معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
??? ??? ??? ???? ????? ????: ??? ???? : ??? ???? ?? ?????? ????

?? ???????? ?????? ??????? ? ????? ????? ??????? ????? ????? ??? ????? ???? |  ??? ??? |  ???? ?? ?? |  ?????? ?? |  ?????? ???? |  ??????




????????????????
?????? ??? ??????
    ????: مفاهيم و نظريات معماري
    ????: مصالح ساختمانی پایدار
    ????: سه بعدی
    ????: نقد معماری در فضای مجازی
???? ???? ???? ??
    ???? : مفاهيم و نظريات معماري
    ???? : سه بعدی
    ???? : مصالح ساختمانی پایدار
    ???? : پریتزکر 2011
???? ??????
???? ???? ????
    پوریا ترکفر
    عادل نیکخو
    F Nazari
    ساخت بازار
???????? ??? ??
    صنایع دستی تبریز چیست ؟
 
    کل و جزء در معماری
 
    پوست تیره و رفع موهای زائد
 
    راهنمای بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی بینگ گوگل با دارا بودن سهم ۶۷ درصدی همچنان به عنوان محب ...
 

گرافیک کامپیوتری > سه بعدی >
راهنمایی برای مدلسازی حرفه ای در نرم افزار 3Ds Max
  فرید محبوبی    (1390/08/20)

با سلام

در این پست ، به سوال های شما در رابطه با حرفه ای ترین روش های مدلسازی در نرم افزار 3D max جواب خواهم داد و همچنین شما را با نرم افزار های جدید و تخصصی در زمینه ی مدلسازی آشنا خواهم کرد .


  مجتبی اکبری    (1390/08/27)

salam / albate bayad begam ta hade mishe go0ooft matl00obi ba nar afzare max ashnaei daram / ama be nesbate [email protected] ba max kar nakardam / mikihastam dar in zaminde man000o rahnemaei k0o0onid / ba tashak0o0or


  مجتبی اکبری    (1390/08/27)

salam / albate bayad begam ta hade mishe go0ooft matl00obi ba nar afzare max ashnaei daram / ama be nesbate [email protected] ba max kar nakardam / mikihastam dar in zaminde man000o rahnemaei k0o0onid / ba tashak0o0or


  فرید محبوبی    (1390/08/28)

 با سلام خدمت شما مجتبی جان

3D Max نرم افزار فوق العاده قدرتمندی است ، بر خلاف طرز تفکر برخی از دوستان و حتی بعضی از اساتید این نرم افزار که فکر می کنند فقط این نرم افزار به شما در شبیه سازی کار های معماری آن هم در حد کار های معمولی کمک میکند باید بگم که کاملا در اشتباه هستند .

از این نرم افزار در زمینه های بازی سازی ، فیلم سازی ، انیمیشن سازی ، شبیه سازی پروژه های معماری ، شبیه سازی پروژه های صنعتی ، طراحی بدنه اتومبیل ، ساخت احجام پیچیده ، جلوه های ویژه و ... می توان استفاده کرد .

این نرم افزار نیز دارای پلاگین های قدرتمندی همچون Vray ، Mental Ray ، Fume Fx ، After Burn ، Glu3D ، Krakatoa ، Orbaz Particle Flow tools Box و ... است که به شما در زمینه های مختلف کمک می کند تا بهترین خروجی را داشته باشید ، که متاسفانه از این لیست بلند فقط Vray بین دوستان معمار شناخته شده در صورتی که همه ی آنها مهم هستند .

در این نرم افزار بعد از گذراندن تمامی مباحث مقدماتی شامل : Modifier های سه بعدی ، Editable Spline ، Modifier های دو بعدی ، Loft ، Boolean ، Standard Lighting ، Basic Material ، مقدمات انیمیشن و ....

سپس می توانید وارد مباحث حرفه ای شوید .

اگر در زمینه ی مدل سازی می خواهید حرفه ای کار کنید ، از فرم های ساده ی معماری تا فرم های پیچیده ، مدل های صنعتی ، مدلسازی کاراکتر های انسانی و حیوانی ، مجسمه سازی و ... بهترین ابزار ، ابزار Editable Poly است . که یاد گرفتن پارامترهای آن به 10 الی 20 ساعت زمان نیاز دارد اما یاد گیری واقعی آن و حرفه ای شدن در آن به بیش از 500 ساعت تمرین نیاز دارد.

در زمینه نور پردازی برای پروژه های معماری ،  موتور نور پردازی Vray را پیش نهاد می کنم.  اما موتور های  Mental Ray ، Final render  ، Fry Render  هم نیز پیش نهاد می شود که هر کدام از آنها مزایا و معایب خودشان را دارند اما با همه ی آنها می شود نتیجه های واقعا طبیعی و حرفه ای گرفت به شرط آن که پارامتر ها و تنظیمات آنها را واقعا بشناسید ، نه این که پارامترها را حفظ کنید و کورکورانه در همه ی کارهایتان از آنها استفاده کنید. در پست Vray بیشتر توضیح داده خواهد شد.

بخش متریال سازی و بافت سازی یا در عبارت انگلیسی Material And Texturing نیز یکی از مباحثی است که به آنها اهمیتی داده نمیشود در صورتی که فوق العاده مهم هستند . اگر شما بتوانید بافتهای طبیعی بسازید و آنها را به صورت طبیعی بر روی سطح مدلهایتان تنظیم کنید ، کار شما حتی بدون نورپردازی باز طبیعی به نظر می رسد .

 

در مورد انیمیشن و جلوه های ویژه نیز باید بگم که باز بر خلاف طرز تفکر بعضی از دوستان که می گویند ما رشته ی معماری هستیم و انیمیشن به درد ما نمیخورد در اشتباه کامل به سر می برند و حتما انیمیشن سازی در حد مقدماتی را نیز فرا بگیرید.


  مجتبی اکبری    (1390/08/28)

ba salaaaaaaaam

rastesh entezare kheyli bishtari dashtam

tanha k00omake sh0o0oma tariif va pishnahad b0o0od

bayad begam baraye man be shakhse max fogholadast / va dar har zamineye tarahi bavaresh daram / kash mish0o0od be jaye are va pishnahad rah kare amali ro0o be man am0o0ozesh bedin /albate bazam migam max r0o0o ashnaeiye shayad beshe g0o0oft 85 darsade r0o0o daram / amma shayad 10 darsad ham az 0o0on estefade nakardam / mikhastam dar zamineye memari va makhsosan nor pardazi man0o0o va albate madeling man0o0o am0o0ozesh bedin / mamn0o0on az sh0o0oma


  فرید محبوبی    (1390/09/01)

 با سلام

قبل از هر چیز بابت دیر جواب دادن عذر خواهی میکنم

مجتبی جان ، در نوشته ی  قبلی شما منظورتان را واضح بیان نکرده بودید و من اشتباه متوجه شده بودم .

من در این پست فقط می توانم اگر سوال خاصی در زمینه ی مدلسازی داشته باشید ، مثلا فلان موضوع را چه طوری مدل کنم یا از چه روشی بهتر است یا این ابزار چه عملی انجام می دهد و ... یا اگر به راهنمایی احتیاج داشته باشید .

 مدسازی حرفه ای ، آن هم ابزار Editable Poly ، ابزار کوچکی نیست که در یک پست بشود آن را آموزش داد ، این کار واقعا نشدنیست . اما سعی می کنم تکنیک های خاص را اینجا آموزش بدهم با فرض این که شما به ابزار Poly مسلط هستید و به صورت حرفه ای بخواهید تکنیک یاد بگیرید .

ولی اگر واقعا دوست دارید ، Editable Poly را حرفه ای و کاربردی یاد بگیرید قبل از هر چیز سعی کنید تمام ابزار های مقدماتی را خوب بشناسید ، بعد سعی کنید Poly را به صورت کلی و اصولی تمام پارامتر هایش را بشناسید که برای آشنایی کامل با مقدمات این ابزار من آموزش های کمپانی  Digital Tutors وCG Academy را به شما پیشنهاد میکنم بعد از این که به Poly مسلط شدیید و موضوعات ساده ای را توانستی به خوبی بسازید مثلا مثل ماژیک ، مانیتور ، ساختمان های ساده و ... حالا وقت آن می شود که به سراغ تکنیک های حرفه ای تر آن بروید ،  یعنی سبک Mesh Smooth مدلینگ ، که تمامی موضوعات سخت مثل ماشین ، کاراکتر ، موضوعات معماری حرفه ای و منحنی و ... را می شود با آن ساخت . برای یاد گیری این ابزار من آموزش Automotive Modeling in 3d max کمپانی Digital Tutors را به شما پیشنهاد می کنم .

سبک Mesh Smooth مدلینگ ، به این صورت کار می کند که شما موضوع خود را به صورت Low Poly (صفحه های کم ) مدل می کنید و سپس توسط Modifier ، Mesh Smooth آن موضوع راHigh Poly ( صفحه های زیاد ) میکنید که موضوع شما را با جزئیات می کند ، البته به همین سادگی نیست چند تا قانون دارد که اگر آنها را یاد بگیری و رعایت کنید هر موضوعی اطراف شما هست را به راحتی می توانید مثل خودش مدل کنید .

چند تا از قانون های سبک Mesh Smooth مدلینیگ :

1.      چیدمان Polygonها همیشه باید به صورت چهار ضلعی باشند . یعنی Polygon ای نباید سه ضلعی یا پنج ضلعی و یا بیشتر شود.

2.      تا حد ممکن باید مدل شما Low Poly مدل شود چون بعد از گرفتن Modifier ، Mesh Smooth مدل خیلی سنگین میشود.

3.      برای ایجاد خط های تیز در سطوح نرم حتما باید دو یا چند Edge نزدیک به هم داشته باشید که باعث تاکیید شود که آن منطقه تیز شود .

 

اگر هم برای کار های ساده ی معماری از ابزارPoly خواستید استفاده کنید ، که می توانید نقشه ی کار را وارد 3d Max کنید و سپس بعد از اصلاحات توسط Modifier ، Extrude به نقشه ارتفاع داده و سپس آن موضوع را به Editable Poly تبدیل کرده و کار خود را شروع کنید ، برای ساخت تمام جزئیات ساختمان ، حتی تا ترکهای ریز کنار های دیوار .

چه موضوعات ساده و چه موضوعات پیچیده ، از یک مداد تا سخت ترین ماشین ها و کاراکتر ها را می توان با Poly مدل کرد فقط تکنیک هایش فرق می کند وگرنه ابزارش همان Poly و پارامترهای ساده اش است .

 


  عادل نیکخو    (1391/08/19)

سلام بر دوستان.هرکی مايل باشه من ميتونم آموزش تری دی و وی ری رو بصورت زنده  و آنلاين و تصويری انجام بدم البته تضمينی

09173823619

www.arch3dmax.blogfa.com



  صبا احمدی    (1391/09/25)

سلام خسته نباشید

من تو سه بعدی کردن پلانم موندم. با 3دی مکس درحد مقدماتی آشنام. برنامه دیگه ای هم بلد نیستم :(

مثلا پلانمو که میکشم تو مکس نمیدونم چجوری سقف بدم بهش . البته حجمم یکم پائین بالا شده که واقعا گیج میشم تو 3بعدی کردنش. پلانم کاملا منحنیه و سقفشم شیبداره که سقفم تو 3اندازه مختلف میشه. طبقه دوم و سوم هم میاد روش.

!!خودم از طراحیش پشیمون شدم

    . ممنون میشم راهنماییم کنین چیکارکنم 


  رحمان سلیمی    (1396/09/09)

 خانم محجوبی در حال حاضر بهترین نرم افزارهای معماری برای مدلسازی، رویت، راینو و تری دی مکس هستند. به این خاطر میگم که این سه نرم افزار سابقه خوبی دارند و بسیاری از آبجکت ها و انواع متریال ها ر و بصورت آماده در بازار در اختیار شما قرار میدهند. نرم افزارهای جدیدتر چندسالی طول می کشه تا مثل این سه تا کامل بشن


  sazmus7 ss    (1397/09/10)

https://bestkid.ir/%d8%aa%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%86/%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d9%86%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%af/%d9%82%d8


اظهار نظـــــــر
 
جهت نوشتن مبحث جدید باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

?????? ??????? ????? ????? :
??? ???? ?? ??? 1386 ?? ??? ????? ?? ??????? ??? ??????? ?????? ????? ??? ?? ???.?? ???? ??? ??? ?? ???? ??????? ?????? ?? ????? ???? ??????? ?? ????? ????? ?? ??????????? ??? ?????? ?????? ??? ???? ???? ?? ??? ?????? ?? ???????
???? | ???? | ??? ??? | ?????? ?? | ???? ?? ?? | ?????? ???? | ??????
© ???? ???? ??? ?? ???? ????? ?? ???? ??????? ????? ?? ????.
Developed by Tryon Software Group