ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
طراحی موزه خودروهای کلاسیک با رویکرد بایونیک
طراح : سیاوش اکبری
ویلای مسکونی نمک آبرود
طراح : سیاوش اکبری
مرکز موسیقی لانزاروته
طراح : امین(حسن) سلطان پور
مجتمع تجاری
طراح : سلمان وصالی
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
اعتراضات هنری تصویرگران به انتخاب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا
اتووود کلاسیک ـ خانه ی شماره یک ـ 1967 ـ پیتر آیزنمن
وانگجینگ سوهو زاها حدید در پکن برنده جایزه آسمانخراش امپوریس
نقد و بررسي پروژه هاي نمايشگاهي ؛ گروه معماران AA
کامنـــــــــت پــــروژه ها
پری دارایی در مورد پروژه طراحی خانه مد نوشته است:
کارتون بسیار‌عالیه موضوع طرح نهایی‌من هم خانه مد هست ولی متاسفانه نمونه موردی داخلی پیدا نکردم هر چی گشتم میتو ...
پری دارایی در مورد پروژه خانه مد شیراز نوشته است:
سلام کارتون عالیه من نمونه موردی داخلی از خانه مد میخواستم میشه لطف کنید و برای من هم ارسال کنید ممنونم
Pa ...
الهه حاجحسینی در مورد پروژه مرکز فرهنگی خیام نوشته است:
لطف پروزه تون رو در اختیار من بگذارید[email protected] ...
حسین حسینی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
در این فرودگاه طبق تریدی ها ارباس 380 لندینگ کرده... یعنی فرودگاه شما تایپ f است. درسته؟ ...
پردیس جعفری در مورد پروژه میدان اجتماعی شیراز: جولانگاه ابتهاج نوشته است:
ایده طراحی به وسیله دخل و تصرف که در حال حاضر انفاق افتاده است بسیار جذاب است و مهمتر از آن شهر شیراز نیازمند ...
شرکت زیگوران در مورد پروژه مجتمع مسکونی -تفریحی با رویکرد پویایی اجتمایی نوشته است:
این پروژ در زمینه خودش میتواند کم نظیر باشد ، استفاده از یک زمین با دو کاربری( آن هم به صورت کاملا جدا،استفاده ...
علی علی اکبریان در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
ورودی مجموعه اصلا شاخص نیست. ای کاش روی این مسئله بهتر کار شده بود. ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
گروه معماری شن
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    طرح پیشنهادی مسابقه سردر دانشگاه شریف
    دانشـــــــــــگاه : هنر تهران
    سال طـــــراحی : 1392
    مـــــــــــــــــکان : تهران _دانشگاه صنعتی شریف
    کـــــارفـــــــــرما : د
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1393/10/20
    مســــــــــــاحت : 144
    تعـــداد بازدیـــــد : 4546
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : آموزشي
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : نگار تجریشی
     ایده های طراحی : اولین چیزی که در این پروژه ذهن طراح را درگیر می کند ماهیت پروژه و محل قرارگیری آن در نزدیکی یکی از نماد های معماری ایرانی و اسلامی – برج میدان آزادی- است که باعث می شود در آینده این سردر به عنوان یکی از المان های شهری که با هویت ایرانی-اسلامی آمیخته شده است ، خود نمایی کند ! از این رو میدان تحقیقات در قالب معماری ایرانی و اسلامی به خصوص المان های سنتی وسیع تر گردید و زاویه دید ما را با تناسب به موضوع پروژه – ورودی ها ، سردرب ها- ساباط ها ، آجر چینی ها و انواع مقرنس های و مصالح مختلف در دوره های معماری ایرانی-اسلامی معطوف می کند. همچنین تحقیقات وسیعی در زمینه انواع قوس ها و طاق های قدیمی ایرانی و همچنین اسلامی صورت گرفت که از میان قوسهای موجود در معماری سنتی ایران که بتوان با فرمهای مدرن امروزی برابر دانست یکی از قوس های سهمی می باشد. همچنین پلان و نمای رو به روی این طرح تداعی قوس سه کمانه در معماری اسلامی -که از دل قوس های سهمی ایرانی استخراج شده است- می کند. از آنجایی که در معماری سنتی ایران به سردرب ها از جهت ارتفاع و تزئینات جانبی –در عین سادگی - اهمیت زیادی داده میشد ، از این رو در این طرح با در نظر گرفتن ارتفاع زیاد سردر و تزئینات جانبی در دوطرف ورودی پیاده ها و تزئینات زیر پوسته اصلی سردر که به نوعی برگرفته از مقرنس ها ست سعی در تداعی معماری سنتی ایرانی شده است . با توجه به حفظ حریم ورودی ها در معماری سنتی ایران در این پلان سعی در محفوظ کردن قسمت نگهبانی – در عین تسلط داشتن از چهار جهت به کل مجموعه – شده است . هم چنین تفکیک ورودی پیاده خانم ها از آقایان یکی دگر از نقاط قوت این کانسپت به شمار می آید. طرح با نگاهی مدرن از دو پوسته بتنی و برگرفته از قوس های سهمی گونه می باشد که نمادی از علم و فناوری و یاد آور معماری باستان ایران است. با توجه به تاثیر معماری گذشته و در نهایت عبور از تونل زمان و رسیدن به عصر فعلی ، مصالح این طرح ، بتن با رنگی خنثی است. هدف از انتخاب بتن رسیدن به طرحی ست که دارای دو جنبه ی معماری باستان ایرانی ، اسلامی و همچنین تداعی معماری مدرن است. استفاده ازسبک تزئینات آجری سده پنجم هجری در این طرح براندازی دگر به معماری سنتی ایران است که در این طرح این تزئینات در دل پوسته های بتنی به کار رفته است که هم نگاهی به معماری سنتی ایران دارد و هم دیدگاهی مدرن به طرح میدهد

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
مصطفی کبریت چی ( 1393/10/20 ) : یاد سردر دانشگاه علم وصنعت میوفتم.
محدثه طاهري ( 1393/10/22 ) : خسته نباشید.ممنون.اما من هم با نظر اقای کبریت چی موافقم.
فاطمه سوقندی ( 1393/11/04 ) : خسته نباشید کارتون خوب بود و ایده های طراحی به خوبی اجرا شده بود
ماریان پهلوان ( 1394/02/04 ) : دوست گرامی کار سردرتون خیلی زیبا و خلاقانه است موفق باشید
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group