ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
طراحی مجتمع مسکونی با رویکرد ارتباط بیشتر ساکنین
طراح : عباس سفری
M U D T R A P P E R
طراح : سروش عطارزاده
سردرب مدیریت برنامه ریزی
طراح : ناهید محمدعلی خانی
دبیرستان 12 کلاسه
طراح : ناهید محمدعلی خانی
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
تویو ایتو؛ ششمین ژاپنی برنده پریتزکر، یک مرور مختصر
لوسی رای به روایت آلیس راستورن - قسمت پنجم
پروژه دانشجویی اورناملت 2009
ادواردو سوتو دی مُرِ؛ ترکیب سنت های معماری با روح زمان
کامنـــــــــت پــــروژه ها
الهه حاجحسینی در مورد پروژه مرکز فرهنگی خیام نوشته است:
لطف پروزه تون رو در اختیار من بگذارید[email protected] ...
حسین حسینی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
در این فرودگاه طبق تریدی ها ارباس 380 لندینگ کرده... یعنی فرودگاه شما تایپ f است. درسته؟ ...
پردیس جعفری در مورد پروژه میدان اجتماعی شیراز: جولانگاه ابتهاج نوشته است:
ایده طراحی به وسیله دخل و تصرف که در حال حاضر انفاق افتاده است بسیار جذاب است و مهمتر از آن شهر شیراز نیازمند ...
شرکت زیگوران در مورد پروژه مجتمع مسکونی -تفریحی با رویکرد پویایی اجتمایی نوشته است:
این پروژ در زمینه خودش میتواند کم نظیر باشد ، استفاده از یک زمین با دو کاربری( آن هم به صورت کاملا جدا،استفاده ...
علی علی اکبریان در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
ورودی مجموعه اصلا شاخص نیست. ای کاش روی این مسئله بهتر کار شده بود. ...
ایده خواجوند در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
کانسپت قوی و هماهنگ با فرم همچنین فضاها و محیط‌های داخلی هماهنگ با برون و مناسب انسان ...
زهرا ابراهیمی کرمانی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
سلام خيلي ممنونم از شما
بطور كل ميتوان كانسپت اين طرح را قطره اب دانست.
شما ظرف ابي را تصوركنيد كه يك ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
حسین رضایی مهر
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مقام اول مسابقه طراحی سردر دانشگاه میبد
    دانشـــــــــــگاه : موسسه غیر انتفاعی مهر اراک
    سال طـــــراحی : 1393
    مـــــــــــــــــکان : دانشگاه میبد یزد
    کـــــارفـــــــــرما : داشگاه هنر اصفهان - برگذار کنده مسابقه
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1393/04/01
    مســــــــــــاحت : 260
    تعـــداد بازدیـــــد : 3396
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : حسن شهبازی - علی دهقانی - امیر سلطانی - حسین رضایی مهر
     ایده های طراحی : ایده اولیه طراحی بر مبنای استفاده از نماد ها و نشانه های بومی و سنتی در کارکردی نوین استوار است . در این طرح تعریفی متفاوت از ورودی مد نظر بوده و گذر های موجود در شهر میبد خمیر مایه اصلی شکل گیری فرم می باشد . دیوارهای مجوف ( فخرومدین نور را به صورت کنترل شده ایی به داخل فضای سردر عبور می دهد و ارفاع بلند دیوار ها با ترکیبی از ساباط به شکل اصلی خود سایه اندازه ایی مناسبی ایجاد می کند .

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
پوریا درویشی علمداری ( 1393/04/01 ) : خیلی عالیه
احمد صابری ( 1393/04/02 ) : تکراری
م س ( 1393/04/02 ) : عالی بود خیلی هم ایرانیه
مهرداد اسماعیلی پور ( 1393/04/02 ) : هییچ کار هوشمندانه برای استفاده عناصر اسلامی ایرانی انجام نشده فقط کپی عناصر (قوسهای 5.7و فخر مدین و...) میباشد و این از دست هر کس بر می آید. به هر حال اول شده است!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمدرضا میکائیل زاده ( 1393/04/13 ) : ببینید مسئله ای که همیشه مطرح بوده سواد داوران- است. این طرح توانایی سمبلیک ندارد. که بتواند در سطح جهانی مطرح شود. من خودم یکی از شرکت کنندگان بودم ولی بهر حال سلیقه داوران اینگونه ایجاب کرده است.
محمدرضا میکائیل زاده ( 1393/04/13 ) : معماری در ایران همین است. سلیقه داوران. و بعضی اوقات بند پ
احمد هاشمی ( 1393/04/17 ) : درسته که حجم تکراریه ولی سیرکولاسیون متفاوتی داره به نظر من این طرح و طرح محمد رضا نیازی بهتر از بقیه بود .
فرزان شاماسب لو ( 1393/05/18 ) : هر واژه ای بار معنایی خود را دارد و نمی توان بی حساب هر حسی را به هر واژه ای که در دایره لغات منتقد ثبت شده است ربط داد. این مساله حتی به نظر می رسد در داوری های مسابقات فعلی نیز رسوخ کرده است. وقتی می گوییم طرح سیرکولاسیون متفاوتی دارد (جمله ای با بار مثبت که به نو بودن اشاره دارد)، بهتر است منظورمان از واژه "تفاوت" را روشن کنیم. متفاوت از چه؟ متفاوت از "تکرار تاریخ" یا متفاوت از "نیاز زمان"؟ یا مثلا منظور از "ساختار شکنانه" دقیقا چیست؟ چه چیزی را معرف ساختار می دانیم؟ ...... اینکه ورودی به یک سطح نیمه شفاف غیر قابل دسترسی (آن هم دقیقا با دتایل فخر و مدین) منتهی شود و سپس بوسیله دالان هایی (دقیقا با طاق های متناوب) به طرفین هدایت شود یکی از نمونه های بسیار تکراری در معماری ایران چه در بنا های درون گرا و چه در بناهای سردر باغ ها است و بزرگ ترین مشکل طرح هم همین است. تکرار محض تاریخ بدون کوچکترین اثر لغزش از سنت و یا حتی بدون تکراری کنترل شده به مثابه نگاهی انتقادی! یک معماری متعصب و دچار دگماتیسم که وقتی حرف از یک عنصر مثل ورودی می شود تمام ویژگی های فرهنگی و اجتماعی یک دانشگاه امروزی را به یک سو گذاشته و دامنه تحقیق را به بررسی فرم ورود در دورانی که اساسا دانشگاهی در ایران نداشته ایم (ولیکن ایران اسلامی که داشته ایم!!!!) محدود می کند. و افتخارش هم این است که با ایجاد یک حجاب بین دانشگاه و فضای عمومی بیرون کالبدش با سایر سردر های معاصر متفاوت است و به معماری تاریخی ایران، پایبند (کما اینکه کلکسیونی از اجزاء منفرد سایر سردر های معاصر را نیز یکجا در خود دارد و ضمن رد اتهام تشابه عینی با نمونه های معاصر، برای هر نوع سلیقه ایرانی یا اسلامی پسندی، پاسخی !!!). از نکات مثبت طرح می توان به تناسبات منطقی، عدم ایجاد آشوب و تکنیک های اجرایی شناخته شده و سهل الوصول آن اشاره کرد!
امیر(http://archbiz.sellfile.ir/) محمدی ( 1393/05/18 ) : من نمی دانم چرا امروز هرکسی بخواهد طرحی نو در اندازد که ریشه های ایرانی (یا)اسلامی داشته باشد باید به سراغ قوس و آجر برود آیا این خوانشی متقابل از ذهن (پوسیده و فسیل زده) انتظاری از داور است (منظور شخص نیست بلکه برداشت است) یا از فقر انتزاع مایه می گیرد.
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group