ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
رویان ویلا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
اتووود. ایران معاصر ـ نظرگاه و پلْ پارک جی ـ گروه معماری کارند
موزه پارک مجسمه سازی نروژ از معماران بیگ
اتووود کلاسیک ـ صومعه لا تورِت ـ لوکوربوزیه
نشست اصالت ایده و نقش مولف در خلق اثر هنری
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
عاطفه تاکی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    سردر پردیس بین المللی فارابی دانشگاه هنر
    دانشـــــــــــگاه : موسسه آموزش عالی پیام گلپایگان
    سال طـــــراحی : 1394
    مـــــــــــــــــکان : ایران ،کرج
    کـــــارفـــــــــرما : دان
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1394/04/10
    مســــــــــــاحت : 250
    تعـــداد بازدیـــــد : 3856
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی : سردرب واسطه ای است بین شهر و دانشگاه که افزون برکارکرد اولیه ی خود(ورود،خروج،کنترل)وظیفه ای خطیر بر دوش دارند .آنها باید چند و چون آنچه را در پس خود دارند ،به زمان رمز و ایجاز بیان نمایند .سردر ها رنگ رخساره ی بنا هستند و از سر درون آن خبر می دهند . با توجه به اینکه رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شود همه هنری می باشند سر در طراحی شده نیز دارای روح و جلوه هنری باشد. یعنی همیشه حرکت در جایی آغاز می شود و به چشم می خورد که یک عنصر به طور مرتب تکرار شده باشد و ریتم تکرار آن باعث حرکت چشم برای دنبال کردن آن می شود.آنجایی که سر در محل پرتردد ی می باشد .با استفاده از تکرار در عناصر حس حرکت ایجاد شده است . هر اثر معماری صورتی دارد و سیرتی.که سیرت اثر معماری از راه هندسه در صورتشان پدیدار می شود .هندسه ،نهاد و منزلت اثر و اندازه و مرتبت دانه های تشکیل دهنده آن را دریافته و نظام گرد هم آمدن و سامان یافتن ذرات بنا را تبیین و تعیین می کند . در زمان های گذشته علم نماد شناسی رواج بسیاری داشته است .همانگونه که مربع را نماد زمین و دایره را نماد آسمان می دانستند .یعنی اتصال روح انسانها با خداوندبلند مرتبه و رسیدن انسان به بلندمرتبه تر ین جایگاه خویش !شمسه حاصل چرخش مربع به حول یک راس خودش و به نوعی اتصال دهنده زمین و آسمان می باشد .با استفاده از هندسه شمسه و تکرار اضلاع آن ،برای ایجاد مسیر پیاده و ایجاد سکون و گردش در فضای سردر برای القای حس معماری ایرانی باتوجه به اهمیت دادن به دسترسی ها و یکباره وارد فضا نشدن !در میان مسیر پیاده ،مسیر سواره در نظر گرفته می شود که با توجه به معماری ایران باستان از طاق دوره ساسانی برای آن استفاده شده است.ترسیم خطوط روی جداره ها برای هماهنگی بیشتر طرح و ایده گرفتن از خطوط ترسیم شده بر روی برج آزادی ،که این خطوط متناسب با طراحی قوس که به صورت سه قسمتی تند می باشدانجام گرفته است .

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
محمدرضا میکائیل زاده ( 1394/04/10 ) : سیرکولاسیون متفاوت و جالبی شده، به نظر من ترکیب بندی احجام بهتر هم میتوانستند ترکیب شوند
عاطفه تاکی ( 1394/04/11 ) : درود و سپاس از لطف شما جناب میکائیل زاده .
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group