معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما




شما می توانید
پروژه خود را ثبت کنید
مقاله خود را ثبت کنید
کلاس خود را ثبت کنید
در مباحث فروم اتووود شرکت کنید

پیـــــام هــای رسیــــده
مريم عباسي 1394/11/14
سلام امیدوارم حالتون خوب باشه موضوع پایان نامه من اکسپو 2020 هست امکان داره بر من منت نهاده و مطالعاتتان را در اختیارم بگدارید؟ اگر عنایت فرمایید مدیون شما میشم. ارادتمند
تيم اتووود 1391/07/23
به وب سايت معماران معاصر ايران خوش آمديد
ادامه
ارسـال پیــام به  Farahnoush RezaeianJouybari
 
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
پیام های رسیده برای پروژه ها
راحله رحیمی 1394/11/01  
پروژه پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو میلان 2015   :    
سلام
کارتون خیلی خوب بود.
موضوع پروژه پایان این ترم من همینه
اگه اطلاعات (و عکسهای بیشتری اگه دارین) از پروژه تونو برام ایمیل کنین بسیار ممنون میشم
[email protected]
Farahnoush RezaeianJouybari 1394/04/05  
پروژه پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو میلان 2015   :    
خانم اذرافروز ، اقاي خمسه ، اكبري و نظري ... اگر سوالي داشتيد به من ميل بزنيد اگر توانستم كمكتون مي كنم .
[email protected]
کیان نظری 1393/11/27  
پروژه پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو میلان 2015   :    
سلام خسته نباشید
مضوع پایان نامه من طراحی پاویون ایران در نمایشگاه اکسپو 2015 هست در مورد ریز فضاها یا جدول برنامه فیزیکی اگر مطلبی داشتید ممنون می شم برام ایمیل کنید.
ادامه


پیــام های ارســـال شـــده
ادامه   
پیام های ارسال شده پروژه ها
Farahnoush RezaeianJouybari 1394/04/05  
پروژه پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو میلان 2015   :    
خانم اذرافروز ، اقاي خمسه ، اكبري و نظري ... اگر سوالي داشتيد به من ميل بزنيد اگر توانستم كمكتون مي كنم .
[email protected]
Farahnoush RezaeianJouybari 1392/10/14  
پروژه پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو میلان 2015   :    
سلام و ممنونم مهرناز جان ...
دلیل وجود نقوش هندسی پر و توخالی ... ایجاد سایه و روشن در فضاهای درونی است که هم باعث پویایی فضا میشود و هم شفافیت به شیوه ایرانی و تقدس فضا ایجاد میگردد ... .
Farahnoush RezaeianJouybari 1392/10/14  
پروژه پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو میلان 2015   :    
سلام آقای زارع ... ممنونم اما در جواب نقد شما :
1- مهمترین دغدغه فکری من در طراحی پاویون توجه به شعار اکسپو و سازماندهی فضایی و تکنولوژی پاویون بود !!! ... نمی دانم حالا چرا شما می گویید ... من به اینها توجه نکردم ؟! ... تمام المان ها و عناصری که من در طرح به کار بردم با دلیل و برای رسیدن به این هدف بود ! . از نظر من تغذیه زمین انرژی برای حیات یعنی ما چگونه می توانیم به انرژی مورد نیاز برای زندگی بدون اسیب رساندن به زمین برسیم ؟!!! که من جواب ان در کشاورزی شهری ارگانیک می دانم !!! .کشاورزی شهری ارگانیک یعنی زمین های کشاورزی به جای روستا از طریق بام های سبز و گلخانه ها به شهر اورده شود و بدون استفاده از کودهای شیمیایی این کار انجام بشود ! . یکی از اهداف اکسپو رسیدن جواب سوال از طریق سنت و فرهنگ ایرانیان بود که از نظر من باغ ایرانی بهنرین نمونه کشاورزی شهری ارگانیک در گذشته است ... در چند ماه اخیر هم تمام شبکه های معتبر جهان چون فاکس و بی بی سی و ... اعلام کرده اند باستانشناسان المانی چغاگلان ایران بعنوان اولین زیستگاه کشاورزی جهان کشف کردند و تمام نظریات ورود کشاورزی از هلال غربی به شرقی در ایران نقض شده است ! .
2- اتفاقا تمام معیار های طراحی ارتفاعها و عقب نشینی ها رعایت شده است .:). ارتفاع بر طبق ایین نامه اکسپو میلان از 6 تا 17 متر و عقب نشینی از دکامانوس بالای 10 متر ( اگر ورودی و صف آن از دکامانوس شروع میشد ... باید میبود , درانصورت میتوانست بالای 5 متر باشد که من مورد 2 انتخاب کردم ! ... حتما باید خروجی و پیام اصلی غرفه و ارائه غذاهای محلی رو به دکامانوس میبود تا اگر کسی نمیخواست از غرفه بازدید بکند ... پیام اصلی غرفه بگیرد ... که من اینکار انجام دادم ! ... یکی از دلایل دعوت کنند گی بیش از اندازه خروجی یا نمای رو به دکامانوس هم این مورد بود ! . عقب نشینی از خیابان فرعی ها هم بالای 2 متر و از پاویون همسایه کشور اتریش هم بالای سه متر بود ! فاصله میان ساختمانها در سایت برای اتش نشانی و مواقع ضروری باید بالای 3 متر باشد ... که من ان را نیز رعایت کردم ! تنها موردی که در ایین نامه قدقن بود و من ان را نیز اجرا کردم وجود زیر زمین بود که البته گفته بودند با شرط و شروطی میتوان اینکار انجام داد !
3- در مورد 2 توضیح داده شده ... بر اساس قوانین اکسپو ایجاد ازدحام و شلوغی در خیابان دکامانوس ممنوع و باید حتما خروجی رو به دکامانوس باشد ... ورودی من در خیابان شرقی در کنار پاویون گروهی غلات و ریشه های گیاهی قرار دارد (بعبارتی بخشی از مخاطب های انها را جذب می کنند ) ... و بهترین ویو برای کسانی که از ورودی اصلی شمال شرقی اکسپو وارد خیابان دکامانوس میشدند را هم دارد و با استفاده از سایه و روشن های نیم طاق ها منطقه پویا و جذابی برای صف بازدید کنندگان ایجاد کردم ! ... البته من اگر این قانون صف و اکسپو میلان نبود مطمئنا ورودی و خروجی از دکامانوس شروع میکردم ... .
4- چون خروجی من دارای ورودی جداگانه برای رستوران غذاهای ایرانی و ارائه دهنده پیام اصلی غرفه با خروجی نیز هم است ... :)
5- برای نشان دادن سه دوره زمانی تاریخی و ایجاد حس و حال سفر زمانی از سه سطح استفاده کردم ... 1.سطح همکف ... زمان حال (گالری ایران امروز ) که ورودی رو به ان است و معرفی کننده فرهنگ ( شعار فرعی غرفه ) است و دارای امفی تئاتر هم میباشد ... 2.زیرزمین ... زمان گذشته ( گالری ایران دیروز ) ... 3. بالای سطح زمین یا معلق ... زمان اینده ( گالری ایران فردا ) که دارای پیام اصلی غرفه و رستوران می باشد ! .
6 و 7 - در طراحی پاویون سازماندهی حرکتی و مسیر حرکتی باید از نقطه شروع بشود و در یک نقطه پایان یابد و مسیر برگشتی نداشته باشند و بازدید کننده گیج نکند و وقت او را نگیرد !!! . چرا شما می گوید که من این کار انجام ندادم ؟! ...
1.منطقه صف من درمیان نیم طاقها ... پس از ازدحام و شلوغی جلوگیری می کند و جلوی دید همگان در خیابان دکامانوس نیست ! ( قانون اکسپو میلان )...2. از ورودی وارد سطح همکف گالری ایران امروز ( زمان حال )میشویم ... که بعد پذیرش و ... وارد تالار ادب میشویم ! . یک حوض برزگ و وسیع که درون ان اب و ماهی قرمز و گیاه و میوه قرار دارد ( المانهای فرهنگ ایرانی در شعر و ادبیات) و بر روی ان مکعب هایی شناور و درهم برروی هم (حس رهایی و ازادی)که شعر و ادبیات ایران معاصر مانند یغما گلرویی و فروغ و شاملو و ... و بزرگان تاریخ هنر و فرهنگ معاصر ایران به صورت دیجیتالی به سه زبان پارسی و انگلیسی و ایتالیایی معرفی می کنند ... نشان میدهند! من فکر می کنم دنیا به اندازه کافی گذشتگان ما را میشناسد ... حال وقت معرفی هنرمندان معاصر ما به جهان تا به انها بگوییم ما اب راکد نیستیم که فقط یک گذشته درخشان داریم! از این تالار وارد یک رمپ شیبدار میشویم که به زیر زمین می رود ... در دیواره های اطراف رمپ پرده های کرکره قرار دارد که فرش و تا بلوهای مینیاتور و خوش نویس ایران بصورت دیجیتالی نمایش میدهند ... ( بدلیل کمبود وقت رندر گرفته نشد بصورت دستی به استاد نمایش داده شد ! ) ... ایشاللا بعد کنکور اینجا میگذارم :) ... از رمپ شیبدار وارد امفی تئاتر میشود که موسیقی و تئاتر و سینما ایران در انجا معرفی میشود ! ... از اینجا به گودال باغچه میرویم ... در گودال باغچه 4 باغ ( براساس الگوی اولین 4 باغ جهان ... باغ پاسارگارد ) قرار دارد که در جایگاه کوشک اتشدانی بر روی حوض اب قرار دارد ... ( استفاده از گیاه , اب , خاک و باد و اتش ... عناصر مقدس ایرانیان در گذشته ) ... در اطراف چهار باغ ارسی های طاق دار قرار دارد ... که به صورت بصری و هنری ابزار الات کشف شده چغاگلان را نشان میدهد و غذاهای محلی ایرانی سرو میکند و صنایع دستی و اثار باستانی ایران میفروشند ... از طریق راه پله به سطح زمین میروند و از اینجا میتوانند به بالای بام سبز گالری ایران امروز که سطح شیبدار است بروند ... اینجا حالت رستوران و کانتین و بار دارد که ویو خوبی به سایت جذاب پاویون و گودال باغچه دارند ... از اینجا میتوانند از طریق راه پله وارد گالری معلق یا گالری ایران فردا زمان حال میشوند ... این گالری یک رستوران بزرگ و وسیع است که ورودی جداگانه از دکامانوس هم دارد ... خیلی ساده و معمولی است اما در زمانهای معین مانند منار جنبان می لرزد ...D: ... که در ان زمان یک فیلم 24 ساعته از شهر تهران با هوای الوده ان بر روی صفحات دیوار نمایش میدهد که در ان گلخانه های مصنوع و بام های سبز شکل می گیرد ... در نتیجه این هوای الوده پاک و تمیز میشود و دیگر گالری معلق نمی لرزد !!! ... :) ... ( بدلیل کمبود وقت رندر گرفته نشد بصورت دستی به استاد نمایش داده شد ! ) ... ایشاللا بعد کنکور اینجا میگذارم :) ...از این گالری خارج و وارد خیابان دکامانوس میشویم !!! .
سیرکولاسیون حرکتی من از چند خط مستقیم در یک فضا نه یک صفحه تشکیل شده است ... گالری ها منفصل تا بازدید کننده مجبور به دیدن و استفاده از سایت پلان مجموعه شود ! .
اقای زارعی از نظر من کپی برداری از گنبد و طاق و ... برای نشان دادن معماری اشتباه است ! اصول معماری ایران از نظر من مطابق بستر و زمینه بودن و مردم واری است ! نه استفاده از خشت و اجر و حیاط مرکزی ... البته هرکس دیدگاه و طرز فکر متفاوتی دارد ! . بخاطر همین براساس قوانین و شرایط بستر اکسپو من از چوب و فضاهای سبز گندم و غلات استفاده کردم ... چون پاویون من در کنار پاویون گروهی گندم و غلات قرار داشت ... من حتی سعی کردم که امفی تئاتر در راستای امفی تئاتر روباز اکسپو پشت سایت و پیام اصلی رو به دکامانوس باشد ! . استفاده از گودال باغچه بعنوان معرفی عنصر معماری ایران نیست بلکه برای نشان دادن حس و حال زمان گذشته است ! ... چهارباغ معرف عنصر معماری ایران در این مجموعه است . در مورد مسیر حرکتی هم توضیح دادم ! .
8- از نظر خودم اینطور نیست ... اما چرا ؟!
9-دلیل انتخاب چوب اقلیم شمال نیست ... براساس قوانین اکسپو مصالح باید قابل بازیافت باشد ...من چوب بدلیل فراوانی در ایتالیا , قابل بازیافت و ارزان بودن انتخاب کردم ... روش اتصال با هم پیچ و مهره است ... ( اول میخواستم سفال انتخاب کنم که برای اتصال به مشکل بر خوردم و چوب انتخاب کردم ... استادم هم چوب مناسب تر دونست )... در میان تیر ها و ستون های چوبی فضای خالی وجود دارد و کشت گیاه بر روی ان به طریق هیدروپونیک ( ارگانیک - بدون اب و خاک -کشت درپشم شیشه - ایده کوزه سبزه هفت سین ایرانیان ) بوده است . ( کاملا براساس قوانین مبانی تکنولوژی اکسپو میلان )
10- توضیح داده شد در 6و7... سینما چرا نه ؟! ... از نظر من معرف امروز یک جامعه سینما که مانند معماری مجموعه همه ی هنرهای موجود است ... شاید حتی از معماری هم کامل تر باشد ... :) .
از نقد بسیار خوبتون ممنونم ... به من کمک شایانی کرد حتما برای بازبینی در سیرکولاسیون و ارائه مفاهیم و ورودی ان دقت کافی می کنم .
ادامه
   Farahnoush   RezaeianJouybari    دانشجو     فرح نوش   رضائیان جویباری   -    Student
تحصیــــــلات : کارشناسی ارشد   معماري   1394   َArchitecture   MA/MS   1394 Major :
دانشگــــــاه : آزاد اسلامی واحد تهران   azad university of tehran University :
دربـــــــــاره  : Researcher , Planner , Designer , Architect , Graphic Designer , Sketcher & Photographer
پروژه هـــــای دانشـــــجویی   

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن    سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن
درس : طراحی معماری 1  - سال طراحی : 1395
استاد : دکتر سید علی نوری

پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو میلان 2015    پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو میلان 2015
درس : پایان نامه  - سال طراحی : 1392
استاد : دکتر سیامک مهجوریان نماری

مجتمع مسکونی پایدار    مجتمع مسکونی پایدار
درس : طراحي معماری 5  - سال طراحی : 1391
استاد : جناب آقای مهندس عادل گرجی نیا خوش کناری






درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group