ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
مجموعه پوسترهای نمادهای گروه های موسیقی راک ؛ تصویرسازی تحت اللفظی نام ها
چگونه سورئالیسم، معماری معاصر را شکل داده است؟
سالن کنفرانس آستانه،کاری از استدیوی Nicoletti Associati
نمايشگاه و سمپوزیوم معماري مدرن / معاصر ايران در توکيو
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
م معيت
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : كاظم معمارضيا، منصور رستگار فسايي، لطفعلي حشمتي
    دانشــــــــــــگاه : University of bologna
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1388/09/30
    تعــــــــداد بازدید : 13896
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : آموزشي
    همـــــکاران طرح : -
    ایده های طراحی : شعر به يک نشانی نياز دارد ؛ به يک خانه . . "خانه شعر" ، نهـادی است با نيتِ تحقق بخشيدن به پــــــاره ای از آمال و آرزوهای جامعه (که به زعمِ "لويـي کان" آرزوهای اصلی انسان: آموختن، زندگی کردن ، کار کردن، ملاقات کردن، پرسش و بيان کردن است.) و نيز با هدفِ تَمَلُّکِ دوباره گنجينه فراموش شده هويت و تمدن انسانی، يعنی شعر و ادبيــات؛ که شايد دست يازيدن بر آن بتواند انسانِ سرگشته معاصـر را تا حدی به آرامش، تعادل و سکنا برساند. به اين قرينه و با تعابيری که از مفاهيمِ سکونت ارائه می شود، انتخابِ واژه "خانه" در نامگذاریِ "خانه شعر" چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد. خــانه گزيدن، منزل يافتن، ساکن شـدن، برای هميشه دانستن و باخبر شدن از رازِ هستی؛ شعـر همه چيز را به موقعيتِ نخستينِ آن باز می گردانــد، انگار نخستين بار است که ديده می شوند. شعـر از ميان بردنِ فاصله ميانِ هر چيز است با جهان و به اين اعتبار خانه گرفتنِ هــر چيز است.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
محمود امیدبخش ( 1388/10/01 ) :

 نام طراح کجا نوشته شده؟

محمود امیدبخش ( 1388/10/01 ) :

 دیدمش×××××

 

حامد قدسي ( 1388/10/14 ) :

با سلام

تصوير ارائه شده به خوبي گويا نيست فكر ميكنم بايد تصوير بهتري انتخاب و ارائه ميشد

روجا تفرجي ( 1388/10/27 ) : شعر دارايي مُلکِ خويش است! شاعر ساده است، صميمي است، او اهل همين شهر با گذرهاي پيچ در پيچ است! احساسم را درکدامين دنج خلوت بجويم، وقتي برايم کنجي نيست؟! دلم را در کدامين ديار جا بگذارم، وقتي خانه ام در شهري نيست؟! لبم را با کدامين چاي و ليموي شيراز تر کنم، وقتي براي واژگانم در اين چارچوب جز هايکو و چاي ژاپني مأمن و مقري نيست؟! خانه شعر من نه در، نه ديوار، که تنها دنج خلوتي مي خواهد از نرگس و راز! گرچه اين شاعر است که نمي داند خانه اش کجاست؟
م معيت ( 1388/10/29 ) :

هنرمند و شاعري كه  كنج خلوت بگزيند و در برج عاج خود خانه كند و هيچ با درد جامعه و مردمش آشنا نباشد ، نه شعرش شعر است ، نه هنرش هنر

شاعر  و شعر بيش از هر چيز نياز به  مخاطب دارد

بدين سان خانه شعر نه يك كنج دنج بلكه درست در دل جامعه و حوادث آن جا مي گيرد .

روجا تفرجي ( 1388/11/01 ) :

با سلام

دقیقن دغدغه همین جاست که برای شاعر نه برج عاج، بلکه خانه ای در دل شهر، در دل مردم بگزینیم، شاید نحوه ارائه ی شما باعث شده که من به اشتباه نه اثری از شهر و نه از مردم دردمندش ببینم

وگرنه شاعر دنج خلوت خویش را در همان کنج کوچه های شهرش می یابد. نیازی به باغ و دشت نیست، مخاطب شعر از جنس مردم خاکی همین دیار است، شعرش را و شاعرش را در گذر از همین کوی و برزن های خودمانی می طلبد، دوست دارد شعر را نفس بکشد، لمسش کند، نه از برای شنیدنش فاصله ای را بین زندگی و دنیایی دیگر بپیماید! (بحث من بیشتر بر بستر بنا می باشد) و دیگر اینکه آیا شعری که در بنای شما سروده و تکریم می شود، شعر پارسی ست؟

با تشکر 

بهاری خوب ( 1388/11/29 ) : سلام....کارت خیلی خوبه...
نگا من حسود نیستم اومدم رو کارت نظر دادم....
تو هم بیا نظر بده.....بخدا ثواب داره....
حسین پورنگ ( 1388/12/07 ) : تا اون جایی که من در جلسه های شعر خوانی شرکت کردم باید بگم نور پردازیتون مشکل داره.
یه همچین فضاهایی احتیاج به نور مصنوعی داره.در مورد مبلمان هم باید بگم به کافی شاپ بیشتر شبیه اگه یه میز بزاری وسطشون و کتانسپتتو هم کافی شاپ تغییر بدی عالیه.( مذرت البت )
در مرد حجم هم باید بگم هیچ حسی توش نیست.
به هر حال موفق باشید.
تيم اتووود ( 1388/12/07 ) : معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
http://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
مجتبی (سعید) پارسویی ( 1389/01/12 ) : من هیچ ارتباطی بین کار شما و یک خانه شعر نمیبینم...
فقط حجم و طراحیتون زیباست..
شاید یه کتبخانه ه هم لازم داشته باشه البته اگه نزاشتین...
محسن اکبرزاده ( 1389/02/29 ) : مستطیل های منطقی لنداسکیپ در برخورد با حجمی که معلق به نظر میاد، پست می شن. این زاویه ی برخورد رو دوست دارم
سامان نیرومند ( 1389/03/14 ) : جناب معيت ، دوست عزیز من ، همیشه موفق باشید.
حمید رضا قهرمانپوری ( 1389/04/29 ) : عالمی باید دید شعری باید خواند و گریزم بی جاست
من هیچ وقت در حد نظر دادن در مورد پروژه های اساتید گرامی نیستم اما من بارها به این پروژه سر زدم و به نظرم اگر شما به دید مخاطب شاعر که هدف اصلی این پروژه است و نه صرفا معماری و فرم میشه بهتر دید و مقاله شما هم مکمل خوبیست که خیلی از نظرات را پاسخگوست
به نظر من کار بی نظیری است
در ضمن واسه ایجاد این سایت بی اندازه ممنونم
سروش خوباني ( 1389/09/06 ) : salam dooste man az karetoon khosham umad formi khubi bud ama moblemane khoobi nadashtid.albate eraeye vaghean aliii dashtid.man ba sher moshkel daram va dar moredesham nemidoonam ama motemanenan tafakorate khasi dasht
سمانه عبدی ( 1390/12/24 ) : سلام. من طرح شما رو دیدم و لذت بردم. اگر امکان دارد در این زمینه به من کمک کنید . موضوع پایان نامه کارشناسی من طراحی خانه شعر است ولی متاسفانه اطلاعات زیادی در این مورد نتونستم پیدا کنم،ممنون می شم راهنمایی ام کنید.
سمانه عبدی ( 1391/01/16 ) : ممنون ولی من این مقاله شما را بارها خوانده ام و از آن در تئوری طرحم کمک گرفتم ولی ممنون می شم در این مورد بیشتر راهنمایی و کمکم کنید.
رسول شفیعی ( 1391/08/19 ) : با عرض سلام و ادب
بعضی از منتقدین این طرح رو به مقاله تون ارجاع دادید. شما که نمی تونید خودتون یا مقاله تون رو همه جا ضمیمه ی کارتون کنید. به قول سعدی: هنرمند گر هست از هنر بهره ور* هنر خود بگوید نه صاحب هنر
مطالعه ی تئوری «مرگ مولف» شاید براتون مفید باشه.
موفق باشید
Amin Hesabi ( 1391/12/05 ) : سلام در ابتدا چند نکته یاد آور بشم که معماری هم مانند شعر دارای وزن واحساس می باشد...که کار شما عاری از هرگونه سراییدن می باشد.لطفا به اشعار شعرای بزرگ مراجعه کنید....خانه شعر بیشتر برای حضورشعرا وکسانی می باشدکه دارای احساس می باشند که بااین خطوط و نحوه طراحی تمام ذوق شاعر از بین می رود....فضابایداحساس زیباطی چندین پرسپکتیوبه بیننده القا کندکه طرح فاقد این احساس می باشد.رنگ وبافت ونور داخل مجموعه به هیچ وجه ایده آل یک خانه شعر نمی باشد...باسپاس
حمید نظری ( 1391/12/12 ) : کارتون مورد تحسین هست. موفق باشید
ahmad faraji ( 1392/01/11 ) : با سلام خدمت شما جناب مهندس امکان دارد ایمیلتان را داشته باشم؟
م معيت ( 1392/01/13 ) : آقای نظری : از لطف شما ممنونم ،
خانم یارمحمدی : در مورد کانسپت می توانید به مقاله ای که در همین سایت دارم مراجعه بفرمایید.
برای کسانی که نه پروژه آبرومندی در این سایت دارند ، و از طرفی سابقه حرفه ای و تحقیقاتی من از کل سن و سال آنها بیشتر است و تازه به آسیب شناسی آکادمی های معماری !!! می پردازند یا از نسبت میان سراییدن و شعر و معماری حرف می زنند بدون آن که مبانی نظری و فرمال طرح را بخوانند و بدانند آرزوی پیشرفت و بهروزی دارم.
روجا تفرجي ( 1392/01/13 ) : !!!!!!!!...
ahmad faraji ( 1392/01/14 ) : سلام ببخشید امکان دارد ایمیلتان را داشته باشم ؟
م معيت ( 1392/01/14 ) : آقای فرجی : در صفحه پروفایل خودتان برایتان پیام گذاشته ام
خانم تفرجی: منظور من به هیچ وجه شما نبودید؛ سوالات شما به جا و فنی بود، البته خوانشِ هر طرح با توجه به بستر زمانی (وغیر زمانی!) و همچنین پارامترهای مختلفی که که در زمان طراحی یا ارائه دخیل بوده اند ، ممکن است.
مبانی نظری این طرح با واکاویِ واژه های شعر و خانه ، ابتدا به تعریفی از ترکیبِ "خانه شعر" می پردازد و سپس با دست یازیدن به گستره های هرمنوتیک و فنومنولوژی معماری ، انگشت تاکید بر روی یکی از چندین جوهره های شعر به معنی نابِ کلمه می پردازد ، و بنیاد طراحی را بر سیالیت معنایی و عملکردی پروژه متمرکز می کند. بی تردید بستر طراحی بیش از آن که چهار راه ادبیات باشد، شهر شیراز است . و مکان نمایی آن در امتدادمحور عرفانِ شیراز و ارتباط معنایی و عملکردی آن با حافظیه ، دانشکده ادبیات ، و سایر لکه های معنایی همچون هفت تنان، باغ ملی ... اتفاقی نیست.
با این حال خانه شعر صرفا از آنِ شعر فارسی نیست ، چرا که شعر موهبتی است متعلق به همه مردمان جهان ...
و خانه شعر صرفا مکانی است برای برخوردها و ملاقات های انسانی (ابنجا به بهانه ی شعر) ، این برخورد و تلاقی چه در مباتی نظری طرح و چه در ساختار فرمال طرح (برخورد دو ساختار فرمال) و چه در ذات بستر طرح (چهارراه) دیده شده
ملیکا یارمحمدی ( 1392/04/29 ) : سلام موضوع پایان نامه منم خانه شعره.چه جوری میتونم به رساله ی شما دسترسی پیدا کنم ؟ میشه رساله رو برام میل کنید به این آدرس[email protected]
سجاد امیرابادی ( 1392/08/01 ) : سلام
پروژت حجم خوبی داره اگه میشه فایل کارت و به ایمیلم بفرست با آرزوی موفقیت برای شما
[email protected]
[email protected]
نوید علی زاده ( 1392/08/17 ) : سلام اقای معیت خوب هستید ممنون از کارتون خیلی خوب بود.میتونم ز مطالعاتی که کردید استفاده کنم.اگر ممکن هست
برایم ایمیل کنید.کمال تشکر را دارم.
[email protected]
م معيت ( 1392/08/30 ) : آقای علیزاده ، یک نسخه از پایان نامه من در کتابخانه دانشگاه آزاد شیراز موجود هست و می تونین از اون استفاده کنین
مصطفی کبریت چی ( 1393/04/22 ) : سلام جناب اقای معیت
یک نکته در حاضر هست که ان هم سلیقه شخصی . معمارها برایی مردم طراحی میکنند.پس لطفا انتظار هر انتقاد پیشنهادی رو داشته باشین. دیدگاه یک معمار با دیدگاه یک فرد عادی در مورد ساختمان کمی متفاوت هست.ولی در اخر برای یک معمار مهم این که یک معمار دیگه کارشو نقد کنه.
زهرا برقی ( 1394/08/04 ) : سلام کارتون عالیه
بهتون تبریک میگم
ان شالله موفق باشین
الناز عظیمی ( 1396/10/22 ) : سلام عذر میخوام ، چگونه می توانم به پایان نامه شما دسترسی داشته باشم؟
ممنونم
مهرآسا فروتن ( 1398/06/03 ) : سلام امکان دسترسی به مقاله تون نیست؟
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group