ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
پاویون کاغذ از فانکشنالیتی ؛ یک دیالوگ متقابل بین امر دیجیتال و امر مصنوع
چهار اپليكيشني كه هر معمار بايد بر روي تلفن همراه خود داشته باشد؛ دیجیتالیزاسیون امر کالبدی
تراشه های کانسپچوال ـ رابرت ونتوری و معناشناسی انتقادی کتدرال
تراشه های کانسپچوال ـ ژیل دلوز و یافت ریزوم در هم بندیِ فضای حفره، فضای هم وار و فضای ناهم وار
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
محمد رضا كدخدايي
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    طراحی دفتر فرهنگی،آموزشی
    عنـــــــوان درس : طراحی معماری 2
    نـــــام استــــــاد : آقای محمد رضا دهقانی
    دانشــــــــــــگاه : حافظ شیراز
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1388/11/15
    تعــــــــداد بازدید : 3731
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : طراحی دفتر فرهنگی،آموزشی.متعلق به تمدن ژاپن در شیراز : مسیر تکامل هنری ژاپن تحت تاثیر یک سلسله عوامل پراکنده خارجی بوده است . الگوی هنری ژاپن با توالی هماهنگ دوره های مشخص عاریت گیری،جذب و بازگشت ، به الگوهای بومی شکل گرفته است . مسکن ژاپنی تقریبا همیشه ، ارتباط فشرده با مجیط اطرافش دارد و در هر جا که میسر باشد در داخل باغ حصاربندی شده با پرچین های خیزرانی قرار داده شده است و بدین ترتیب حتی در محیط ها گوناگون احساس خلوت و صمیمیت به ساکنانش القا می کند . با مطالعه تاریخ تمدن ژاپن و نیاز به طراحی دفتر فرهنگی ژاپن در شهر شیراز کانسپت کار از معماری طبیعت گرا استخراج شد . ایده کار تکامل تدریجی می باشد زیرا فرهنگ پديده اي پويا و روز به روز در حال تکامل است . تکامل در لغت به معنای تمام شدن و تدریجی در لغت به معنای ،کاری که با آهستگی و بتدریج اجرا شود را می گویند . در نتیجه فرم کار باید به نتیجه ای محسوس برسد که حرکت و ریتم تکاملی در شکل گیری این ایده بسیار کمک خواهد کرد . . نتیجه : تمدن.................ژاپن کانسپت..............معماری طبیعت گرا ایده..................تکامل تدریجی

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
كمال الدين حميدي ( 1388/11/14 ) :

دوست گرامی

ای کاش بجای این همه توصیف معماری ژاپن کمی از تاثیر اون روی این پروژه میگفتید

محمد رضا كدخدايي ( 1388/12/06 ) : توصیف معماری ژاپن در کنار چگونگی پیدایش ایده و تیدیل آن به فرم نوشته شده است .

در این پروژه از سادگی و بی آلایشی این تمدن و معماری به صورت استفاده ار بتن اکسپوز و شیشه در کنار یکدیگر که نشان دهنده همان خلوص و سادگی است استفاده شده است .و همچنین استفاده از فرم های منحنی برای هماهنگی بیشتر و تطابق با محیط می باشد .
محمد خاکسار ( 1388/11/28 ) : سلام محمد رضا جان.واقعا خسته نباشی. درکت میکنم که طرح داشتن با مهندس دهقان چقدر نیاز به فکر و کار داره. همچنین تبریک میگم که تاپ کلاس شدی. به نظر شخصیه من به طور کامل نتونستی سادگیه این تمدن رو نشون بدی . یه قسمتی هم که خیلی این ایده رو زیر سئوال برده ، سمت چپ نمای شمال کارته . البته شایدم ایده خاص خودش داره که من اطلاع ندارم.در هر صورت کارت عالی بود . به امید موفقیت روز افزونت.... .
محمد خاکسار ( 1388/11/28 ) :
........ 5 .......
احمد خواجه اختران ( 1388/12/05 ) : سلام طرح 1 با مهندس دهقانی داشتم می دونم تاپ شدن توی کلاس مهندس دهقانی چه قدر سخته
امیدوارم همیشه موفق باشیو
محمد رضا كدخدايي ( 1388/12/05 ) : سلام محمد جان .متشکرم از نظرت و بازدید از پروژه .
نمای سمت چپ که اشاره کردی ، برای جلوگیری از تقابل با محیط و ترکیب شدن هر چه بهتر نما که از جنس شیشه می باشد و دریاچه مصنوعی که در ادامه آن در سایت قرار گرفته می باشد .
سلام احمد جان .نظر لطف شماست . ممنون که از پروژه دیدن کردی و نظر دادی .
زهرا رشیدی ( 1388/12/05 ) : سلام خسته نباشید کارتون واسه طرح 2 کار قوی بود لذت بردم . ولی ای کاش در طراحی فضا های داخلی وقت بیشتری صرف میکردید . به امید موفقیت روز افزون .
مصطفی یکترزاده ( 1388/12/06 ) : خسته نباشی محمدرضا جان.
کارت خیلی خوب شده ولی فکر نمیکنی که حجم کارت کمی با معماری ژاپنی تفاوت داره؟!
چون من یه تصویر ساده و منطقی از معماری این تمدن توی ذهنم دارم. شاید این تناقض به دلیل ترکیب این معماری با معماری مدرن باشه یا شایدم به خاطر کاسنپتت باشه ولی در این نوع کاربری ها بهتره که خود بنا بازگو کننده ی اون تمدن باشه. اینجاست که شبیه طراحی کردن از کانسپت پیشی میگیره. بهتر بود از طبقات فرد معماری ژاپن استفاده میکردی. اون کانسپت خوبی برای طرحت میشد.
شایدم من اشتباه میکنم. ولی در نهایت مهم اینه که تونستی به خواسته های خودت از طراحیت برسی.مهم نیست که چی طراحی میکنیم، مهم اینه که بتونیم چیزی که توی ذهنمون هستش رو بیاریم روی کاغذ که تو به خوبی تونستی این کار رو انجام بدی. تبریک میگم.
مصطفی یکترزاده ( 1388/12/06 ) : ......4......
پويان نوري ( 1388/12/06 ) : سلام محمد جان .کارت خوبه خسته نباشی عزیز ..

موفق باشی ..
محمد رضا كدخدايي ( 1388/12/07 ) : سلام .....
با تشکر از نظراتتون ....
خانم رشیدی ، ممنون از لطفتون.ولی هدف از طرح 2 طراحی فضای داخلی نیست و بیشتر به فرم و حل منطقی پلان توجه شده است .
مصطفی جان تشکر از وقتی که گذاشتی وکار رو تحلیل کردی .ترکیب احجام با یکدیگر از ترکیب معماری سنتی این تمدن و معماری مدرن می باشد . به دلیل فضا های متعددی که در طراحی باید رعایت می شد ( موزه . نمایشگاه ، بخش آموزشی ، بخش اداری ، سالن چند منظوره ، کتابخانه ، رستوران ، کافی شاپ, کتابفروشی ، عرضه محصولات فرهنگی و .... ) . که حدود 5000 متر مربع است و محدودیت های سطح اشغال و ارتفاع ، باعث ترکیب 4 حجم با یکدیگر که ایده کلی آن از گل نیلوفر (مورد اهمیت در ژاپن ) می باشد . از خود اعداد فرد هم در طبقات استفاده شده است . (تعداد طبقات ) . ولی هیچ کاری بدون اشتباه نیست . باز هم ممنونم .


پویان جان عزیز خیلی محبت کردی از کارم دیدن کردی .سلامت باشی .
مصطفی یکترزاده ( 1388/12/07 ) : خواهش میکنم دوست عزیز. این فقط نظر شخصی من بود.
امیدوارم همیشه موفق باشی.
نیما قاسمی سعادتی ( 1388/12/07 ) : بسیار عالی! من توی اولین نگاه به پرسپکتیو موزه گونهیم توی ذهنم اومد، فرم خوبی دارید و پلان رو هم خوب حل کردید.
پیروز و سربلند باشید
پگاه محمدی ( 1388/12/12 ) : salam kareton khili khob bodi tahlil site ham khob bod man ke khili khosham omad
movafagh bashid
محمد رضا كدخدايي ( 1388/12/12 ) : سلام .....
نیما جان لطف داری . متشکر از نظرت .
خانم محمدی نظر لطفتتونه . ممنون که نظر دادین .
هاشم قنبری ( 1388/12/13 ) : سلام.محمد جون کارت خوب بود .ولی کاش رو شیت بندیش بیشتر کار میکردی!!!!
مریم پورابراهیم ( 1388/12/15 ) : اقای کدخدایی خسته نباشید
احسان یارمحمودی ( 1388/12/15 ) : کارت هم مثل خودت توپه عزیزم قبل ازاینکه شمابگیدمن میگم خسته نباشید.
خداعزتت بده پاسخی به اون همه مهرومحبتت بده. تقدیم به نابودترین معمارکهکشان
محمد رضا كدخدايي ( 1388/12/16 ) : سلام ....
هاشم جان ممنون . خودت که میدونی تو چه وقت کمی شیت ها رو بستم .
خانم پور ابراهیم . متشکرم .
احسان جان .خودت گلی .تو خودت نمره بیستی ......
سارا عباسی ( 1388/12/16 ) : سلام کارت خیلی خوب بود پلانا خیلی خوب حل شده بود ولی از نماها و پرسپکتیو ها انتظار بیشتری داشتم.
تيم اتووود ( 1388/12/07 ) : معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
http://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
كمال الدين حميدي ( 1389/01/11 ) : دوست گرامی پروژه الان قابل فهمه
کار خوبیه و مشخصه روش زیاد کار شده
ولی سادگی کار رو باید تو رابطه بین پلان و نما هم دید
نمیدونم تا چه اندازه گویاست ، شاید اگه به سکشنی که گزاشتی نگاه کنی و پوسته های کار رو ببینی متوجه بشی
ممنون از پاسخت به سوالم
لیلا قانع ( 1389/02/04 ) : baba etemad be nafs
محمد رحيمي ( 1389/02/23 ) : معمار گرامي
كارتون خيلي خوب بود موفق باشيد
محمد رضا كدخدايي ( 1389/02/27 ) : با تشکر :
ممنون که از کار دیدن کردین و نظر دادین .
آقای رحیمی ممنون . اینم ایمیل من [email protected]
محمد رحيمي ( 1389/02/30 ) : خيلي ممنون منتظر جواب ايميل هستم ؟
محمد مهدی یقطین ( 1389/06/02 ) : سلام محمد جان خوبی کار خیلی خوبی بود موفق باشی عزیز
محمد رضا كدخدايي ( 1389/06/26 ) : ممنون از نظر شما اقا مهدی .
سجاد اميدي پور ( 1389/10/28 ) : سلام مهندس جان.
کار خوبی شده ولی جالب نشده.برای کسی که ایتو رو میشناس خیلی بد که نحوه طراحی پلانش اینجوری باش که شما طراحی کرده(دهه1900).با انتخاب متریال و پنجره هات زیاد موافق نیستم.درست که بتن مشخصه ژاپن ولی میشد بهتر کار کرد.در مورد داخلیش که اصلا افتضاح بهتر بری کار های ایتو رو ببینی می دونی چرا می گم تو توی طراحی سایت یک عنصر از باغ ژاپنی بود رو گرفتی نمی دونم چرا تو پلان این کار رو نکردی ایتو یک کار دارکه انجا کل دیوار هاش به انداز یک سانت ضخامت داره و با یک پوشش بسیار ضعیفی پوشش شده ولی طراح داخل شما بسیار بسته است اصلا یکی از ویژگی های معماری ژاپنی باز بودن پلان هاست نمی دونم ما چی اصراری داریم که پلان ها رو تا خرخر شلوغ و هر جا رو دیوار بکشیم و بگیم چهر دیواری اختیاری.
در کل با توجه به موضوع جای کار خیلی بیشتری داشت.
سجاد اميدي پور ( 1389/10/28 ) : برای اینکارت من بهت 4 دادم فقط بخاطر درک که از معماری ژاپن داشتی و خطوط منحنی(بیضی)زیاد استفاده کردی.
محمد رضا كدخدايي ( 1389/10/29 ) : بسیار ممنون که پروژه را به دقت بررسی کردید آقای مهندس ....
در مورد طرح دیوارهای داخلی حق با شماست (فضای باز و گشودگی فضایی ) و من هم تا آنجا که امکان داشته ازاین قضیه استفاده کرده ام به جز بخش آموزشی و کلاس ها .. و فکر میکنم کیفیت بد تصاویر پلان این ذهنیت را به شما داده است ...به هر حال هر طرحی برنامه فیزیکی خاص خود را دارد که باعث محدودیت هایی میشود .در مورد مصالح که از بتن شبکه بندی شده استفاده شده از ایده صفحات جدا کننده ژاپنی الهام گرفته شده بود .باز هم ممنون دوست عزیز ....
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group