ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
زاها حدید و طراحی یکی از کفش های مجموعه سوپرشل از آدیداس
مجموعه ی گرافیکی آرکیبت از فردریکو بابینا ؛ اگر الفبا را معماران طراحی می کردند ـ بخش اول
هانا آرنت به مصاف آدولف آیشمن می‌رود
خانه ای بر تپه از دِنتون کُرکِر مارشال؛ دالان های نگاه و تفسیر بستر در وضعیت انتزاع
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
محمد رسول موسی پور
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    یادمان فاجعه شین آباد
    دانشـــــــــــگاه : هنر تهران
    سال طـــــراحی : 1392
    مـــــــــــــــــکان : تهران
    کـــــارفـــــــــرما : مسابقه آتش جان
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1396/07/09
    مســــــــــــاحت : 700
    تعـــداد بازدیـــــد : 2470
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : مجموعه چند عملكردي
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : محمد یاسر موسی پور
     ایده های طراحی :

کانسپت اصلی و رویکرد کلی این پروژه برداشتن و کم کردن فاصله میان "فاجعه" (به عنوان رخداد مرکزی) و "مخاطب" بود لذا در این طرح بنا بر آن بوده تا این یادمان، چیزی بیشتر از یک یادمان تجسمی منفعل در گوشه ای از پارک باشد و از کارکرد تجسمی صرف خارج شود. در عین حال این طرح به دنبال آن نیست تا راوی منفعلی از یک حادثه دلخراش باشد، بلکه به دنبال آن است تا آلترناتیو این فاجعه را نیز به صحنه بیاورد و در کنار آن بنشاند تا بر فقدان آنچه می¬توانست باشد نیز تاکید بورزد. این آلترناتیو خانه ای برای کودک است که می¬خواهد فضایی برای تربیت ذهن فعال اجتماعی کودکان باشد و در عین حال فضایی واقعی برای کودکانی فراهم نماید که بیرون از آن حادثه ایستاده اند.

 آنچه در اثر از آن میتوان  به عنوان ویژگی اساسی اثر یادکرد شریک کردن مخاطب و کودکان به عنوان  موضوع اثر در محصول نهایی و تجربه زیسته فاجعه است، که در واقع این اتفاقات اثر را به یک معماری/اجرا (پرفورمنس)/چیدمان (اینستالیشن) در مقاطع زمانی مختلف تبدیل می کند.

خانه کودک وظیفه اصلی آگاهی اجتماعی در قالب برنامه های فراغتی برای کودکان و خانواده های آنان محقق خواهد کرد ضمن اینکه با استفاده هر روزه از فضاهای این بنا (خانه کودک) اثر یادمانی را تکمیل خواهند کرد

به این ترتیب اثر شامل 2 بخش اصلی است 1 یادمانی 2 خانه کودک (اجتماعی) که هر دو بخش به نوعی با هم کار می کنند

به طور مشخص از طریق تداخل این دو لکه اصلی و شفاف شدن بخش هایی ازفضاهای خانه کودک این فضاهای در واقع ضمن خدمات دهی اصلی خود بخشی از اثر یادمانی را تشکیل خواهند داد. وافراد حاضر در بنا ی خانه کودک در واقع هر بار با حضور خود در فضاها پرفورمنسی را اجرا خواهند کرد که با توجه به قرار گیری فضاها و سکانس ها در طول سناریو بسیار معنی دار و تاثیر گذار خواهند بود. مخاطب اثر یادمانی در هر بازدید در واقع ضمن حفظ کلیت اثر با سکانس های متفاوتی رو به رو خواهد شد.


پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group