ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
یوتوپیا به روایت آرشیگرام؛ شهر رونده و چند شهر در یک شهر
تناقض ها و پیچیدگی ها؛ تئوری پیچیدگیِ نزد رابرت ونتوری و جین جیکوبز
اسكيت استان، اولين مدرسه ی اسكيت بورد در افغانستان
مركز فرهنگي دي كيو زي از دفتر معماري هلم؛ فضای منفیِ متعامل
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
صفورا احمدعلی پور
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    تئاتر شهر
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : جناب مهندس رنجبر
    دانشــــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد ساری
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1393/08/17
    تعــــــــداد بازدید : 5544
    محــــدوده سنی : 28_29
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : قوی ترین پتانسیل شهربابلسر، رودخانه بابلسر است. از آنجا که حرکت و سیالیت از مهمترین ویژگی های رودخانه است سعی کردم رودخانه و جریان آن را جریانی همراه با جامعه ببینم،جریانی که همراه با زنگی انسان ها است، هیچ سکونی ندارد و در حرکت است و به زوایای پنهان زندگی هم نفوذ دارد. در انتخاب کانسپت سعی شده به عناصر نهفته در تئاتر هم توجه شود. عناصری که قابل تفکیک از تئاتر نیستند. نمایش اساساً بر پایه حرکت است. حرکتی در ترکیب با انسان، حرکتی آزاد و گاه بر مبنای تصورات انسان به همراه انعطاف پذیری و ترکیب با فضا. جریانی که انسان را به سوی خود می کشد و او را به حرکت در می آورد تا آرام آرام پیش رود. "سیالیت" یک جور بی نظمی طبیعی است. سیالیت ماده در فضا و پیوستگی حرکت آن، چشم بیننده را به حرکت در می آورد و او را به سمتی که جریان دارد، هدایت می کند. این سیالیت موجب انعطاف پذیری فضا می شود. در مواجهه با تئاتر این مفهوم باید هدفمند باشد و دیگر سیالیت این معنا را که امکان جاری شدن به هر طرف را داشته باشد، ندارد. در مقوله ی اجتماعی و فرهنگی مهم است که این سیالیت و جریان از کجا شروع میشود؟ به کدام طرف هدایت می شود؟ مسیر حرکت چگونه است؟ چه تاثیری در این مسیر بر جای می گذارد؟ و در نهایت به چه چیزی می خواهد برسد؟ در واقع ارزش سیالیت در فضای فرهنگی به معنای ارزشگذاری و تعریف آن در ذهن و افکار و زندگی مردم است که این مفهوم و جریان را هدفمند می کند. به کجا رسیدن و هدف از رسیدن مهم است. این هدف از رسیدن است که انسان را به چگونه آغاز کردن هدایت می کند. برای طی این مسیر باید آماده شد. در این حرکت، هم مسیر هم اوج هم فرود مهم است. نحوه ی رسیدن مهم است که می تواند انسان را به اوج برساند.اوجی که همراه با پرورش نیروی درونی است. پس به دنبال یک الگوی حرکتی هستیم. حرکتی که در آن انسان ِ انتخابگر و آزاد به دنبال هدفی است. در نظام الهی، حرکت توحیدی حرکتی است که در آن انسان انتخابگر مطرح است. انسان آزادی که آیینه ی خداوند است. خدا انسان را خلق می کند به عنوان موجودی که کلیه صفات او را منعکس می کند. این انسان هرچه شفاف تر باشد بیشتر صفات خدا را منعکس می کند. معماری هم هرچه صریح تر باشد بیشتر صفات انسانی را منعکس می کند. بنابراین معماری به عنوان انتخاب یک انسانی که آیینه ی خداوند است، آیینه ی انسان قرار می گیرد تا به وسیله ی آن بتواند به اهدافی که دارد دست یابد. حال در این نظام، ارزش ها و مراحلی برای انسان تعیین شده که با طی مراحل و کسب ارزش ها این مسیر را طی می کند. انتخاب الگوی حرکتی: حرکت مورد نظر ما حرکتی است که در آن ما آرام آرام به سمتی میل کنیم که در عین تبعیت از جنبه ی درونی، کم کم به مقصد نزدیک می شویم. یک حرکت منحنی 2طرفه و کاملاًپیوسته. حرکتی که هیچ انقطاعی درونش نیست.انسان به عنوان یک موجود انتخابگر در عالم طبیعت حضور پیدا می کند و تاثیرش طبیعت را دگرگون می کند. در این الگوی حرکت، انسان شروع به حرکت کردن و وارد شدن به مرکزی می کند که ابتدای طرح است. انسان شروع به حرکت می کند و وارد فضای بازی می شود که با توجه به عناصر و اتفاقات پیرامون خود به شناختی نسبی می رسد و نسبت به پیرامون خود بینشی پیدا می کند که میتواند او را در این جریان کمک کند. سپس این فضا کمرنگ تر و بسته ترمیشود تا به مرحله ای میرسد که باید انتخاب کند که یا نیروی باطنی و درونی او را به سمت بیرون هدایت کند یا همراه با جریان باشد و این منحنی حرکت را ادامه دهد بطوریکه احساس می کند اگر تا بینهایت رود همچنان به آن نقطه ی اصلی نزدیک میشود. مسیری که در طی آن، ارتباطش با عالم بیرون قطع می شود. در نهایت به نقطه ای میرسیم که دربرگیرنده ی نوعی حس تعلیق و خالی بودن و در عین حال سرشارشدن است.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
زینب احمدی کاویانی ( 1393/08/18 ) : خسته نباشید...میشه بپرسم ماکتو با چی درست کردید؟ جنسش چیه؟
صفورا احمدعلی پور ( 1393/08/18 ) : ممنون، ماکت رو با خمیر گل چینی ساختم. واسه پرداخت نهایی هم وقتی کاملا خشک شد سمباده کشیده شد و رنگ نهایی زده شد
مونا نصرالله زاده ( 1393/08/19 ) : سلام... ماکتتون بسیار زیبا شده... خسته نباشید و بهتون تبریک میگم.موفق و پیروز باشید...
مصطفی غلامی ( 1393/08/19 ) : سلام خسته نباشید.
بسیار زیبا و سیال.
دستتون درد نکنه
صفورا احمدعلی پور ( 1393/08/20 ) : سلام ممنون. سلامت باشید
صفورا احمدعلی پور ( 1393/08/23 ) : سلام، برای رنگ ماکت از رنگ روغن استفاده شده. البته من کار رنگ رو به کاردانش سپردم، برای همین اینقدر تمیز شد
یاسمن مرادی ( 1393/09/08 ) : سلام واقعا خسته نباشد حجمتون خیلی خوب شده .میشه لطفا اسم فضاهای توی پلانارو بفرستین.ممنون میشم
ronak m ( 1394/02/23 ) : سلام و خسته نباشید.حجم قشنگی ساختید.میشه نحوه ستون گذاری کارتون رو توضیح بدید؟
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group