ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
خانه سالمندان با رویکرد برقراری کنش اجتماعی
طراح : محمدرضا واعظی
باغ تفریحات زندیه
طراح : فربود وثوقی
پروژه گنبد استین گلس یزد
طراح : سحر نوروزی
مجتمع مسکوني
طراح : عبدالرضا خسروپور
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
موزه هولوكاست لس آنجلس؛ پردازشی زیزمینی از فاجعه
هنر گفت و گو ـ زاها حدید و اینُویتیو اینترویو
فاستر و شرکا؛ تکمیل بزرگترین پروژه ی زیرساختی اروپا
تراشه های کانسپچوال ـ مینا معرفت و هم بندی وجودی معماری و سینما
کامنـــــــــت پــــروژه ها
حسین حسینی در مورد پروژه طراحی دانشکده معماری نوشته است:
تناسب و اتصال!

دو ضعف بزرگ این پروژه تناسب و اتصالات می باشد. پروژه یک پروژه فانشنال می باشد اما با ک ...
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد و لباس نوشته است:
با سلام و خسته نباشید واسه طرح زیباتون،
عنوان پایان نامه من هم خانه مد هست اگه میشه مقالتون و ضوابت و از ...
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام روزتون بخیر طرحتون و ایده طراحیتون جالب بود اگه میشه مقالتونو برام بفرستید تا مطالعه کنم و کمکی در پایان ...
مهسا خوش رضا در مورد پروژه مرکز نمایش های آئینی نوشته است:
سلام خانم تقوی. پروژه تون واقعا عالیه. من این ترم میخوام همین موضوع رو طراحی کنم. ممنون میشم اگه بتونید ریز فض ...
کیانوش دهکردی در مورد پروژه اسکیس و راندو نوشته است:
?salam cheor mitonam ba shoma tamas begiram @
سلام
وقت بخیر
[email protected]
0912361 ...
حمیده محمدرضاپور در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
سلام جناب شاکری
یکی از نمونه های موردی متن برای پایان نامه مهد جوانه هاست
در صورت امکان می خواستم لط ...
فرزانه علوی مقدم در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام خانم محمدی،کارتون واقعا عالی بود، میشه ریزفضا و پلانتون رو واسم بفرستید؟ [email protected] ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
امیر رضایی نژاد
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    طراحي سردر ورودي نيشابور_مشهد
    عنـــــــوان درس : سه بعدی سازی و 3D
    نـــــام استــــــاد : مسابقه طراحي سردر ورودي نيشابور مشهد
    دانشــــــــــــگاه : حافظ شیراز
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1390/08/23
    تعــــــــداد بازدید : 5690
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح : امين رمضان نيا
    ایده های طراحی : بدون ترديد عميق‌ترين و مؤثرترين خاطرة هر زائري از زيارت بارگاه مطهر علي‌ بن موسي الرضا (ع) حضور پرشکوهِ جمعيتِ شيفته و مشتاق آن حضرت در اطرافِ ضريح مقدس ايشان است. به سبب جمعيتي که عاشقانه بر گردِ آن بارگاه ملکوتي حلقه‌ي ارادت بسته‌اند، تنها تصويري که در آن ميان خودنمايي مي‌کند، نمايِ طاق پنج هفت ضريح است. با در نظر گرفتن اين حافظه جمعی زائران از بارگاه امام رضا(ع)، جلوة اين طاق در ورودي شهر، از طرفي تداعي کنندة فضايِ روحانيِ آن بارگاهِ‌ مقدس براي زائران است و روحِ معنويت را در فضايِ شهر متبلور مي‌نمايد و از طرفِ ديگر مسببِ باليدن اهالي مشهد مقدس به وجودِ پر برکت آن عالي‌جناب است.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
امین شهامی پور ( 1390/08/23 ) : آفرین بر شما.کار سه بعدی کاملا حرفه ای را انجام داده اید.
طلیعه توحیدی ( 1390/08/23 ) : سلام آقای رضایی نژاد...
به نظرم از بین چندتا طرحی که دررابطه با این موضوع دیدم....این واقعا عالی بود...تبریک...!
پيمان اسحاقی ( 1390/08/23 ) : رندر شما خيلي عاليه ولي نقوشي كه استفاده كردين بايد ريشه در مفاهيم عميق فلسفي ديني ميبود نه نقوش متعارف هندسي اگر اشتباه مي كنم فلسفه ي نقوش به كاربردتونو بگين از كجا اومده ؟ولي در كل طرح خوبيه
نسرین رازقندی ( 1390/08/24 ) : خیلی کارتون خوب شده !
خسته نباشین!
میترا دهقان ( 1390/08/26 ) : سلام
من چندتاکاری که برای این مسابقه طراحی شدن رودیدم به نظرم این نسبت به بقیه خیلی موفق تره
امیر رضایی نژاد ( 1390/09/01 ) : از تمامي دوستان تشكر ميكنم براي لطفي كه به پروژه داشتن.
امیر رضایی نژاد ( 1390/09/01 ) : جناب اسحاقي ميشه بيشتر توضيح بديد كه منظورتون از مفاهيم عميق فلسفي چيه.شما طرح خاصي مد نظرتون هست؟
محمد گرمنجانی ( 1390/09/01 ) : اول تبریک می گم برای جسارت و پشت کارتون، چون می دونم خیلی برای طراحی اون زمان گذاشتید و بدون شک در بین پروژه های دیگر از این مسابقه که در سایت موجود است، کار شما یه سر و گردن بالاتر است . در مورد استفاده از موتیف هایی از هنر گذشته، من اصولاً کمی مشکل دارم؛ اما شما نسبتاً به خوبی از آن استفاده کرده اید و آن را به شکل سه بعدی دیده اید، که این نکته ی خوبی است. این امر باعث شده مسافر تجربه فضایی خاصی در گذر از این سردر داشته باشد و لحظه ای را با احساس جاری در آن طی کند. همچنین در مورد ایجاد فضای سایه روشنی که به جا و هوشمندانه در طراحی اعمال شده؛ ای کاش در نماهای سه بعدی ارائه شده نیز به شکلی بهتر دیده می شد. اما به نظرم جای یک موضوع در طرح هایی که تا به حال دیده ام، خالی است و آن تعریف جدید یا خلاقانه ای از سر در ورودی شهر است. ای کاش علاوه بر ترکیب حجم و بروز خلاقیت در فرم یک تعریف جدید از این مفهوم ارائه می شد؛ که اگر این گونه می شد یقین دارم نتیجه ای درخورتر حاصل می نمود. در حال حاضر که این پیشنهاد را می نویسم به شخصه هیچ تعریف جدیدی در ذهن ندارم اما به نظرم تغییر در شیوه ی نگاه به موضوع و پرداختن به آن می توانست طرحی شایسته تر خلق نماید. موفق، پیروز و سربلند باشید.
پيمان اسحاقی ( 1390/09/01 ) : نقوشي كه در معماري اسلامي به كار رفته اند بازگو كننده ي مفاهيم فلسفي عرفاني مي باشند مثلا نقش ترنج در نقوش اسليمي نماد يا تداعي كننده ي وحدت وجود است كه شاخه هاي آن ترنج به مركز آن بازگشته وتقارن خاصي دارد كه سلسله مراتب وجود و در آخر وحدت وجود را نمايان ميكند كه اين مفهوم كلي آن ميباشد در مفهوم جزئي تر اگر بخواهيم كالبدي به اين قضيه نگاه كنيم اين هست كه نقوشي كه وارد معماري اسلامي شده از شهود عرفا از عالم مثل به عالم ناسوت مي باشد كه معماران قديم عارف مسلك بوده و اين مفاهيم را سينه به سينه انتقال داده اند در كل خواستم بدونم كه نقوش اين طرح خوبتون از اين ريشه تبعيت كرده يا نه ؟
غفور فلاح ( 1390/09/17 ) : خیلی جالبه آمیختن معماری جدید با گذشته،به نظر من این پروژه خیلی خوب این کارو انجام داده،واقعا خسته نباشی امیر جان
احمدرضا وثوق ( 1390/09/17 ) : این کار خیلی خوبی شده اما من طرح آقای بشارتی فر رو بیشتر می پسندم تبدیل مفاهیم تئوریک به فرم کالبدی به طرز شایسته ای انجام گرفته ،اجزایی که کارو شاخص می کنند به نحو قابل قبولی در فرم جایگذاری شدند به علاوه یک سری ارزش ها در کار رعایت شده (عقب نشینی و جلو رفتگی سلسه مراتب رسیدن به فرم و...) در کل از ترکیب و همپوشانی عناصر ،فرمی به وجود اومده که در کنار سایت کیفیت فضایی مطلوبی ارائه میده پیشنهاد می کنم حتما کار آقای بشارتی فر رو ببینید.
محمود ایزانلو ( 1390/09/21 ) : من اولین طرحی هست که با این موضوع دیدم..میتونه خوب باشه
مصطفی یکترزاده ( 1390/09/23 ) : good work.good luck:)
میلاد حسن پور ( 1390/10/02 ) : دوستان همه صاحب نظر.ما هم مرید.لذت بردم
میلاد حسن پور ( 1390/10/02 ) : ولی فکر کنم به سازه زیاد نپرداختین.اگه هوا طوفانی باشه فکر کنم ترسناک بشه
امیر رضایی نژاد ( 1390/10/02 ) : جناب حسن پور براي سازه اين كار با دونفر از اساتيد سازه مشورت شده.پس نگران هواي طوفاني نباشيد
حمید علیزاده ( 1390/10/25 ) : سلام خوبه ممنون
امیر خاکی ( 1390/11/16 ) : سلام آقای رضایی نژاد این طرحو با چه رندری کار کردید؟
با تشکر از کار خوبت
امیر رضایی نژاد ( 1390/11/17 ) : رندر هاي پروژه رو يكي از دوستان زحمت كشيدند.
امیر خاکی ( 1390/11/17 ) : از Vray برای رندر استفاده کردین یا یه پلاگین دیگه ؟
اشکان شهبازی ( 1390/12/26 ) : به عنوان پلاژ لب ساحل کلاردشت بهتر جواب میده
امیر رضایی نژاد ( 1391/01/30 ) : ashkan shahbazi :اين نظر شخصي شماست و در جاي خودش محترم هست.دليل هاي اين مقايسه ي عجيبتون رو ذكر كنيد لطفا؟
امیر رضایی نژاد ( 1391/01/30 ) : جناب خاكي رندر ها با موتور Vray هست اما چند تا پلاگين هم بهش اضافه شده.
محسن عزيزيان ( 1391/01/30 ) : جناب رضايي نژاد ، تبديل محتواي سنتي به فرم مدرن كار سختيه كه شما خيلي خوب از پسش بر اومديد. تبريك ميگم
مجتبی نبوی ( 1391/02/29 ) : زیبایی سردر برای ماشین هایی که سان روف دارن فقط معنی داره مگه نه....!؟سردر ورودی...از فاصله ی 100 متری مثل نخ های از هم گسیختن.سازه ی این کار چی میتونه باشه؟
امیر رضایی نژاد ( 1391/03/05 ) : ابعاد و اندازه سردر رو كه نگاه كنيد احتمالا متوجه ميشيد كه كوچيك هم نيست.ديوار چين رو هم كه از روي ماه ميبينند به اندازه يه نخ ميبينند.همه احجام معماري براي درك و ديدن صحيح احتياج به گرد آمدن چند مورد داره كه فاصله مناسب و ناظر هوشمند هم جز اون موارد هست.سازه بسيار پيچيده اي احتياج نداره.
مجتبی نبوی ( 1391/03/05 ) : سردر یک شهر رو از چه فاصله ای باید دید؟هر عددی مد نظرتونه کنار جاده برای اطلاع "زائران هوشمند "نصب کنید.یک سری پایه به همراه یک آسمانه زیبا لزوما "سردر" نیست(عکس 9)...سازه این کار که"بسیار پیچده"نیست رو بفرمایید ،چون واقعا نمی دونم.
امیر رضایی نژاد ( 1391/03/10 ) : ميل راهنما طراحي نشده براي افرادي كه راه خودشون رو گم كردن كه با اون مسيرشونو پيدا كنن.تعريف شما از سردر بايد شنيدني باشه!اگه بتونيد تجسم كنيد عكس 9 نما از سمت بغل سردر هست و" اين يه سري پايه ها به همراه يك اسمانه زيبا "جز ايده هاي طرح بوده كه با خواسته هاي مسابقه همخوان هست.سردر سازه بتوني داره البته چون "سازه نمي دونيد"شايد عجيب باشه براتون.
احسان کاویانی ( 1391/03/15 ) : آقاي رضايي نژاد بسيار عالي
خسته نباشيد
اشکان شهبازی ( 1391/03/16 ) : با اقای نبوی موافقم اصلا خلاقیتی نداره شما یه اسمانه طراحی کردی بعد گفتی اینکه نمیشه عمودی باشه چنتا پایه زیرش میزنیم از زیرش رد بشن من صد دفه حرم رفتم این نمای طاق پنج و هفت رو ندیدم چبرسه به خاطره شدن مونظورتم احتمالا پنج اوهفت هستش دیگه--- یه نکته که از روز اول ثبت نظم تو این سایت دیدم اینه که کلا اینجا همه کارها یا شاهکارن یا بینظرین یا بسیار عالی یا موفق باشین تا حالا یکنفرو ندیدم انتقاد بکنه واقعا عجیبه
امیر رضایی نژاد ( 1391/03/19 ) : ashkan shahbazi : اگه براي صدويكمين بار هم زيارت امام رضا نسيبتون شد يه بار ديگه به ضريح نگاه كنيد.شايد واقعا چيزي كه شما ميگيد درست باشه.يا شايد كار سختي نباشه توي اينترنت يه سرچ بكنيد.تا اونجاي كه ما طراحاي اين پروژه ميدونيم و انجام داديم مهم ترين قسمت سردر براي ما ورودي ها و پايه هاي سردر بود.براي كلمه قوس پنج و هفت دوباره مطالعه كنيد و يه نگاهي به نحوه ترسيم اين قوس بكنيد.هيچ كاري بي نقص نيست اگه انتقاد درست و سازنده باشه نه براي خراب كردن ارزش داره.مطمئنا اين كار هم كاستي هاي خودشو داره اما اين نكته هاي كه بهش ميپردازيد جز كاستي هاي طرح نيست.
زينب عطار ( 1391/04/20 ) : سلام...من كه خيلي خوشم اومدم...فقط قسمتي كه طرح هندسي داره، اگه يكم ريز نقش تر بود زيبا تر مي شد...
محمد حسن بهروزی فرد ( 1391/09/07 ) : سلام
من نظرات رو خوندم ولی اقای رضایی قبول کن بعنوان یک بیننده از داخل یه ماشین سواری منظره جذاب و معنوی ای نداره!
این المانی که بکاربردید نشون میده نکته سنج بودید ولی بنظرمن گاهی اوقات بهتره وقتی یه طرح تکمیل میشه خودمون تمام اون خصوصیاتی رو که میدونیم بذاریم کنار و ازدید یه عابر که شایدم بعد از کلی رانندگی خسته باشه به اون طرح نگاه کنیم!
ولی درکل وری نایس!
سینا سیدی ( 1391/09/18 ) : in aslan shabihe yek sardar nis na bakhshe amniatish khoobe na hajmi shabihe aramgast bishtar
امیر رضایی نژاد ( 1391/09/18 ) : جناب سیدی موضوع مسابقه رو مطالعه کنید بعد از قسمت امنیتی سردر خرده بگیرید.
سینا سیدی ( 1391/09/18 ) : bahse hajmish chi ?shabie aramgast in
امیر رضایی نژاد ( 1391/09/19 ) : سر در چه شکلیه؟
سینا سیدی ( 1391/09/26 ) : shabihe aramgahe
امیر رضایی نژاد ( 1391/09/26 ) : سر در چه شکلی باید باشه؟اگه هر فرمی باید شکل به خصوصی داشته باشه پس جای نواوری کجاست؟
vahid khaleghi ( 1392/05/08 ) : سلام
حجم زیبایی طراحی کردید
قاسم ممشی عوری ( 1392/06/03 ) : سلام کاره خوبه.موفق باشین.....
سجاد امیرابادی ( 1392/08/01 ) : سلام
پروژت حجم خوبی داره اگه میشه فایل کارت و به ایمیلم بفرست با آرزوی موفقیت برای شما
[email protected]
[email protected]
سهراب روشنی ( 1393/01/05 ) : سر در کدوم باغ وحشه این؟
امیر قاسم پور ( 1393/03/24 ) : اصلا چرا باید یک بنا حس معنویت بده آیا اصلا یک بنا میتونه حس معنویت بده؟ من خیلی از طرح های معماران بزرگ دنیا رو دیدم هیچ کدوم از حس معنویت در ساختمان صحبت نکردن...تنها حسی که در بشر از دیدن ساختمان های زیبا بوجود میاد حس ارضا شدن از دیدن زیبایی است.
حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group