ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
خانه گپ
طراح : شرکت صفار استودیو
مجتمع سروستان
طراح : شرکت صفار استودیو
خانه بی دیوار
طراح : شرکت صفار استودیو
حیات خانه
طراح : شرکت صفار استودیو
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
ایستگاه اتوبوس ریو مایور از معماران Domitianus
ترکیب تعلیق و سازه در بنای یادبود رابرت بروس
قطعه ی پارامتری؛ خانه ای در ژاپن
۱۰ زن نقاش مدرنیست پیشرو چه کسانی‌اند؟ ـ بخش اول
کامنـــــــــت پــــروژه ها
عاطفه تقی زاده در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
با سلام و عرض ادب
اکه امکان داره پلان مهدکودک ارسال کنید ممنون
...
شاهین فتحی در مورد پروژه ویلای باغچای نوشته است:
این ویلا واقعا متفاوت هستش، و البته متفاوت از نوع بسیار خوب، فضا سازی عالی، دسترسی های عمودی و افقی خیلی خوب ح ...
شاهین فتحی در مورد پروژه باغ ایران در نهمین اكسپوي جهاني باغ پکن 2013 نوشته است:
بسیار عالی، علاوه براینکه ویژگی های باغ های ایرانی مانند نظم، تناسب، حرمت، کارایی، و ... رعایت شده، چهارباغ، م ...
پرستو مظفری در مورد پروژه دانشکده هنر و معماری نوشته است:
بسیار عالی میشه لطف کنید پلانو بفرستید برام ممنون
[email protected] ...
شاهین فتحی در مورد پروژه فست فود نمک نوشته است:
سلام، من این کار رو بارها مرور کرده بودم و با تجوه به علاقه خاصی که به طراحی رستوران و فست فود دارم برام خیلی ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه طراحی سردر مرکز علوم مغز و اعصاب ایران نوشته است:
بیشتر شبیه برج تجاری مسکونیه..... :)
هرچقدم به زور بخوای با دیاگرام و راهرو و اینا سردر جلوه بدی نمیشه ...
محمدرضا میکائیل زاده در مورد پروژه مسابقه خردسرای فردوسی مشهد نوشته است:
اون فرم آرامگاه فردوسی اصلا خوب نشده،
اصلا کی گفته اون فرم به فردوسی ربطی چیزی داره؟ ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
پوریا فرخی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    نمایشگاه و فروم جهانی بحران
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : آرش بصیرت
    دانشــــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد مرودشت
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1393/12/04
    تعــــــــداد بازدید : 3660
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : مجموعه چند عملكردي
    همـــــکاران طرح :
    استاد : آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    ایده های طراحی : زلزله و خصوصیات شهر بم موثرترین عامل در شکل گیری ایده طراحی بودند. معماری یادمانی نه تنها به عنوان ابژه ای ماندگار از یک پروسه تاریخی یا یک اتفاق متبلور می شود، بلکه گاها به زنگ خطری مبدل می شود که به عنوان منظری از شهر به نمایش در می آید. ایده طرح از روندی فرایند محور برخوردار است، در واقع تصور معینی از محصول نهایی در اختیار نبود و طی فرایند طراحی، طرح به تدریج شکل گرفت و با حضور سوژه، آرام آرم تشکیل گردید تا شاید بتوان به موازات این نگاه، تصویری برای فاجعه قرار داد. در واقع معماری در این طرح تعامل فکری می طلبد و ارتباط ذهنی با سوژه بر قرار می کند که در معنا مبادله می شود. طرح عبارت است از مجموعه برج ها و مسیرهایی که جنبه سمبلیک از برج و باروهای ارگ را تداعی می کند و گویی با پرداختی متفاوت، حکایت از جنبه ای دگرگون از ارگ را به دنبال دارد، هرکدام از سه برج که پوسته خارجی آن با روندی که سوژه را حول خود می کشاند حاکی از سه فاجعه مورد نظر معمار می باشد. حرکت در پوسته پیرامونی برج ها، همراه با اسامی درگذشتگان فاجعه و اطلاعاتی است که در اختیار سوژه قرار می دهد و در عین حال سوژه را به سمت شی غیر قابل انتظار می کشاند، اما پس از رسیدن به انتهای برج تنها با تاریکی مطلق مواجه می شود و اگر تمثیلی از نیچه را در بر بگیریم، سوژه با مغاک رو به رو می شود، گویی مغاک به وی می نگرد و وی را به فکر فرو می برد، تاریکی مطلق این انتها نشانی از وضعیتی پوچ و بی ثمر را به رخ سوژه می کشاند. تجربه ما از فضای معماری، به صورت جدی تحث تاثیر نحوه ورود ما به آن می باشد، سوژه از همان ابتدای ورود به نمایشگاه با شیبی به سمت زیر زمین هدایت می شود، اینجا دیگر نور طبیعی وجود نخواهد داشت. پس از ورود به گالری همکف سیرکولاسیونی در انتظار سوژه است که وضعیت بحران زا را در قالب کیفیات فضایی، سیرکولاسیون ها و مکث ها تجربه می کند. در مسیر های کف سازی از سنگ و کلوخ هایی استفاده شده که عینیتی از زمین پس از زلزله را نشان می دهد. پلکانی که میانه دیواره ها قرار گرفته، به منظور هدایت افراد به نمازخانه است، برای نشان دادن وجه تمایز آن با سایر دیواره ها از مصالحی متفاوت و نوری به منزله فراخوان استفاده شده است. هر دو فروم در این طبقه، با چیدمانی تشکیل شده است که فضا باعث تعامل بیشتر میان عام مردم و سخنرانان باشد. مصالح استفاده شده در این بخش تماما از فایبر گلاس می باشد و پرداخت شناسی آن همانند سکونت گاه های اولیه انسان است. آن گاه که نه انسان با واژه صنعتی شدن رو به رو بود نه به دست خود، فجایعی را رقم زده بود. سوژه از فضای مبهم زیر زمین خارج می شود و در حرکتی قدم به اوج می گذارد که وضعیت کنونی، گویا رهایی از وضعیت مخرب وی است اما دیوارها و شبکه، خود مسند جدیدى شکل می دهند. وی در حین حرکت در پس دیواره ها در تماشای تاریخ پر تلاطم بم است که پس از رسیدن به اوج، دچار وضعیتی مخرب می شود و با واقعیتی عینی رو به رو می گردد که گویی روی زمین جدیدی قدم می گذارد و همچنان آثار مخرب زیر آن که بازنمایی از ارگ پس از زلزله می باشد را مشاهده می کند. مخروبه ها تماما عینیتی می باشد از آنچه پس از زلزله مشاهده می کردیم. این پروژه به شدت وابسته به سوژه فردى و تجربه و تعامل او در فضاست و به حافظه و خاطره او، و درک کلى او از فضا واکنش نشان می دهد. کنم مردم بعد از حوادث تلخی مثل زلزله به لحاظ روحی و برای تسکین درد مشترکشان ترجیح می دهند بیشتر با هم باشند، ایده طرح ایجاد یک فروم روباز بود که به مردم کمک کند با وجود یک فضای شهری کمتر تنها بمانند و برای قسمت تماشاچی از فضای بام استفاده شده است و با وجود عکس هایی که از در گذشتگان این فاجعه قرار دادیم، لحضات خود را در کنار آن ها ببینند. ایده طراحی مجموعه قرار دادن سوژه در فضایی بحران زده به منظور ادراک حسی وی از بحران و تماس ملموس او با تجربه ی حسی ای بود که در زلزله بازماندگان با آن رو به رو شدند.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
امیر خلیلی ( 1394/09/09 ) : بسیار عالی دوست من
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group