ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
مجتمع مسکونی محمودی زاده
طراح : ناجی پژمان ضیایی
ساختمان دفتر مرکزی پتروشیمی
طراح : ناجی پژمان ضیایی
مجتمع مسکونی گلشن
طراح : ناجی پژمان ضیایی
مجتمع مسکونی-تجاری سیمرغ
طراح : ناجی پژمان ضیایی
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
يادبودي براي والتر بنيامين ؛ سياست به خاطر آوردن
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی ـ نشید نبیان
خانه موبیوس از تونی اوون؛ حلقه های زیستی
تراشه های کانسپچوال ـ رم کولهاوس و اُ ام اِی؛ پردازشگران معماری افقی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
عاطفه تقی زاده در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
با سلام و عرض ادب
اکه امکان داره پلان مهدکودک ارسال کنید ممنون
...
شاهین فتحی در مورد پروژه ویلای باغچای نوشته است:
این ویلا واقعا متفاوت هستش، و البته متفاوت از نوع بسیار خوب، فضا سازی عالی، دسترسی های عمودی و افقی خیلی خوب ح ...
شاهین فتحی در مورد پروژه باغ ایران در نهمین اكسپوي جهاني باغ پکن 2013 نوشته است:
بسیار عالی، علاوه براینکه ویژگی های باغ های ایرانی مانند نظم، تناسب، حرمت، کارایی، و ... رعایت شده، چهارباغ، م ...
پرستو مظفری در مورد پروژه دانشکده هنر و معماری نوشته است:
بسیار عالی میشه لطف کنید پلانو بفرستید برام ممنون
[email protected] ...
شاهین فتحی در مورد پروژه فست فود نمک نوشته است:
سلام، من این کار رو بارها مرور کرده بودم و با تجوه به علاقه خاصی که به طراحی رستوران و فست فود دارم برام خیلی ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه طراحی سردر مرکز علوم مغز و اعصاب ایران نوشته است:
بیشتر شبیه برج تجاری مسکونیه..... :)
هرچقدم به زور بخوای با دیاگرام و راهرو و اینا سردر جلوه بدی نمیشه ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه خردسرای فردوسی مشهد نوشته است:
اون فرم آرامگاه فردوسی اصلا خوب نشده،
اصلا کی گفته اون فرم به فردوسی ربطی چیزی داره؟ ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
بهزاد اتابکی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    ساختمان اداری نیایش
    دانشـــــــــــگاه : دانشگاه تهران/ شهید بهشتی/ آزاد تهران مرکز
    سال طـــــراحی : 1392
    مـــــــــــــــــکان : تهران، سعادت آباد، بلوار فرهنگ
    کـــــارفـــــــــرما : رضا فرح بخش
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1394/01/17
    مســــــــــــاحت : 3258
    تعـــداد بازدیـــــد : 2451
    محــــدوده سنی : 36_40
    نــــوع کاربـــــری : اداری
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح : سهیل کرجانی، ساینا افشار، حامد سرحدی، بهناز اتابکی، محمدرضا بادله، آرزو زارع‌دار، عکس:پرهام تقی اف
     ایده های طراحی : ساختمان اداری نیایش، نبش یک تقاطع غیرهم‌سطح پرتردد (اتوبان نیایش و بلوار فرهنگ سعادت‌آباد) و در زمینی تقریبا مثلثی‌شکل قرار گرفته است. بخش مهمی از تلاش طراح بر این بوده است که در روند خلق فرم، از بازنمایی شکل نامناسب زمین پرهیز شود. از سوی دیگر، با توجه به بالابودن انرژی حرکتی در اطراف سایت و همچنین قابل رویت بودن بنا از دو مسیر پرتردد (حتی از درون اتومبیل‌های با سرعت بالا)، ایده اولیه خطوط نما پدیدار شد. به مانند تصویربرداری از جسمی پرسرعت که در حرکتی سریع، تنها خطوطی کشیده و گاه مواج از خود به جا می‌گذارد، لبه‌ها با حرکتی نرم، سطوح اصلی نما را به هم پیوند داده‌اند و مرز بین نمای شمالی، شرقی و جنوبی را محو کرده‌اند و هرچه بیشتر، به آزادشدن و روانی فرم‌ها در سطوحی افقی کمک کرده‌اند. تاکید روی این خطوط و همچنین، حرکت آزاد و تکرار نه چندان یکسان طبقات با پوششی تک‌مصالحی و تک‌رنگ، در طراحی نورپردازی خارجی بنا نیز مورد توجه قرار گرفت و به منظور قابل درک بودن حجم کلی بنا و ایده‌های مترتب بر طرح معماری در شب‌هنگام، با برداشت از تیرگی سایه‌های پدیدآمده از آفتاب روز، بخش‌هایی از حجم بنا انتخاب و با LED نواری، نورپردازی شد، به شکلی که منابع نور، خود به طور مستقیم به چشم نیایند، ولی در عوض، برای نگهداری، تعویض یا تعمیر، به آسانی در دسترس باشند. فضاهای داخلی نیز در ادامه ی همان ایده، به بازنمایی آزاد و روان فضاها میپردازد. واحدها بر اساس نظام پلان باز اداری طراحی شده‌اند، به صورتی که بر حسب نیاز استفاده‌کنندگان هر واحد، تنها با ایجاد پارتیشن‌هایی که در جهت کاربری فضاها و بر پایه طرح پیشنهادی معمار، تعریف می‌شوند، تقسیم‌بندی خواهند شد. در این فضاها سعی شده است با استفاده از پنجره‌هایی وسیع، امکان استفاده از نور روز و همچنین چشم‌اندازهای زیبایی از شهر، کوه و آسمان فراهم شود. از خطوط بیرونی بنا، خطوطی ساده‌تر و آرام‌تر به درون واحدها نفوذ کرده و بر روی سقف‌ها، به شکل شکاف‌های نور پدید آمده است که به همراه دیگر نورهای نقطه‌ای تعبیه‌شده در سقف، تامین‌کننده نور واحدها هستند؛ این نورها نیز بر اساس ایده‌های معماری ذکرشده در بالا و نیز قرارگیری پارتیشن‌های داخلی شکل گرفته‌اند. نورپردازی داخلی به همراه رنگ روشن و سفید دیوارها، کف و سقف‌ها نیز در ادامه ایده تک‌مصالحی و یکپارچگی بنا قرار دارد. *************** - فینالیست جایزه معمار خاورمیانه ۲۰۱۴ در بخش تجاری-اداری - طرح تقدیر شده در مسابقه ی ۲۰۱۵ A+AWARDS - پروژه ی راه یافته به بینال ونیز ۲۰۱۵ - طرح تقدیر شده در مسابقه ی نورپردازی ساختمان سال ۱۳۹۳ - فینالیست جایزه معمار ۱۳۹۲ ***************

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
مصطفی مختاری ( 1394/04/03 ) : برای مسابقه معمار92، 2تا پروژه من هم فینالیست بود. هرچند که هیچ کدوم رتبه نیاورد. تو بخش ساختمان های عمومی که معرفی می شد واقعا این کار حیرت زده کرد منو. بسیاااااااااااااااااااااااااااااار عالی. واقعا خسته نباشید. به نظر من بعد از اون مجموعه کارتینگ پروژه شما لایق ترین پروژه برای رتبه ی دوم یا سوم بخش عمومی بود
مصطفی مختاری ( 1394/04/03 ) : به خصوص رتبه سوم بخش عمومی تو اون دوره واقعا دید من رو نسبت به داورها تیره کرد. چون اون پروژه یه فاجعه ی به تمام معنا بود :/
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group