ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
هنر گفت و گو - مايكل روتوندي و روش هاي تدريس معماري
تراشه های کانسپچوال ـ سایبرپانک؛ از دیستوپیای نئونی نئولیبرالیسم تا آینده های نامتعادل آنارشیستی
اتراق گاه و سرویس بهداشتی بین راهی در لوفوتِنِ نروژ؛ زیبایی شناسیِ تداخلِ معماری خُرد و افق های ابدی
موزهْ شیدایی در چین، هم بندی توسعه، غرور ملی و لیبیدوی فرم
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
مسعود ولی نژاد
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    میدان انقلاب تهران
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
    سال طـــــراحی : 1389
    مـــــــــــــــــکان : تهران
    کـــــارفـــــــــرما : سازمان حفظ و نشر دفاع مقدس شهر داری تهران
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/02/19
    مســــــــــــاحت : 0
    تعـــداد بازدیـــــد : 5515
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی : ايده ي کلي براي طراحي اين المان همبستگي بود. همبستگي مردم اعم از کرد، لر، فارس و ... که در اين روز براي همه ي مردم جهان مشخص شد. همبستگي مانند هشت سال دفاع مقدس که همه ي مردم دست به دست هم دادند تا دست استکبار را از ايران پاک، کوتاه کنند. در اين المان از حجم هايي استفاده شده که از لحاظ بصري و سازه اي وابسته به يکديگرند و همه ي حجم ها به هم براي رسيدن به نقطه ي اوج کمک مي کنند و هر حجم نقش کليدي در المان دارد و کليتي واحد را با هم تشکيل مي دهند. ارتباط بنا با شعر: شعر فضاي شاعر است و شاعر کلماتي را که فضاي وي را معرفي مي نمايند در آن مي چيند. در اصل کلمات در قالب هاي از پيش تعيين شده حضور و بروز پيدا مي کنند تا فضاي شاعر را به تصوير بکشند قالب هايي نظير مثنوي، غزل و دوبيتي و الي آخر که از اين سه قالب شعري در طراحي اين بنا استفاده شده. اين قالب ها هر کدام خاصيت و شکل خاص خود را دارند بر همين اساس است که هر شعر فرمي خاص را ارزاني مي دارد. گذشته از وزن در تمام اين فرم ها و قالب ها عنصري مشترک وجود دارد و آن عنصر قافيه است. قافيه اي که به آن سلطان و اساس شعر مي گويند، خود به تنهايي داراي فرم و قوانين خاص به خود است. اساس شکل گيري قافيه بر پايه ي يک حرف است که به آن «روي» گويند. اين حرف در تمام قافيه هاي يک شعر تکرار مي شود وجودش لازم است تا بتوانيم کلام مضمون را شعر بناميم. بيش از هر حرف روي، چهار حرف با نام هاي تأسيس، دخيل، قيد و رديف و بعد از آن چهار حرف به نام هاي وصل، فرج، مزيد و نايره وجود دارد. از نظر هندسي مي توانيم بگوييم که قافيه عضو اصلي شعر است که در اين حجم اسلام، انقلاب، رهبريت يک عنصر جدا ناپذير و با ارزش هستند که تداعي گر همان موضوع است و هر انقلاب براي ماندن نياز به تعادل و ايستايي دارد و با همدلي و همياري مردم و با عشقي که به اهل بيت و رهبر کبير انقلاب دارند در دو سوي اين تعادل و ايستايي را به وجود مي آورند. همانطور که در شعر، قافيه براي تعادل به دو سوي و هر سوي به چهار حرف نياز دارد. همانطور که گفته شد اين حجم از همکاري المان هايي تشکيل شده اند که هر کدام براي رسيدن به اوج و شکوفايي ايران به يکديگر کمک مي کنند. اگر ما هدف اصلي که همان اسلام، اهل بيت و رهبري است در اين بنا يک نقطه فرض کنيم با توجه به خواصي که از قافيه ذکر شده است مي توانيم حرف روي موجود در هر قافيه را به عنوان يک نقطه در نظر بگيريم البته مي توان تک تک حرف هاي موجود در يک شعر را به عنوان يک نقطه به حساب آورد منتهي ما در متن يک شعر به دنبال نقاطي خاص هستيم. ارتباط بنا با شعر مثنوي: مثنوي قالبي است که در آن مصرع هاي يک بين هم قافيه مي باشند. به همين دليل اين قابليت را دارد که تعداد بيشماري بيت را در خود جاي دهد. فضاي شکل يافته توسط مثنوي ابعاد بسيار بزرگ دارد ولي نکته ي مهم علاوه بر فضاي بزرگ تعادل موجود در آن است. زيرا حتي با توجه به ابعاد بزرگ متزلزل و شکننده نيست و استوار و ايستاده است. که در بناي يادمانمان اين نکات را درج کرديم با توجه به بزرگي حجم و بنا ولي با کمک المان هاي تشکيل دهنده که به نوعي در استواري يکديگر کمک مي کنند و يکديگر را به نقطه ي اوج کار هدايت مي کنند، ايستايي و استواري لازم را بدست آورديم. گفتيم کار خود را با حرف روي پي مي گيريم. در هر بيت دو حرف روي وجود دارد. اگر هر حرف روي را هر مصرع بيت يک نقطه فرض کنيم داريم: //////////////////////  //////////////////////  //////////////////////  //////////////////////  //////////////////////  //////////////////////  //////////////////////  //////////////////////  از وصل کردن هر نقطه در هر بيت يک خط تشکيل مي شود و همانطور که مي دانيم از تکرار خطوط صفحه به وجود مي آيد صفحه اي که اينجا شکل مي گيرد به مستطيل مي ماند و مستطيل از تکرار مربع و مربع از دو مثلث تشکيل شده که سر منشأ تعادل و ايستايي مثنوي است. نکته ي ديگري که در زمينه ي هندسه ي مثنوي قابل درک است پويايي و حرکات موجود در آن است. سر منشأ حرکت در هندسه دايره و منحني است که از تعداد زيادي نقطه تشکيل شده است. پس داريم تعداد زياد نقاط در مثنوي بيانگر دايره يا منحني شکل بودن آن است که در اين حالت هندسه علاوه بر تعادل موجود باعث پويايي، درک و ايجاد حرکت در مثنوي مي شود. که در طرحمان از اين نکات استفاده شده است. از مثلث که هندسه اي ايستا و مقاوم دارد که در سازه ها هم مورد استفاده قرار مي گيرد، استفاده شده که نشان از ايستايي و مقاومت ايران است. و حرکت منحني وار که از زمين شروع و رو به بالا اوج مي گيرد که نشان از پيشرفت روز افزون ايران است که با همت مردماني شجاع و صبور محقق شده

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
بهنام غریبی ( 1391/02/20 ) : شبیه هرم به نظر میاد که قسمتی از حجم خالی شده................
خانم mis ( 1391/02/23 ) : salam karetoon ghashang shode khaste nabashid
محمد كرامتي ( 1391/03/08 ) : سلام.خیلی خوب شده.فک کنم ایده میدون ازادی هم بی تاثیر نبوده.فقط کاش محوطه سازیشم کار میکردی..
مسعود ولی نژاد ( 1391/03/08 ) : ممنون.بله الهاماتی هم از المان آزادی گرفته بودم
فاطمه شرفپور ( 1391/04/03 ) : اقای ولی نژاد کاراتون واقعا خلاقیت های قشنگی داره.موفق باشید
میلاد بهمنش ( 1391/04/28 ) : سلام
کار خوبی شده اما فکر میکنم قسمت پایین کارت خیلی حجیم شده
موفق باشی
سعید صادقی ( 1392/01/07 ) : حس رسیدن به اوج .. بسیار عالی
سحر مهردار ( 1392/11/05 ) : خسته نباشید همون طور که دوستمون گفتن کاش سایت پلانم کار میکردید
مصطفی کبریت چی ( 1393/10/25 ) : قابل تامل.
سلیمان رمضانی ( 1393/11/06 ) : فرم خوبی داره خسته نباشی معمار گرامی امیدوارم پیروز وموفق باشید
hamidreza golresan ( 1394/06/28 ) : فوق العاده است
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group