ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی ـ شوشانا زوبوف ـ قسمت اول
پیتر زمتر؛ تارک دنیای معماری معاصر، پاویون 2011 سرپنتین را طراحی خواهد کرد
اکسپو میلان 2015 ـ اعتراضات خیابانی در روز افتتاحیه نمایشگاه
˝بی‌کران امکان˝در موزه گوگنهایم؛ برگزیده آثار منیر فرمانفرمائیان در آمریکا
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
سمیرا حبیبی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مسجد مدرن
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : مهندس یاسر موسوی
    دانشــــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد سوادکوه
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1392/05/08
    تعــــــــداد بازدید : 6118
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : مذهبی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : در آثار معمار کلیساهای مدرن بسیار زیادی دیده ایم اما متاسفانه طرح مساجد به نوعی سنتی باقی مانده است. در این طرح بر خلاف معمول یک مسجد با شکل معماری متفاوت به تصویر کشیده می شود

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
ارسلان افشار ( 1392/05/08 ) : خسته نباشین.
میشه در مورد اون موجودی که از سقف زده بیرون توضیح بدین؟
دادبه محبی ( 1392/05/08 ) : هدفتون چی بوده؟ میشه یه توضیح بدین؟ کانسپت؟
محمد محمد پور ( 1392/05/08 ) : با سلام و خسته نباشید فرم کلی ساختمان برای طراحی مسجد خوب نیست چون اشکال هندسه دارای انتقال انرژی مثبت ومنفی هستن و این موضوع هم اثبات شده و فرمی که انتخاب کردین برای طراحی بنای مذهبی خوب نیست با تشکر.
سمیرا حبیبی ( 1392/05/08 ) : ارسلان افشار مرسی بابات نظرتون ... اما در مورد چیزی که گفتین.. به عنوان جایگزینی از مناره استفاده شده
سمیرا حبیبی ( 1392/05/08 ) : محمد محمد پور... کسی منکر انرژی مثبت و منفی فرم های هندسی نشده مطمئنن... اما اگه دلیل اشکال این فرم رو بگین ممنون میشم ...آخه تو نقد معماری کلماتی مثل خوب نیست نمی گنجه... ممنون بابات نظرتون
یحیی نوش آبادی ( 1392/05/08 ) : با سلام
جالب هست ولی چند مورد...
کلیسا های مدرن:با رعایت قوانینی از باور های مردم طراحی می شود و چهارچوب خاص خود را دارد.یعنی هر چقدر عجیب باشد باز هم با یک نگاه سریعا متوجه می شوید این یک مکان مذهبی است.
طراحی جالبی ولی برای رسیدن به این طراحی در آینده روند طولانی را در راه داریم.یعنی قدم قدم.اول در ذهن ها جایگذاری می شود بعد به یک طراحی خاص صورت می گیرد که نگاه به آن تعریفی از مکان مذهبی را داشته باشد.
محمود اسدی ( 1392/05/08 ) : باسلام در این که جسارت داشتید در معماری قابل تحسینه کی گفته مسجد باید مدرن باشه تا روح داشته باشه مسجد شاه در اصفهان بعد از 400سال وقتی وارد میشی حس معنوی به انسان دست میده ایا مسجد شما چنین حسی داره اگر نمیگفتید مسجد ه فکر میکردم مجتمع تجاریه
در ضمن منار -محراب- گلدسته....وهمه مکان های یک مسجد تعریف شده است با ارزوی موفقیت
محمد ابراهیم کرمی ( 1392/05/08 ) : با سلام
چنین رویکردهای پیشرویی که حال شاید بتوان گفت (آوانگارد) بسیار عالی هست،و درکل حجم خوبی شده،اما بهتر این بود که عنصر عمودی که مناره در نظر گرفته شده هم خوانی بیشتری را با حجم داشته باشد که این تعامل بیشتر به چشم بخورد الان انگار مناره چسبیده شده به حجم، بهتر این بود که حجمی وابسته به حجم کلی بالا آمده وتعریف کننده مناره باشد.
موفق باشید...
پوریا فرخی ( 1392/05/09 ) : بنده در مورد عنصر عمودی مانند آقای کرمی موافقم, در این مورد بسیار بد عملکردید, نه تنها بعد زیبایی شناسی در نظر گرفته نشده(زیبایی شناسی به عقیده شخصی),بلکه به سختی میشه اونو عنصر عمودی,به تعبیری از مناره دانست.

اما در مورد طرح,اصولا طرح هایی همانند کلیسا یا مسجد رو همه ما یه حافظه از پیش تعیین شده ای به لحاظ بصری در ذهن داریم و البته حداقل اطلاعاتی هم در مورد عناصر به کار رفته پیش گرفتیم, اما زمانی که چنین طرح هایی با روحیه ای متفاوت و به اصطلاح مدرن به کار گرفته میشن,نیاز به جزئی ترین ایده های و بیان اون ها هست که شما در معرفی طرحتون و دیدی که نسبت به اون دارید ضعیف عمل کردید.
سحر مهردار ( 1392/05/09 ) : من با آقای نوش آبادی موافقم به نظر من باید عناصر اصلی سازه ی مورد نظر رو حفظ کرد،ولی قدم خوبیه برای ایجاد تغییر و سنت شکنی
و خانم حبیبی ازتون می خوام که در مورد طرحتون و عناصر به کار برده شده در طرحتون بیشتر صحبت کنین،ممنون میشم.خسته نباشین
ایلیا_ سوشیانت ( 1392/05/12 ) : وقتي چيز جديد يا مدرني طراحي ميشه بايد حداقل ساخت مايه اصلي را در خودش بگنجونه.خوبه که ما طرحاي مدرن مسجد را هم داشته باشيم.اما اين کار اصلا حس بودن 1 مسجد را به آدم القا نميکنه.بايد طوري باشه ک وقتي 1نفر ميبينه بگه اي ول چه مسجدي طراحي کرده.ولي براي اين کار بايد بگردي تا بتوني 1قسمتي ازش را با مسجد تطبيق بدي.
ایلیا_ سوشیانت ( 1392/05/12 ) : شرمنده بدون رو دربايستي گفتم.اينج آدم انتقادهارا بهتر قبول ميکنه و کمتر ناراحت ميشه ولي تو دانشگاه نه...زودي به آدم بر ميخوره.
ژ
sirous baradaran ( 1392/05/13 ) : با سلام
پروژه رو با اسم خودتون در سایت قرار دادم تا بچه های معماری بیشتر با طرح شما آشنا بشن
http://www.farsicad.com/2013/08/masjed-modern/

مهدی رحمتی ( 1392/05/13 ) : خسته نباشی مهندس
دو تا درخواست:
اگه میشه اول از همه معماری جدید که استفاده شده رو توضیح بدین کانسپتتون چی بوده.
عملکرد پروژه لیست فضاها رو بنویسین لطفا(یه توضیح مختصر).
حمید صیدی ( 1392/05/14 ) : با سلام این فرمی که برای مسجد انتخاب شده با چه رویکردی بوده که سرانجام شده این؟ یه سری بناها هستند که دست بردن توش مشکله ولی میشه ابداع جدیدی داشت به عنوان مثال مسجد الغدیر تهران مهندسی جهانگیر یزدی با حفظ معنویات مسجد و با مبانی تونسته گنبد جدیدی رو ابداع کنه یا مسجد دانشگاه آزاد قزوین به طراحی استاد عزیز دکتر حسین سلطانزاده.
طیبه نیک کردار ( 1392/06/12 ) : سلام سمیرا خانوم. جسارتتون رو تحسین می کنم. اما معتقدم همه انتقادهای بالا به نوعی وارد هستند. به نظر من طراحی مدرن فضاهای سنتی به این معنی نیست که همه چیز اون معماری رو کن فیکون کنیم! بلکه روایت جدیدی رو به دست بیاریم که باز هم در نظر اول یاد آور فضای مورد بحث باشه. اما این مساله در طراحی شما به هیچ وجه نمی گنجه.بهر حال موفق باشید. ضمنا طراحی شیت ها خیلی خوب و حرفه ای بود.
امین یحیی پور ( 1393/05/11 ) : salam samira khanom.karet kheili khobe ama harchi mitone bashe ele masjed.idei ke gerfti aslan monasebe masjed nist engar toiti (shakhsiyat cartooni)ro ba dmpai kobide bashi rosh.man ba modernite hich moshkeli nadaram kheiliyam khobe ama baya ye talfighi az memariye sonati tosh bashe.chizi ke sadha sal to zehne mardom hasto mikhai ba ye tarh taghir bedi.man ke memari mikhonam age esme kareto nemineveshti emkan nadasht ye darsadam begam masjede.bebakhshida injori enteghad kardam.babate zahmati ke keshidi vaghean khaste nabashi.
سید هادی پوررضا ( 1393/05/21 ) : این چیه بابا...شما شنیدی مدرن ولی این مضحکه واقعا.این نشون میده شما اصلا معماری ایران رو نخوندی.حداقل اگه معماری ایران استاد پیرنیا رو میخوندی یکم طرح معنی دارتری طراحی میکردی.این چیزی که طراحی شده شبیه یه مرکز خرید هستش.استادت چجوری نمره داده بهت...این چی بود آخه
ایلیا_ سوشیانت ( 1393/05/23 ) : سید هادی از سایت پلان که نگاه کنی 1 کم شبیه مسجد هست.
سید هادی پوررضا ( 1393/05/23 ) : ایلیا سوشیانت یه آدم پرنده نیس که بره از بالا نگاه کنه تا بهش حس مسجد القا بشه توی این مسجدی که طراحی شده.اولین چیز نمای ساختمان هستش در یک بنا.این طرح از لحاظ مسجد فاقد صلاحیت هستش.به عنوان کسی که معماری سنتی رو دوست دارم و مطالعه میکنم این رو میگم.رشته منم معماریه.خودم کارشناسم.فرق یه مسجد و مرکز خرید به وضوح مشخصه.و این مسجد نیست؛ سیرکه
مریم قاسم پور ( 1393/07/12 ) : موافقم
ایلیا_ سوشیانت ( 1393/07/12 ) : راست میگی.حرف حق که جواب نداره سید جان.
فیس هم هستی ؟

سید هادی پوررضا ( 1393/07/15 ) : نه فیس بوک نیستم.لینکد این هستم.
linkedin.com
اسم منو سرچ کن اگه خواستی: seyedhadipurreza
ایلیا_ سوشیانت ( 1393/07/15 ) : سید تند نرو...اینطوری حرف زدن بی احترامیه.
آرمین فکور ( 1393/08/10 ) : سید حیا کن .............سایت اتوود و رها کن
سید هادی پوررضا ( 1393/08/10 ) : علی فلاح و آرمین فکور مهم نیست توی مقطع کارشناسی آدم کجا درس بخونه.من دوستام اکثرا دانشگاه های دولتی مثل تبریز بهشتی گیلان بناب و...قبول شدن.ولی اکثرا دارن مشروطی میارن.مهم اینه آدم انگیزه داشته باشه حتی اگه دانشگاه آزاد باشه.و تلاش کنه در مقطع بعدی دانشگاه خوبی قبول شه.که من با اطمینان 120درصد میگم یکی از دانشگاههای تهران قبولم.شما هم اگه با سواد بودی به جای گیر دادن به نظرات من یکم میرفتی کتابای معماری اسلامی ورق بزنی تا بفهمی فلسفه و مفهوم مناره و گلدسته سیر در آفاق و انفس هستش نه فقط یه نماد که این خانم به کار برده.توی همچین پروژه ای وظیفه ی اون استاد بود که به جای نگاه کردن فقط به فرم بنا,به فلسفه های معماری و طراحی دقت کنه.به نظرم برین یکم مطالعه کنید.معماری کشور ما داره به لجن کشیده میشه با این اساتید و نظام مهندسی جیب زن
سید هادی پوررضا ( 1393/08/11 ) : شما اومدی جوگیر بازی درآوردی و بحثو خصوصی کردی.از نظر من دانشگاهها هیچ فرقی با هم ندارن.مهم تلاش آدمه.در ضمن من اصلا شما رو نمیشناسم.پس بهتره سکوت کنم و جواب ...خاموشیست
سید هادی پوررضا ( 1393/08/11 ) : علی فلاح من نمیدونم تو کدوم خری هستی.و از همون اول نباید ج تو احمقو میدادم.عقده ای.اینم بگم دانشگاه دیلمان کسایی مثل دکتر صدیق-دکتر معماریان-دکتر حسینی-دکتر علیرضایی-دکتر باهلی و... توی اون تدریس میکنن.که هم سطح دانشگاه گیلان هستش.پس زر نزن عوضی.اگه به این پست جواب بدی متوجه میشم کمبود داری و میخوای بقیه تو رو بشناسن.چون من از اول چیزی به تویه خر نگفتم.بهت توهین کردم تا اندازه خودت حرف بزنی و توی کار دیگران دخالت نکنی
سید هادی پوررضا ( 1393/08/11 ) : راستی الان دانشگاه شمال خوبه که تو پز میدی؟!پروفایلتو دیدم.دیلمان با شمال آمل فرق نداره.مردم جوگیرن بابا...والا
علی فلاح ( 1393/08/13 ) : اولا من ادعایی نکردم ... اما دانشگاه شما اصلا تو رنک جهانی نیست ... بعدشم خاک تو سرت که صدیق رو استاد می دونی .. :)) کاملا متوجه شدم که چقد با سوادی :v :دی
سید هادی پوررضا ( 1393/08/14 ) : برو توی سایت وبومتریک میبینی که توی رنک جهانی هم هست.ندیده قضاوت نکن.غلامحسین معماریان هم استاد نیس؟دکتر شید فر رو میشناسی؟ااونم استاد هستش توی دانشگامون.پس همه اینا استاد نیستن.اگه معماریان استاد نیس پس پیرنیا هم بی سواد بود.برو بابا منو باش با کی دارم بحث میکنم.هرجور راحتی فکر کن.چون اونقدر موفقیت دارم که این حرفا برام مهم نیس.منی که تا حالا 5 تا مسابقه معماری شرکت کردم و هم اینکه مقاله دادم چند جا.و کارامو نمیذارم دیگران ببینن.چون دلیلی نمیبینم توی بعضی سایت ها اینکارا رو بکنم.توی لینکد این بری کارام اونجا هست.دیگه هم به این پست ج نمیدم.ادامه نده
سید هادی پوررضا ( 1393/08/14 ) : راستی من صدیق رو به خاطر معروف بودنش گفتم.وگرنه من تا حالا باهاش کلاس برنداشتم.و پایان نامه هم با معماریان قراره بگیرم.محض اطلاع!
آرمین فکور ( 1393/08/14 ) : سید احترام جدت رو نگه دار.علی وار باش پسر علی وار
مجید بابایی ( 1394/11/29 ) : خسته نباشید.به نظر من زمانی ما میتوانیم مدعی خلاقیت و نوآوری در طرح باشیم که مبانی و اصالت موضوع را درک و حفظ کنیم آنگاه سراغ نوآوری در جهت ارائه خلاقانه تر و اصطلاحا مدرن تر موضوع رفته باشیم.به نظرم طراحی یه مسجد با پیشینه فرهنگی و اعتقادی بسیار زیاد مستلزم مطالعات فراوان دارد آنگاه شاید بتوان جسارت به خرج داد و با حفظ اصالت موضوع حرفی جدید زد.با آرزوی موفقیت..
مجید بابایی ( 1394/11/29 ) : خسته نباشید.به نظر من زمانی ما میتوانیم مدعی خلاقیت و نوآوری در طرح باشیم که مبانی و اصالت موضوع را درک و حفظ کنیم آنگاه سراغ نوآوری در جهت ارائه خلاقانه تر و اصطلاحا مدرن تر موضوع رفته باشیم.به نظرم طراحی یه مسجد با پیشینه فرهنگی و اعتقادی بسیار زیاد مستلزم مطالعات فراوان دارد آنگاه شاید بتوان جسارت به خرج داد و با حفظ اصالت موضوع حرفی جدید زد.با آرزوی موفقیت..
مجید بابایی ( 1394/11/29 ) : خسته نباشید.به نظر من زمانی ما میتوانیم مدعی خلاقیت و نوآوری در طرح باشیم که مبانی و اصالت موضوع را درک و حفظ کنیم آنگاه سراغ نوآوری در جهت ارائه خلاقانه تر و اصطلاحا مدرن تر موضوع رفته باشیم.به نظرم طراحی یه مسجد با پیشینه فرهنگی و اعتقادی بسیار زیاد مستلزم مطالعات فراوان دارد آنگاه شاید بتوان جسارت به خرج داد و با حفظ اصالت موضوع حرفی جدید زد.با آرزوی موفقیت..
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group