ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
لایو وایرِ از اویلر وو؛ پردازش معلق حرکت
پروژه Pasarela از استودیو بی جی
گفت و گو با مرگ ـ آکیرا توریاما ـ 1955 تا 2024
خانه ی بوردو از رم کولهاس؛ ماشینِ بازِ زیست های متنوع
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ساغر خاكدان دلير
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    فست فود نمک
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد شیراز
    سال طـــــراحی : 1390
    مـــــــــــــــــکان : شیراز
    کـــــارفـــــــــرما : فرهاد فخرپور
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/08/13
    مســــــــــــاحت : 70
    تعـــداد بازدیـــــد : 16880
    محــــدوده سنی : 36_40
    نــــوع کاربـــــری : تجاري
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح : همکار طراح : ساغر خاکدان دلیر - سه بعدی : فرید محبوبی - اجرا: ارش طفرایی ؛ علی طریقت ؛ رضا کریمی ؛ عباس فرزاد؛ احد غیبی ؛ مجید زارع
     ایده های طراحی : توجه به معماری پایدار در کلیدی ترین رویکرد این پروژه بوده است لیکن سعی شده است از تفسیر های کلیشه ای و عمدتا "ترجمه ای – وارداتی " پرهیز شود و با توجه به عناصر موجود در بستر طرح به طراحی پرداخته شود . به همین دلیل وجود دریاچه نمک و معادن نمک متعدد در بستر طرح مورد توجه قرار گرفت . نمک از چندین بعد پتانسیل تبدیل شدن به مصالحی پایدار برای طراحی پروژه را دارا بود . 1. نزدیکی فیزیکی دریاچه نمک به عنوان منبع اصلی تولید نمک به پروژه ( توجه به مصالح بوم آورد) 2. نزدیکی معنایی نمک با فروشگاه مواد غذایی 3. نزدیکی فرمی غار های نمکی با ایجاد حس دنج بودن و امنیت 4. نزدیکی با استاندارد های اداره بهداشت به دلیل خاصیت گند زدایی نمک نمک با انتشار هم زمان یون های چهار ماده گند زای O2,O3,CLO2,CL2 در فضا به عنوان یکی از قوی ترین و ایمن ترین مواد گند زدای طبیعی شناخته میشود . تجزیه یونی نمک ها در حالت های مختلف سنگی یا بلوری امکان تاثیر بخشی آنها را در فضایی که از نمک اشباع شده باشد را فراهم می آورد . این ترکیب در عین استفاده از مصالح طبیعی امکان بهینه سازی هوای آلوده شهری را فراهم می آورد و همچنین میزان مصرف گند زدا های شیمیایی را کاهش میدهد . جهت ایجاد دسترسی به فضای طبقه دوم پلکانی با حرکتی پیچشی انتخاب شد تا علاوه بر تشدید حس حرکت , بر امکان در هم تابیدگی فضا بیافزاید . طراحی پلکان علاوه بر تمامی نکات اجرایی می بایست در امتداد سیالیت فضای هر دو طبقه باشد و در عین حال در امتداد خود به کانتر فروش نیز فرم دهد . دیواره های پلکان از هسته ای فلزی برخوردار شد که رویه ای از دانه بندی نمک آنرا پوشاند لیکن کف پله ها به دلیل مقاومت سایشی و امکان شستشوی مداوم به صورت درجا در محل قالب گیری شد و با ساخت یک کوره کوچک ذوب فلز در محل ریخته گری شد . دلیل انتخاب آلمینیوم علاوه بر مقاومت فیزیکی لازم , امکان بازیافت قوطی های پپسی مصرف شده توسط رستوران های پیرامون پروژه بود . قوطی های فلزی بازیافتی نیاز به دمای ذوب پایین تری داشتند و این نکته امکان ریخته گری درجا با کوره ذوب کوچک در درون شهر را فراهم میکرد . ریخته گری درجا و روباز علاوه بر ایجاد درهم تنیدگی سازه و کم کردن لرزش اینگونه پله ها , سطحی غار مانند و متفاوت را ایجاد می نمود .

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
بهنام غریبی ( 1391/08/14 ) : سلام جناب امتیاز
خواستم بابت رتبه اول طراحی داخلی در گروه عمومی(رستوران نمک)بهتون تبریک بگم واقعا کارتون قابل تحسین است و از یه نوع خطوط های فرشتگان و فروشگاه قالی و............در کل یه نوع امضا کاری در کاراتون دیده میشه.
میشه در مورد حل کردن سیستم تاسیسات و نحوه استفاده از نمک در اجرا توضح بدید؟
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/08/14 ) : با تشكر از شما
سيستم تاسيسات به صورت هواساز در پشت سقف و ديواره هاي نمكي حل شده است .
اجراي ديواره ها به صورت استفاده از مقاطع برش خورده و شكل دهي به چيدمان ان و سپس قرار دادن تركيب نمك و صمغ بر روي ان بوده است .
تيم اتووود ( 1391/08/14 ) :
:)
الهام موسوی ( 1391/08/14 ) : کارتون واقعا بی نظیر بود..خیلی دوسدارم بدونم هزینه ی تمام شده به این روش ساخت چقد میشه؟ و اینکه آیا این روش در مناطق معتدل ومرطوب هم قابل اجرا هست؟سومین سوال اینکه در قسمت هایی از دکوراسیون ساختمان های مسکونی یا اداره جات میشه ازین روش استفاده کرد، چهارمین سوال اینکه عمر مفیدش چقدره وبا گذر زمان تغییر رنگ پیدا نمیکنه؟و سوال آخر اینکه آیا کارخونه ی خاصی تو ایران همچین نمکیو که برای ساخت وسازه تولید میکنه؟
ببخشید خیلی سوال پرسیدم.
امير دريايي ( 1391/08/14 ) : با عرض سلام خدمت استاد گرامی جناب آقای مهندس امتیاز . کا ر فوق العاده از لحاظ ساختار و زیبایی شناسی عالیست ، فقط با توجه به گذر زمان مقداری تغییر رنگ در نما به وجود آمده . آیا این خاصیت کار است یا اشکال ؟ با تشکر از شما
سید رضا رزاز ( 1391/08/14 ) : با سلام و عرض تبریک به مهندس امتیاز عزیز
کار خلاقانه و بسیار هوشمندانه انجام شده ،من بسیار لذت بردم
مطمئنا توی فضایی پر نمک باید مباحث تهویه رعایت شود که حتما شده ولی منم منتظر شنیدن جواب سوالات دوستان هستم.
حمیدرضا آشفته ( 1391/08/14 ) : بهتون تبریک میگم از فرمهای کلیشه ای بوسیله منطق فاصله گرفتید که این نوعی هنر هست
مرضیه باقری ( 1391/08/14 ) : واقعا خسته نباشید.کاتون حرررررف نداره !!!!
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/08/14 ) : با تشكر از دوستان
اين مصالح بر روي ديواره هاي مختلف به شرط ايجاد چسبندگي مناسب قابل اجرا هست .
رنگ نماي خارجي طي يك دوراه ٣ ماهه تثبيت ميشود به دليل عكس العمل صمغ در برابر اشعه uv خورشيد ولي پس از ان خيلي كم تغيير ميكند .
كارخانه خاصي اين نمك را توليد نميكند بايد نمك مورد نظر را با صمغ تركيب كنيد و بر اساس واكنش هاي ميان ان محصول نهايي را انتخاب كنيد
علی مصلح ( 1391/08/15 ) : درود فراوان بر شما.تبریکات شدید من رو پذیرا باشید هر چند که این کار زیبا و فکر شده نیاز به تعریف من کمترین نداره. فقط جسارتا چون به تازگی شانس دیدار از این مجموعه رو داشتم چند نکته ذهنم رو مشغول کرده.
1.شیر آب روشویی دائما بازه و آب همچنان در حال هدر رفت! چرا از سنسور استفاده نشده؟!
2.این کار شما جدای از طراحی فوق العاده ای که داره،اما جسارتا به نظر میرسه اجرای خوب و دقیقی نداره!ابتدا جنس مصالح پوششهای سلولزی نظیر بلکا به نظر میرسه و از این سایت متوجه شدم که نمک هست و در میز ها و سرویس بهداشتی که از بلور نمک استفاده شده در چسب زنی و امتزاج شیشه ها به نظر میرسه عجولانه و بی دقت صورت گرفته و حالت نازیبایی داره.
3.اکثریت کارهای زیباتون ( هم در فرشتگان و هم در نمک) به دلیل رنگ روشن و جنس مصالح پس از مدت اندکی استفاده به سرعت حالت چرک و کهنگی به خود گرفته و یا قسمتی از آنها دچار تخریب می شوند.چاره چیست؟ چطور میشه این پروژه ها روهمیشه در حالت زیبای اولیه دید؟
4.قسمت سمت چپ نمای اصلی دچار رطوبت زدگی شدید شده و زیبایی نما رو تحت تاثیر قرار داده.
در هر صورت، در این فضای بستۀ پر از کپی کاری داشتن چون شمایی در شهر ما غنیمت هست.درود بر شما.ممنون میشم جواب سئوالاتمو بگیرم.
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/08/15 ) : جناب اقاي مصلح عزيز
دقت نظر و ظرافت ديد شما واقعا قابل تحسين است .
در مورد شير اب شايد در زمان بازديد شما مشكل داشته ليكن به دليل تحريم ها سنسور مناسب دستشويي چند روزي بعد از افتتاح فست فود به پروژه رسيد .
جنس مصالح بلكا واقعا با نمك استفاده شده خيلي متفاوت است ليكن سعي بر اين بوده كه اين فضا حس ارگانيك و غير دقيق را داشته باشند كه بيشتر طبيعي باشند و احساس يك غار نمكي را القا كند اگر خيلي دقيق اجرا ميشد شايد به اين حس اسيب ميزد .
كلا كارهاي سفيد نياز به رسيدگي بيشتري نسبت به ديگر مصالح دارند و اين به سيستم نگهداري اين بنا ها برميگردد كه سعي من هميشه اين بوده كه به كارفرما در اين زمينه كمك كنم .
مجتبی نبوی ( 1391/08/16 ) : آقای مهندس من توی archdaily متاسفانه کارو پیدا نکردم...اونجا کارو دادین؟
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/08/16 ) : نه هنوز ندادم دارم فایل ها و ترجمه را اماده می کنم
محمد محمدی سعدی ( 1391/08/19 ) : با عرض سلام و تبریک خدمت مهندس امتیاز.
بسیار زیبا هست استاد در حدی که هر روز نگاهش میکنم و از طراحی و اجرای زیبای شما لذت میبرم.
جناب مهندس یک سوالی که واسم پیش اومده اینه که کانتر فروش زیر پله ی پیچ هست بعد کسای که بالا یا پایین میرن خاک یا گلی که چسبیده باشه به کفششون آیا روی سر شخص فروشنده نمیریزه؟یا در زمان اوج شلوغی بالا و پایین رفتن زیاد از پله ها باعث سلب آسایش شخص فروشنده نمیشه؟
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/08/20 ) : چون پله ها روي هم كنسول هستند و هم پوشاني دارند كمتر اين اتفاق مي افتد ولي به دليل كوچك بودن فضا چاره اي جز فشرده كردن پلان نبود .
مینو راد ( 1391/08/20 ) : کارتون جالب عجیب ترسناک (مخصوصا دستشوییش) حس کارای گائودی داره کارتون...ولی تبریک بهه خاطر خاص بودنتون
سید رضا رزاز ( 1391/08/20 ) : سلام آقای امتیاز
سوالی داشتم
برای ثبت پروژه در archdaily چه شرایطی نیاز است ؟ آیا پروژه باید اجرا شده باشد یا در حد طراحی هم قبوله؟
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/08/20 ) : پروژه مي بايستي يا اجرا شده باشد يا در مسابقات بين المللي شركت كرده باشند اما نظر تحريريه سايت مهم تر هست پروژه هاي اجرا نشده هم در صورت كيفيت مناسب در سايت قرار گيرد 
سیروان عبداله زاده ( 1391/08/21 ) : خسته نباشید آقای امتیاز.کار متفاوتیه.فقط احساس نمیکنید فضاهای داخلی یکم سرد هستند؟!... بهتر نیست فضای داخلی این نوع کاربری ها حس گرمارو القا کنند؟
سید رضا رزاز ( 1391/08/21 ) : ممنون از پاسخ شما
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/08/21 ) : جناب اقاي عبدالله زاده
نمي دانم چرا بايد اين فضا حس گرما داشته باشد مثلا كافي شاپ يا رستوران چرا بايد حس گرما داشته باشد . اگر منظورتان استفاده از رنگ هاي گرم براي تحريك اشتها هست به نظر من اين مسئله انقدر كه روي ان تاكيد ميشود تاثير گذار نيست
ریحانه بشارتلو ( 1391/08/23 ) : faghatm mitunam begam ziba va be yad mandani....
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/08/23 ) : سركار خانم راد
منظورتان را از اينكه دستشويي وحشتناك هست را درك نميكنم ايا شما انجا را از نزديك ديدهايد يا از روي عكس ها اين حس را داريد؟
سروناز سمرکند ( 1391/08/23 ) : سلام.به نظر خاص ترین بخش کارتون,نور پردازیهای هنرمندانست.
محمد سکوتی ( 1391/08/26 ) : جناب آقای مهندس امتیاز
با عرض سلام و تبریک فراوان بابت افتخار آفرینی و کار بسیار زیبایتان.و به حق جایزه و مقام نخست برازنده شماست.هم دانشگاهی بودن با شما باعث افتخار ماست.
من در جایگاهی نیستم که بخواهم صحبتی را در مورد کار شما داشته باشم.کاری است که با ایده متفاوت و ناب ارائه شده و از این حیث ستودنی است. می توان حدس زد که شما نیز در این پروژه محدودیت هایی را داشته اید و احیانا اگر به موردی اشاره می شود یقینا حق با شماست.
از این باب که این فضا را یک بار تجربه کرده ام فقط خواستم احساسی را که در برخورد اول به دست آوردم بیان کنم. ای کاش مغازه خیلی بزرگتر بود تا علاوه بر آنکه همزمان تعداد افراد بیشتری از آن استفاده می کردند ،حس غار نمکی و تجربه فضاهای دنج آن نیز بهتر درک می شد.
جنس و رنگ کف طبقات تا حدودی با بقیه کار همخوانی نداشت.شاید اگر جایگزین بهتری برای آن انتخاب می شد در تکمیل احساس يك غار نمكي حس بهتری دست می داد.در موردطراحی میز به نظرم اگر امکان آن وجود داشت که به نوعی میز هم برآمده از دل فرمهای بدنه و به صورت یکپارچه و پیوسته باشد حس ارگانيك و غير دقيق آن را تشدید می نمود.همچنان که در محل نشیمن مشتریان در مجاورت جداره ،طراحی و اجرای این کار یه زیبایی انجام شده است،شاید می توانست فرم و جنس صندلی ها نیزمتفاوت از این باشد.چرا که احساس می شود برای این فضا زیاد مناسب نیست و همخوانی ندارد.
به نظر می رسد اگر روش نورپردازی هم به سبک دیگری اجرا می شد وبا نورمخفی فضا را روشن می گشت احساس بهتری از یک غار نمکی به دست می آمد.و همچنین هوای گرمی که از کانال ها به صورت مستقیم دمیده می شد اگر در مکانی قرار می گرفت که قابل رویت نباشد بهتر می بود.
در مورد سرویس بهداشتی روش اجرای آینه و درب ورودی تا حدودی غیر هماهنگ به نظر می رسد.مکان لوله توالت هم پشت سر قرار گرفته شده بود که تمامی این موارد در قیاس با این شاهکار شما نکته قابل ذکری نیست.
مجددا بابت کار قابل تحسین تان تبریک عرض می کنم و برایتان آرزوی موفقیت هر چه بیشتر را دارم.


آرش بصیرت "سردبیر اتووود" ( 1391/08/27 ) : فست فود نمک علی رغم تمام وجوه قابل دفاع اش در مواجه با زبان بی نهایت دست و پا بسته است، طرح جدا از انکه نه توانسته به زبان وفادار بماند و نه توانسته از سدش عبور کند، در بعد همْ رفتاریِ زبان فرم و زبان الگو نیز بی نهایت مغشوش عمل کرده است.
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/08/27 ) : جناب آقای سکوتی عزیز
با تشکر از دقت شما به این پروژه هر پروژه محدودیت خاص خودش را دارد که مثلا من کاری برای مساحت کم پروژه نمی توانستم انجام دهم و سعی کردم آنرا به پتانسیل تبدیل کنم .
ولی انتخاب سنگ کف با وسواس زیاد و عامدانه انجام شده که به نظرم نزدیک ترین گزینه به حس ارگانیک و طبیعی و در عین حال قابل شستشو باشد .
و همین طور صندلی ها که از بین ده ها گزینه طراحی شده انتخاب و ساخته شد به نظرم مشابهت های فرمی با بدنه و فرم کلی دارد .
باز هم از دقت نظر شما و توجه خاصتان به این پروژه ممنونم
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/08/27 ) : آرش عزیز
بیش از ده بار نوشته ات را خواندم ولی منظورت از زبان را درک نکردم میشه بیشتر توضیح بدی
باران رحمانی ( 1391/08/28 ) : با عرض سلام خدمت جناب مهندس امتیاز
طرحتون خیلی خیلی زیبا و فوق العاده بود
خوشحالم که میبینم در ایران مهندسین معماری هستند با طرح هایی بسیار زیبا و بی نظیر
بهتون تبریک میگم و براتون ارزوی موفقیت میکنم
باران رحمانی ( 1391/08/28 ) : با عرض سلام خدمت جناب مهندس امتیاز
طرحتون خیلی خیلی زیبا و فوق العاده بود
خوشحالم که میبینم در ایران مهندسین معماری هستند با طرح هایی بسیار زیبا و بی نظیر
بهتون تبریک میگم و براتون ارزوی موفقیت میکنم
آرش بصیرت "سردبیر اتووود" ( 1391/08/29 ) : فقط کافیست نگاهی به تصویر 2 بیاندازیم و ان را با تصویر 20 مقایسه کنیم تا متوجه شویم زبان الگو با زبان فرم به یک انسجام رفتاری نرسیده اند
آرش بصیرت "سردبیر اتووود" ( 1391/09/01 ) : وقتی از رفتار صحبت می کنیم از رابطه علت های مشهود با معلول های مشهود صحبت می کنیم، در این پروژه انچه موکدا مشخص است عدم ارتباط هم رفتار میان متن، مفهوم و زبانی است که قرار است این ارتباط را حادث کند، چرا که هر نظام معرفتی عملا محتاج جا به جایی کلان مقیاس در دانش است.
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/09/06 ) : ارش عزیز
انچه درباره تناسب تصویر 2 و 20 یاد آور شدی ربطی به زبان فرم و الگو ندارد این مربوط به شیوه طراحی ما و نحوه رسیدن به فرم یا به قولی " form finding" است . ما ابتدا گشتالت کلی حجم را با استفاده از نرم افزار های سه بعدی ساز ساختیم و سپس افکت غار نمکی را با توجه به مسایل اجرای آن به آن اضافه نمودیم .
حمید رضا محمدپور ( 1391/09/10 ) : جناب امتیاز
حتی اگر از نقد آقای بصیرت در باب یکسان نبودن زبان فرم و الگو صرف نظر کنیم و به توضیح خود شما استناد کنیم...بازهم به نظر می آید که در این کار موقعیتی خاص به وجود آمده که فرم اولیه از خود معمار به بیانی جلوتر هست و تفکر معمار در باب تغییر فرم به فرم دیگر یک عقب گرد در نمای خارجی رو به وجود آورده...هر چقدر این فرم نهایی در داخل به دلیل وجهه فضایی خوب عمل کرده به نظر میاد در فرم خارجی و به دلیل فرم پوسته ای و امتزاج به زعم من نامناسب با بازشوها نتوانسته آن اتفاق رو تکرار کنه..
با دیدن این موضوع ناخود آگاه به یاد نظریه گربه شرودینگر افتادم...که دراینجا شاید گربه شما نمرده باشد ولی گربه سالم قبلی هم نیست!!
امیرفرهاد فخرالدین ( 1391/09/29 ) : دو ماه پیش که در همایش جایزه معمار جنابعالی موفق به دریافت جایزه معمار شدید من نیز در همایش حضور داشتم . البته حضور من به عنوان یک دانشجوی معمولی در میان اساتید و معماران برجسته کمی برای خودم سوال برانگیز بود ، هرچند که بسیار روز خوب و خاطره انگیزی شد. اما در رابطه با پروژه نمک باید بگم که واقعا از لحاظ خلاقیت ، سادگی و نوع آوری این کار بسیار عالیست.هرچند که دوستان در بالا به ذکر یکسری از مشکلات این پروژه پرداختند اما به نظر من جذابیت و قدرت کار در ارگانیک بودن کار یا به نظر من خودمانی بودن این پروژه است.در پایان از شما به خاطر نبوغتون در طراحی این پروژه سپاسگزارم.
hadi mahdiloo ( 1391/10/19 ) : جناب امتیاز تشکر میکنم از شما بعنوان بودنتان و در نتیجه آن آفریدنتان
در مورد اجرای کارتون چند سوال داشتم
اول اینکه : نحوه اجرای این حجمها چطوریه؟منظورم حجمهای داخلی و گریزان از هندسه ی روی دیوارهاست
دوم : نحوه اتصال شیشه های بیرونی به دیوار چگونه امکان پذیر شده در صورتی که هیچ قابی شیشه ها را در بر نگرفته(امکانش هست منبعی رو معرفی کنید برای مطالعه در مورد مصالح نو و نحوه اجرای آنها؟)
و سوم اینکه نرم افزاری که برای طراحی استفاده کردین چی بوده؟
با تشکر فراوان
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/10/19 ) : دوست عزيز
اين پروژه در نرم افزار تري دي مكس سه بعدي شده است و بعد به صورت مقطع مقطع به وسيله سي ان سي برش خورده و در نهايت پوشش نمك به ان اضافه شده است . شيشه ها پس از ساخت برش خورده و در درون حجم شكاف كار گذاشته شده است .
علی دانش ( 1391/11/21 ) : طراحی رستوران نمک را دوست دارم، متاسفانه بو و هوای دم کرده ی آن آزار دهنده است، در زمستان باز و بسته شدن در باد سرد شدیدی وارد فضا میکند، دفع زباله ار جلوی مشتری و در اصلی جالب نیست، مسلما این مشکلات بخاطر فضای کوچک بوده، جذابیت فضا انقدر زیاد است که میتوان از موارد ذکر شده چشم پوشی کرد، منتظر کارهای بعدی شما هستیم
pejman amiri ( 1391/11/29 ) : با عرض خسته نباشید خدمت طراحان محترم بابت کار بسیار زیباتون.فقط یه سوال خواستم بپرسم اونم اینکه با توجه به متریال کار شده و سطح نا صاف اون و امکان جذب میکروب چطور بهداشت اجازه بهره برداری از این پروژه رو داده.چونکه بهداشت حتی به سنگ تراورتن که خلل و فرج بالا هم داشته باشه اجازه نمیده.ممنون میشم راهکار بفرمایید
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1391/11/29 ) : جناب آقاي اميري
از آنجايي كه نمك خود خاصيت گند زدايي و ميكرب زدايي دارد و از طرفي سفيد بودن بدنه با بهداشت مشكلي نداشتيم .
محمد فیروزیان ( 1391/12/05 ) : جناب آقای امتیاز ، ایده تان در این پروژه مناسب بوده و شایسته تقدیر می باشد
محمد فیروزیان ( 1391/12/05 ) : طراحی داخلی مناسبی هم داره. امید وارم که معماری ما همین طور به سمت جلو پیش بره.
مسعود ولی نژاد ( 1392/01/13 ) : با سلام خدمت مهندس امتیاز
اگه ممکنه مرجع معتبری در رابطه با خاصیت های ضد میکروبی نمک معرفی کنید
و اینکه آیا سنگ نمک ،ظرفیت حرارتی مناسبی برای ذخیره سازی انرژی دارد ؟؟
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1392/01/14 ) : جناب اقاي ولي نژاد
همانطور كه ميدانيد فرمول شيميايي نمك nacl هست كه كلر در اين فرمول به حالت نيمه پايدار هست و به صورت فرار در بلور هاي نمك موجود است و اين كلر خاصيت گند زدايي دارد كه با خلوص بيشتر در تصفيه اب شهري هم استفاده ميشود .
سنگ نمك هم مثل بقيه سنگ ها به دليل فشردگي بافت ملكولي ظرفيت حرارتي بالايي ندارد .
مسعود ولی نژاد ( 1392/01/14 ) : ممنون
مريم عباسي ( 1392/01/21 ) : ممنون از کار فوق العادتون
البته فکر میکنم گیر کردن کفش هم خالی از لطف نباشه
خوبه که اتو کشیده و خط کشی شده نیست
ممنونم.
سید رضا رزاز ( 1392/02/05 ) : سلام آقای مهندس
اگه وقت داشتید لطفا به پروژه طراحی سفارتخانه بنده سر بزنید و نظر خود را بفرمائید.
با تشکر
شهلا روستا ( 1392/02/05 ) : اره عزیزم همچی اتو کشیده نباشه..خوبه اما با تدبیر...... زیبایی نباید عملکرد و استفاده رو زیر سوال ببره.....
مریم ح ( 1392/03/18 ) : من این فست فودو پارسال رفتم...اصن خییلی باحاله..احساس خنک بودن بهت دست میده
عاطفه صفاری ( 1392/03/27 ) : خیلییی باحاله ولی من احساس میکنم داخلش مثل غاره....ادرسش کجاست؟
خسته نباشید...
افسانه فهیمی ( 1392/03/27 ) : تقریبا خوب هست.هیچ کاری نمیتونه بد باشه ولی آیا احساس نمیکنید که با اجرای همچین مدلهای معماری در واقع از اصیل بودن معماری ایرانی فاصله گرفته میشه چیزی که در این طرح اصلا دیده نمیشه . وبه نظر من طرحی که اصالت و ویژگی های آنچنانی نداشته باشه کم کم فراموش میشه.
مریم مهدوی ( 1392/04/05 ) : این پروژه جزو اون کاراس که من هر هفته یه بار مرورش می کنم که تو ذهنم بمونه . خیلی فوق العاده و قشنگه . عالیه یعنی ...
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1392/04/24 ) : سامان زارع عزيز
پايداري به عنوان برگرداني از "sustainability" شايد در بر گيرنده مفاهيمي كه در فارسي از ان انتظار داريم نيست بلكه به سلسله فعاليت ها و تاثير و تاثرات زيست محيط نگر اطلاق ميشود كه محيط زيست ما را به فضايي امن تر بدل مينمايد. نمك به عنوان يك گند زدا با ازاد كردن ين كلر نسبت به ينيزه كردن هوا و پوسته خارجي فعال است ليكن اين امر منافاتي با شستشوي پوسته داخلي يا خارجي ندارد كه به نظر ميرسد در اين مدت كمتر در فست فود نمك اعمال شده بود. البته اگر اكنون سري به انجا بزني ميبيني كه پوسته خارجي و داخلي شسته شده و به سفيدي اوليه بازگشته است.
آرش بصیرت "سردبیر اتووود" ( 1392/05/04 ) : من هم این اواخر پوسته بیرونی بنا را دیدم، کاملا سفید بود، اما به گمانم روحیه اجتماعی اثر در مواجه با بافت ـ در فهم چند لایه اش ـ همچنان محل مناقشه است، زبان معماری اثر ـ البته اگر به واقع زبان معماری داشته باشد ـ در بیانی متبلور گردیده که فراتر از فهم فراگیر مد نظر "پایداری" است، اگر زیبایی شناسی را چندلایه ای و فراتر از گره گاه های فرمی در نظر اوریم، به جد می توان گفت تکنیک های زیبایی شناسی در این اثر خیلی به رهیافت هایی نیاندیشیده اند که بر سیاقی ادراکی، رفتار عمومی ایرانی را مد نظر بیاورد، بسیاری این سیاق مواجه زیبایی شناسانه را ماحصل الگوپردازی و نه الگوسازی می دانند یعنی نوعی توسعه برون زا و تحمیلی از بیرون ملاک عمل قرار می گیرد، که البته نمی توان خرده گرفت چون در بسیاری از مواقع جواب های مناسب داده اند، اما ایا می توانند یا شاید بهتر است بپرسیم توانسته اند انچنان که "پایداری" مد نظرش است بلند مدت عمل کنند و به لحاظ روحیه تعاملی باشند با ته مزه ای از انتقاد.
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1392/05/08 ) : ارش عزيز
به نظرم از هر پروژه اي در حد قامت خودش بايد انتظار داشت و شايد هيچ پروژه اي تمامي انتظارات تئوريك را نتواند پاسخ دهد. به نظر من همين كه يك فست فود ٧٠ متري قدم كوچكي به سمت پايداري حركت كند قابل قبول است و هيچگاه نخواستم اهداف كلي پروژه مثل جذابيت براي مخاطب يا تفاوت هاي فرمي دگرگون كننده تجربه فضايي را فداي روشنفكري هاي معمارانه كنم. از تو به خاطر تمام انتقاد هاي پيشرفت دهنده ات در تمام زندگي ام سپاسگذارم.
سیده فاطمه همدانی ( 1392/05/08 ) : بهتون تبریک میگم.همه چیز بیسته!
دیدم که این امتیاز رو میدم
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1392/05/20 ) : اقاي زارع عزيز
من كارهايم را توي سايت مي ذارم كه همين بحث ها روش بشه و انتقاد بشه لطف كن و يه كم بحث پايداري و فست فود دويست ميليوني را بيشتر بشكاف .
اروین اعتضادی ( 1392/06/12 ) : معماری یعنی خلق فضا برای بیان یک فلسفه .و ایده وسیله ای است برای بیان فلسفه . ابده ی خلاقانه ای دارد اما فلسفه ؟ جسم خلاقانه ای دارد اما روح ؟ فلسفه و ایده با هم است اگر یکی نباشد آن کار در حوزه ی معماری قرار نمی گیرد.
اینها همه نظر شخصی اینجانب میباشد .
مهرناز مصون ( 1392/08/11 ) : سلام تبریک میگم ارتون خیلی زیبا شده. منم واسه پروژه نهاییم قراره یک منزلگاه کویری کارکنم و استادم توصیه کردم که کارشما رو ببینم فقط مخواستم بدونم با چه نرم افزاری کارکردین و آیا شن هم این قابلیتو داره تا اینطوری بهش فرم بدم؟ با سپاس ازشما
بهار مهرجو ( 1392/10/02 ) : vaqean tahsinetun mikonam.man vaqti tu majale memar ravande karo khundam kheyli shegeft zade shodam.kare bi naziri bud.
گروه معماری آر...ام... ( 1392/10/24 ) : یک متن هرگز مفهوم واقعی خودش را آشکار نمی کند، زیرا مولف آن متن حضور ندارد و هر خواننده و یا هر کس که آنرا قرائت می کند می تواند دریافتی متفاوت از قصد و هدف مولف داشته باشد."نوشتار مانند فرزندی است که از زهدان مادر (مولف) جدا شده. هر خواننده ای می تواند برداشت خود را داشته باشد". نوشتار ابزار خوبی برای انتقال مفاهیم نیست و یک متن هرگز دقیقا همان مفاهیمی را که در ظاهر بیان می کند ندارد. متن به جای انتقال دهنده معنا، یک خالق است. همواره ما در یک دنیای چند معنایی زندگی می کنیم. هر کس معنایی و استنباطی متفاوت با دیگران از پدیده های پیرامون خود قرائت می کند. تقابل های دوتایی موضوع دیگری است که دریدا نقل کرده است. تقابل های دوتایی همچون روز و شب، مرد و زن، ذهن و عین، گفتار و نوشتار، زیبا و زشت و نیک و بد همواره در فلسفه غرب مطرح بوده است. از زمان افلاطون تا کنون همواره یکی بر دیگری برتری داشته است. ولی به نظر دریدا هیچ ارجحیتی وجود ندارد. او این منطق سیاه و سفید و مسئله یا این یا آن را مردود می داند. به عنوان مثال در فلسفه غرب همیشه گفتار بر نوشتار بدلیل حضور گوینده ارجحیت داشته است. ولی به عقیده دریدا، معنای متن را گوینده تعیین نمی کند بلکه شنونده و یا خواننده متن است که با توجه به ذهنیت و تجربه خود این معنا را که می تواند متفاوت از منظور و غرض گوینده یا مولف باشد مشخص می کند، لذا لزوما گفتار بر نوشتار ارجح نیست.
شهگل اشراقی ( 1392/11/28 ) : با توجه به تعریفهایی که از کار شده نظر مخالف دادن سخته.
در کل من خوشم نیمد ولی خسته نباشید میگم.
احمد صابری ( 1394/09/23 ) : این پروژه مصداق بارز تاثیر عکاسی پروژه های معماری و نشان دادن تصویری از پروژست که در واقع نیست...... اگه یک بار این فضا رو تجربه کرده باشید متوجه میشید که چقدر تفاوت هست بین حسی که از عکسها دریافت میکنید و حسی که باقرار گرفتن در فضا درک میکنید...فکر میکنم اگه دوستان یکبار فضای واقعی و عصفبار این محیط رو تجربه کنن دیگه این حجم کامنت زیر همچین پروژه ای درج نمیشه
شروین بهرامی ( 1394/01/03 ) : با سلام.این مکان بسیار ترسناکه و مکانی امرامش بخش واسه یک خانواده رو نداره من که این عکسارو دیدم حس یک مکان غذا خوری رو نمیده..این مکان هیجانی بدرد بوتیک میخوره..خسته نباشید
mahdi jalali ( 1394/03/17 ) : باسلام
کارتون بسیار عالیه
من می خواستم بدونم که زیر سازی کار واینکه کلا اطلاعات مربوط به کارهای ارگانیگ چطور گرفته می شود
منظورم اندازه ها وکلا این که فرم چطور در سایت پیدا میشه
حسن زارعی ( 1394/04/30 ) : مهندس امتیاز ،لطفا اگر که ممکن هست منابعی برای شناخت معماری پایدار برای علاقه مندان به این رویکرد معرفی کنید( کتاب ، نمونه موردی کار شده ، مقاله و ...)
هما یوسفی ( 1394/09/22 ) : سلام اقای امتیاز خسته نباشید من دانشجوی معماری هستم و قراره کاراهای شما رو ارایه بدم. استادمون از ما خواسته روند فکری معمار را در پروژه ها بنویسیم میخواستم روند فکریتونو تو این پروژه فست فود نمک و مجموعه مسکونی شاه پریان و مجموعه تجاری فرهنگی بروجرد و ویلای سالمی بدونم ممنون میشم کمکم کنید.هما یوسفی
علی کوره پز ( 1394/09/26 ) : با تمام احترام من اینکارو دوس ندارم. مخصوصا قسمت داخلی کار که برخلاف قسمت بیرونی اصلا جذابیت نداره. مبلمان هم میتونس خیلی بهتر و مناسبتر باشه. البته صرفا نظر شخصی هستش. خسته نباشید
شاهین فتحی ( 1400/01/18 ) : سلام، من این کار رو بارها مرور کرده بودم و با تجوه به علاقه خاصی که به طراحی رستوران و فست فود دارم برام خیلی جالب بود، مطالب زیادی راجب این پروژه خوانده بودم ولی متاسفانه پروژتون رو از نزدیک ندیده ام، اینکه نظرات افراد زیر پست ها در سایتتون می مونه خیلی خوبه، با خواندن کامنت ها و پاسخ های شما پروژه رو بهتر درک کردم، با اینکه توی اینترنت مطب راجبش زیاد بود. من تازه عضو این سایت شدم :) ممنون بابت سایت خوبتون.
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group