ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
شهر كتاب راه آهن( پروژه وليعصر پلاك 1)
طراح : محمد امين طاهري
طراحی مجتمع مسکونی با رویکرد ارتباط بیشتر ساکنین
طراح : عباس سفری
M U D T R A P P E R
طراح : سروش عطارزاده
سردرب مدیریت برنامه ریزی
طراح : ناهید محمدعلی خانی
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
کتاب خانه اتووود ـ دگردیسی معماری قرن بیستم: شرحی مختصر ـ کِنِت فرمپتُن
معماران و چالش انتخاب معماری ـ نوتردام دوهات در رونشان ـ محمد کیانی منش
پروژه دانشجویی دانشگاهAA - پروژه Catalogue of Effects Unit Exhibition - اینتر 6
تراشه های کانسپچوال ـ استیون شاویرو و دیالکتیک تخریب و زایش سرمایه و شهر
کامنـــــــــت پــــروژه ها
الهه حاجحسینی در مورد پروژه مرکز فرهنگی خیام نوشته است:
لطف پروزه تون رو در اختیار من بگذارید[email protected] ...
حسین حسینی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
در این فرودگاه طبق تریدی ها ارباس 380 لندینگ کرده... یعنی فرودگاه شما تایپ f است. درسته؟ ...
پردیس جعفری در مورد پروژه میدان اجتماعی شیراز: جولانگاه ابتهاج نوشته است:
ایده طراحی به وسیله دخل و تصرف که در حال حاضر انفاق افتاده است بسیار جذاب است و مهمتر از آن شهر شیراز نیازمند ...
شرکت زیگوران در مورد پروژه مجتمع مسکونی -تفریحی با رویکرد پویایی اجتمایی نوشته است:
این پروژ در زمینه خودش میتواند کم نظیر باشد ، استفاده از یک زمین با دو کاربری( آن هم به صورت کاملا جدا،استفاده ...
علی علی اکبریان در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
ورودی مجموعه اصلا شاخص نیست. ای کاش روی این مسئله بهتر کار شده بود. ...
ایده خواجوند در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
کانسپت قوی و هماهنگ با فرم همچنین فضاها و محیط‌های داخلی هماهنگ با برون و مناسب انسان ...
زهرا ابراهیمی کرمانی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
سلام خيلي ممنونم از شما
بطور كل ميتوان كانسپت اين طرح را قطره اب دانست.
شما ظرف ابي را تصوركنيد كه يك ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
کامبیز پیرزاد
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    نمایشگاه هنرهای معاصر
    عنـــــــوان درس : طراحي معماری 3
    نـــــام استــــــاد : مهندس سام طهرانچی
    دانشــــــــــــگاه : هنر تهران
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1389/09/06
    تعــــــــداد بازدید : 3033
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح : کامبیز پیرزاد
    ایده های طراحی : طراحی کاملا ساده و بی آلایش . برای درک بیشتر طرح لطفا تصاویر و دیاگرام ها را در بخش تصاویر ببینید.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
یاسمن رسته ( 1389/09/06 ) : سلام !
باشما موافقم که سادگی هم زیباست اما شاید بهتر بود توضیحات بیشتری در اختیار هنر دوستان قرار می دادین آقای مهندس پیرزاد که مفهوم صحبت شما این نیست که طرح ساده طرح کم زحمت و پیش پا افتاده ای بلکه کاملا با فکر طراحی و برنامه ریزی شده .
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1389/09/07 ) : من مراحل طراحی و نحوه رسیدن شما از کانسپت به طرح را تحسین میکنم و نقش مهندس طهرانچی به جهت پیشبرد درست و منطقی پروژه کاملا مشهود است .ولی به نظرم نمایشگاه هنرهای معاصر نیاز به تقویت عنصر " معاصر " دارد که این معاصر بودن بایستی برای چند سال یا چند دهه بتواند اثر خود را بر بنا بیابد . من جنبه معاصر طراحی را در این پروژه کمرنگ میبینم . اگر من میخواستم این پروژه را طراحی کنم اندکی هیجان انگیز تر آنرا میدیدم تا اینقدر ساده و خنثی .
کامبیز پیرزاد ( 1389/09/07 ) : با تشکر از نظرت علیرضا جان.
شاید کارای همکارانم و همکلاسی هام هیجان انگیز تر بودن اما طرح من فقط و فقط به دلیل سادگی و پایه مینی مالیستیک تونست مطرح بشه اما این دلیل بر پیش پا افتاده بودن طرح یا خام بودن طرح نیست و حتی من مجبور شدم در بعضی جاها دیتایل اجرایی هم بدم که معمولا این کار رو در دروس طرح کسی انجام نمیده و عنصر اصلی یا همون پوسته ی اصلی بنا کاملا عملکرد گرا هست ( لوور ) و میتونم به جرعت بگم این طرح هیچ چیزه اضافه و بی دلیل نداره.
اما در مورد هیجان . میشه گفت طرح من فقط یک کلمه هست ( سکوت ) سکوت و سادگی در مقابل تمام کارهای دوستام و همکلاسی هام که پر از احجام متفاوت و شلوغ .
فرزان شاماسب لو ( 1389/09/08 ) : من هم با دقت روندي كه در طراحي پروژه طي كرديد رو بررسي كردم. از اونجايي كه در درجه اول هدف از آپلود عكس پروژه در اينجا ؛نقد هستش بنده هم اين اجازه رو به خودم دادم كه كارتون رو نقد كنم.اون چيزي كه از نظر من جالب و قابل توجه بود ايده ي طراحي دو فضاي متداخل با نور طبيعي و مصنوعي و لوور بود.اعتقادم بر اينه كه هيچ معماري به اندازه ي معماري موزه و نمايشگاه (و موارد مشابه باكاربري  فرهنگي) نميتونه مفهوم گرا و كانسپت محور باشه چرا كه در عمده ي پروژه هاي معماي فرم-عملكرد و محتوا (مفهوم و احساس فضا)به عنوان 3 جزء موازي  گاهي در يك راستا و بعضا هم باعث ايجاد محدوديت براي همديگه هستن. اما در معماري موزه و نمايشگاه تقريبا مي شه گفت اين 3 جزء يكي هستند. يعني كانسپت فرمي رو تشكيل ميده كه اون فرم فضا رو تعريف ميكنه.(به تناسب كانسپت همه اجزا با هم تغيير شكل ميدن). بنا بر اين هر چه كانسپت غني تر و مفهوم گرا تر باشه پروژه قوي تر خواهد بود. به نظر من در پروژه شما هم حجم و فضا همون كانسپته و روند تكميل پروژه كاملا بي نقصه اما اونچه از روند طراحي مهمتره نقطه شروع و تعريف مساله است (كانسپت) كه در اين پروژه صرفا ايجاد دوفضاي متداخل و  در يك نگاه وسيع تر به نقل از خودتون يك كلمه ست: "سكوت".و اين به نظر كافي نمياد چرا كه اصلا هنر معاصر سكوت نيست. نقض تئوري سبك ها توسط سبك هاي بعدي و گسترش ايدئو لوژي ها و ديدگاه هاي هنري در هيچ دوره اي به اندازه دوره معاصر (پس از مدرن) نبوده.... البته بحث من ريشه يابي مفاهيم نيست. فقط منظورم اينه كه اگر هم سكوت عاملي مثبت باشه نميتونه به تنهايي شكل دهنده ي يك معماري باشه و  يك هويت مينيمال بسازه.در مورد عملكرد هم بستگي داره كه عملكرد نمايشگاه رو دقيقا چي فرض كنيم. مسلما عملكرد اصلي فقط ايجاد يك سالن كه آثار رو توش نمايش بدن نيست  .يكي از مهمترين عناصر عملكردي نمايشگاه ها و موزه ها سيركولاسيونه (و ايجاد فضاهاي مختلف در گذر از مسير سيركوله) كه اينجا ديده نميشه. ببخشيد كه پر حرفي كردم... . موفق باشيد
کامبیز پیرزاد ( 1389/09/09 ) : از این که وقت گذاشتی و طرح رو دیدی و نقد کردی ممنون فرزان جان.
نمیدونم اما شاید این رو باید بگم که چی باعث شد که نمایشگاه هنرهای معاصر رو اینجوری و به این شکل طراحی کردم.
خوب من با این قضیه و فلسفه کار طراحی رو شروع کردم : 1.سکوت که قبلا هم گفتم و اما 2. توضیح : ( اگه از هر نقاش یا مجسمه ساز و یا هر هنرمندی بپرسی که چه جور فضایی رو برای ارائه کارهاش دوس داره " اکثرا می گن یه سوله یا یه فضایی که هیچی نداره و خشک و خامه به عبارتی دنبال فضایی می گردن که فقط یه سرپناه باشه برای اثر هنریشون و نه یه اثر هنری خاص که مردم اول جذب اون بنا شن و بعد جذب اثر ) خوب من سعی کردم خلاصه بگم اما این پایه کار من شد که بیننده و بازدیدکننده جذب اثر هنری بشه و در کنار اون از زیبایی و سادگی بنا در کنار آثار هنری لذت ببره.
مهسا پیش دار ( 1390/03/07 ) : دیاگرامت جالب بود و سکوت به زیبایی در اون معلومه.در همچین مکانی آدم احساس آرامش می کنه.در ضمن از کارت در طراحی گالری ایده گرفتم.ممنون.موفق باشی.....
کامبیز پیرزاد ( 1390/03/07 ) : ممنون خانم پیشدار .
گاهی سکوت خیلی خوبه و جذابه اخیرا هم روی این کلمه و این حس کار می کنم و 2 تا از طرح رو با همین کلمه شروع و به پایان رسوندم .
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group