ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
تراشه های کانسپچوال ـ بیارکه اینگلس و آیکـُـنوگرافی در قامت کمینه سازی فرم و بیشینه سازی محتوا
کرونا؛ خانه نشینی و بحران خودْشناسی
رم کولهاس و زاها حدید؛ پروژه ای ساخته نشده برای منهتن
ده پرینت سه بعدی برتر سال 2015 از نگاه دیزاین بوم
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
احسان مهدوی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    ساختمان بورس تهران
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : نیما ایزدخواستی
    دانشــــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد تهران
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1392/10/06
    تعــــــــداد بازدید : 2978
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : اداری
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : اعتماد امنیت پیشرفت

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
پوریا درویشی علمداری ( 1392/10/06 ) : خوبه
احسان مهدوی ( 1392/10/07 ) : پوریا درویشی ممنونم.
احسان مهدوی ( 1392/10/07 ) : رضا زارع . در ساختمانهای اداریِ پر رفت و آمد روابط فضاها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اولویت اول در طراحیِ چنین ساختمان هایی همین روابط است. حال باید دید این گونه نقد بر اثر وارد می باشد یا خیر؟؟ همچنین می توان گفت بایدها یا نبایدها را چه کسی و چگونه تعیین میکند؟ و آیا این گونه نیست که معمار می تواند دید خود را نسبت به آنچه که طراحی می کند به طرح بنشاند؟؟
گروه معماری آر...ام... ( 1392/10/07 ) : با سلام خدمت احسان مهدوی
گفتن چند نکته در مورد کارتان ضروری میدانم..........
ایده های طراحی : اعتماد امنیت پیشرفت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در این فضای مجازی اکثریت کارهای دانشجویی دارای این شخیصه ی مبهم هست که ایده در فرایند طراحی کجا قرار گرفته و اصولا ایده چیست و ایا هنوز درک ما دانشجویان معماری از ایده پردازی همان تصور ادم هایی غیر معمار و حتی هنرمند از معماری است که خلاقیتی و فکری انی در ذهن شکل می گیرد و ان را پرورش بدهیم و بشود یک اثر معماری...... تاکید میکنم یک اثر معماری نه یک المان معماری و نه یک ساختمان معماری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایده پاسخ به یک نیاز است در یک جمله اگر بواهیم صریح و واضح بگویم...........
ايده هايي (Ideas) هستند که عناصر گوناگوني در يک جا گرد هم ميآورند. اين عناصر گوناگون ، در متن اين نوشتار؛ تفکرات ، تصورات و مشاهدات هستند. در معماري کانسپت ، مسيري است که طي آن نيازهاي فيزيکي ، شرايط محيطي و باورها به هم مي پيوندند و به اين ترتيب کانسپت ها بخش مهمي از روند طراحي معماري را شکل مي دهند.
اين بحث ذريي تعيين جايگاه کانسپت در طراحي معماري به تعريف انواع پنجگانه کانسپت مي پردازد که عبارتند از : قياسي ، استعاري ، ذاتي ، پاسخ مستقيم (حل مشکل) و آرماني
کانسپت ها
هميشه کانسپت ها توسط معماران پديد نمي آيند. شايد بهترين نمونه اين موضوع پاسخ لوکورنوريه به کانسپت مورد نظر کارفرما در ساختمان کارگاه هاي چوب در مرکز هنرهاي بصري در دانشگاه هاروارد باشد. اين مرکز يک بخش دانشجويي است که نه تنها براي دانشجويان رشته هاي هنري بلکه براي سايرين هم قابل استفاده است. کانسپت مورد نظر مسولان دانشگاه اينچنين که اگر دانشجويان بيشتري از فعاليت هاي مرکز با خبر باشند و بتوانند جريان کار و زندگي درون آن را مشاهده کنند آنگاه شرکت و حضور آنها در کارگاه ها متحمل تر خواهد بود و لوکورنوريه کانسپت را به اجرا در آورد : به اين صورت او از درون مسير عبور پياده موجود در سايت رمپي طراحي کرد که مانند تونلي از درون ساختمان عبور مي کرد. و امکان مشاهده بسياري از استوديوها و کارگاه ها را فراهم مي آورد.
شش واژه اي که درپي مي آيد مترادف هايي براي جست جوي کانسپت هستند که توسط بسياري از معماران بيان مي شود:
انديشه هاي 1-معمارانه 2- نگاره ها 3- ايده هاي فراسازمانده ، 4- سارتي 5- ايکمن 6- مترجمان بي واسطه يا از اين قبيل انديشه هاي معمارانه معطوف به يک ويژگي (فن – معمارانه) خاص هستند مانند نور آفتاب ، فضا ، ترتيب فضاها ، همبستگي فرم ساده و يا نحوه قرار گيري در منظري بخصوص که هر کدام مي توانند بر روند طراحي بنا تاثير گذار باشند. به اين صورت که اين ويژگي آرکيتکتونيکي پايه اخذ تصميمات در طراحي خواهد بود. يک نگاره ، يک الگو يا ايده همين است که در طول طراحي پروژه تکرار مي شود. در سطح پايين مي تواند يک نقش هندسي به خصوص باشد که در سرتاسر يک طرح مشاهده مي شود. همچنين اين نگاره مي تواند سطوح بالاتري هم داشته باشد.
این که این 6 نوع ایده گرانانه چگونه هست مجالی دیگر می خواهد که اینجا جایش نیست اما می خوام کمی نمونه موردی تر حرف بزنم و در مورد کار خودتان...............
شما میایید امنیت و پیشرفت را بیان می کنید.......تا اینجایش خیلی خوب و جای امیدواری دارد که حداقل شما به این مهم رسیده اید چون خیلی ها اصلا نمی دانند چگونه طراحی می کنند و در یک وهم و کپی برداری از بزرگان و حتی اشخاص صاحب سبک معماری مانده اند و به تعبیر چالرز جنکز play boy act طراحی می کنند مطابق هیجان زمانه..اما برسیم به طرح شما............در دوران پس از مدرن و پست مدرن و پست مدرن خاکستری و بعدها در معماری دیکانستراکشن و تا ادامه هنر چه از موسیقی و نمایش گرفته تا معماری تا هنرهای خیبانی به سمت و سوی انتزاع رفتند یعنی هرکس برداشت ازاد خود را داشته باشد...........بحث من اینجاست شما که مطالعه جامع داشته اید و به این سه نکته در مورد ساختمان بورس رسیده اید ایا نمی شد شما این ها را بهصورت انتزاع نشان دهید.........؟؟؟؟؟؟ من یک مثال ساده میزنم(البته نیاز به مطالعات دقیق دارد اما در لحظه تصورات خودم را می گویم) مثلا نمی شد ییکی از شاخصه های بورس نوسان و پیچیدگی هست و تلاطم در بازار در همه ی جای دنیا و شما نگاهتان به این سمت می رفت و این شخیصه را به گونه نشان میداد و مثلا پیچیدگی در فضا و عناصر سازنده فضا از دیوارها و بدنه و فضاهای داخلی و سازه بگیر تا فرم نهایی کار و حتی در قسمت اوردن کافی بود و روی ان مانور می دادید و مطابق با موضوع و بستر پرورش اش میدادید.........تمام این حرف ها برای این بود که بدانید حداقل برای خودتان نه برای دیگران دلیلی از طراحی تان داشته باشین.........
یا حق
احسان سلیمانپور ( 1393/05/06 ) : کمی تا قسمتی شبیه بانک مرکزیه :)
شهرام حسنی ( 1393/05/10 ) : با سلام و خسته نباشید
طرح این بنا بیشتر شبیه طرح های وارطان اونسیان می باشد.
فائزه گنجه ( 1393/05/11 ) : Oooooo!!!!!
Its crystal clear copy of stock excsnge bulding match!!!
Its not ok mr!!!
حداقل پلاناتو کپی نمیکردی!!!!
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group