ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
اَکنی استودیو در پاریس؛ هویت سازی روی لبه ی نورهای سرد، رنگ های خنثی و خاطرات مکان
ایستگاه اتوبوس رم کولهاس؛ شبحی از سنگ و صدا و فاصله
كتابخانه اتووود ـ تجربه ي مدرنيته ـ مارشال برمن
کارلو اسکارپا و تاثیر بر ونیز ؛ پیوند گذشته و حال
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
شرکت آتیه اندیش
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مجتمع مسکونی ترمه
    دانشـــــــــــگاه :
    سال طـــــراحی : 1392
    مـــــــــــــــــکان : کرج
    کـــــارفـــــــــرما : دشتی
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1392/06/07
    مســــــــــــاحت : 230
    تعـــداد بازدیـــــد : 4601
    محــــدوده سنی : 30_31
    نــــوع کاربـــــری : مسكوني
    مرحـــــــــله اجرا : در حال ساخت
    همــــکاران طرح : مهدی ماهوتیان-حامد پسندیده-امین رضایی-نیلوفر اشرفی-فریال پیشگر
    همكار طراح : مهدی ماهوتیان
    همكار طراح : حامد پسندیده
     ایده های طراحی : هدف طرحی یکدست برای یک خانواده بود که تمایل به شباهت طبقات و در عین حال سادگی آن داشتند

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
محمد طاهری و الهه بهمنی (شرکت فرایند منطقی معماری بهطا) ( 1392/06/09 ) : با سلام.
همیشه پر انرژی باشید.من از شما کارهای خاص تری انتظار داشتم.
مجتمع مسکونی پردیس برام خیلی جذاب تر بود تا ترمه.
ممنون
شرکت آتیه اندیش ( 1392/06/10 ) : ممنون آقای طاهری
حق با شماست..ما هم همین انتظارو از خودمون داریم..اما همیشه خاص بودن یک پروژه در فرم و متریال خاص اون نیست..گاهی متقاعد کردن یک کارفرما برای داشتن یک پلان و فرم شسته رفته و بدون التقاط منحرف خودش یک نوع خاص بودنه..گاهی تنها برش خاص یک سنگ در یک بنای ساده نوعی خاص بودنه..به عقیده اینجانب هر گاه کنه معماری در فضایی رخ بده اون فضا خاص خواهد بود..و در پایان در این فضای بیمار کنونی..چه اصراریست به خاص بودن..و شاید همین پافشاری بر خاص بودنه که شهر های مارو شبیه به... حرف زیاده و دل پر اما دست های عمل خسته..و ما حرکت می کنیم و امیدوار به آینده..
محمد طاهری و الهه بهمنی (شرکت فرایند منطقی معماری بهطا) ( 1392/06/11 ) : دلایل به ظاهر موجه ولی غیر واقعی...
من اولین کاری که کردم پلان کارتون را دیدم.معنایی از فضا ندیدم.چطور در یک پوسته نما فضا گنجانده می شود؟من معتقد هستم با محدودیت های نظام مهندسی هیچ گاه مفهوم فضا به اصل خود باز نمی گردد.
من گمان می کردم شما منظور از کار خاص را می فهمید وگرنه بصورت کامل شرح می دادم خدمتتون.برای راهنمایی بیشتر شما بهتره یک سر به پلان های دوستان در مجله معمار بزنید.شاید با مفهوم خاص آشنا شدید.کارهایی خاص محسوب می شوند که یک فکر جدید دارند نه یک الگوی قدیمی.
من به شخصه دوست دارم الگو باشم تا الگو بگیرم.شما را نمی دانم.می بخشید اگر بی ملاحضه حرف زدم.
شرکت آتیه اندیش ( 1392/06/11 ) : می بخشید اگر بی ملاحضه حرف زدم...همونطور که نوشتین فرق است بین این و نقد کارآمد...
و اینکه تا شرایط یک پروژه رو کامل درک و حس نکرده باشین نمی تونین قاطع رای صادر کنید..شاید همین پلان ساده،بدون حسی از فضا(البته باید به تعریف شما از فضا هم اشاره کرد!!!) و الگوی قدیمی..یک کار خاص برای این کار فرما و این یروژه بوده باشه..
قابل توجه اینکه مجلات ایرانی یکی از انبوه منابع معماری هستند که تو این جمع مطالعه می شوند..و باز هم قضاوتی تند...
و تعریف من از خاص همونیه که عرض کردم..کنه معماری..آنه معماری..تمهید بروز زندگی
اما باز هم خوشحالم که بحث معماری میشه چون ما هیچیم در دایره معماری و هر روز در حال یادگیری
ممنون آقای طاهری
محمد طاهری و الهه بهمنی (شرکت فرایند منطقی معماری بهطا) ( 1392/06/13 ) : من جسارتی نکردم خدمت شما، نمی دانم شما دنبال چه جور نقدی هستید؟
نقدی که فقط به به و چه چه کند؟ چرا ما نمی خواهیم گاهی اوقات بپذیریم کارمان ضعف دارد؟ شاید یک کارفرما با چند رندر قانع شود اما یک همکار هرگز... چون می داند چقدر روی موضوع ارائه شده زمان و خلاقیت مصرف شده است.آیا طرح نما فراتر از یک رکتنگل و آفست آن به سمت داخل است؟ چند اتود زده شده تا به اینجا رسیده شده؟ کدام فضا؟ از کی تا حالا پلان های مسکن مهری و بازاری که صرفا برای چند بساز بفروش می باشد فضا گرا شده است؟
فکر کنم اگر با شما بحث را ادامه بدهم پیامبر این موضوع می شوید که کار ما دلالت بر حس مکان دارد. شما که براحتی فضا را بردید در وادی سوال. از مکان چه توقع می باشد؟
آیا مسکن مهری طرح زدن و بدون هیچ خلاقیتی را می توان پشت چند کلمه از فضا و معماری تمهید بروز زندگی ، می توان مخفی کرد؟؟؟؟؟
من خوشحالم که کار معماری اتفاق بیوفتد اما با برنامه های سه بعدی که بجای معماری معرفی می شود مخالفم. شما خودتان به کارتان چه نمره ای می دهید؟از صفر تا 20؟
20 می دهید؟یا صرفا نمره قبولی؟
اگر مقداری سرچ کنید کارهای زیادی می بینید که چطور محدودیت ها را به پتانسیل تبدیل کردند.
امیدوارم این نقد شمارا بفکر درباره شیوه طراحی این بنا فرو ببرد.
ارادتمند شما
شرکت آتیه اندیش ( 1392/06/17 ) : سعی بر این بوده که گفتمان معماری برقرار شود اما نوع دیالوگ شما از این مسیر فاصله گرفته..و این خوشایند نیست..امیدوارم در کارهای بعدی بتوانیم به این نوع گفتمان که جایش در معماری امروز ما خالیست،بیشتر نزدیک شویم..
ممنون
محمد طاهری و الهه بهمنی (شرکت فرایند منطقی معماری بهطا) ( 1392/06/17 ) : جناب مهندس با نوع دیالوگ من مشکل دارید یا اصل کلام؟
بهرحال حقیقت مقداری تلخ است ولی کارساز و اثر گذار در اینده.
برخی از ما معمارها ابروی معماری را برده ایم به واسطه کم لطفی ها در طراحی.
دیگر بحثی با شما ندارم.شما قصد قانع شدن و فهمیدن حرفهای من را ندارید و این جای رنج بسیار دارد.روز خوش
شرکت آتیه اندیش ( 1392/06/17 ) : دقیقا مشکل نوع دیالوگ شماست آقای طاهری عزیز وگرنه در هر شرایطی من پذیرای دیالوگ معماری هستم...
ممنون که مارو با حقیقت آشنا کردین..من واقعا به تک تک کملات شما فکر کردم و واقعا ممنونم..
و واقعا شرمندم که آبروی معمارهارو از جمله شما بردم..اما این فرصت اشتباه کردن (تعبیر شماست البته!!!) رو از خودم و تمامی همکارانم که دغدغشون معماریه نمی گیرم..
و نکته آخر همین بس که که شما به دنبال بحث...و قانع کردن بنده هستید..اما من مشتاق به دیالوگ معماری...
این هم از من حقیر به شمای بزرگوار به عنوان یادگاری:
معماری وجود خارجی ندارد،تنها اثر معماریست که وجود دارد...معماری تجسم واقعیات غیر قابل سنجش است...
باز هم ممنونم
م امینی ( 1392/06/18 ) : سلام با کمال احترام.بعضی ها دیالوگ معماری و نقد را با دیدگاه های شخصی و مغرضانه اشتباه گرفته اند. همین منم منم ها معماری ما را به اینجا کشیده. موفق باشید
محمد طاهری و الهه بهمنی (شرکت فرایند منطقی معماری بهطا) ( 1392/06/19 ) : من با شخص شما مشکلی ندارم و از کارهای قبلی حمایت کردم این در پاسخ دیالوگ. اگر به به . چه چه دیالوگیست که شما می خواهید از من کمکی بر نمی آید.زیرا من در کار شما نه ابتکاری دیدم نه خلاقیتی.
حال شاید شما تعریف پرمحتوا و سنگینی از معماری داشته باشید اما با نتایج کار سنخیتی ندارد.
در انتها این دیالوگ نیست که سال های سال می خواهد در دید مردم خودنمایی کند بلکه خود اثر است.من اگر بحث را با شما ادامه دادم برای این منظور بود که غیر ممکن است ما در چنین معماری که دو بعد بیشتر ندارد به فضا و درک 5 حس و یا شاید درک حس های بیشتری از مکان برسیم حل شما می گویید میرسیم؟ باشد برای دل خوشی شما ماهم می گوییم می رسیم.هر چیزی را زمان نشان می دهد.و بلاخره منتظر زمان می شود.
اما در جواب م امینی باید بگوییم که من فکر نمی کنم که نظر در باره فضا و مکان دیدگاهی شخصی است.کافیست زمان مالعه خود را افزایش دهید تا دیگر فکر نکید که گفته هایم در باره فضا از خودم است.من سند های محکمی دال بر حرف هایم دارم.فکر نمیکنم منم منمی در کار باشد از جانب من.دنبال منفعتی نبودم.هرچه بود از دلسوزی بلاهایی بود که سر شهرها می آید.انشا... شماهم یک روز به این درک برسید و به حال شهرتان گریه کنید...
میلاد شاهعلیزاد ( 1392/11/21 ) : بنده ی حقیر با نظر جناب طاهری کاملا موافقم و انتظاری بیش از این از شما داشتم. بازی با الفاظ به هر روی شیوه مناسبی برای دفاع از اثر نیست زیرا هرکه اندک دانشی و بینشی در مورد فضای زندگی داشته باشد به سادگی توان ارزیابی فضا را دارد و خود اثر گویای هر چیز است.
به امید کارهای بهتر
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group