ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
مسکن پرتابل ؛ شیوه ای تازه برای سکونت
مرکز بین المللی کنفرانس کوپ هیملبلا در دالیان؛استراتژی فضاهای معلق
پُز محوری دانشگاهی ما را می خورد! یا؛ چگونه فرو نرویم!؟ ـ سروش خانی
مارگوت کراسویِویچ و میدان آزمایشِ ماشین های مسابقه؛ فسیلْ ماشینْ آپارتوسی برای فهم آناتومی اتومبیل
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
مهدی گرامی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مجموعه نمایشگاهی - اداری گروه صنعتی پاریزان
    دانشـــــــــــگاه : تهران دانشکده هنرهای زیبا
    سال طـــــراحی : 1386
    مـــــــــــــــــکان : کرج ، گرم دره
    کـــــارفـــــــــرما : گروه صنعتی پاریزان
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/08/16
    مســــــــــــاحت : 1000
    تعـــداد بازدیـــــد : 4308
    محــــدوده سنی : 36_40
    نــــوع کاربـــــری : صنعتی
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح : محمدسعید خیری ، سعید فرمهین فراهانی ، زهرا پرهیزکار ، سازه : رنه پیازک ، احسان نصیریتأسیسات مکانیک : علی ساروخانی
     ایده های طراحی : گفتگو و پردازش ايده : ما براي طراحي ، گفتگوهاي وسيعي با كارفرما داشتيم و به 5 ايده اصلي براي طراحي رسيديم . اوّلين ايده اين بود كه مجموعه به لحاظ فرم ، شاخص و متمايز از محیط پيرامون خود باشد . همچنين بتواند سوله هاي صنعتي را كه فاقد ارزش هاي طراحي و معماري هستند در پس خويش پنهان كند . ايده دوّم مربوط به كاربري و تفكيك ساختمان ها بود . ما بايد مشخصاً دو ساختمان مجزا طراحي مي كرديم كه يكي از ساختمان ها بر اساس نياز بايد بزرگتر و به عنـوان ساختمان اصـلي مجمـوعه معرفي مي شد ، و ساختمان ديگر كوچكتر و به عنوان ساختمان فرعي . ارتباط دو ساختمان با يكديگر به دليل لزوم عبور تريلرها با بارهایي به ارتفاع بيش از 12 متر حتي با طراحي سردر ورودي ميسر نبود . در نهايت به اين نظر رسيديم كه طبقه همكف هر دو ساختمان به فضاي نمايشگاهي اختصاص پيدا كند و طبقه فوقاني هر ساختمان شامل بخش هاي اداري باشد و از اين طريق هماهنگي بصري ميان دو ساختمان قوي تر شود . ايده سوّم مربوط به روحيه صنعتي بنا بود . ما ضرورتي به القا روحيه صنعتي براي مجموعه نمي ديديم ، و بيشتر فكر مي كرديم فضاي كار بايد واجد ارزش هاي فرهنگي باشد ، چيزي كه افراد به طور روزانه كمتر با آن مواجه می شوند . ما بحث هاي مفصلي با كارفرما داشتيم و تلاش ما بر اين بود كه حداقل ، صنعتي بودن را از طريق نماهاي كامپوزيت و نظاير آن القا نكنيم . در مجموع چنين نتيجه گرفته شد كه حتماً صنعتي بودن به طريقي معرفي شود . ايده چهارم مربوط به طراحي پلان هاي ساده ، خوانا و آزاد بود كه بتواند نسبت به تغيير عملكردها انعطاف پذير باشد . ايده پنجم در خصوص جزئيات ساخت داخلي بود . ما به این نتیجه رسیدیم که عناصر داخلی نظیر پله ها و تأسیسات مکانیکی با روش های صنعتی و در حد امکان نمایان طراحی شود که نظر موافق کارفرما را جلب کرد . اگرچه در فرایند اجرا ، صرفاً به طراحی پله های نمایان و برخی از نورپردازی ها و کرکره ها بسنده شد . طراحي : مجموعه پاريزان صنعت در نخستين نگاه ، مجموعه اي است با تركيبات متنوعي از فرم كه بخش وسيعي از آن احجامي است با پوشش آجر . تنوع احجام ، مجموعه را از پيرامون خود متمايز ساخته است . امّا فرم ها مأنوس و خوانا انتخاب شده است به گونه اي كه بيننده مي تواند به راحتي آنها را به خاطر بسپارد . تركيب مخروط ناقص كه حجمي فشرده و پر  است در كنار مكعبي نيمه شفاف ، ساختمان اصلي را تشكيل داده است  ، و امتداد سطوح مثلث در تركيب با مكعب نيمه شفاف ، ساختمان كوچكتر را پديد آورده است . در هر دو ساختمان شفافيت تراز همكف ، ارتباط بصري درون و بيرون را تسهيل نموده و با مشاهده ماشین آلات چیده شده ، موضوع نمایشگاه قابل درک است . احجام فشرده و بسته در تركيب با احجام شفاف ، حس ايستايي و استواري را به خوبي القا مي كند . نصـب پروفيل هاي آلومينيومي روي پوسـته نما اگر چه فاقد ويژگي هاي كاربردي است ، امّـا پاسخي است براي درخواست هاي كارفرمـا نسبت به احساس صنعتي بودن پروژه . سازه فلزي پيرامون مخروط نگهباني ، که پس از تکمیل و اجرای ساختمان ، طراحی و اجرا شد ، امكان نصب نشان « گروه پاريزان صنعت » را در مقياس بزرگ ايجاد كرده است . به ساختمان اصلي كه وارد مي شويم در برابر مخروط ناقص بلندي قرار مي گيريم كه از داخل نيز همانند بيرون درك مي شود . فضايي چشمگيركه پلكاني قوسي دركنار بدنه آن ، طبقه همكف را به طبقه بالا متصل مي كند . انتهاي طبقه همكف به پلي ختم مي شود كه ارتباط با بخش هاي صنعـتي را ميسر مي كند . در هر دو ساختمان درون فضاها كاملاً باز و قابل درك است بدنه هاي داخلي از فرم بيروني تبعيت مي كنند و امكان ارتباط بصري دو طبقه با هم ، و نيز دو ساختمان با يكديگر مجموعه را از آنچه كه هست وسيع تر نشان مي دهد . آجرهاي نما از محدوده هايي به داخل نفوذ كرده اند و در تركيب با رنگ خاكستري ديوارها و كف مشكي ، فضاها را خالص معرفي مي كنند . در هر دو ساختمان پلكان با سازه اي نمايان طراحي شده است كه به بدنه هاي كنار خود اتصال ندارند و سنگ هاي مشكي روي پله استحكام بصري پلكان را دو چندان ساخته است . نصب چراغ ها و قرنيزها روي ستون ها به وسيله ورق هاي استيل امكان پذير شده است و اجراي نماي شيشه اي و نيز چگونگي نصب كركره هاي محافظ داخلي كاملاً نمايان است .

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
نیما خادم ( 1391/08/16 ) : با عرض سلام و خسته نباشد من واقعا خوشم امد خیلی زیبا شده در عین اینکه این حجم و طراحی داخلی در جایگاهی داره صنعتی بودن رو القا میکنه ولی از خیلی جنبه ها فرهنگ رو نشون میده واقعا زیباشده من لذت بردم موفق باشید در همه مراحل
zahra shirazi ( 1391/08/16 ) : خیلی زیباست.دست طراح و دکوراترش درد نکنه.
فاطمه سعیدی نژاد ( 1391/08/18 ) : با سلام خدمت شما.
به نظر من باید به شما بخاطر دقت نظر در پروسه ی طراحی تبریک گفت، اما برام خیلی جالبه که بدونم ارزشهای فرهنگی را در این ساختمان چگونه به نمایش گذاشتید؟ با استفاده از نمای آجری؟ حال آنکه ترکیب رنگی فضای داخلی کاملا مدرن و متفاوت از نمای ساختمان است. به نظرم اگر نمای ساختمان را بتنی کار می کردید، هم حس صنعتی بودن بیشتری به ساختمان داده می شد و هم هماهنگی بیشتری بین نمای خارجی و فضای داخلی ایجاد می شد. در سبکهای مدرن اثری از فرهنگ وجود ندارد، صنعت نیز فرهنگی نیست و به نوعی مدرنیته را تداعی می کند، پس بهتر است از سبکی به نام "بین الملل" که زیر شاخه ی آن سبک مدرن است استفاده می کردید. در آن صورت ترکیب رنگی نمای خارجی تغییر می کرد. در نهایت باید گفت که فضای داخل مدرن است و نمای خارجی بومی.
از زحمات شما تشکر می کنم و باید بگویم که کارتان حرفه ای و جالب است...
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group