ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
شهر كتاب راه آهن( پروژه وليعصر پلاك 1)
طراح : محمد امين طاهري
طراحی مجتمع مسکونی با رویکرد ارتباط بیشتر ساکنین
طراح : عباس سفری
M U D T R A P P E R
طراح : سروش عطارزاده
سردرب مدیریت برنامه ریزی
طراح : ناهید محمدعلی خانی
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
سومین درسْگفتارِ عصرگاهی کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی ـ آرش بصیرت ـ در ستایش غریبگی
تراشه های کانسپچوال ـ پداگوژی رادیکال؛ عبور از جامعه غالب و برْساختن جامعه در مرزهای اجتماعی شدن
نوسازی خانه ای مسکونی در ویتنام ؛ یکپارچه سازی حجمی مدیترانه ای
معماران و چالش انتخاب معماری ـ بابک مطلب نژاد ـ بیشابور؛ نوازشگاه اب
کامنـــــــــت پــــروژه ها
الهه حاجحسینی در مورد پروژه مرکز فرهنگی خیام نوشته است:
لطف پروزه تون رو در اختیار من بگذارید[email protected] ...
حسین حسینی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
در این فرودگاه طبق تریدی ها ارباس 380 لندینگ کرده... یعنی فرودگاه شما تایپ f است. درسته؟ ...
پردیس جعفری در مورد پروژه میدان اجتماعی شیراز: جولانگاه ابتهاج نوشته است:
ایده طراحی به وسیله دخل و تصرف که در حال حاضر انفاق افتاده است بسیار جذاب است و مهمتر از آن شهر شیراز نیازمند ...
شرکت زیگوران در مورد پروژه مجتمع مسکونی -تفریحی با رویکرد پویایی اجتمایی نوشته است:
این پروژ در زمینه خودش میتواند کم نظیر باشد ، استفاده از یک زمین با دو کاربری( آن هم به صورت کاملا جدا،استفاده ...
علی علی اکبریان در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
ورودی مجموعه اصلا شاخص نیست. ای کاش روی این مسئله بهتر کار شده بود. ...
ایده خواجوند در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
کانسپت قوی و هماهنگ با فرم همچنین فضاها و محیط‌های داخلی هماهنگ با برون و مناسب انسان ...
زهرا ابراهیمی کرمانی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
سلام خيلي ممنونم از شما
بطور كل ميتوان كانسپت اين طرح را قطره اب دانست.
شما ظرف ابي را تصوركنيد كه يك ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
عاطفه تاکی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    سردر پردیس بین المللی فارابی دانشگاه هنر
    دانشـــــــــــگاه : موسسه آموزش عالی پیام گلپایگان
    سال طـــــراحی : 1394
    مـــــــــــــــــکان : ایران ،کرج
    کـــــارفـــــــــرما : دان
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1394/04/10
    مســــــــــــاحت : 250
    تعـــداد بازدیـــــد : 2484
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی : سردرب واسطه ای است بین شهر و دانشگاه که افزون برکارکرد اولیه ی خود(ورود،خروج،کنترل)وظیفه ای خطیر بر دوش دارند .آنها باید چند و چون آنچه را در پس خود دارند ،به زمان رمز و ایجاز بیان نمایند .سردر ها رنگ رخساره ی بنا هستند و از سر درون آن خبر می دهند . با توجه به اینکه رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شود همه هنری می باشند سر در طراحی شده نیز دارای روح و جلوه هنری باشد. یعنی همیشه حرکت در جایی آغاز می شود و به چشم می خورد که یک عنصر به طور مرتب تکرار شده باشد و ریتم تکرار آن باعث حرکت چشم برای دنبال کردن آن می شود.آنجایی که سر در محل پرتردد ی می باشد .با استفاده از تکرار در عناصر حس حرکت ایجاد شده است . هر اثر معماری صورتی دارد و سیرتی.که سیرت اثر معماری از راه هندسه در صورتشان پدیدار می شود .هندسه ،نهاد و منزلت اثر و اندازه و مرتبت دانه های تشکیل دهنده آن را دریافته و نظام گرد هم آمدن و سامان یافتن ذرات بنا را تبیین و تعیین می کند . در زمان های گذشته علم نماد شناسی رواج بسیاری داشته است .همانگونه که مربع را نماد زمین و دایره را نماد آسمان می دانستند .یعنی اتصال روح انسانها با خداوندبلند مرتبه و رسیدن انسان به بلندمرتبه تر ین جایگاه خویش !شمسه حاصل چرخش مربع به حول یک راس خودش و به نوعی اتصال دهنده زمین و آسمان می باشد .با استفاده از هندسه شمسه و تکرار اضلاع آن ،برای ایجاد مسیر پیاده و ایجاد سکون و گردش در فضای سردر برای القای حس معماری ایرانی باتوجه به اهمیت دادن به دسترسی ها و یکباره وارد فضا نشدن !در میان مسیر پیاده ،مسیر سواره در نظر گرفته می شود که با توجه به معماری ایران باستان از طاق دوره ساسانی برای آن استفاده شده است.ترسیم خطوط روی جداره ها برای هماهنگی بیشتر طرح و ایده گرفتن از خطوط ترسیم شده بر روی برج آزادی ،که این خطوط متناسب با طراحی قوس که به صورت سه قسمتی تند می باشدانجام گرفته است .

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
محمدرضا میکائیل زاده ( 1394/04/10 ) : سیرکولاسیون متفاوت و جالبی شده، به نظر من ترکیب بندی احجام بهتر هم میتوانستند ترکیب شوند
عاطفه تاکی ( 1394/04/11 ) : درود و سپاس از لطف شما جناب میکائیل زاده .
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group