ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
اتووود کلاسیک ـ موزه هنر معاصر دنور ـ استودیو دنیل لیبسکیند
بنکسی و افتتاح هتل جدا افتاده در کنار دیوار مرزی کرانه باختری
خانه H2؛ گِرِگ لین و خانه به مثابه ابژه ای دینامیک
برگزاری نشست بازخوانی معماری ایران پس از انقلاب در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
الهه افروخته
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مجموعه بین راهی جاده نائین به اردستان
    عنـــــــوان درس : اسکیس
    نـــــام استــــــاد : -
    دانشــــــــــــگاه : بوعلی سینا همدان
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1390/04/09
    تعــــــــداد بازدید : 3607
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : اقامتی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : این طرح در قالب یک اسکیس کوتاه مدت تحت سرفصل درس طرح معماری 4 داده شده است. در طراحی مجموعه ساختار ساباط ها ( ابنیه سنتی با عملکردی مشابه) به عنوان الگو استفاده شده است. حجم از تکرار مدول ها و عناصر مشابه که پوسته های استوانه ای شکل هستند شکل گرفته است مجموعه ساختاری خطی دارد .و کشیدگی در امتداد جاده ، که به خوانایی آن توسط مسافرین کمک می کند. ساختار کلی آن دو محور موازی با جاده است، محور اول سواره است و دسترسی به پارکینگ ها و پمپ بنزین را تامین میکند. محور دوم محور پیاده است که ساختاری مشابه ساباط دارد : محوری مستقیم با تاوش بند ها و پوشش گیاهی و آب ( برای کاهش دما و افزایش رطوبت) که در طرفین خود عملکرد های مختلفی را سازماندهی کرده است. نماز خانه که در امتداد محور پیاده قرار دارد به عنوان عنصر اصلی ،شاخص مجموعه نیز هست.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
سالار سالارزهي ( 1390/04/13 ) : salam doost aziz khaste nabashid estefade az sabat be onvane yeki az anasor memari iran dakhele tarh kare khoobiye monteha be nazare man estefade ziad az yek onsor khooob nis tekrar ziad yek onsor na tanha be zibaiee komak nemikone balke baes yeknavakhti tarh mishe va aslan oon onsor dg be cheshm nemiyad movafagh bashid
محسن اکبرزاده ( 1390/04/14 ) : فرم خطی نه مزیت اقلیمی داره نه مزیت دیاگرامیک، فقط به لحاظ فرمال خوب سامان دهی میشه
سید رضا حسینی ( 1390/04/15 ) : لايه ها از ابعاد مختلف(كاربري اقليم و...) قابل بررسيست.به نظر از لحاظ فرم و نما چندان بدان پرداخته نشده.
الهه افروخته ( 1390/04/15 ) : ممنون از نظرات ارزشمند دوستان
طرح یک اسکیس کوتاه مدت و کلیت آن مد نظر بوده و برای طراحی نما فرصت چندانی نبوده.
یکنواختی که آقای سالارزهی اشاره کردند به نظر خودم بیشتر ناشی از همین سازماندهی خطی یکنواخت بوده تا استفاده از عناصر مشابه.
در معماری سنتی به تعبیر آقای ن اردلان ، از عناصر مشابه در مقیاس های مختلف استفاده میشده و قرائتی از اصل کثرت در عین وحدت بوده. مشابهش در معماری معاصر می تونه موزه ی کیمبل لویی کان باشه.
سیدجابر موسوی ( 1391/11/24 ) : سلام جالب بود بیشتر مدول وار بودنش کارتو قوی کرده تا حدودی
فاطمه سوقندی ( 1394/07/23 ) : باسلام میتونم بپرسم در مطالعات فاز صفر چه نمونه تطبیقی هایی رو بررسی کردید؟
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group