ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
هنر گفت وگو ـ مهرنامه با سیاوش جمادی
رستوران گریل ایکس از رومنو استنکو؛ ترکیبی از ارت دکو و مینیمالیسم
هوای جدید برای موزه ها
نگاهی به وُید موزه ی گوگنهایم:طرح های پیشنهادی تاکیدکننده ساختار دایره ای موزه
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
جمال حاتمی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    موزه آفرینش
    عنـــــــوان درس : طراحي معماری 3
    نـــــام استــــــاد : مهندس رضوی
    دانشــــــــــــگاه : ساریان
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1392/08/19
    تعــــــــداد بازدید : 3113
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : حدود 123 میلیارد سال پیش خداوند اراده فرمود تا جهانی بیافریند. جهان چیز بسیار کوچکی بوده است به اندازه یک نخود شاید کمی بزرگتر این گوی مبدا آفرینش بود. این ماده کوچک به ترتیب بزرگ میشود و تحولات و تغییراتی در درون اش رخ میدهد. مدام از مرکز ماده اولیه موادی ایجاد و همچنان آنرا تغذیه و بزرگ می نماید. امروزه نیز پس از گذشت حدود 123 میلیارد سال همان جوشش ایجادی و انشایی در مرکز جهان وجود دارد. جهان هستی در واقع با دافعه زاده شده است با باز شدن و گسترش یافتن در هر لحظه بزرگتر شدن ایده طراحی: هندسه حاکم بر چگونگی ایجاد جهان هستی که همگی بر اساس مرکزیت و گردش حول یک مرکز می باشد.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
علی صادقی ( 1392/08/20 ) : ایده جالبی بود...
زهرا فروزان ( 1392/08/20 ) : ایده طراحیتون جالب بود
ساسان توکلی ( 1392/08/21 ) : جهان چیزی است؟!!!
ژوانگه ئاسو ( 1392/08/21 ) : واقعا خوشم اومد
محمد اسحاق ذاکر ( 1392/08/22 ) : سلام خسته نباشید
کانسپت طرحتون به نظرم جالبه و سیالیت رو میشه در فرم و پلانهاتون مشاهده کرد . فقط یه نکته به ذهنم رسید اون هم اینه که رنگ بندی و کالبد پردازی گالری باد و گالری خاک تا حدودی شبیه هم شده بودند و از اسمی که روشون گذاشته بودید تبعیت به خصوصی نداشتند .
جمال حاتمی ( 1392/08/24 ) : سلام تشکر از نظراتتون...من متاسفانه وقت نداشتم رو رندرهای فضاهای داخلی کار کنم بیشتر رو مبانی نظریش کار کردم.
lمریم کریمی ( 1392/08/24 ) : واقعا خسته نباشید ولی ای کاش در کنار این ایده خوب رندر های خوبی هم بود.
جمال حاتمی ( 1392/08/24 ) : مبانی نظری گالری ها:
در طراحی فضاهای داخلی موزه مخاطب پس از طی مراحلی باید به درک و آگاهی از آفرینش هستی برسد و در صورت رسیدن به آن معماری رسالتش را به انجام رسانیده است.
ابتدا بیاییم در مخاطب خود یک چالش و کنکاش ذهنی ایجاد کنیم.
این موزه میخواهد بگوید چشم هایتان را بشویید و جور دیگری ببینید.
ابتدا مخاطب را با عدم قطعیت مخاطب را مواجه می کنیم. به همین منطور از 4 عنصری (آب آتش خاک باد) که گذشتگان آنها را از عناصر آفرینش میدانند استفاده میکنیم.
مسئله در اینجا اثبات ابن عناصر نیست بلکه روابطی است که بین این عناصر وجود دارد.
مخاطب را با هر یک از عناصر آشنا میکنیم بعد به تضاد بین آنها میپردازیم که این عناصر با هم متفاوت هستن که آب آتش را خاموش میکند و آتش هم آب را بخار میکند.در مرحله بعد ذهن مخاطب را به چالش جدی تری میکشانیم.اینکه این تضاد ظاهری است و فرعی.
آب و آتش در اصل یکی هستند با ظاهری متضاد.آتش در حالت کلی تر حرارت آب را تبدیل به بخار میکند و بخار دوباره با آزاد کردن همان حرارت در مکانی دیگر به آب تبدیل میشود.بنابراین این 4 عنصر زمینه ای هستند بر حصول هدف نهایی موزه
محمد فیروزیان ( 1392/08/26 ) : با سلام خدمت دوست عزیزم
به نظر من نگاه به موضوع آفرینش، بدون در نظر گرفتن ذات آفرینش معنایی ندارد. شما در فرم اصل سیالیت را رعایت کرده ولی بهتر بود به نوعی طرحتان با طبیعت در هم تنیده می شد.
شما را به دیدن طرح خودم دعوت می نمایم. خوشحال می شم از نظرات شما استفاده نمایم.
انیس ضیایی ( 1392/08/27 ) : aliii bud
مهناز رضایی ( 1392/09/01 ) : ایده جالبیه... خسته نباشی
زهرا برقی ( 1392/11/08 ) : سلام کارتون جالب بود با چه نرم افزاری کارکردین
جمال حاتمی ( 1392/11/29 ) : ممنون..3d max & photoshop
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group