ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پژوهشکده ادیان الهی
طراح : کیمیا نیکخواه
مجتمع مسکونی اسپینر
طراح : علی شیخ‌الاسلام
ساختمان تحقیقاتی شرکت توسعه و تجهیز سپاهان، وابسته به گروه مپنا
طراح : علی شیخ‌الاسلام
ایده‌ای برای بازآفرینی کارخانه‌ی ریسباف اصفهان
طراح : علی شیخ‌الاسلام
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
هزار و یک شب؛ بازتکثیر مکان شکاف، تعلیق مرگ و رابطه با قدرت
فرای اوتو به روایت آلخاندرو آراونا
بازتصویرسازی خیابان آکسفورد لندن
دفتر نیویورک آژانس تبلیغاتی ویدن + کندی ؛ کار و خلاقیت در فضایی مینیمال
کامنـــــــــت پــــروژه ها
الهه حاجحسینی در مورد پروژه مرکز فرهنگی خیام نوشته است:
لطف پروزه تون رو در اختیار من بگذارید[email protected] ...
حسین حسینی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
در این فرودگاه طبق تریدی ها ارباس 380 لندینگ کرده... یعنی فرودگاه شما تایپ f است. درسته؟ ...
پردیس جعفری در مورد پروژه میدان اجتماعی شیراز: جولانگاه ابتهاج نوشته است:
ایده طراحی به وسیله دخل و تصرف که در حال حاضر انفاق افتاده است بسیار جذاب است و مهمتر از آن شهر شیراز نیازمند ...
شرکت زیگوران در مورد پروژه مجتمع مسکونی -تفریحی با رویکرد پویایی اجتمایی نوشته است:
این پروژ در زمینه خودش میتواند کم نظیر باشد ، استفاده از یک زمین با دو کاربری( آن هم به صورت کاملا جدا،استفاده ...
علی علی اکبریان در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
ورودی مجموعه اصلا شاخص نیست. ای کاش روی این مسئله بهتر کار شده بود. ...
ایده خواجوند در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
کانسپت قوی و هماهنگ با فرم همچنین فضاها و محیط‌های داخلی هماهنگ با برون و مناسب انسان ...
زهرا ابراهیمی کرمانی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
سلام خيلي ممنونم از شما
بطور كل ميتوان كانسپت اين طرح را قطره اب دانست.
شما ظرف ابي را تصوركنيد كه يك ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
حسین ابراهیم زاده
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    فرهنگسرای اساطیر(طراحی بر اساس رویکرد سلولویید)
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : فرشید تاتاری
    دانشــــــــــــگاه : خیام مشهد
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1391/02/07
    تعــــــــداد بازدید : 5703
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : كيفي بودن فضاي اسطوره اي را به سه طريق مي‏توان نشان داد : اول آنكه مي‏توان توجه كرد كه فضاي اسطوره اي مابين فضاي ادراك حسي و فضاي هندسي محض قرار دارد. فضاي هندسي را نمي‏توان منطقاً از فضاي ادراك حسي به دست آورد. چرا كه اين دو تلقي از فضا سه خصلت كاملاً متضاد را به آن نسبت مي‏دهند. در حالي كه هرگونه دريافت حسي از فضا، آن را متناهي، ناهمسان وناپيوسته مي‏بيند. شهود هندسي از فضا به آن خصلت‏هاي عدم تناهي، همساني و پيوستگي نسبت مي‏دهد. دقيقاً به همين خاطر است كه مي‏توان نسبت ادراك حسي با تلقي هندسي از فضا را نسبت نهاده (تز) به برابر نهاده (آنتي تز) دانست. در اين ميان تلقي اسطوره اي از فضا قرار دارد كه بين دو تلقي پيشين نوسان مي‏كند. درطراحی این مجموعه با در نظر گرفتن کاربری مجموعه و احتساب آنچه که در بالا گفته شد باید به نوعی ادراک اسطوره ای از فضا که به شکلی کاملن متفاوت از فضاهای هندسی و اقلیدسی می باشد را در پروژه در نظر می گرفتم.این ادراک در جهان فضاییِ سینما به شکل مجازی یافت می شود. یعنی آگاهی از فضا-زمان در جهان تصویر، یک جنبه ی اساسی دارد: همزمانیِ درک باواسطه ی فضا- زمان با فضا سازی بدون واسطه ی ذهن با توجه به دریافت های گذشته. از این جهت در نظر گفتن معماری به عنوان امر واقع و ظرف سینما(مجاز) می تواند مارا مجاب کند که با استفاده از تکنیک های خلق فضا-زمان در سینما(در این پروژه صرفا تکنیک های تدوین مانند کات، جامپ کات و...) همنشینی تز و آنتی تز ذکر شده در بالا را تضمین کرد. کات در سینما به نوعی تغییر ماهیت کلی پلان هاست و جامپ کات صرفا پرتاب به ثانیه های بعدتری از پلان است.با این اوصاف با تغییر ماهیت کلی فضا در پروژه و شکست های جزیی در ساختار فضایی می توان تلویحا به نوعی کات و جامپ کات در معماری دست یافت.البته این فرایند مقوله ای چند وجهی ست و تمام عناصر یک معماری در آن ایفای نقش می کنند و در واقع معمار به مثابه ی کارگردان و تمام عناصر دخیل در یک معماری و حتی کاربران مجموعه بازیگران این اثر هستند.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حسن صادقی ( 1391/02/07 ) : با عرض سلام و خسته نباشید پروژه خوبی شده میشه درباره رویکرد سلولویید بیشتر توضیح بدین چون اولین باره که این اسمو میشنوم
حسین ابراهیم زاده ( 1391/02/07 ) : سلام.مرسی.سوال سختی پرسیدید.در واقع من توی زمان دانشجوییم کمی به مطالعه ی رابطه ی بین سینما و معماری پرداختم و توی این پروژه سعی در پراگماتیستی کردن این مطالعات داشتم و عنوان سلولویید رو هم توی یکی دو نمونه ی از مشترکات و مشابهات دیدم.یعد از اینکه کمی سرچ کردم دیدم چیز شاخص و آوانگاردی تو این زمینه نیست(که البته با یک نمونه ی تالیف فارسی برخوردم با عنوان معماری سلولویید نوشته ی آقای احسان خوشبخت که در واقع در آمدی بود بر جهان معماری در سینما و نه برعکسش).ولی در واقع این عنوان توی این پروژه به نوعی وارد کردن تکنیک های پردازش فضاهای سینمایی به دنیای معماری ست مثل کات،‌جامپ کات و ...
ایمان رئیسی ( 1391/03/01 ) :
-داور نخستين ماه بزرگترين مسابقه معماري كشور-

1. فرم متکثر 2. تناسب معماری بیرون و درون 3. مطابقت با روح زمانه
راشل زیبایی ( 1391/03/14 ) : SALAM KHASTE NABASHID VAGHEAN ALIYE KHAHESH MIKONAM DAR TARAHI MOJTAME TEJARI KOMAKAM KONID
راشل زیبایی ( 1391/03/14 ) : [email protected]
حسین ابراهیم زاده ( 1391/03/14 ) : مرسی.چه کمکی از من برمیاد؟
راشل زیبایی ( 1391/03/14 ) : salam age baratoon momkene man axhaye tarhamo mifrestam age vaght kardin ye komaki konid ke tarham az sadegi dar biyad shoma sakene koja hastid?
حسین ابراهیم زاده ( 1391/03/15 ) : عکس ها رو به ایمیل من بفرستید.کمکی اگر از دستم بر بیاد در خدمتم:
[email protected]
خانم mis ( 1391/03/19 ) : ba salam ,sabke karie man mamoolan fold hast,az ashkale shekaste be nodrat estefade mikonam,kollan az ashkale shekaste khosham nemiad,vali kare shoma ro pasandidam,afarin,khaste nabashid aghaye mohandes
طرلان زرنشانی اصل ( 1391/06/04 ) : عالیه میخواستم ازتون سوال کنم که همچین طرحی رو چه طوری تو 3d دراوردین
حسین ابراهیم زاده ( 1391/06/09 ) : سلام. مرسی. با ادیت پولی به راحتی میشه این فرم رو در آورد.
امید مهوری ( 1391/10/22 ) : عالی بوود...میخواستم بدونم ادیت پولی چیه؟ ؟؟؟
ahmad faraji ( 1392/01/11 ) : با سلام ایا امکان دارد ایمیلتان را داشته باشم؟
حسین ابراهیم زاده ( 1392/01/12 ) : جناب فرجی ایمیل بنده :[email protected]
حسین تلخابی ( 1392/02/14 ) : باسلام وخسته نباشدخدمت مهندس میخواستم پلان کارتونوبرام ایمیل کنیدممنون میشم کمک بزرگی درحقم کردییدکارتون واقعاخوب شده[email protected]
afzal rezaeian ( 1392/06/24 ) : کار قوی و خوبی شده مخصوصاً نور گیری از سقف و رعایت تناسبات کار رو به یک جاذبه بصری تبدیل کرده
سحر صالح نیا ( 1392/08/15 ) : سلام خسته نباشید مهندس من موضوع طرح نهایی ک انتخاب کردم فرهنگسراست از طرح فرهنگسرای شما خیلی خوشم اومده امکانش هست که نقشه های این طرحتون رو داشته باشتم تا بتونم در طراحیم از طرحتون ایده و کمک بگیرم ممنون میشم که در صورت قبول خواهشم نقشه های این طرحتون رو به ایمیلم [email protected] بفرستید.ممنون میشم اگه کمکم کنید
hosein voroudi ( 1392/12/07 ) : سلام پروژه فرهنگسرا لازم دارم واسه درس طراحی میتونید کمکم کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آرمین فکور ( 1392/12/07 ) : یعنی هر چه میخواهد دل تنگت کردی.یعنی چی این کارا؟
مهران پوراب ( 1392/12/13 ) : سلام وقتتون بخیر من کمی کنجکاو شدم در قسمت نوگیری ها و شیب زمین که وجود داره میشه اگه امکانش هست پلان با قشمت کد ارتفاعی رو برام بفرستین . [email protected]
حسین ابراهیم زاده ( 1392/12/23 ) : سلام . متاسفانه نتونستم فایل های مشخصات فنی این پروژه رو پیدا کنم و مجددن نسخه ی باکیفیت این ها رو در جایی به اشتراک بزارم یا برای دوستانی که درخواست کردن ارسال کنم. عذرخواهی میکنم
محمد اسحاقی ( 1393/12/19 ) : باعرض سلام خدمت شما عزیزان وجناب مهندس ابراهیم زاده

پروژه طرح نهایی بنده فرهنگسرا میباشد از شما عزیزانی که در این رابطه اطلاعاتی در این رابطه دارید خواهشمندم بنده را یاری نمایید[email protected]
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group