ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
شهر كتاب راه آهن( پروژه وليعصر پلاك 1)
طراح : محمد امين طاهري
طراحی مجتمع مسکونی با رویکرد ارتباط بیشتر ساکنین
طراح : عباس سفری
M U D T R A P P E R
طراح : سروش عطارزاده
سردرب مدیریت برنامه ریزی
طراح : ناهید محمدعلی خانی
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
سالن کنسرت والت دیزنی؛ فرانک گهری
خانه های تابستانی گالری سرپنتین ـ یونا فریدمن
مزايده اسكچ هايي از هفت معمار بزرگ جهان
تراشه های کانسپچوال ـ متروپلیس مونتاژ شده؛ از والتر بنجامین تا رم کولهاس
کامنـــــــــت پــــروژه ها
الهه حاجحسینی در مورد پروژه مرکز فرهنگی خیام نوشته است:
لطف پروزه تون رو در اختیار من بگذارید[email protected] ...
حسین حسینی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
در این فرودگاه طبق تریدی ها ارباس 380 لندینگ کرده... یعنی فرودگاه شما تایپ f است. درسته؟ ...
پردیس جعفری در مورد پروژه میدان اجتماعی شیراز: جولانگاه ابتهاج نوشته است:
ایده طراحی به وسیله دخل و تصرف که در حال حاضر انفاق افتاده است بسیار جذاب است و مهمتر از آن شهر شیراز نیازمند ...
شرکت زیگوران در مورد پروژه مجتمع مسکونی -تفریحی با رویکرد پویایی اجتمایی نوشته است:
این پروژ در زمینه خودش میتواند کم نظیر باشد ، استفاده از یک زمین با دو کاربری( آن هم به صورت کاملا جدا،استفاده ...
علی علی اکبریان در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
ورودی مجموعه اصلا شاخص نیست. ای کاش روی این مسئله بهتر کار شده بود. ...
ایده خواجوند در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
کانسپت قوی و هماهنگ با فرم همچنین فضاها و محیط‌های داخلی هماهنگ با برون و مناسب انسان ...
زهرا ابراهیمی کرمانی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
سلام خيلي ممنونم از شما
بطور كل ميتوان كانسپت اين طرح را قطره اب دانست.
شما ظرف ابي را تصوركنيد كه يك ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
ایمان زارع
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مرمت کاروان سرای باجگاه
    عنـــــــوان درس : تمرین معماری
    نـــــام استــــــاد : مهندس علی سیفی
    دانشــــــــــــگاه : آزاد اسلامي واحد بندرعباس
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1391/02/22
    تعــــــــداد بازدید : 4761
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : مرمتی
    همـــــکاران طرح : امیر کورش فرد
    ایده های طراحی : درس اشنائي با مرمت ابنيه به طور کلی هدف از مرمت یک بنا صرفأ نباید بازسازی دوباره بنا باشد . هدفی که در نظر گرفته شد ایجاد سازه جدیدی برای محافظت از شرایط کنونی بنا به صورتی که بر بنا تاثیری نگذارد و ماهیت ان را تغییر ندهد و درعین حال بنا را معرفی کند. استفاده از منبع نور بجای دیوارهای تخریب شده که تداعی کننده ی دیوارهاست و سازه اصلی که با شفافیت خود هم ارتباط بنا را با محیط اطراف حفظ می کند و هم در برابر شرایط جوی و تاثیرات ناشی از آلایندگی هوا محافظت می کند. ایده کار از چهارباغ گرفته شده که هم یکی از الگوهای معماری ایرانی و همینطور یکی از سازگارترین الگوهای معماری با بناهای تاریخی است که روحی تازه به بنا می دهد.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
خانم mis ( 1391/02/23 ) : ba salam ,khaste nabashid,karetoon khoob shode.dalile estefade az sayebane shisheii ro mishe sharh bedid?albate saye ban nemitoone bashe!chon shisheie!dar morede tarhe pishnahaditoonam begid lotfan,mamnoon
اکبر بخشیانی ( 1391/02/23 ) : خوب بود ممنون.
حمید یوسفی ( 1391/02/24 ) : سلام ، مرسی از اینکه طرحتون به نمایش گذاشتید.
و در مورد طرح نظرم اینکه باید در پروژه های مرمت به اصالت اثر توجه ویژه کرد و اضافه کردن هرگونه بنا یا سازه ای ممکنه اصالت و زیبایی اثر را زیر سوال ببره ، و از همه مهم تر ایجاد یک کاربری مناسب در جهت زنده نگه داشتن بنا است که به آن اشاره ای نکرده اید.
ایمان زارع ( 1391/02/24 ) : salam.dar javabe aghaye yosefi bayad begam ke agar shoma karhaye aghaye iravaniyan ra dide bashid........mozeye nasaji shiraz........hamchin harfira namizadid.khob vaghti memar be in bozorgi hamchin dekhalati dar bana mikone khob malome manam in karo mikonam.dar zemn man ba tavajoh be baghimandeye bana hamchin tarhi ra dadam.
dar rabete ba karbariye fazaye karevan sara an ra be yek hotel ya behtare begam eghamatgahe beine rahiye kochak tabdil kardam va dar zire hoze vasate karevan sara yek restorane sonati dar nazar gereftam
ایمان زارع ( 1391/03/08 ) : doste gerami noavari ham bad nist.injori baes mishe ke bana jazab beshe ta hameye aghshare jame,e jazbe in bana shavand . dar zemn ghesmathaye takhrib shodeye in bana ba noor por shodeand . in bana ro tarmim nakardam chon az nazare man tarmim ba yek sakhtemane emrozi hich tafavoti nadare . pas behtare sazei ke baghi mande ra be nahve ahsant moraghebat konim.dar zemn man kheili enteghad paziram . bekhatere hamin dar rabete ba perojeham hich matlabi naminevisam chon az nazare man ide bayad dar zehne binande ba salighehaye khodesh shekl begire
ایمان زارع ( 1391/03/08 ) : shoma dorost migid . dar vaghe man bishtar be in bana karbariye taze dadam ta maramat . vali khob in peroje marbot mishe be darse maramate abniye . man ideye karam ro az karhaye aghaye iravaniyan gereftam .mesle mozeye nasaji .
امید امیر رسولی ( 1391/05/12 ) : سلام.دوستانی که از کار آقای زارع انتقاد می کنند، خودشان چند تا پروژه مرمت کار کردند؟ من مدیر پروژه مهندسین مشاور مرمت هستم که بیش از بیست طرح مرمت کار کردم.مرمت بنای قدیمی چهار مرحله است:شناخت، آسیب شناسی، طرح مرمت و احیا(یا باز زنده سازی).من خودم نظیر همین پروژه را کار می کنم.کاروانسرای رزه در روستای قلعه رزه جاده پل زال -اندیمشک.متاسفانه در فضای میراث فرهنگی کشور ما جو سنگینی حاکمه که همه فقط می خواهند بنا به همان صورتی که قبلا بوده ، مرمت و استفاده شود اما کسی دنبال خلاقیت در این عرصه نیست. معماران بزرگی در جهان همچون نورمن فاستر با این گونه خلاقیت ها، بناهای قدیمی را نه تنها احیا نموده اند، بلکه کاربری فوق العاده با اهمیت نیز پیدا کرده اند و دلیلش هم به روزسازی این بناهاست.اما در کشور ما اکثر بناها در اثر بازسازی نه تنها جایگاه ارزشمندی پیدا نکرده اند، بلکه بیشتر از قبل تخریب شده اند. به هر حال ایده آقای زارع واقع بینانه و قابل تامل است.
ایمان زارع ( 1391/05/12 ) : aghaye rasoli tashakor mikonam az nazareton. age mishod in farhang ro dar maramat ja andakht , karhaye jadidtar va jalebtari ro mishe dar avord ke hata roye toristi kardane banaha ham tasir mizare
امیرعلی رستگار رازی ( 1391/05/12 ) : یک تلفیق موفق! بهبود کاربری ها و احیای به حق بنا و تجارب مخاطب از دریچه ای نو ،جالب و قابل تحسینه. هر چند که هیچ کاری خالی از ایراد نیست. پاینده و پیروز باشید
سیمین رضاپناه ( 1391/05/15 ) :
مرمت هم انواع مختلف داره، در مرمت جامع با استفاده از تکنولوژی روز و بهره گیری از روشهای مختلف مرمتی ، شرایط لازم برای ادامه حیات یک بنای تاریخی میسر میشه.در این مرمت توجه ویژه ای به احیای بنا میشه ... بنابراین بنظر من این کار خوب شده و ایده جالبی برای احیای بنا ویا جذب مخاطب داره
ایمان زارع ( 1391/05/17 ) : moteshakeram khanome rezapanah
آرش امین ( 1391/05/18 ) : درود...اونجایی که پابه سازه به زمین میرسه چرا کج شده؟ بقیش خیلی خوبه...
هدی برکچیان ( 1391/05/19 ) : سلام اقای زارع راستشو بخواین در نگاه اول یاد یه گل خونه افتادم یا پرورش گل و گیاه ولی ایده اش خوبه.خسته نباشید
ایمان زارع ( 1391/05/20 ) : doste aziz.paye ke kaj shode baraye negahdariye khode sazeye saghfe.
mamnon
سمانه مرحمتی ( 1391/05/20 ) : این بتا شبیه یه بنای مدرن شده بیشتر تا مرمت اون ولی بهرحال ممنون و خسته نباشی
ایمان زارع ( 1391/05/20 ) : mamnonam.vali dar kol hadafe man ham in bod ke modern beshe
طاهره کاظمی ( 1391/09/03 ) : با سلام و تشکر از کارهای زیباتون
اما در باره این کارتون باید بگم من که در نگاه اول اون رو با باشگاه یا ورزشگاه اشتباه گرفته بودم
اما با پرژتون ارتباط برقرار کردم و به نظرم جالب اومد
ایمان زارع ( 1391/09/03 ) : mamnon doste aziz . shayad shabihe bashgah shode bashe vali hadafam mohafezat az banaye tarikhiye . in poste hokme mohafez dar barabare avamele khareji ra darad
حسام عشقی صنعتی ( 1391/11/04 ) :
-داور دومین دور بزرگترين مسابقه معماري كشور-
تلفیق مصالح سنتی و مدرن + استفاده از سازه سبک و مصالح شفاف در حجم برای ارتباط با محیط پیرامون + طراحی با در نظر گرفتن تناسبات انسانی با توجه به موضوع کاربری
ایمان زارع ( 1391/11/04 ) : نام اثر : مرمت کاروان سرای باجگاه
نام درس : اشنائي با مرمت ابنيه
نام طراح : ایمان زارع – امیر کورش فرد

ایده :
به طور کلی هدف از مرمت یک بنا صرفأ نباید بازسازی دوباره بنا باشد . هدفی که در نظر گرفته شد ایجاد سازه جدیدی برای محافظت از شرایط کنونی بنا به صورتی که بر بنا تاثیری نگذارد و ماهیت ان را تغییر ندهد و درعین حال بنا را معرفی کند.
استفاده از منبع نور بجای دیوارهای تخریب شده که تداعی کننده ی دیوارهاست و سازه اصلی که با شفافیت خود هم ارتباط بنا را با محیط اطراف حفظ می کند و هم در برابر شرایط جوی و تاثیرات ناشی از آلایندگی هوا محافظت می کند.
ایده کار از چهارباغ گرفته شده که هم یکی از الگوهای معماری ایرانی و همینطور یکی از سازگارترین الگوهای معماری با بناهای تاریخی است که روحی تازه به بنا می دهد.
علی سیفی ( 1391/11/20 ) : تبریک میگم به شما دو مهندس عزیز ،همیشه موفق و پیروز باشید ....
ایمان زارع ( 1391/11/21 ) : ba tashakor az shoma ostade gerami
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group