- حفظ کهن الگوی ایرانی مساجد (چهارطاقی)
- طراحی با توجه به محور قبله
- توجه به هندسه سایت
- ترکیب معنایی و عملکردی هندسه مکعب
گنبدخانه¬ای با هندسه کروی
گنبد
- هندسه گام به گام با رعایت سلسله
مراتب دسترسی از ورودی تا محراب و نیز رعایت سلسله مراتب دسترسی به سایر فضاها
- هندسه گام به گام با ایجاد اختلاف
سطح بین فضای بیرون و درون مسجد
- توجه به هندسه نماها با رعایت تقارن
و تعادل و ... .
- استفاده از عناصر آشنای مناره، گنبد
و حوض در مسجد.
- توجه به تناسب پر و خالی در هندسه
حجم نهایی.
- تداوم معبر محلی موجود به درون مسجد
به منظور تنظیم راستای قبله و سازماندهی مناسب فضاهای مسجد، پیوند بافت مسکونی با
فضاهای فرهنگی، آموزشی و مذهبی مسجد و ایجاد ترکیب هندسی مناسب در بافت شهری
محدوده سایت.
- طراحی ورودی¬های مختلف با شخصیت¬های متفاوت به معبر عمومی.
- تأکید بر ورودی مسجد با ایجاد رواق
به عنوان پیش فضای ورود و افزایش ارتفاع سردر.
- توجه به معماری ایرانی در رنگها، نقوش، خوشنویسی و ... با به کاربردن
کاشی، آجر و سایر مصالح متناسب.
- ترکیب الگوهای سنتی معماری مسجد با
معماری و تکنولوژی روز.
- تأکید بسیار بر حضور نور در سایر
فضاها به ویژه گنبدخانه و شبستان¬ها.
توجه به نورپردازی طبیعی و مصنوعی با نورهای مخفی، انعکاس نور و .... .
- استفاده از قوس¬های معماری ساسانی
- هندسه درون گرای مسجد با ایجاد حیاط
مرکزی و گودال باغچه
- ایجاد فضاهای باز، نیمه باز، بسته در
جهت ایجاد نور و سایه
- فضاهایی با کیفیات رنگی تنوع (شیشه
های رنگی پنجره ها، آجر و متریال سفید بتنی پوسته)
- طراحی پیش فضا قبل از ورودی به گنبد
خانه و شبستان که شخص قبل از ورود به مکان مقدس آمادگی لازم را به دست می آورد.
- طراحی فضای گرد محصور شده در مکعب
گنبد خانه بدون ایجاد گوشه برای تمرکز نماز گذار و ایجاد حس وحدت و خلوص
- طراحی مناره های مسجد با سبک مدرن با
ایده از مناره شهرگور دوره ساسانی
- طراحی حجم اصلی گنبد خانه با ایده
اصلی چهار طاقی با گنبد نیم کره با ایجاد روشنایی درون گنبد برای نمایش سقف
سرگشاده آتشکده رام اردشیر ساسانی هم به منطور عروج روح انسانی و اتصال به انوار
الهی