ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
زخم های پنهان
طراح : حمیدرضا معماریان
طراحی منظر تاریخی - فرهنگی قلعه گردفرامرز
طراح : مسعود دهقانپور هنزایی
زیستا پل
طراح : جواد دانشور حقیقی
مسجد و حسینیه
طراح : میلاد سلطانی
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
زیبایی شناسی متروکه ها؛ مجموعه عکس جان ماهر از جزایر هبرید
احداث دهکده دیجیتال در مناطق روستایی آفریقای جنوبی
مایکل سورکین و هستی شناسیِ جیکوبزی از پلکانْ سکویِ ورودی های منهتن
دیوار غشایی برای سالن تئاتر آر-کی-او کیت
کامنـــــــــت پــــروژه ها
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد و لباس نوشته است:
با سلام و خسته نباشید واسه طرح زیباتون،
عنوان پایان نامه من هم خانه مد هست اگه میشه مقالتون و ضوابت و از ...
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام روزتون بخیر طرحتون و ایده طراحیتون جالب بود اگه میشه مقالتونو برام بفرستید تا مطالعه کنم و کمکی در پایان ...
مهسا خوش رضا در مورد پروژه مرکز نمایش های آئینی نوشته است:
سلام خانم تقوی. پروژه تون واقعا عالیه. من این ترم میخوام همین موضوع رو طراحی کنم. ممنون میشم اگه بتونید ریز فض ...
کیانوش دهکردی در مورد پروژه اسکیس و راندو نوشته است:
?salam cheor mitonam ba shoma tamas begiram @
سلام
وقت بخیر
[email protected]
0912361 ...
حمیده محمدرضاپور در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
سلام جناب شاکری
یکی از نمونه های موردی متن برای پایان نامه مهد جوانه هاست
در صورت امکان می خواستم لط ...
فرزانه علوی مقدم در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام خانم محمدی،کارتون واقعا عالی بود، میشه ریزفضا و پلانتون رو واسم بفرستید؟ [email protected] ...
Asal Dia در مورد پروژه خانه ی مد نوشته است:
سلام کارتون بسیار عالی و ارزشمنده میشه لطفا برای پایاننامه ی من هم با موضوع طراحی خانه مد و لباس کمکم کنید. ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
پوریا فرخی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    نمایشگاه و فروم جهانی بحران در شهر بم
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : آرش بصیرت
    دانشــــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد مرودشت
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1397/02/10
    تعــــــــداد بازدید : 787
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : مجموعه چند عملكردي
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : زلزله و خصوصیات شهر بم موثرترین عامل در شکل گیری ایده طراحی بودند. معماری یادمانی نه تنها به عنوان ابژه ای ماندگار از یک پروسه تاریخی یا یک اتفاق متبلور می شود، بلکه گاها به زنگ خطری مبدل می شود که به عنوان منظری از شهر به نمایش در می آید. ایده طرح از روندی فرایند محور برخوردار است، در واقع تصور معینی از محصول نهایی در اختیار نبود و طی فرایند طراحی، طرح به تدریج شکل گرفت و با حضور سوژه، آرام آرم تشکیل گردید تا شاید بتوان به موازات این نگاه، تصویری برای فاجعه قرار داد. در واقع معماری در این طرح تعامل فکری می طلبد و ارتباط ذهنی با سوژه بر قرار می کند که در معنا مبادله می شود. طرح عبارت است از مجموعه برج ها و مسیرهایی که جنبه سمبلیک از برج و باروهای ارگ را تداعی می کند و گویی با پرداختی متفاوت، حکایت از جنبه ای دگرگون از ارگ را به دنبال دارد، هرکدام از سه برج که پوسته خارجی آن با روندی که سوژه را حول خود می کشاند حاکی از سه فاجعه مورد نظر معمار می باشد. حرکت در پوسته پیرامونی برج ها، همراه با اسامی درگذشتگان فاجعه و اطلاعاتی است که در اختیار سوژه قرار می دهد و در عین حال سوژه را به سمت شی غیر قابل انتظار می کشاند، اما پس از رسیدن به انتهای برج تنها با تاریکی مطلق مواجه می شود و اگر تمثیلی از نیچه را در بر بگیریم، سوژه با مغاک رو به رو می شود، گویی مغاک به وی می نگرد و وی را به فکر فرو می برد، تاریکی مطلق این انتها نشانی از وضعیتی پوچ و بی ثمر را به رخ سوژه می کشاند. تجربه ما از فضای معماری، به صورت جدی تحث تاثیر نحوه ورود ما به آن می باشد، سوژه از همان ابتدای ورود به نمایشگاه با شیبی به سمت زیر زمین هدایت می شود، اینجا دیگر نور طبیعی وجود نخواهد داشت. پس از ورود به گالری همکف سیرکولاسیونی در انتظار سوژه است که وضعیت بحران زا را در قالب کیفیات فضایی، سیرکولاسیون ها و مکث ها تجربه می کند. 
حال آنکه سوژه از فضای مبهم زیر زمین خارج می شود و در حرکتی قدم به اوج می گذارد که وضعیت کنونی، گویا رهایی از وضعیت مخرب وی است اما دیوارها و شبکه، خود مسند جدیدى شکل می دهند. وی در حین حرکت در پس دیواره ها در تماشای تاریخ پر تلاطم بم است که پس از رسیدن به اوج، دچار وضعیتی مخرب می شود و با واقعیتی عینی رو به رو می گردد که گویی روی زمین جدیدی قدم می گذارد و همچنان آثار مخرب زیر آن که بازنمایی از ارگ پس از زلزله می باشد را مشاهده می کند. مخروبه ها تماما عینیتی می باشد از آنچه پس از زلزله مشاهده می کردیم. این پروژه به شدت وابسته به سوژه فردى و تجربه و تعامل او در فضاست و به حافظه و خاطره او، و درک کلى او از فضا واکنش نشان می دهد. مردم بعد از حوادث تلخی مثل زلزله به لحاظ روحی و برای تسکین درد مشترکشان ترجیح می دهند بیشتر با هم باشند، ایده طرح ایجاد یک فروم روباز بود که به مردم کمک کند با وجود یک فضای شهری کمتر تنها بمانند و برای قسمت تماشاچی از فضای بام استفاده شده است و با وجود عکس هایی که از در گذشتگان این فاجعه قرار دادیم، لحضات خود را در کنار آن ها ببینند. ایده طراحی مجموعه قرار دادن سوژه در فضایی بحران زده به منظور ادراک حسی وی از بحران و تماس ملموس او با تجربه ی حسی ای بود که در زلزله بازماندگان با آن رو به رو شدند.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
امیر خلیلی ( 1397/03/24 ) : سلام پوریا جان.
رندر های جالبی داشتی و ترکیب حجم و حل پلان جالبی بود .موفق پیروز باشی
حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group