ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
خانه و دفتر کار در هوفو؛ معماران تاتو و تلاش برای ترکیب خانه و بخش های اداری روی خطوط اریب
گالری لیا روما ، میلان ؛ معبدی برای هنر
کتاب خانه اتووود ـ سازه های خود تولید گر ـ ایوان داگلس
کلیسای والین هاس؛ پوسته ایی گشوده در ترکیب با روح مکان
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
حسین رحمانی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    طراحی مسجد در روستای بهرغان
    عنـــــــوان درس : روستا
    نـــــام استــــــاد : آرش بصیرت
    دانشــــــــــــگاه : حافظ شیراز
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1393/11/21
    تعــــــــداد بازدید : 4320
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : مذهبی
    همـــــکاران طرح : حسین رحمانی - آرمان رهنما - فاطمه رحمانیان - زهرا نصیری
    استاد : آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    ایده های طراحی : این روستا به علت نداشتن مسجد نیاز به یک مسجد شاخص دارد که ما با استفاده از حذف عناصر تکراری همچون گنبد و مناره با ایجاد نقوش اسلامی(اسلیمی) حس و حال معنوی مسجد را به بیننده الحاق می کنیم. آب عنصر مقدس است.با گذشتن رود از زیر محراب ارزش محراب را دو چندان می کند و معلق بودن حیاط اصلی مسجد از شاخصه های مسجد می باشد.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامد محمدپور ( 1394/01/17 ) : کار خوبی بود...
مجتبی مومنی ( 1394/05/04 ) : دوست عزیز وقتی صحبت از طراحی مسجد و یا هر بنای اسلامی دیگه ای میشه به قول یکی از اساتید طراح باید فکر،ایده،هندسه،گرافیک و پلان کارش اسلامی باشه نه صرفا طراح کار خود را انجام بده و بعد برای اینکه به طرح هویت اسلامی بده یک پوسته با طرح اسلیمی روی کار بکشه.نکته دوم راستش با نگاه کردن به کار شما و بقیه کارهای مسجد که زیر نظر آقای بصیرت طراحی شده بودند ااصلا به عنوان یه مخاطب حس و حال مسجد را درک نکردم اگر بیشتر در مورد کارتون توضیح بدید ممنون میشم.
مصطفی مختاری ( 1394/05/12 ) : حذف عناصر تکراری همچون گنبد و مناره!!!
جمله قشنگی نبود به نظرم
خیلی ها این کار رو انجام دادن دوست عزیز، اما هدف فقط حذف عناصر تکراری نبوده.
مثل اینکه بگیم در و پنجره N سال هست که داره استفاده میشه و تکراری شده بیاید حذفش کنیم

کارایی گنبد و گلدسته نزدیک به صفر هستش.
اما 2تا نکته ی بسیااااااااااااااااااار مهم داره...
بر خلاف عملکرد صفر،از نظر بصری شاید 99% کل جلوه های بصری بیرونی مسجد همین 2 عنصر هستش.
البته باید بگم که منظورم اصلا تزئینات نبوده و نیست.
اینکه حتی از دورترین فواصل طرح رو برای مردم خوانا میکنه و همینطور مستقیما تو خط آسمان شهر تاثیر داره.
دومین آیتم هم روح مکانی هستش که یه فرم خاص، به واسطه طرز فکر مردم همون دوره، میتونه ایجاد کنه.
مسجد بی گنبد در بهترین و استثنایی ترین حالت میتونه شبیه حسینیه بشه تو ذهن مردم. تازه اگه خیلی قوی باشه طرحش.
به هرحال حس میکنم سال 94 و زیست جهان امروز ما نمی طلبه همچین طرحی رو.
تازه اینهایی که گفتم راجع به کلان شهرها بود! روستا که دیگه هیچ

برای نمونه این تیپ طراحی میتونید پروژه مسجد آقای دانشمیر رو ببینید ;)
بسیار کمک میکنه که آدم ببینه چه میشه کرد و چه نمیشه کرد با همچین هدفی که داشتی.
پروژه داخل پارک دانشجو، پشت تئاتر شهر در حال ساخته.
همینطور مسجد مکتب توحید، پروژه مهندس میرحسین موسوی
مهدی رضوی ( 1394/05/15 ) : سلام
اگر بهترین طراحی ها رو مطالعه کنیم می بینیم رمز موفقیتشون اینه که طراح خودش رو بجای کاربر قرار داده.بهترین راه برای درک حس فضایی مسجد رفت و امد در مساجد و شرکت در نماز جماعت است
نکته دیگری که حائز اهمیت است مسلط بودن معمار به احکام شرعی مسجد است مثلا رو به قبله بودن سرویس بهداشتی،بیشتر بودن کد ارتفاعی محل ایستادن امام جماعت از سایرین و... می تواند طرح را غیر قابل استفاده کند
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group