ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
گفت و گو با مرگ - فرانک اووه لِیزیپِن " اولای" – 1943-2020
طراحی بی‌نظیر یک خانه در زمینی به مساحت 43 متر
ورزشگاه سرپوشیده بسکتبال 2012 لندن از سینکلر نایت مِرز
پلِ دفتر معماری کاتارسیس؛ بدویت معاصر به شیوه ی روسی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
پيمان اسحاقی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مسابقه ی آرامگاه شمس تبریزی(طرح برتر پنجم)
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد تبریز
    سال طـــــراحی : 1391
    مـــــــــــــــــکان : خوی
    کـــــارفـــــــــرما : بنیاد شمس تبریزی-سازمان اکو
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/12/13
    مســــــــــــاحت : 7000
    تعـــداد بازدیـــــد : 4032
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : مجتبی داوری مجد- مهدی احمدی
     ایده های طراحی : دیدار شمس با مولانا ورابطه عمیق معنوی این دو شخصیت و تاثیر شمس بر مولانا که باعث دگرگونی احوالات مولانا گردیده و ضرورت روشنگری رابطه ی این دوشخص در کالبد معماری بر اساس معیارهای سمبولیک محوریت ایده پردازی میباشد. روند طراحی : روند طرح ازسه بخش قبل دیدار؛حین دیداروبعد دیدارشمس تبریزی بامولانا شکل گرفته است که تاثیر گذاری شمس تبریزی روی مولانا اساس روند طراحی می باشد. تغییر درهر رویدادی به صورت تدریجی یا دگردیسی اتفاق می افتد که این تحول فکری نیازمند به یک بستر میباشد که قابلیت وپتانسیل مفاهیمی که قبلا در خود به صورت بالقوه داشته به بالفعل درآورد. بسترسایت و ایده طرح به عنوان کاتالیزوری برای آن فرآیند دیالکتیکی عمل می نماید.هنگام بدو سایت یکی به دل خاک و دیگری به اوج درحال حرکت میباشد که جدل عقل و عشق دراینجا هم درجهت حرکت وهم درمتریال وهم دردوگانگی مسیر دیده میشود؛دراین سرا بهت وابهام در دوگانگی این مسیرحس میشود بستراین پدیده همان بستر سایت میباشد که هرحرکتی برخواسته از خودسایت و انرژی های موجود درسایت هست که بالقوه های این بستر را به بالفعل تبدیل کند دراین بستر فضاهای مذبور ومقبره دردل خاک بوده وهرمونوتیک ماده و معنا را که هر پدیده به جوهره ی خود برمیگرددرا متجلی می کند. شخصیت وتفکر مولانا قبل از دیدار ،دارای قراردادهای ذهنی بوده واندیشه ایشان بر اصول و قراردادهای ذهنی تکیه کرده بود برای نشان دادن این امر ذهنی وپروسه ی که یک معنا طی می کند تا به فرم برسد از سنبل مکعب به عنوان نماد عالم مادی وقراردادها استفاده کردیم که این شخصیت همانند قانونمندی مکعب بوده واین دیدار باعث ایجاد یکسری تفکرات وجنبش های فکری شده است .موج وحرکت بدو ورود به طرف فرم مکعب درحال حرکت می باشدکه مکعب صلب را تحت تاثیر قرار داده وشالوده ی آن را عوض ومکعب را احاطه کرده است این اتفاق تقابل و درهم تنیدگی ماده ومعنا را نشان داده وسنتز نیستی ونور را ایجاد کرده است باخالی شدن درون مکعب، مکعب تبدیل شونده بعد از اتفاق، خود به یک تبدیل کننده مبدل می شود یعنی مکعب حاصله، محل اتصال دهنده ی آسمان به زمین است که این برخورد نمادین همان اتفاق مبهم دیدار را بازگو میکند . حس معلق بودن تفکرمولانا تا رسیدن به ثبات فکری و طریقتی در شخصیت اوجلوه گر بوده که مکعب روی آب قرارداده شد تا حس معلقی درماده ی هم سنخ خود نشان داده شود . در حرکت روبه اوج به صورت لایه لایه و تدریجی به طرف مرکز طرح رفته که تغییر شخصیتی به صورت تدریجی را نشان می دهد که آن راه در بالابه طرف آمفی تئاتر وغرب مقبره منتهی می شود. درقسمت شرقی مقبره دربام آن قسمت به نقوش اسلیمی هشت پر چلیپایی که نماد خورشید وچلیپا نماد چهار جهت ولامکانی بوده اشاره شده است واین زمینه ی طرح که اتفاق دیدار به صورت محتوایی در بستر این فضای کلاسیکی که پوسته ی سنت بوده واتصال و رابطه ی این دو فرم به صورت ابهامی وطرح سوال اتفاق افتاده است برای روشنگری هر موضوعی باید به ریشه وبسترآن روجوع کرد وتقابل آن را نشان داد و این بارزه ی چند معنایی را هم در این حرکت و هم در تبدیل مفاهیم به فرم ،نشان داده شده است.هدف نشان دادن یک شخصیت نه به صورت مستقیم بلکه تداعی کننده ی آن شخص و دیدار بصورت نمادین می باشد . درکل برای ارزش گذاری به یک پدیده ی محتوایی در قالب فرم و فضا بر اساس دید مخاطب معنا پیدا می کندو نه این است و نه آنی ، همین است وهمانی، تاویل مخاطب را دامن میزند.ساختار و ایده ی طرح ،معماری این مقبره را تشکیل داده وبه دور از هرگونه تزئین وآلایش این بنا ایجاد شده که ساده زیستی شمس را نشان می دهد .

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
پيمان اسحاقی ( 1391/12/13 ) : اسامی داوران:ایرج اعتصام-شهاب کاتوزیان- علی اکبر صارمی -نادر اردلان-فریار جواهریان-حسن بلخاری-عباس کیارستمی-داراب دیبا-محمدحسین بهشتی
مريم عباسي ( 1391/12/13 ) : سلام
خیلی ممنونم بابت کارتون
واستون آرزوی موفقیت میکنم.
پيمان اسحاقی ( 1391/12/14 ) : ممنونم خانم عباسی.
ابراهیم سلطانی ( 1391/12/14 ) : سلام

كارتون بسيار عالي بود... مخصوصاَ قسمت نورگيري سقف..

انشاااله هميشه موفق باشيد..
پيمان اسحاقی ( 1391/12/14 ) : سپاسگذارم جناب سلطانی.
الهام هاشمی ( 1391/12/14 ) : اگه میشه دیدهای بیشتری ازپروژه قرار بدین.
ممنونم و خسته نباشید
الهام هاشمی ( 1391/12/14 ) : منم تو این مسابقه شرکت کردم.طرحتون جذاب هست
فقط ای کاش مکان قبر رو کمی برجسته تر می کردین...... البته این فقط ی نظر هست.

پيمان اسحاقی ( 1391/12/14 ) : ممنونم از نظرتون خانم هاشمی
چون شخصیت شمس ساده زیست بوده نخواستیم ساده زیستی فضای مقبره رو به هم بزنیم و از یه طرف هم شمس یه وقتایی بوده یه وقتایی نبوده حتی عرفا میگن نمرده و ازین قبیل حرفا به خاطره اون زیاد به برجستگی خود قبر نپرداختیم اون یکی طرح ها هم همین روال رو پیش گرفتن انشاا.. توی مجله ی معماری و شهرسازی و مجله ی طراح چاپ میشه 2Aهم چاپ شده اونجا کاملتر و واضح تر ه.
فرهاد رسته مقدم ( 1391/12/15 ) : سلام
کار خوبی داشتید و اینکه حساب شده پروژتو انجام دادی
موفق باشید
پيمان اسحاقی ( 1391/12/16 ) : ممنون جناب مقدم.
الهام هاشمی ( 1391/12/18 ) : از توضیحتون قانع شدم آقای اسحاقی... ممنونم
وقتی فکر میکنم این کار منطقی بوده تو طرح..........
مجید مختاری ( 1392/07/17 ) : کار پربار ، متفکر و هوشمندانه ایی ارائه دادین.
1 نظریه و 1 سوال :
نظریه: آیا ساده زیستی ، عارفیت و سره بودن وجوه حضرت شمس (با توجه به نظر شما و مطالعات) در مقابل پیچیدگی و شبه فولدینگیک طرح در سنخیت باهمند!؟
سوال: با توجه به اهمیت دید منظر و خط آسمان خصوصا در پروژه های مونمان همچون این طرح خوب، آیا تعبیه و طراحی تیرهای چراغ برق ،کل پروژه ها تحت الشعاع خود قرار نمیدهد!؟
با تشکر و آرزوی موفقیت برای شما
پيمان اسحاقی ( 1392/07/21 ) : جناب مختاری ممنون از لطفتون .
در مورد نظریه ای که فرمودیدن بله تنها نگرش فلسفی رایج در معماری که می توانست به یکی از بارزه های شخصیتی شمس تا حدودی اشاره کند فولدینگ یا به قول شما شبه فولدینگ بود از این جهت که در مبانی فولد هیچ اندیشه ای یا فردی بر دیگری ارجح نیست و همه به صورت لایه ی تو در تو در هم می باشند و از آنجایی که طبق مطالعات ؛شمس بر هیچ تفکری ارجحیت نمی داد و شخصیت او لایه ای بود و با یک دید نمی توان او را شناخت.و از جهتی سیالیت شخصیت او در تمام مراحل زندگیش فرمی سیال را طلب می کرد با رویکرد ساختار شکن(مفهومی نه فرمال) و در کل این طرح بعد از طراحی یک حالت بروتالیسمی به خود گرفت .
ولی سوالی که پرسیدین من با شما کاملا موافقم و این اشتباه 3Dکار بود .
سخن آخر(سادگی، پیچیده ترین صورت یک مسئله هست وقتی که به خلوص نزدیک شود.
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group