ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
مسابقه مسجد نمادین دبی
طراح : آرش عزیزیان
آپارتمان مسکونی آصف - زعفرانیه
طراح : سیاوش اکبری
رتبه اول مسابقه کارگاهی سنگلج؛ تهران: کاریز، کهن شهر، خانه من
طراح : محمدرضا افتخاری
فرهنگسرا آب و هنر
طراح : علی مدبریان
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
ويتو آكنچی و رقص نوارهای فولادی سيال در واترپارك
چگونه رادیکالیسم در معماری ایتالیای دهه شصت مُرد؛ یک روایت کوتاه
یوتوپیای رابرت نوزیک ـ آرمانشهر به مثابه چارچوبی فراتر از اجتماع و سبک زندگی
تراشه های کانسپچوال ـ لوکوربوزیه به روایت روبرتو گاریانی؛ یک پروژه ناتمام
کامنـــــــــت پــــروژه ها
سالار سالارزهي در مورد پروژه طراحی نمایشگاه نوشته است:
سلام عنوان پروژه رو ملاحظه بفرمایید سه بعدی سازی و 3D این کار تمرین ۳دی در اون مقطع بوده از روی یکی از آث ...
پری دارایی در مورد پروژه طراحی خانه مد نوشته است:
کارتون بسیار‌عالیه موضوع طرح نهایی‌من هم خانه مد هست ولی متاسفانه نمونه موردی داخلی پیدا نکردم هر چی گشتم میتو ...
پری دارایی در مورد پروژه خانه مد شیراز نوشته است:
سلام کارتون عالیه من نمونه موردی داخلی از خانه مد میخواستم میشه لطف کنید و برای من هم ارسال کنید ممنونم
Pa ...
الهه حاجحسینی در مورد پروژه مرکز فرهنگی خیام نوشته است:
لطف پروزه تون رو در اختیار من بگذارید[email protected] ...
حسین حسینی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
در این فرودگاه طبق تریدی ها ارباس 380 لندینگ کرده... یعنی فرودگاه شما تایپ f است. درسته؟ ...
پردیس جعفری در مورد پروژه میدان اجتماعی شیراز: جولانگاه ابتهاج نوشته است:
ایده طراحی به وسیله دخل و تصرف که در حال حاضر انفاق افتاده است بسیار جذاب است و مهمتر از آن شهر شیراز نیازمند ...
شرکت زیگوران در مورد پروژه مجتمع مسکونی -تفریحی با رویکرد پویایی اجتمایی نوشته است:
این پروژ در زمینه خودش میتواند کم نظیر باشد ، استفاده از یک زمین با دو کاربری( آن هم به صورت کاملا جدا،استفاده ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
محمد کانی سواران
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    رستوران لمنز
    دانشـــــــــــگاه : هنر اصفهان
    سال طـــــراحی : 1396
    مـــــــــــــــــکان : تهران
    کـــــارفـــــــــرما : آقای ایزدی
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1398/01/26
    مســــــــــــاحت : 300
    تعـــداد بازدیـــــد : 781
    محــــدوده سنی : 32_33
    نــــوع کاربـــــری : تجاري
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح : مجید کانی سواران، سید محسن فاطمی برندینگ : گل نسا متحد سازه (مقاوم سازی): خانم مهندس ایزدی
     ایده های طراحی : رستوران لومنز طراح: محمد کانی سواران همکاران طراحی: مجید کانی سواران، سید محسن فاطمی برندینگ : گل نسا متحد سازه (مقاوم سازی): خانم مهندس ایزدی نظارت و اجرا: آقای ایزدی کارفرما: آقای ایزدی عکاس: دید استودیو مشاورنورپردازی: شرکت فاد تاریخ شروع: 1/06/96 الی 15/12/96 متراژ: 300مترمربع محل پروژه: تهران، میدان چیذر، خیابان برادران سلیمانی شرقی، روبروی بانک تجارت. مطابق با هر پروسه معماری تعریف استراتژی و مسیر طراحی از مهم ترین و اولین اقدامات طراحی است. همچنین توجه به موقعیت بنا و بستر شهری و گذشته آن بخش دیگری از عناصر کلیدی طراحی است. با توجه به اینکه موقعیت مکانی رستوران لومنز در میدان چیذر تهران قرار دارد و به عبارتی می توان گفت بافت قدیمی به همراه خانه هایی برگرفته ازمعماری گذشته تهران و فضای سبز اندکی که نشان از گذشته زیبای این منطقه را دارد مهمترین عامل تاثیر گذار در این بستر می باشد. از این رو مسیر ابتدایی طراحی برمبنای استفاده از خطوط و هندسه معماری ایرانی آغاز گردید ولی توجه اصلی برآن بود که ژن اصلی معماری ایرانی با فرم های سیال آن هدف ما باشد؛ همچنین کانسپت اولیه کارفرما ایجاد فضای رستوران در کنار تکنولوژی های جدید نظیر استفاده از واقعیت مجازی(VR) بود؛که ما را برآن داشت تا ار تباط فرمی و محتوایی با این هدف برقرار نماییم. ابتدا به ساکن ورودی رستوران را مشابه استراتژی خانه های درون گرایی ایرانی در نظر گرفتیم و ارتباط ورودی با سالن اصلی از طریق یک دالان 7 متری میسر می شد که بعد از وارد شدن به داخل دالان به تدریج فضا برای بیننده شفاف و قابل درک می گردید. در قسمت انتهایی سالن فضای کافی شاپ وVR تعبیه گردید که همانند فضای خانه های ایرانی که تاکید فراوان برقسمت شاهنشین خانه می شد. به منظور تاکید بر ترکیب معماری ایرانی و فضای مجازی بر آن شدیم فرم سقف در برخی نقاط با کف و مبلمان ارتباط مستقیم برقرار کند و در سایر موارد احساس معلق بودن را به بیننده القا نماید که البته که این هدف با استفاده از رنگ مشکی در سقف به سرانجام رسید. ایجاد حس بی وزنی برگرفته از سناریوی اصلی برند به قسمت معماری وارد شد؛ همانند ترکیب عناصر متضاد در واقعیت مجازی ما را به سمت ایجاد فضایی همسو با عبارت وزن و بی وزنی سوق داد.همچنین در پروسه طراحی سعی برآن بود فضا به صورت یکپارچه شکل بگیرد و عنصر الحاقی نداشته باشد و در صورت اضافه شدن با کنتراست حداکثری نمایش داده شود تا بیننده به راحتی فرم سیال و یکدست را ببیند و این فرم بتواند نیاز اساسی فضا نظیر محل نورپردازی را در دل خود ایجاد کند تا بتوانند در کناریکدیگر فرم یک دست و به عبارتی ارتباطی لازم و ملزوم گونه را به وجود آورند ؛فرش کف با استفاده از طرح نقوش معماری سنتی ایرانی ولی در قالب محتوی برند و طراحی معماری (سفید-مشکی) پوشش داده شد.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group