ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
پرسپکتیوهای فلیس وارینی بر مجتمع مسکونی لوکوربوزیه
ویلای ال برای خانواده های تک خانواری؛ تلاشی برای تجسم کالبدیِ انصاف و اعتدال فضایی در بتن
گفت و گو با مرگ - سزار پِلی - 1926-2019
درخت مایع در بلگراد؛ ریزجلبک ها و شهرسازیِ بیوتکنولوژیک
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
pooriya pahlevani منان بداغی نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود )
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    طراحی ایستگاه اتوبوس.گروه 2. پرتتایپ 5
    عنـــــــوان درس : روستا
    نـــــام استــــــاد : آرش بصیرت
    دانشــــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد مرودشت
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1390/11/11
    تعــــــــداد بازدید : 6548
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : صنعتی
    همـــــکاران طرح : پوریا پهلوانی- منان بداغی- ابراهیم کوهی
    استاد : آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    ایده های طراحی : طراحی ایستگاه با وجود هماهنگی لازم با سایت مجموعه و پاویون طراحی شده همچنین کاربری صحیح ایستگاه.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
امير كشاورزيان ( 1390/11/11 ) : با سلام . خسته نباشین خانوم ده بزرگی ولی...
از فرم و حجم کارتون خیلی خوشم میاد ولی اصلا تناسبات رعایت نکردین ؟ نمیدونم چرا . میدونم که حجم کارای روستا بالاس ولی ...
موفق باشین
نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود ) ( 1390/11/11 ) : سلام جناب کشاورزیان. ممنون از توجه شما.
منظورتون از تناسبات چی هست؟ در کل کار یا در جانمایی ها؟
علیرضا بوستانی ( 1390/11/11 ) : بسیار زیبا.کاری بسیار متفاوت و البته کمی حجیم.
نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود ) ( 1390/11/11 ) : ممنون جناب بوستانی.
کار کمی حجیم به نظر میاد اما با وجود متخلل بودن کمتر به چشم میاد.
موفق باشید.
مریم معصوم نژاد ( 1390/11/11 ) : خیلی خوب کار کردید نیلوفر خسته نباشید.
pooriya pahlevani ( 1390/11/11 ) : ممنون از همه
نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود ) ( 1390/11/12 ) : ممنون مریم جان. ماکت پاویون شما هم جدا زیبا شده بود.
امین صادقی ( 1390/11/12 ) : کارتون قشنگه من از این نوع کارا خوشم میاد...نمی دونم دایره هایی که توی کارتون هست هدف داره یا نه؟آخه ما یه استادی داریم که شکل هندسی که توی کار استفاده میکنیم یا تعدادشون باید دلیلی براش داشته باشیم.
بنظرم اگه کارتون متقارن بود شکل زیباتری به خودش می گرفت اگرچه کاری هم که انجام دادین زیباست.
فرزان شاماسب لو ( 1390/11/12 ) : طرح به صورت منفرد یا به عنوان یک پروتوتایپ جامع خیلی خوبه. هم طرح نهایی و هم اتود اولیه.البته در مورد مقیاس و تناسبات با نظر دوستان موافقم. اما انتقاد اصلی من به متنی هست که در ایده های طراحی نوشتید. "هماهنگی با سایت مجموعه" دقیقا همون چیزیه که تو این طرح وجود نداره و شما اون رو به عنوان ایده بیان کردید .... من معتقدم گاهی فرم به تنهایی یک ارزشه و فرصت چنین اتفاقی کاربری هست که در اون عملکرد پیچیده ای اتفاق نمی افته. به نظر من بهتره مواقعی که هدف فرم هست طراح به توصیف ایده های فرمال بپردازه . موفق باشید
نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود ) ( 1390/11/13 ) : مجددا سلام عرض می کنم جناب شاماسب لو.
هدف من از هماهنگی با سایت بیشتر مسیر حرکتی بوده نه فرم کار.
فرم کار که کاملا در تضاد با سایت مجموعه عمل می کنه و فکر نمی کنم احتیاجی به توضیح داشته باشه. اما نحوه ی هماهنگی این ایستگاه با سایت کاملا برقرار شده. ورودی این ایستگاه از سمت میدان تامین شده و خروجی که کاملا تغییر جهت داده شده به سمت جاده ی اصلی منحرف می شه.
ممنون از توجه شما. من همیشه از نظرات و پیشنهادات شما خوشحال میشم و مطمئنا استفاده می کنم.
موفق باشید.
نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود ) ( 1390/11/13 ) : در جواب آقای صادقی باید بگم که مطمئنا این دایره ها هدفی رو دنبال می کنند.
کار بدون این فضاهای منفی به حجمی سنگین و عملا به یک سایه بان تبدیل می شد. و نکته ی دوم برای اعمال این فضاهای منفی این هستش که کار اگرچه در تضاد با سایت هستش اما به دنبال کنار زدن سایت نیست. فقط یک عنصر در کنار این بافت هست که به زیبایی توسط لویی کان طراحی شده.
در خصوص متقارن بودن باید یگم که شخصا از کار متقارن خوشم نمیاد. زیرا متقارن بودن تکرار یک بخش هست که برای این ایستگاه متناسب نبود.
ممنون از توجه و نظر شما. موفق باشید.
امير كشاورزيان ( 1390/11/14 ) : با سلام . خانوم ده بزرگی . منظورم از تناسبات این بودش که ما اون ترم که با استاد بصیرت روستا داشتیم باید ایستگاه رو با یه قسمت از یکی از ساختمونا ترکیب میکردیم و همین کارو سخت و محدود کرده بود و هینی که گفتم تو عکسای 5 6 7 که گذاشتن هم ارتفاع و هم کلییت کار از ساختمونه پشتش بزرگ تر ....
موفق باشین
نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود ) ( 1390/11/15 ) : ممنون از توجهتون جناب کشاورزیان.
کارهای شما رو دیدم واقعا عالی شدند.
خوشبختانه این ترم استاد برای طراحی محدودیتی نگذاشتند و برای ارتفاع هم دست مارو آزاد گذاشتند.
چونکه کل کار به صورت یک پوسته ی متخلخل شکل گرفته ما کار رو مرتفع کردیم.
موفق باشید.
مازیار فخرقاسمی ( 1391/01/15 ) : با سلام
خسته نباشید فرم جالبی دارد ازچه متر یالی استفاده کردید ؟
جالبترین قسمت پروژه برای من , گره شبکه در تصویر 3 بود که خیلی زیبا در آمده است
در ویکی پدیا داریم پروتوتایپ (به انگلیسی: Prototype) به معنای پیش‌نمونه، طرح و الگوی اولیه است.آیا منظور شما همین بوده است؟
در طراحی این گونه شبکه ها که واحدها( دایره ها در این پروژه ) دارای ابعاد متفاوتی هستند چطور تغییرات شبکه را تعریف می کنید منظورم این هست که به شکل انتزاعی با اسکیس دستی باید جلو رفت و یا مبنای طراحی محاسبات نرم افزارهایی مثل جم هست وبا صحیح و خطا پیش می روید ؟
دایره های روی بافت چه منظوری دارند ؟
برداشت من این هست که اگر از مسیر ورود اتوبوس در نظر بگیریم در ابتدا کشیدگی افقی دارند که متحرک بودن رامیرساند در قسمت میانی دایره کامل میشوند که احتمالا تمرکز و توقف منظور هست وبعد کشیدگی قائم پیدا میکنند که هم با تغییر مسیر انحنای پیچ خروجی مسیر اتوبوس هماهنگ است هم در تلفیق با شبکه روی ترمینال برای قسمت پیاده است در کل سقفی که برای یک ناحیه سیال درنظرگرفتید ویژگی های آنرا دارد
با تصویر 5 نمی توانم ارتباط خوبی بر قرار کنم بنظرم خیلی در تضاد است البته کارکردنش با شکست روی فرم میدان را متوجه شدم اما انحنایش یک مقدار زیاد است ( البته به نظر من)
در تصویر 6 چند تا صفحه آبی روشن هست که داخل تصویر 5 نیستند بنظرم لحاظ کردن آنها در تصویر 5 باعث بهتر کارکردن ایستگاهتان با زمینه می شود . بنظرم در کل پروژه جالبیست.
مجید معزی ( 1391/01/15 ) : سلام از نظر حجم عالي شده يكم روي تناسبات بيشتر كار كنيد.........موفق باشيد
نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود ) ( 1391/01/16 ) : سلام.
در جواب جناب آقای فخر قاسمی باید بگم که:
1- از دو متریال برای این حجم میشه استفاده کرد. یکی زینک که البته باید با دستگاه برش فلز قسمتهای دایره را برش داد و یا اینکه با چسب چوب و مقوا این حجم رو ساخت که البته زمان و صبوری زیادی لازم داره.
2- منظور از پروتوتایپ تنها مشخص کردن گروه بوده اگر در پروژه ها گشتی بزنید کار بقیه ی گرو ه ها رو مشاهده می کنید.
3- برای طراحی این شبکه ها باید با محاسبات نرم افزاری پیش رفت. قطعا می دونید که برای سه بعدی سازی هر حجم برنامه احتیاج به محاسبات داره که تناسبات رعایت بشه.
4- دایره ها روی این بافت به منظور کم رنگ کردن حجم ایجاد شدن. اگر توجه کرده باشید حجم کار مرتفع هستش و رواقهای جانبی تنها 3متر ارتفاع دارند. پس بهتر بود که ما برای نشان دادن سایت کمی حجم رو سبک تر کنیم. اگر حجم رو بدون این فضاهای منفی تصور کنید متوجه میشید که کار تمام زیبایی اش رو از دست می ده.
5- مسیر حرکتی رو کاملا درست تصور کردید.
6- به دلیل محدودیت هایی که برای بارگذاری تصاویر در سایت موجود هست اگر در هر تصویر کل سایت رو جانمایی می کردم بیشتر به سمت پانارامیک می رفتند و کیفیت تصاویر پایین می آمد.
ممنونم از توجه شما.
موفق باشید.
نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود ) ( 1391/01/16 ) : ممنون جناب معزی. موفق باشید.
مازیار فخرقاسمی ( 1391/01/17 ) : متشکرم که وقت گذاشتید و روش کار را برایم توضیح داید ببخشید که دوباره سوال مطرح میکنم .: شما از چه نرم افزاری استفاده کردید؟
باز هم ممنونم پیروز باشید.
نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود ) ( 1391/01/18 ) : سلام.
خواهش می کنم. امیدوارم توضیحاتم واضح بوده باشه.
برای این کار از 3D استفاده شده.
موفق باشید.
مازیار فخرقاسمی ( 1391/01/18 ) : با سلام
باز هم از لطف و توجه شماسپاسگزارم که با حوصله توضیح دادید بله توضیحات شما روشن بود
سربلند و موفق باشید.
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group