ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پل زندگی شیراز - رتبه چهارم
طراح : امیررضا نیری راد
کافه رستوران ایتالیایی فالاروپ
طراح : شاهین فتحی
ویلای باغچای
طراح : شرکت استودیو معماران مادو
باغ ایران در نهمین اكسپوي جهاني باغ پکن 2013
طراح : محمد شماعی زاده
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
مجسمه چنگیز خان ؛ يكي از بزرگترين مونومنتهاي ساخته شده
پنج استادیوم فوق مدرن برای جام جهانی 2022 قطر
هنر گفت و گو ـ تونی مانچینسکی با مارشال برمن
گیرینلند، بی یارکه اینگلس و فرودگاه/بندرگاه نووک در گرو میل به جهانی شدگی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
شاهین فتحی در مورد پروژه ویلای باغچای نوشته است:
این ویلا واقعا متفاوت هستش، و البته متفاوت از نوع بسیار خوب، فضا سازی عالی، دسترسی های عمودی و افقی خیلی خوب ح ...
شاهین فتحی در مورد پروژه باغ ایران در نهمین اكسپوي جهاني باغ پکن 2013 نوشته است:
بسیار عالی، علاوه براینکه ویژگی های باغ های ایرانی مانند نظم، تناسب، حرمت، کارایی، و ... رعایت شده، چهارباغ، م ...
پرستو مظفری در مورد پروژه دانشکده هنر و معماری نوشته است:
بسیار عالی میشه لطف کنید پلانو بفرستید برام ممنون
[email protected] ...
شاهین فتحی در مورد پروژه فست فود نمک نوشته است:
سلام، من این کار رو بارها مرور کرده بودم و با تجوه به علاقه خاصی که به طراحی رستوران و فست فود دارم برام خیلی ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه طراحی سردر مرکز علوم مغز و اعصاب ایران نوشته است:
بیشتر شبیه برج تجاری مسکونیه..... :)
هرچقدم به زور بخوای با دیاگرام و راهرو و اینا سردر جلوه بدی نمیشه ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه خردسرای فردوسی مشهد نوشته است:
اون فرم آرامگاه فردوسی اصلا خوب نشده،
اصلا کی گفته اون فرم به فردوسی ربطی چیزی داره؟ ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه فرهنگسرا آب و هنر نوشته است:
اینجور پروژه ها با تعامل محیطش معنا پیدا میکنه، اونم یه سایت خیالی دادن...دیگه هیچ.
محوطه سازی هم به همین ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
علی شکرالهی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    موزه اساطیر ایران
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : دکتر پرویز وزیری فراهانی
    دانشــــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد شیراز
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1388/12/15
    تعــــــــداد بازدید : 3383
    محــــدوده سنی : 26_27
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : اسطوره ها، راه گذر از زمان حال به زمان آینده و یا زمان های گذشته را باز می کنند، بی قید و بندهایی که معمولاً از اسناد و از منطق بر می خیزند، ذات معانی را آشکارا می نمایانند؛ به مفهوم هایی که از گذشته های بسیار دور جاری اند و ارجح، بار نمادین می دهند؛ با تکیه بر مضمون هایی که در طول زمان های گذشته چندان مقبول افتاده اند که آسمانی تلقی شده اند، راه یگانگی ها و یا اشتراک های فکری آدمیان را هموار می کنند؛ و نیز این که، از راه پیوند دادن آزادانة پدیده های روز به زمان های گذشته، فضای زیست شدة نسل های دور را به روز می آورند و یگانگی انسان با گذشته های دور را از طریق فضا فراهم می کنند. از آنجا که موزه ها به عنوان اصلی ترين مراکز معرفی کننده واقعيت های هنری و فرهنگی هر جامعه می توانند الهام بخش هنر و فرهنگ آن جامعه باشند در اين راستا موزه به عنوان فضايی در جهت تجربه کردن، به کمال رساندن و جان بخشيدن به آموخته ها و بن مايه های اسطوره ای کهن انتخاب گرديده است. در اين پايان نامه تحت عنوان موزه اساطير ايران، هدف خلق فضايی جهت بازشناخت و گردهم آوردن بن مايه های هنری و فرهنگی ايرانيان در طول تاريخ، پژوهش در زمينه اسطوره شناسی و نيز ايجاد مکانی جهت گرد هم آمدن افراد، سهولت بخشيدن به ديدارها برای زنده ساختن خاطره های ازلی و نگهداری ارزشهای مشترک آنها و نيز شرکت جستن در آيين ها و نمايش های ايرانی و محلی می باشد. چرا که آيينها تبديل يک محتوای اسطوره ای به عمل می باشند و در قلمرو خود همه فعاليت های دينی، هنری، معماری، اجتماعی و قومی را دربرمی گيرند.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
مصطفی یکترزاده ( 1388/12/16 ) : واقعا خسته نباشی.
حجمت خیلی خوب و پخته ست. ای کاش کارت رو زودتر آپلود میکردی.
علی نصیری ( 1388/12/16 ) : سلام وعرض ادب.
بنظر می رسه که پروژه علیرغم داشتن یک حجم پخته منسجم فاقد خصوصیاتِ موزه ایست که داعیه ی بازتاب دهندهندگی اساطیر ایران را دارد. واضح است که اثری با چنین رویکردی می بایست نشانی از تفکر اسطوره ای را -حداقل- در ظاهر خود داشته باشد. این در حالیست که حجم و پلاستیک پروژه شما با مبانی زیبایی شناختی مدرن مطابقت دارد و این از نقاط اساسی ضعف اثر است.
تيم اتووود ( 1388/12/07 ) : معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
http://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
سپهر جهان شاهی ( 1388/12/24 ) : این کار جز ده کار بهتر ای سایت هستش
فوق العاده هستش
ولی جز چند تا نکته کوچولو که اگه دوست داشتی به خودت مستقیم بگم ایراد دیگه ای نداره.
عالییییییییییییییییییییییییی
مجتبی (سعید) پارسویی ( 1389/01/02 ) : سلام....
من نظر اقای نصیری رو قبول دارم...
اگر بخوایم از دیدگاه معماری نگاه کنیم باید بگم حجم پردازیت خیلی عالیه و من حس میکنم که ترکیب احجامت کاملا فکر شده و یه برایند خاص داشته...
ولی این یک حجم زیبا و کاملا مدرنیته هست و من وقتی به این حجم نگاه میکنم اصلا فکر نمیکنم که این یه موزه هست اونم موزه اساطیر ایران...
من به حجم پردازیت 100 میدم ولی نمیتونم ارتباط این حجم با کابری سازت رو درک کنم...
اگه توضیح بدی ممنون میشم...
برات آرزوی موفقیت دارم...
نیما قاسمی سعادتی ( 1389/02/06 ) : منم با نظر دوستان موافقم، البته دوست دارم پاسخ شما رو بیبینم. حتما دلیلی براش دارید!
پیروز باشید.
حامد قدسي ( 1389/07/12 ) : با سلام
من خلاف نظر دوستان نظر دارم ... به نظر من این کار حجم خیلی خوبی داره و فقط این قسمت رو با دوستان دیگر موافقم . این کار شفافیت داره که ما در عصر صفوی به آن دست پیدا کرده بودیم . این کار یک سری شکست ها داره که من مطمئن هستم دوست طراح ما برای تمامی آنها دلایلی داشته است . البته یک سری دلایل در ذهن من هست که فعلا از بازگو کردن آنها خودداری میکنم و منتظر جواب طراح خواهم ماند . شکل و فرم شاید مدرن و بروز طراحی شده باشه ولی دوستان عزیز لطفا کمی با دقت تر فکر کنید قرار نیست ما تا ابد سنتی فکر و طراحی کنیم . یک پروژه خوب و به حد کافی فلسفه برای ابراز خودش دارد .
خسته نباشید
محمود عطا ( 1390/10/09 ) : باسلام خدمت دوست عزیز
ازدیدپرنده پروژه جهت گرفته و دومین سوال که سایردوستان سوال کردند فرمی هست که گویای موزه ازدیدطراح میباشد لطفا درموردشکل گیری ایده این مجموعه اطلاعات بیشتری بذارید.
ممنونم ازشما
صادق رشیدی فرد ( 1390/10/09 ) : با سلام خدمت دوستم
راستش من این ترم دارم برای پروژه ام روی موزه تمدن جیرفت کار میکنم . به همین خاطر در مورد موزه حضور ذهن زیادی دارم .
به نظر من نمای خارجی شما ربط زیادی به اساطیر ( چه ایرانی و چه غیره ) نداره . هیچ رازورزی و رمزآلودگی ای نداره .
ای کاش دید انسانی از پروژه ات رو هم میذاشتی . همه نماهات هوایی است .
این گول زننده است که ما حجممون رو همش از هوا ببینیم .
اما در کل بد نیست .
ممنون
احمدرضا وثوق ( 1390/10/11 ) : سلام من با نظر اکثریت موافقم در ضمن وقت گذاشتن رو کارت نظر دادن بهتره جوابشون رو بدی...
سینا پاکند ( 1391/05/13 ) : همخوان و همراه کردن حجم موزه و به نوعی گم کردن در عین پدیدار کردن حجم خیلی عالی انجام شده به نظرم
به نظرم باید تو نورپردازی داخلی(قدرت ارائه نه،جهت نورهای داخلی و نوعشون،مثلا کنترل نورهای مخفی و طبیعی) بازنگری بشه
چیزی که ما از شنیدن کلمه "اساطیر" به ذهنمون میرسه معمولا یه آدم رستم هیکله که از نور بیرون میاد
فکر می کنم قلب فضایی که "اسطوره ایرانی" رو نشون بده گم شده توی حجم موزه....
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group