معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما




مقـــــــالات مرتبط
    « معماری من، کابوس های شبانه ام را فاش می کند ! »
    مدول تکثیر شونده فضا ساز
    ذات پرسشگری ، منشِ اثر هنری
    آسمانخراش‌ها، از دیروز تا امروز -بخش نخست
    معماری رکود
    معمار؛ محصول ایده ئُـــــــلُژیک یا روای غیر قابل اعتماد
    تعريف معماری
    هنر گفت و گوـ بنای شمایل گون در گفت و گو با چارلز جنکز
    از روحیه شاعرانه تا خانه شعر
    مرکز اموزش رلکس؛ کاری از دفتر معماری SANAA
    گزارش اختصاصی اتووود از جایزه پریتزکر 2010
    موزه هنر های معاصر نیویـُرک؛ کاری از دفتر معماری سانا
    سانا؛ گامی فراتر از معماری سبز
    غرفه گالری سرپنتین؛ طراحی در منطقه ممنوعه
    تکه های ساده ـ رنگ در معماری
    گزارش اقلیت ـ اسکای؛جذابیت معماری محدود
    هنر گفت و گو ـ زاها حدید از طرح هایش در انگلستان می گوید
    موزه ها ؛ گنجينه‌هاي شهری
    خط اسمان ـ مرکز هنرهای نمایشی تایپه
    هنر گفت و گوـ تام مین؛ پسر بد معماری لس‌آنجلس
    پیش درآمدی بر معماری مجازی
    ارگونومی در طراحی هتل
    کالاتراوا؛ پرداختی نو از تندیس واره های شهری
    مجاز دیگر سوی حقیقت
    سیاست های هویت و طراحی داخلی
    درخشـــــــــــش یک نور
    موبیوس
    لایه های پنهان نقد
    كتابخانه‌هاي چند رسانه‌اي؛ انباشت تکنولوژیک تمدن
    چشمان باز بسته؛ خانه شیشه ایی فیلیپ جنسن
    در تکاپوی یک افق . . .
    چرا معماران زیاد حرف مي زنند؟
    ارزش های شنـــــــــــاور
    فضایی رهایی بخش؛ مدیاتک سندای اثر تویو ایتو
    تکه های ساده ـ معماری مجازی؛ معماری مبتنی بر استراتژی افقی
    هنر گفت و گو ـ آراتا ایسوزاکی و داراب دیبا
    هنر گفت و گو ـ چارلز جنکس و داراب دیبا
    هنر گفت و گو ـ رابرت ونتوری، دنیز اسکات براون و داراب دیبا
    هنر گفت و گو ـ داراب دیبا و سزار پِـــلی
    مدل نیویورک؛ جاذبه معماری موزه ی دوران رکود
    گزارش اقلیت ـ سیاست جنسیت و سیاست مصالح؛ دخترکانه ای بتنی
    هنر گفت و گو ـ داراب دیبا و اریک اوون موس
    ماکسیِ زاها حدید؛ خطوطی مدرن برای شهری به عمق تاریخ
    از جسارت پاویون انگلیس تا پس ماندگی اگاهانه چلسی باراک؛ دو رونوشت از یک نسخه
    از رئالیسم جادویی سیاه تا راپســـــــــودی سرخ ژان نوول؛ سیاست رنگ در گفت و گو با محیط
    نقد معماري ساختمان جديد كتابخانه ملي ايران
    نقد معماری ساختمان جدید مجلس شورای اسلامی
    پردازش معماری ـ طبیعت از مدرنیسم لوکوربوزیه تا پست مدرنیسم ونتوری ـ بخش نخست
    نگاهی به چهار اثر گروه MVRDV
    ریخت شناسی حياط مركزي در خانه‌هاي بوشهر
    میدان تهی
    رویکردی به معماری ژاک هرتزوگ و پیر دمورون
    رم کولهاس؛ لیبدویِ معاصر بودن با شهر
    رم کولهاس و زیست پس ماندی شهرـ نشین
    رِم کول هاس؛ آیکـُـن[سندرم]امپراتوری
    فضاي اعتراض؛ وقتي سخن منطقه بندي شده است
    سیکامور هاوس معماران آیکوسیس؛ بازـ زایی آوای درختی که دیگر نبود
    ساختمان شمار 41 میدان کوپرِ مورفوسس؛ دیجیتالیزاسیون امر فیزیکی
    هنر گفت و گوـ الن دوباتن و لامارک کلارکسن
    هنر گفت و گوـ آماندا لوت و تحریریه دیزاین بوم
    هنر گفت و گو ـ دیمیتریس گوردوکیس و بن فن برکل
    موزه ماکسی؛ کلاف در هم پیچ حدید به سوی اینده
    ساختمان شماره 41 میدان کوپر؛ درک نوینی از کالبد اموزش
    هنر گفت و گو ـ دی اس دی اچ ای
    لیوینگ ارکیتکچر؛ مدرنیته در تعطیلات
    ویترا هاوس؛ هرتزوگ دی مورن و عبور از آرکه تایپ های منزوی حجمی
    هنر گفت و گوـ جاشوا پرینس رامُس از دفتر معماری آر ای ایکس
    لیوینگ ارکیتکچر؛ گذر تمدنی از معبر تغییر پارادایم طراحی
    معماری از 1940ـ مینیمالیسم؛ هم تکنیک هم استراتژی
    لیوینگ ارکیتکچر؛ ملغمه ایی از سوسیالیسم اروپایی، سوررئالیسم، عرفان معاصر و سفر
    معماری پس از 1940 ـ پست مدرنیسم؛ فهمی ناـ گون از وضعیت های ضدگون
    هنر گفت و گو ـ ماسیمیلیانو فوکسِس
    معماری از 1940ـ پس از پست مدرنیسم؛ فرانکن اشتاینیزاسیون کالبدی یا بازگشت به عقل کمینه گرا
    لیوینگ ارکیتکچر؛ مدرنیسم آلن دو باتن برای توده ها یا رسانه ایی سازی معماری کارت پستالی
    استرلینگ پرایز برای ماکسی حدید؛ فروپاشی سترونیسم بریتانیا در مواجه با امر نو یا یک سو تفاهم زودگذر
    برج تکنولوژی و مرکز تجارت جهانی لهستان؛ شرحی از فرایند ساخت
    صفحات فشرده ی ام وی آر دی وی؛ گشایش، پیچش و حرکت برای تحقق استراتژی حفره شهری
    معماری پس از 11 سپتامبرـ پردازش فاجعه
    فلیپ جانسون و خانه شیشه ای؛ اغاز عصر سنت گریزی نو
    تکه های ساده ـ پست مدرنیسم در معماری
    تکه های ساده ـ فیلیپ جانسن با تاکید بر اِی تی اَند تی
    باوهاوس؛ نخبه گرایی سترون یا سو تفاهمی اموزشی که به جریان تبدیل شد
    معماری پس از 11 سپتامبر ـ عبور از فـــــاجعه
    زاها حدید و ایستگاه اتش نشانی ویترا؛ فراری به سوی پیروزی
    کتاب خانه اتووودـ معماری؛ فرم، فضا و نظم ـ فرانسیس دی کی چینگ
    لویی کان؛ مرشدِ ناکام، از پیش ـ پدیدارشناسی تا پیش ـ پست مدرنیسم
    ویلا ساوا؛ قطعه ایی سهل و ممتنع در سمفونی اساطیری لُکربوزیه
    پردیس سینمایی پارک ملت؛ تلاشی برای توارث نظریه در وضعیت امتناع
    معماری پس از 11 سپتامبر ـ جهان مسطحِ مابعد امریکایی
    برنو زِوی؛ شارحِ ضدِ سبک های رهایی بخش
    کلاسیک های اتووود ـ خانه شیشه ای ـ فیلیپ جانسون
    هنر گفت و گو ـ ژان نوول
    کلاسیک های اتووود ـ ویلا ساواـ لُکربوزیه
    مسابقات معماری؛ هرمنوتیک رقابت، هرمنوتیک اموزش یا هرمنوتیک امر ناـ موجود
    باریکه های بنفش ـ خیابان؛ هرمنوتیک سرعت و بسط زیبایی شناسانه فروپاشی
    معــماری ـ دوران ابی؛ تاثیر پابلو پیکاسو بر لکربوزیه و فرانک گری
    کتابخانه اتووود ـ بیست بنا که هر معماری باید بشناسد
    چندیگار و برازیلیا؛ یک پارادایم دو رویکرد: از مدرنیسم توتال تا مدرنیسم بومی
    لوکوربوزيه؛ افریننده ی فیزیک مدرنیته های زمان مبنا
    مدرسه باهاوس، اموزش معماری و اسطوره زمان
    راب کریر و شهر انسانی در تبیینی فراْایسمی
    زبان در دو روایت؛ کریستین نوربرگ شولتز و کریستفر الکساندر، از سکنی گزینی تا الگووارگی
    تاثیر صنعت بر آموزش در باهاوس یا چگونه مدرسه باوهاس تبلور روح زمانه شد
    از کمتر، بیشتر است تا کمتر، خسته کننده است یا چگونه معماری از مدرنیسم گذشت
    لوکوربوزیه؛ کشاکش قرارهای کلاسیک و بی قراری های رمانتیک
    نمازخانه رانچمپ؛ گذر لوکوربوزیه از مدرنیته کلاسیک و تبلور هرمنوتیک فرمی
    آلوار آلتو و مفاهیم پایه معماری
    کتاب خانه ی اتووود- بیست بنا که هر معماری باید بشناسد- سیمون آنوین
    پیتر زُمتُر؛ در جست و جوی کمال
    لئون کرییر؛ گذر از مدرنیزاسیونِ مدرنیسم و بازگشت به اصالت مدرنیته متقدم
    پست مدرنیسم به دو روایت؛ از تدقیق رسانه ای چارلز جنکس تا هرمنوتیک فلسفی کـِـیـْـت نسبیت
    ویلا ساووا؛ پایانی خوش بر لوکوربوزیه متقدم
    تادائو آندو برساختن معماری از هیچ
    فرانک لوید رایت؛ از طبیعت گرایی ارگانیک تا ضدیت فرم گرا با شهر
    ژان نوول، هرمنوتیک وهم و معماری ضد ماده
    تکه های ساده ـ میس ون دورهه و خانه فارنزورث
    پاویون سِرپنتین از پیتر زمتور؛ زیبایی شناسی تاریکی
    تکه های ساده ـ بروتالیسم و نمایان گرایی مصالح؛ یک توضیح مختصر
    تکه های ساده ـ اینستالیشن آرت
    خانه فارنس ورث؛ عبور از شی وارگی مدرنیستی و تجسم متافیزیک مکان
    قبل از ساختن فکر کنید یا آیا کامپیوتر ها معماران را کم نظم تر کرده اند؟
    پیتر زُمتُـر؛ زمان خدایان گریخته و منِ تَرک خُرده مدرن
    اموزش معماری، فراگیری معماری یا چگونه تجربه زیسته بر اکادمی فائق می اید
    دیوارهایِ تغییر؛ لبس وودز و هرمنوتیک عناصر شهری
    هسته سخت زیبایی یا چگونه پدیدارشناسانه طراحی کنیم
    دستهای لوکوربوزیه؛ منش بوطیقایی یک معمار
    لوکوربوزيه و نظریه معماری؛ تدوین ابدیت
    لوکوربوزیه و شرق شناسی: معماری های فارغ از آکادمی
    لوکوربوزیه و انگاره ی ماشین؛ تبلور شی صنعتی واجد الگوهای زیبایی شناسی
    هنر گفت و گو ـ پیتر ایزنمن و دیزاین بوم
    ویلا ساوُآ؛ فروپاشی جسمانیت چگال و نفی تدریجی زمین؛ پردازش عمودیِ آزادی
    لوکوربوزیه؛ شهر در قامت ماشین کنترل سرمایه داری و [باز] شکست [پروژه ی ] مدرنیته در مواجه با شرق
    دو لوکوربوزیه؛ از باستان شناسی اینده تا باستان شناسی خود، از پرومِتِـئوس تا اورفئوس
    میشل فوکو و معماری؛ ژئوپلیتیک نگاه، سراسربینی و مناسبات قدرت
    پردازش معماری ـ طبیعت از مدرنیسم لوکوربوزیه تا پست مدرنیسم ونتوری ـ بخش دوم
    پردازش معماری ـ طبیعت از مدرنیسم لوکوربوزیه تا پست مدرنیسم ونتوری ـ بخش سوم
    هنرگفت و گو ـ وینی ماس و تحریریه دیزاین بوم
    کتاب خانه ی اتووود ـ دگرگونی ؛ اصول پایه ای واسلوب شناسی طراحی – رونالد کناوئر
    تکه های ساده ـ کمترْ بیشتر، احمقانه است
    ونتوری و پردازش زمینه گرای مکان
    زاها حدید و پارادایم جدید در معماری
    لوییس مامفورد در جایگاه یک روزنامه نگار
    حس طبيعت در معماري اورامان تخت
    معماری، جاودانگی و بحران معنا
    سوپرمدرنیته؛ عبور از پست مدرنیسم و یافت روایتِ "بی گون" از مکانی
    باریکه های بنفش ـ والتر بنیامین، ترومای اگاهی، شهر، فراموشی رویا و فروپاشی یوتوپیا
    معماری پس از یازدهم سپتامبر ـ ادیپوسِ شهری؛ استراتژی فضای منفی، عدالت فرمی و بازگشت به خیابان
    منطقه گرایی یا عملکردگرایی؟
    هنر گفت و گو ـ محمد کیانی منش با روزبه تابنده
    یوتوپیا و بحران اصالت یا چگونه انسان شبانِ هستی شد
    تکه های ساده ـ پـــــــیتر ایــــــــــــــزنمن
    حرکت و تخلخل؛ میان فضا، پاسخی به شهر بسته
    زیبایـــــــــــــی شــــــــــــناسی تخریب
    میشل فوکو و معماری؛ گذر از یوتوپیا و دیستوپیا و تبلور متاتوپیا
    رم کولهاس و پروژه اتمام مدرنیته
    زاها حدید، بدویت عظیم و تمدن شکسته
    زاهــــــــــا حـــــــــدیــد چیـــــــــــســــــت؟
    رم کولهاس و نبوغ معمارانه در دو اثر مکتوب
    ساختمان ایاک فرانک گه ری؛ بی مکانی و هرمنوتیک زیبایی شناسی صنعتی
    رم کولهاوس؛ بازْتدقیق تمدنیِ فضا و زمان
    کتابخانه مرکزی سیاتل؛ رم کولهاس و پاراداکس حجم های بازْبسته
    هنر گفت و گو ـ پال کامستاک و کارتر وایزمن
    آموزش يك فرارشته و تاريخ؟!
    جنبش متابولیسم و زایش تکنوتوپیا؛ از اپیستمه تا تعرض یا چگونه تکنولوژی از خود عبور کرد ـ بخش اول
    جنبش متابولیسم و زایش تکنوتوپیا؛ از اپیستمه تا تعرض یا چگونه تکنولوژی از خود عبور کرد ـ بخش دوم
    جنبش متابولیسم و زایش تکنوتوپیا؛ از اپیستمه تا تعرض یا چگونه تکنولوژی از خود عبور کرد- بخش پایانی
    ونگ شو و پیرتزکر پرایز؛ بومی گراییِ ضدِ شهری
    هنر گفت و گو ـ هوشنگ سیحون و علی فراستی
    نسبت فضا و مکان در اثر معماری با تکیه بر اندیشه‌های هایدیگر و نوربرگ شولتز
    جایزه پریتزکر، جهانی یا منطقه ای مسئله این است
    رم کولهاس و هستی شناسی معماری؛ پاردایم بازگشت و بازخوانی مدرنیسم متقدم
    باریکه های بنفش ـ وضعیت استثنا؛ فروپاشی فرم عادی، امحا حوزه عمومی، تعلیق الگوهای رایج زیستْ بافت ها
    تفکر مارتین هایدگر بر معماری ـ بخش اول ـ جهان، چیزها و زبان هستی
    مسکن، دو روایت، دو بعد ؛ ایرانی ـ اسلامی و سنتی و معاصر
    بحران اقتصادی و تاثیر ان بر معماری و شهرسازی
    وَنگ شوُ؛ باستان شناسی اتمسفری کهن برای کشف امر نو
    پست مدرنیسم؛ خرده روایت هایی بر اصالت مکان و عبور از فضای انتزاعی
    تفکر مارتین هایدگر بر معماری ـ بخش دوم ـ هستی شناسی مکان، شعروارگی سکونت، روح مکان و خاطره جمعی
    تفکر مارتین هایدگر بر معماری ـ بخش سوم و پایانی ـ معماری و بود و باشِ متفکرانه هستنده ها
    هنر گفت و گو ـ سانتیاگو کالاتراوا و آرک دیلی
    بحران اقتصاد جهانی و ضرورت ایجاد یک مکانیزم مناسب برای معماری و شهرسازی
    تکه های ساده ـ معماری فلدینگ چیست؟
    معماری اسلامی، آیینه حکمت الهی
    رو به کدام سنت؛ خورشیدی که از مغرب طلوع می کند
    سیستم های سازه ای برج ها
    نگاهی به تغییرات معماری در مدارس زوریخ
    تدابير طراحي مؤثر بر دستيابي به محله پايداري اجتماعي‌
    دنیایی بی فاصله با خواب و رویا ـ مروری بر فیلم اینسپشن از منظر مفاهیم پایه ی معماری
    لودویگ میس فان در روهه؛معمار جزییـــات
    الاهیات معماری در جهان طراحان پَساـ نظری ـ بخش اول ـ ریشه ها؛ پارادایم بازگشت یا بازتفسیر
    نقش موزه در شکل گیری فرهنگ یک جامعه
    الگوهای هندسی ستاره اسلامی ـ بخش اول
    الگوهای هندسی ستاره اسلامی ـ بخش دوم
    الگوهای هندسی ستاره اسلامی ـ بخش سوم و پایانی
    الاهیات معماری در جهان طراحان پَساـ نظری ـ بخش دوم ـ مرگ [معماری] مدرن و تعلیق پیوریسم ارتدکس
    مدرسه باوهاوس؛ از ایده تا اسطوره، نسخه ای جدید برای معماری قرن بیستم
    الاهیات معماری در جهان طراحان پَساـ نظری ـ بخش سوم و پایانی ـ پرستش وضعیت تهی و بازگشت [پیش] مدرنیته
    شهری شدن به سبک چینی و بحران تمدنی؛ ونگ شو و معضل تدقیق معماری: معماری خنثی، معلق یا متعهد
    باوهاوس؛ طرحی برای آینده
    پست مدرنیسم در معماری؛ چالش عبور از گذشته و اکنونیت اینده یا ایا می توان پست مدرن نبود؟
    بتــــ من و مــــــــــــعماریِ شهر
    کتاب خانه ی اتووود ـ معماری و موسیقی ـ گروه مولفین
    نانو فناوری،ادراک کیفی از مواد و مصالح؛ معماریِ بدون باکتری
    معماری و رکود اقتصادی؛ گذر از نگاه فاوستی به جهان و بازگشت به عقل سلیم
    کتابخانه اتووود ـ پنج معمار آمریکای شمالی ـ کِنِت فرمپتُن
    هنر گفت و گو ـ کازیو سجیما و ریو نیشیزاوا با ادان کرکیل
    معماری منزوی؛ از لابیرنت دایدالوسیِ مینوس تا هزارتوی کافکایی هیتلر
    معماري الگوريتميك و جستجوي بي‌پايان نوآوري
    هنر گفت و گو ـ گروه معماران فازاد و حمیدرضا ناصرنصیر
    رم کولهاس، امر معاصر و هرمنوتیک اینده
    هنر گفت و گو ـ کامبیز مشتاق گوهر با پیتر کوک
    شکل چون راهبرد معماری ایرانی
    باوهاوس، یوتوپیای ناتمام فرم های ایدئُلژیک
    به دنبال تمامیتی پیوسته؛ نگاهی به چند اثرتام مِین
    تام مین و هستی شناسی معماری یکپارچه
    کتاب خانه اتووود ـ مقدماتی بر روش‌های طراحی [معماری] ـ کاری یورماکا
    پیتر آیزنمن و معماری فلسفی
    از زبان تا خانه؛ مروری بر چهار خانه طراحی شده توسط پیتر ایزنمن
    چرا معماران پی.اچ.دی می گیرند؟ مورد مطالعاتی: پیتر آیزنمن
    هنر گفت و گو ـ کلادیا هیلدنر با تویو ایتو
    آیزنمن و سیالیت فرمال
    ترونوبو فوجیموری؛ معماری آزمایشگاهی یا تلاش برای تحقق مدرنیته تا پیش از این ناموجود
    هنر گفت و گوـ خاویر موزاس و آئورا فرناندز پر با رم کولهاس
    پَســــــــــــــــــــــــاـ کارکردگرایـی
    تام مین؛ تغلیظ مفهومي و رادیکالیسم ساختاري
    هنر گفت و گو ـ ایمان انصاری با پیتر آیزنمن
    دیالکتیک ایده و ساخت در اثار تام مین با مروری بر چهار اثر این معمار
    پیتر آیزنمن؛ ابژه ی بی وقفه شهرت
    شهــــــــــــــــر عــــــــــــام ؛ مروری بر کتاب شهرهای شورشی نوشته دیوید هاروی
    معماری پیوستار و عظمت تکینگی
    سو فوجیموتو و گذر از فرم برای تلفیق با محیط
    ساختمان دانشگاه کوپر یونیون؛ تام مین و برساختن یک زیست ماشین شهری کامل و فتح پارادایم پیچیدگی
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
چنـد پـــــر و ژ ه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
ویلای سالمی
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
لینــــــــــــک
  آینده گرایی Futurism 
تازه های اخبار
گفت و گو با مرگ ـ آکیرا توریاما ـ 1955 تا 2024

کِلاوْسِس از فَکتوری فیفْتین؛ دیستوپیایِ میانْ مدیومیِ برامده از سینما و تله ویزیون و گِیْم

"سُرا" و امکان تولید فیلم از طریق متن توسط "اُپن اِی آی"؛ سایه عمیق و وسیع هوش مصنوعی بر صنعت تصویر

سوییفت کریتیوز و مجموعه مفهومیِ اسکالپچرال سِروِیْلِنس؛ فرم از نظارت و مراقبت تبعیت می کند

هتل آکرومْنیا اوربیتال؛ کارخانه ی پادْزِهدان هایِ زیستیِ معلقِ سفیدِ انعطافْ پذیرِ آپاراتوسِ آینده

آشپزخانه ی فَکتوری فیفْتین؛ معماریِ آخرین مبارزه با سرمایه داری در لندن

مقاله
« معماری من، کابوس های شبانه ام را فاش می کند ! »

مدول تکثیر شونده فضا ساز

ذات پرسشگری ، منشِ اثر هنری

  لیست فروم هایی که در این حیطه مورد بحث قرار می گیرند:
    مفاهيم و نظريات معماري
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group