ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
مجتمع تجاری / مسکونی پرشین
طراح : حمید عرفان
طراحی موزه خودروهای کلاسیک با رویکرد بایونیک
طراح : سیاوش اکبری
ویلای مسکونی نمک آبرود
طراح : سیاوش اکبری
مرکز موسیقی لانزاروته
طراح : امین(حسن) سلطان پور
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
خانه چوبین زوریخ: نمایان سازی استقلال در فرم و متریال
مرکز آموزشی در اِل چاپارال –آلخاندرو مونیوز میراندا
اتووود کلاسیک ـ دهکده ی هنرمند ـ چارلز کوریا
اتووود کلاسیک ـ میدان ناوونا ـ رم
کامنـــــــــت پــــروژه ها
پری دارایی در مورد پروژه طراحی خانه مد نوشته است:
کارتون بسیار‌عالیه موضوع طرح نهایی‌من هم خانه مد هست ولی متاسفانه نمونه موردی داخلی پیدا نکردم هر چی گشتم میتو ...
پری دارایی در مورد پروژه خانه مد شیراز نوشته است:
سلام کارتون عالیه من نمونه موردی داخلی از خانه مد میخواستم میشه لطف کنید و برای من هم ارسال کنید ممنونم
Pa ...
الهه حاجحسینی در مورد پروژه مرکز فرهنگی خیام نوشته است:
لطف پروزه تون رو در اختیار من بگذارید[email protected] ...
حسین حسینی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
در این فرودگاه طبق تریدی ها ارباس 380 لندینگ کرده... یعنی فرودگاه شما تایپ f است. درسته؟ ...
پردیس جعفری در مورد پروژه میدان اجتماعی شیراز: جولانگاه ابتهاج نوشته است:
ایده طراحی به وسیله دخل و تصرف که در حال حاضر انفاق افتاده است بسیار جذاب است و مهمتر از آن شهر شیراز نیازمند ...
شرکت زیگوران در مورد پروژه مجتمع مسکونی -تفریحی با رویکرد پویایی اجتمایی نوشته است:
این پروژ در زمینه خودش میتواند کم نظیر باشد ، استفاده از یک زمین با دو کاربری( آن هم به صورت کاملا جدا،استفاده ...
علی علی اکبریان در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
ورودی مجموعه اصلا شاخص نیست. ای کاش روی این مسئله بهتر کار شده بود. ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
مرتضی غلامی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مرکز فرهنگی و گالری شهر
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : جناب آقای مهندس نبی زاده
    دانشــــــــــــگاه : دانشگاه خیام مشهد
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1391/09/05
    تعــــــــداد بازدید : 3958
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : درشکل گیری طرح ذیل که از آن بعنوان مرکز فرهنگی و گالری شهر نام برده می شود به طور عام , بستر فیزیکی (سایت پروژه و ویژگی های آن) و بستر نظری (مبانی نظری و کانسپت) به نسبت نقش مهمی را ایفا کرده اند. در بخش مبانی نظری عام پروژه 2 عامل مد نظر قرار گرفته است که عبارتند از مفهوم گرایی (تعیین ویژگی های عام یک مرکز فرهنگی با توجه به مفاهیم حوزه فرهنگ) و نزدیکی به ساختار شهری . مفهوم گرایی: توجه به ویژگی ها و مفاهیم موجود در عرصه فرهنگ می تواند در دستیابی به ساختار موفق و پایدار و ارتقای کیفیت فضای فرهنگی موثر باشد و بطور محسوس و نا محسوس بر مخاطب تاثیر گذارد. در تحقیق حاضر سعی میشود تا در حد امکان به این مفاهیم توجه شده و راهکار ارائه شود. ویژگی : - فرهنگ پدیده ای غیر ذاتی و آموختنی است و منتقل می شود - فرهنگ امری اجتماعی است و در جامعه آموخته می شود. راهکار: - توجه به نقش تعاملی , انتقال دهنده و آموزشی فضا های فرهنگی و نزدیکی این نوع فضا به عرصه های زندگی اجتماعی (فضا های شهری). ویژگی : - فرهنگ پدیده ای ذهنی و تصوری است.(ارزش ها در ذهن جای می گیرند) راهکار : - فضا هایی که ارزش ذهنی ماندگار , قابل درک و عمیق در مخاطب ایجاد می کند. (خوانایی , تندیس گرایی , و قابلیت اکتشاف فضاها , می توانند به عنوان راهکار مطرح شوند.) ویژگی : - فرهنگ خشنودی بخش است.( در جهت اهداف عالی زندگی و آرمان های عالی حیات حرکت می کند , اگر این چنین نباشد پایدار نمی ماند.) راهکار : - جامعیت فضاها و عملکرد ها بصورتی که بتواند طیف وسیعی از نیاز های فرهنگی مخاطبین را پاسخ دهد. ویژگی : - فرهنگ تحول گراست و سکون را نمی پذیرد.سازگاری می یابد , دگرگون می شود. راهکار : - لزوم توجه به انعطاف و پویایی فضاها در فرم و عملکرد. فضاهایی که پاسخگوی عملکرد های مختلف در ایام مختلف باشند. پویایی و سیالیت در کالبد بنا. ویژگی : - فرهنگ پدیده ای یگانه ساز است. (یگانه سازی عناصر موجود در آن) راهکار : - وحدت در یگانه سازی عناصر فضایی معماری , می بایست قابل ادراک باشد.(وحدت در عین کثرت) ایجاد ساختار شهری : - با توجه به نقش شهر ها بعنوان عرصه حضور , فعالیت و اجتماعی شدن انسان , افزایش نقش اجتماعی پروژه با نزدیکی به ساختار و عملکرد های شهری و توجه به اصول بکار رفته در شهرسازی ایران. و خصوصیت کالبدی بکار رفته در آن می تواند بعنوان عامل تاثیر گذار در طراحی اهمیت پیدا کند. برخی از اصولی که در طرح مجتمع فرهنگی مورد توجه قرارگرفته اند به شرح زیر بیان می شود: - اصل پیوستگی فضایی که می تواند در مقیاس مجموعه های شهری نیز معنا پیدا کند. - اصل محصوریت فضاها که بواسطه ایجاد ایستایی پویایی میتواند به فضاها اعتبار ببخشد. - سادگی فضاهای شهری ایران که به خوانایی پروژه منجر می شود. - ترکیب و کمپوزیسیون می تواند به یگانگی و جذابیت پروژه کمک کند. - اصل آگاهی از فضا , رابطه انسان و محیط را بهبود می بخشد. - اصل قلمرو که با ایجاد سلسله مراتب ماهیت فضایی ایجاد می کند. علاوه بر آن خصلت دلبرانه فضاها و عناصر شهری درمعماری ایران با توجه این امر ستودنی است . معماری شما را تا حصول به مقصد با جذابیت همراهی کرده و از سهل و ممتنع بودن آن پرهیز می کند. بنا بر جمیع موارد ذکر شده و برنامه عملکردی و فیزیکی منتج از مطالعات ,سعی شده است تا موارد فوق در 5 آیتم اصلی که کانسپت نهایی طرح می باشد متجلی شود که عبارتند از : - بکارگیری فضای تهی در مرکز پروژه استفاده از عنصری همچون حیاط مرکزی وسیع که به لحاظ کارکردی می تواند تداعی کننده کاربرد میدان های شهری باشدو همان تپندگی و پویایی را به پروژه القا کند. در اجرای سیاست فوق به توقعات موردی از میادین شهری نیز توجه شده است که عبارتند از : سرزندگی , تعین فضایی و انعطاف. بکارگیری عناصر طبیعی , محصوریت مناسب و تنوع در عملکرد و کالبد تامین کننده سرزندگی هستند. عرصه و فرم میدان و عناصر مستقر در آن , تعیین فضایی و انعطاف آن را افزایش می دهد. - تعامل توده و فضا سازماندهی طرح به نحوی که وجود عرصه های باز شهری در تمامی قسمت ها قابل تامل باشد. - ایجاد سیالیت فضایی -این عامل در فرم و عملکرد بروز خواهد داشت.بکارگیری تدابیری همچون پله های شهری , اختلاف سطوح , بام های کاربردی و فرم های پویا علاوه بر فراهم آوردن منظور فوق به پویایی فضا های شهری ایرانی نیز اشاره دارد. همچنین فضا های باز موجود در پروژه با ایجاد قابلیت بکارگیری عناصر متحرک می تواند بعنوان فضای چند منظوره استفاده شود. -ساختار کالبدی تندیس گرا -شخصیت متمایز و وجود فرم های تندیس گرا و شاخص در پروژه می تواند نقش بسیار موثری در خوانایی و خاطره انگیزی محیط در ذهن افراد داشته باشد.نقش آرمانی اینگونه مراکز در اجتماع وجود یک تصویر ذهنی روشن را در ذهن افراد جامعه الزامی خواهد نمود. -ایجاد مفهوم وحدت و کثرت -سیستمی که بتواند به تامین ماهیت و کاراکتر مستقل فضا ها پرداخته و در عین حال هماهنگی فضاها را القا کند پایدارتر خواهد ماند همچون خاصیت یگانه سازی عناصر.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
فرناز شمس عالم ( 1391/09/05 ) : ترکیب بندی کار دلنشین بنظر می رسه...فقط بازشوهای اتفاقی که در حجم ها گذاشته شده از خلوص آنها کاسته و اغتشاش ناموزونی رو بوجود اورده...
وحید فتحی ( 1391/09/06 ) : هیچ اثری از جحجم معمارانه وکمپوزیسیون نیست ان چه که باعث خوب به نظر رسیدن طرح در 3dاست که اجازه ایراد گرفتنو کم میکنه
مرتضی غلامی ( 1391/09/07 ) : :-)
نفیسه نجفی ( 1391/09/07 ) : salam aghaye gholami khastenabashid kare khobi shode.ye khaheshi dashte azaton azonjaeeke mozoe payan name man ham shbihe mozoe shomast mishe lotfan mabani nazari ve resalatun ro vasam ersal konid age emkanesh hast.sepasgozaram vaghean.in email man hast lotfan behem javab bedid.mamnoon.
[email protected]
امیرĩصف عباسی ( 1391/09/07 ) : az roie aks nemishe nazre khasi dad.vli keshidegi hajmo fazahai poro khalisho kheili dos daram
نفیسه نجفی ( 1391/09/10 ) : salam aghaye gholami man hamchenan montazere pasokhi az shoma hastam.mamnoon.
شهره کازری ( 1391/12/22 ) : تبريك ميگم ..كار خوبي شده...
امین شهامی پور ( 1391/12/23 ) : دانشجویان دانشگاه خیام مشهد یه مهارت خاصی رو روش ارائه دارند،باید من هم یاد بگیرم P: تبریک میگم
وحید فتحی ( 1392/01/07 ) : از دانشجویان خواهش میشود احساساتی جواب ندهند
مرتضی غلامی ( 1392/01/15 ) : سپاسگزارم :-)
ابوالفضل محمودپور ( 1392/05/04 ) : پروژه قابل قبولي هست
سامان ذوالفقاری ( 1393/11/21 ) : سلام جناب غلامی.من موضوع طرحم مجموعه فرهنگی می خواستم بدونم میتونید عکسهایی با کیفیت تر از پلانات برام میل کنی ممنون میشم[email protected]
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group