همه جای جهان با رعایت اصول مینیمال ساخته میشدند( دهه 50 و 60 میلادی) انداخت. خلوص طرح خوبه اما اگه مینیمال بودن رو دوست دارید میشه کارهای جدید تر مینی مال رو دید. شفافیت هم نیاز به نمایش نداره ( کارهای مهندس میرمیران رو ببینید) . جسارت هم تعریف خاصی نداره و میشه در کار معمارهای بزرگ اون رو دید. اما من تنها یک نقد اساسی به کار شما دارم و اون حیاط مرکزی طرح شماست که در ارتفاع بلند ساختمان به دام افتاده بیشتر یک مرثیه برای حیاط مرکزی ساختمانهای کویری هست تا یک حیاط مرکزی واقعی
حسین ابراهیم زاده ( 1392/06/25 ) : آقای زارع با تعریفت از جسارت موافق نیستم. در واقع کلن با استفاده ی این کلمه با این تعاریف رایج برای معماری موافق نیستم. در مورد باقی نکاتی که در مورد کار گفتی هم تشکر می کنم. فقط در اشاره به شیشه ای بودن این ساختمون باید عرض کنم که این متریال ترنسلوسنته و به عنوان جداره ی دوم استفاده شده که بعید می دونم با مشکل جذب گرما مواجه باشیم. البته با توجه به اینکه کیفیت شیت هایی که ارائه شده در اینجا پایینه این برداشت شما بدیهی به نظر میرسه.
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group