ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
زخم های پنهان
طراح : حمیدرضا معماریان
طراحی منظر تاریخی - فرهنگی قلعه گردفرامرز
طراح : مسعود دهقانپور هنزایی
زیستا پل
طراح : جواد دانشور حقیقی
مسجد و حسینیه
طراح : میلاد سلطانی
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
توماس هیترویک و عنوان یکی از خلاق ترین استودیوهای معماری 2015
گفت و گو با مرگ ـ لبس وودز ـ 1940 ـ 2012
هنر گفت و گو ـ یکشهر با اعظم خاتم
معماری؛ خیرمشترک و امید اجتماعی ـ سارا گزین
کامنـــــــــت پــــروژه ها
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد و لباس نوشته است:
با سلام و خسته نباشید واسه طرح زیباتون،
عنوان پایان نامه من هم خانه مد هست اگه میشه مقالتون و ضوابت و از ...
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام روزتون بخیر طرحتون و ایده طراحیتون جالب بود اگه میشه مقالتونو برام بفرستید تا مطالعه کنم و کمکی در پایان ...
مهسا خوش رضا در مورد پروژه مرکز نمایش های آئینی نوشته است:
سلام خانم تقوی. پروژه تون واقعا عالیه. من این ترم میخوام همین موضوع رو طراحی کنم. ممنون میشم اگه بتونید ریز فض ...
کیانوش دهکردی در مورد پروژه اسکیس و راندو نوشته است:
?salam cheor mitonam ba shoma tamas begiram @
سلام
وقت بخیر
[email protected]
0912361 ...
حمیده محمدرضاپور در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
سلام جناب شاکری
یکی از نمونه های موردی متن برای پایان نامه مهد جوانه هاست
در صورت امکان می خواستم لط ...
فرزانه علوی مقدم در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام خانم محمدی،کارتون واقعا عالی بود، میشه ریزفضا و پلانتون رو واسم بفرستید؟ [email protected] ...
Asal Dia در مورد پروژه خانه ی مد نوشته است:
سلام کارتون بسیار عالی و ارزشمنده میشه لطفا برای پایاننامه ی من هم با موضوع طراحی خانه مد و لباس کمکم کنید. ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
دفتر طراحی ایوان
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    طرح پیشنهادی میدان نماز اراک
    دانشـــــــــــگاه : پیام نور گنبد کاووس
    سال طـــــراحی : 1394
    مـــــــــــــــــکان : اراک
    کـــــارفـــــــــرما : سازمان زیباسازی شهرداری اراک
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1394/05/14
    مســــــــــــاحت : 700
    تعـــداد بازدیـــــد : 3181
    محــــدوده سنی : 28_29
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : هادی خان احمدی حسن پسرک لو
     ایده های طراحی : با توجه به اینکه اسم میدان نماز می باشدو ارتباط مسقیمی بین نماز و کعبه وجود دارد ، در طراحی این میدان سعی شده است که از همان اصول هندسی کعبه و خالص بودن احجام کعبه به انتزاع استفاده شود به شکلی که تمثیلی از خانه کعبه را در ذهن تداعی کند.بنابراین در این اثر همان مکعب خانه خدا در نظر گرفته شده است که با توجه به زاویه 15 درجه ای میدان نسبت به کعبه در طرح چرخشی ایجاد شده به گونه ای که در راستای خانه خدا قرار می گیرد. حجم اصلی کعبه متشکل از یک مکعب و یک چادر سیاه رنگی است که به عنوان پوسته خارجی بر روی بنای اصلی قرار می گیرد.در صورتی که در طرح پیشنهادی پارچه سیاه رنگ محاط بر کعبه به شکل دو دیواره (ضلع شرقی و شمالی ) ولی جدا از بنای اصلی طراحی شده که به رنگ سفید و هماهنگ با مکعب اصلی می باشد و این امر بر خلوصیت فضا می افزاید.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
دفتر طراحی ایوان ( 1394/05/17 ) : از دوستان عزيزي كه كار رو ميبينن تقاضا ميكنیم نظرات و انتقادات سازنده ي خودشون رو ارائه بدن تا به ضعف هاي طراحي پي ببریم.
با تشکر
مهشید معتمد ( 1394/05/17 ) : انتخاب ایده اولیه مناسب است و حجم هم به عنوان پیشنهاد اولیه قابل قبول است، اما اما قابل بسط و پرداخت بیشتری بوده است.

1-عابر پیاده در این میدان کجا عبور می کند؟
2-سطوح خام زیادی در کف میدان بدون طرح گرافیکی مشخص دیده میشود. علت چیست؟
3-نورپردازی شب چگونه است؟
4-انتخاب گیاهان بر چه اساسی صورت گرفته است؟ صرفن چون سرو نماد ایران و اسلامگرایی است، استفاده شده؟ نیازی به استفاده از گیاهان بومی نبوده؟ یا پوشش سبز (احتمالا چمن) چگونه انتخاب شده اند؟
5- شکست خط آبنما از کجا نشأت گرفته؟ آیا با توجه به شکست و گوشه تیز آن به مسئله امنیت عابرین پیاده اهمیت داده شده؟
6-در بناهای اسلامی تنها مقابر هندی هستند که سقف ندارند، اما بناهای مذهبی روباز در منطقه ایران کنونی مورد استفاده نبوده است.
7-به نظر می رسد عابرین سواره دور میدان تنها دیوارهایی می بینند که فرصت خواندن آیات روی آن هم وجود ندارد، برای این مسئله چه تدبیری اندیشیده شده؟
8-به نظر می رسد بیشتر به دید پرنده پرداخته شده تا نگاه ناظر انسانی.

موفق باشید
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group