معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1411
جهان علمیْ تخیلی   - 22
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1377
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه معماری   - 1050
معماری مجازی   - 22
طراحي داخلي   - 969
جشن نامه اتووود   - 21
سازه های شهری   - 907
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
تکنولوژی ساخت   - 891
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 823
معماری کوچک مقیاس   - 19
مرزهای معماری   - 815
معماری و نقاشی   - 18
نگاه نو به سكونت   - 751
پردیس ویترا   - 18
نظریه شهری   - 748
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
المان شهری   - 745
معماری و روانشناسی   - 17
معماری و سیاست   - 658
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 632
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری مدرن   - 570
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 544
معماری بایومورفیک   - 15
منتقدان معماری   - 512
شهرهای در حرکت   - 14
آرمان شهرگرایی   - 493
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
روح مکان   - 484
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 477
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
طراحی صنعتی   - 473
معماری و گیم   - 12
معماری تندیس گون   - 469
معماری و هوش مصنوعی   - 12
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 462
معماری و ادبیات   - 11
معماری منظر   - 461
معماری جنگلی   - 11
معماری شمایل گون   - 431
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
باز زنده سازی   - 406
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
آینده گرایی   - 389
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
توسعه پایدار   - 385
بی ینال ونیز   - 10
هنر مدرنیستی   - 382
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری یادمانی   - 358
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماریِ توسعه   - 335
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 334
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 327
معماری بیابانی   - 8
طراحی نئولیبرال   - 316
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 291
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 274
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 268
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 262
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 260
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 255
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 254
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 253
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 244
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 235
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 225
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 222
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 208
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 203
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 196
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 194
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 187
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 186
معماری تخت جمشید   - 7
هنر انتزاعی   - 180
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
گرافیک   - 165
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 152
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
مسکن روستایی   - 146
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
هنر گفت و گو   - 144
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری ژاپن   - 130
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 128
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 115
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 112
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
ترسیمات معماری   - 109
معماری خوانی   - 6
معماری و فاجعه   - 102
منبع شناسی اتووود   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 89
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری مذهبی   - 87
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری مصر   - 5
معماری فاشیستی   - 80
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
اکسپو   - 79
فرهنگ نفت   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
اقتصادِ فضا   - 67
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 66
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری هند   - 66
بلوپرینت   - 4
معماری چین   - 65
اتووودْ آبزرور   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 64
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 63
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ویرانه ها   - 59
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 58
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
مدارس معماری   - 53
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
زاغه نشینی   - 49
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
پداگوژی   - 49
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 45
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری پراجکتیو   - 45
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری دیجیتال   - 43
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
فیلوکیتکت   - 42
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
جنبش متابولیسم   - 42
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 41
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
باهاوس   - 39
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
هنر روسیه   - 36
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری فضای داخلی   - 35
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
طراحی مُد   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
طراحی پارامتریک   - 30
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
بحران آب   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری و رسانه   - 29
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 5
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 30
آلدو روسی   - 13
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 41
سوزان سانتاگ   - 9
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 13
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 28
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گابریل کوکو شنل   - 2
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 25
الیس راستورن   - 111
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 54
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 7
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لویی کان   - 38
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 142
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 29
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 1
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 24
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 58
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 68
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 7
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 47
پییر ویتوریو آئورلی   - 9
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 5
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 9
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 28
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 12
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 5
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 101
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 30
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 4
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 190
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 13

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -786
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -378
صنعتی   -103
فرهنگی   -333
گالری   -84
پاویون   -265
هتل   -76
موزه   -254
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -232
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
مسکونی ـ تجاری   -161
حمل و نقل عمومی   -39
تفریحی   -156
ویلا   -7
اموزشی   -134
زاغه نشینی   -5
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
تراشه های کانسپچوال ـ پیتر زمتر و موزه کُلـُمبا؛ متافیزیک حضور و هستی شناسی روح
اتووود سرویس خبر:   آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
1390/01/08
مـنـــــــبـع : گرفته از گفتار و مصاحبه پیتر زمتر در مراسم افتتاح موزه کلمبا در شهر کلن پخش شده در وِرنیسِیج تی وی
تعداد بازدید : 7762

امروز روز خیلی خوبیه [می خندد]، من خیلی خوشحالم، دوران خیلی خوبی داشتم اینجا، ادم های زیادی دیدم و خیلی زیاد هم اموختم، ساختن این موزه برای من تجربه چالش برانگیز بزرگی بود، در گذشته من یک بار این فرصت را داشتم که یک موزه دیگه طراح کنم، کواِنستالا در اتریش، اما این جا در کلن این امکان پیش امد که ره یافت های نو در حوزه هنر تاریخی را بیازمایم. از کلیسای اسقفی هم متشکرم، در گذشته من نسبت به هنر تاریخی بی نهایت بی توجه بودم، چیزی که ازش به خاطرم مونده بود، بازدید از موزه بود به همراه خانواده، شما این جا اما طی این یک سال بسیار به من اموختید[می خندد]، و این خیلی به خاطر خود این مکان بود، چرا که همه خوب می دانیم بین هنر خوب و بد، تفاوت بسیار است، اما تقاوت چندانی بین هنر قدیم و جدید نیست و این ان چیزی است که شما می توانید در این بنا خیلی خوب تجربه اش کنید، این نکته خیلی حائز اهمیتی است باید خیلی از نزدیکتر به این اثر نگریست و با حضور، ان را تجربه کرد، این چیزی که من می گویم، بازی با الفاظ نیست، یک تجربه واقعی است، من تندیس های مریم مقدس را واقعا دوست دارم، ان ها از هر جهت من را مشعوف می کنند، درست در پشت همین دیوار یکی از ان ها قرار دارد، نگاهش به بیرون، رو به کتدرال [شهر] است، تمام این تندیس ها لبخند می زنند، گویی در این جا بی نهایت ارامند و این من را خیلی خشنود می کند[می خندد].

و حرف اخر پیش از سئوال و جواب؛ زندگی خوب نیازمند و محتاج صبر است و همین طور اثر [معماری] خوب هم نیازمند صبوری است، متشکرم که همه صبوری کردند تا این پروژه پایان یافت.

ـ پرسش در فیلم موجود نیست

پیتر زمتر: امروزه همه متوجه این واقعیت هستند که تعداد خیلی زیادی از موزه ها بخشی از [پروسه] بازاریابی شهرها هستند، برای شهر ها هنر [در شمایلی که من از ان دفاع می کنم] نقش حاشیه ایی دارد، مسئولین شهر غالبا می خواهد معمارانی که توانمندی تولید اشکال پرشور دارند بیایند و کار را یکسره کنند و مردم حتی برای مدت کوتاهی، یک سال، دو سال، سه سال، چنج سال یا شاید هم هفت سال، نمی دانم! جذب این احجام غیرمترقبه گردند، این همان "بیلبائو افکت" مشهور است که حالا تبدیل به یک پدیده ی جهانی شده، اما این جا در موزه کلمبا، شما می بینید که همه چیز متفاوت است، این موزه در تضاد با جریان غالب موزه سازی است، این موزه با محوریت هنر اغاز شده است، ذات و جان مایه اش هنر بوده است، در این جا مردم هنوز به هنر علاقه دارند. . . به ارزش های به ذات هنری و معنوی باور دارند و من هیچ وقت حین طراحی و اجرای پروژه حس نکردم که این جا رگه ایی از نگاه سرمایه باور و تجاری جاری است، این سیاق است که به ما کمک می کند تا بیاندیشیم و حس کنیم، همه ی شما متوجه می شوید که این پروژه از درون برخاسته، از هنر بخاسته و همان طور که پیشتر گفتم، زاده [روح] مکان است، این موزه یک روایت بی نهایت فاخر است، که مستقیما از بمباران سال 1943 این جا ـ سال تولد من ـ الهام گرفته و من کاری که کرده ام امتداد ان کلیسایی است که [فیزکش] دیگر نیست، وقتی این پروژه اغاز شد، خود به خود ما به سمت انباشتی از رویدادهای تاریخی سوق داده شدیم، و وقتی شما روایت بی نهایت شورانگیز و افسانه ایی کُلـُمبا ـ این کـُــلـُـمبای مقدس ـ را به این مجموعه اضافه کنید خواهید دید که با مجموعه ایی از امکانات بی پایان مواجه اید و این هیچ ارتباطی با تجارت ندارد، چرا که معماری [؛طرح محقق شده] عملا یافت بهترین راه حل ممکن است.

برای حدوث درک نزدیک به واقع و جامع تر از نگاه زومتور به طراحی ببینید این دو مقاله را اینجا و اینجا



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1390/01/08 ) :
كاش تصاوير موزه كلمبا را هم اضافه ميكردي درك بهتري از موضوع ميداد يا به عنوان خبر ديگري بذاريم و لينك بدهيم .
و باز هم از اينكه ما را درگير تراشه هاي ذهني ميكني ممنونم
آرش بصیرت "سردبیر اتووود" ( 1390/01/08 ) :

خبر رو قبلا کار کردیم و به صورت هایپر لینک توی متن اماده روی کلمه اثر که اندرلاین داره کلیک کنید لطفا
مینا علیزده ( 1390/04/20 ) :
من از علاقمندان تفکر پدیدار شناسی در معماری هستم ، سپاس از مصاحبه ای که از زومتور گذاشتید دوست دارم بیشتر از تفکرات زومتور بدونم اگر امکان داره مقالاتی از این معمار و یا ترجمه ی بخشی از کتاب معماری متفکر نوشته ی زومتور هم بذارید .
مینا علیزده ( 1390/04/20 ) :
در حوزه ی پدیدارشناسی نظریه های متفاوت و گاه ضد و نقیض وجود داره و پیتر زومتور از معدود معمارانی هستند که به این تفکر عینیت بخشیدن ، آشنایی بیشتر با تفکرات این معمار به درک بهتر پدیدارشناسی ، حداقل برای من کمک میکنه سپاسگذارم.
آرش بصیرت "سردبیر اتووود" ( 1390/05/01 ) :
مهمترین شارحی که پدیدارشناسی را با معماری گره زده است و کتبش به فارسی برگردانده شده اند کریستین نوربرگ شولتز است، جز این کتابی به نام کلبه هایدگر از ادم شار با ترجمه ایی نه چندان خوانا به فارسی برگردانده شده که ان نیز می تواند کمک کند خانم پروین پرتوی نیز پایان نامه مقطع دکترای خود را تخت عنوان پدیدارشناسی مکان چاپ کرده اند، کتابی نیز از اقای محمد رضا شیرازی قرار بود چاپ شود که نمی دانم به چه سرنوشتی دچار شد
پوریا فرخی ( 1391/02/01 ) :
کارهای پیتر زمتر به واقع شاهکاری از خلاقیت و تفکر هست.آثارش به واقع نمایی از وهم و تفکر را همراه داشته.شخصا با طراحی های زمتر ارتباط بر قرار نمی کردم.اما با کمی مطالعه بیشتر عمق معنایی رو می توان در کارهای او حس کرد که شاهکاری از معماری را به همراه دارد.
سامان شیبانی ( 1391/02/03 ) :
نتیجه ای که من گرفتم این بود که بیلبائو افکت ممکن است از نظر اقتصادی به بافت کمک کند و لی ذات و تاریخ اون بافت رو تحدید میکند.واز بین میبرد.
ایمان آزاد ( 1391/02/04 ) :
به نظر من اقای زمتر طرز فکر و طراحی متفاوتی با خیلی از معماران دارد.همینطور که ایشان اشاره کردند خیلی جنبه درامد زایی بنا برای وی تعیین کننده نیست.جنبه هنر و هماهنگی ان با محیط اهمیت دارد.الهام گرفتن رکن اصلی در طراحی اوست.برای درک بهتر اثر او باید تامل و تفکر کزد و نگاهی خاص و مانند او به اثر داشت.
محمد رعدی ( 1391/02/04 ) :
سلام
کارای زمتر را دیدم هرکدومش در نگاه اول ساده و بدون حرف هستند اما وقتی دقیق روش فکر می کنم می بینم از فلسفه خوبی برخوردار هست
شاید دلیل اینکه این موزه را بدست او سپردند همین باشد{نیاز به تفکر و فلسفه}
هاجر برومند ( 1391/02/04 ) :
اقای زمتر بر خلاف سوپراستارها اقتصاد و اخلاق در طراحی برایشان حائز اهمیت است.در معماری ایکونیک با استفاده از معماران شاخص و تکنولوژی های پیشرفته سعی در افزایش وضعیت اقتصادی شهر و بازارها را دارند. هدف انها این است که با اقتصاد بافت معماری را از شهرسازی جلوتر ببرند که موزه ی گوگنهایم یک نمونه ی بارز ان میباشد.در این موزه هدف اقای گری با ایجاد اشکال و احجام پر شور این بوده که با بافت معماری اقتصاد شهر را افزایش دهد.اقای زمتر معتقد است که معماری و بافت شهری باید در یک راستا و در خدمت مردم باشند.
در بیلبائو افکت که محصول رشد اقتصادی دهه ی 80و 90 در اروپاست اقتصاد شهر بر رفاه و اسایش مردم ارجعیت دارد که این پدیده بر خلاف نظر اقای زمتر میباشد.......پس پیتر زمتر بر خلاف اقای گری نمیتواند یک سوپر استار یا یک معمار ستاره ایکونیک باشد!
نگین ناظمی ( 1391/02/04 ) :
به نظر من اقای زمتر بیشتر هنر را در کارشان مد نظر داشتند و کارکرد فضا برای ایشان مهم بوده نسبت به محیط اطراف و در کارشان جنبه اخلاق طراحی هم در نظر گرفته شده .
محبوبه زارع ( 1391/02/04 ) :
با سلام . . .
به نظر من پیتر زمتر کسی نبود که برای مشهور شدن کاری رو انجام بده.در طراحی هدفش این بود که کارهاش درحدی باشه که همه ی مردم توان بازدید از اون رو داشته باشن.اصراری نداشت که طرح هاش رو درجهان شهرها پیاده کنه،نمی خواست که همه چیز یکجا متمرکزشده باشه.طرح هاش تولید انبوه اما با تنوع محصول و تکنولوژی همراه بود.از طراحی موزه ی کلمبا احساس رضایت داشت و احساس می کرد که مدتی که روی این اثر کار کرده تونسته به یک آرامش برسه و معتقده توی این مدت خیلی چیزها رو از مردم یاد گرفته و به نحوی در فکر جبران لطفی که مردم بهش داشتن بود.به عقیده ی مردم احترام می گذاشت(مردم داری).عقیده داشت مردم شهرهدفشون سرمایه گذاری و...نبود بلکه علاقه مند به هنر بودند.برای رسیدن به هدفش به وجود درونی توجه می کرد و با آرامش و صبوری از تکنیک های خودش در کارهاش استفاده می کرد.برخلاف موزه گوگنهایم که برای ساخت ، هزینه ، تکنولوژی ، زمان و ...همه چیز در سطح بالا و گران به کار گرفته شد .آقای زمتر توانست با آثارش نقش جهانی و اقتصادی داشته باشه.
لیلا حیدری ( 1391/02/04 ) :
پیترزمتر به نحوی از سیستم فوردسیت تبعیت کرده،سلیقه ی عمومی را مطرح نمی کرده،فاقد تنوع بوده و فقط سعی در جهانی شدن داشته.
او نتوانسته یک معمار آیکونیک ساز باشد ، زیرا این معماری عمیقا بلند مرتبه و با هزینه ی بسیار بالاست و به طوری معماری جلوتر از شهر حرکت میکند .
زمتر با توجه به نیازهای مردم و شهر ، طراحی نمیکرده...
حسین ذوالفقاری ( 1391/02/04 ) :
موزه مکعبی شکل بسیار بزرگ و پیچیده،همراه با درک انسانی رعایت شده.ستون های بلند اما در عین حال ساده،همراه با فهم زیبایی شتاسی.اجرای پله های ساده و یک دست. به نظر من موزه ی کلمبا به بهترین نحو طراحی شده. میشه گفت اقای زمتر طرز فکربالایی
از زیبایی شناسی دارد.
ملیحه احدى ( 1391/02/04 ) :
پیتر زمتر شخصیتی آرام، صبور و معنوی ای دارد که این شخصیت برای طراحی سازه های ایکونیک که خود بنا شخصیتش را به طور مستقیم نشان میدهد مناسب نیست .در بنا هایی که زمتر طراحی کرده باید به عمق معنایی کار توجه شود .برای درک کارهای اون تفکر وتعمل در کار لازم است. زمتر به ارزش های ذات هنر , توانمندی هنر در به فکر واداشتن و القا درک از پیرامون و ارزش های معنوی کار باور عمیق داشته .زمتر حتی در استفاده از مصالح هم متفکرانه برخورد کرده .کارهای اون غیر مادی بوده و برای درک بهتر باید به درون و ذات کار توجه کرد ...با توجه به این روحیه زمتر نمی توانسته انتظاراتی که مسئولین از موزه گوگنهایم داشتند را برآورده سازد...
لیلا مسعودی ( 1391/02/04 ) :
با سلام
نظر اینجانب: احترام مسعودی در زمینه پیتر زُمتـُـر
به نظر من چون هدف اصلی از طراحی موزه گوگنهایم جلب توریسم و بازاریابی و تجمیع توجه جهانی بوده است
پیتر زُمتـُـر نمیتواند آن را طراحی کند چون اصولا به ذات هنر و جزئیات توجه بیشتری داشته و نمیتواند معماری
آیکونیکی طراحی کند که تنها به مفهوم ظاهری اشاره دارد.

دانیال عابـــــدی ( 1391/02/04 ) :
در کارهای پیتر زمتر اخلاق در طراحی در عین حال رعایت زیبایی شناسی حرف اول را میزند شاید همین رعایت اخلاق طراحی سبب شده که او نتواند یک معمار آیکونیک ساز باشد در کل رویکرد این معمار در طراحی برای من جالب بود..
رویا شمبو ( 1391/03/07 ) :
باسلام
از نظر من پیتر زمتر یک معمار کاملا متعصب در هنر و در هنر معماری به بافت مکان و عوامل محیطی بسیار اهمیت میداده و به اصول اخلاقی در طراحی معماری پایبند بوده ونهایتا به یادگار ماندن کار و استفاده ی بهینه از اثر را مد نظر داشته به همین دلیل اصولا کارهای وسیع وبه واسطه ی سرمایه گذاری های هنگفت را قبول نداشته
ایمان قاسمی ( 1391/04/01 ) :
با سلام
به نظر من آقای زمتر علاوه بر این که معماری است که اخلاق و جنبه زیباشناسی در طراحی حرف اول را میزند،عملکرد بنا از نظر احساسات اطرافیان اهمیت زیادی دارد.
که یه گفته آقای پیتر زمتر:
جسی که من تلاش می کنم آرام آرام در مصالح تزریقش کنم از تمام قواعد کمپزیسیونی می گذرد و به کیفیت های شنیداری، بویایی و لامسه ی مستتر در مصالح گره می خورد
میلاد شاهیان ( 1391/04/01 ) :
پیتر زمتر غرق در معنا, مکان, حضور و ماده می شود. اینترنت را زیر و رو کنید بیش از پنج مصاحبه از او دیده نمی شود
راحیل پنجی ( 1391/04/01 ) :
با سلام
بناهایی که پیتر زمتر می سازد همگی دارای یک هسته عاطفی هستند، فضایی که به ذات حس خوبی را میدهد.معماری را منبع درامد نمیداند
و در تمامی کارها به بافت و محیط پیرامون اهمیت زیادی داده است.
مرضيه مختاري ( 1391/04/01 ) :
متر که اثارش همیشه به سبب استفاده متفکرانه از مصالح و پرداخت دقیق به جزییات ساخت شهره بوده است در این جا از اجر خاکستری برای هم بند ساختن اجزای متلاشی شده سایت استفاده کرده است

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

استراکچریزه کردن پرنده ها؛ بال ـ برج‏ های حرارتی برفراز موزه ی جدید ابوظبی
تراشه های کانسپچوال ـ پیتر زُمتـُـر، فروپاشی نظریه و پدیدارِ زیبایی
کتاب خانه اتووود ـ اتمسفرها ـ پیتر زمتور
پیتر زمتر و پاویون سوییس در اکسپو 2000؛ جست و جوی ماده ی حقیقت
موزه آلوار آلتو؛ یادمانی برای یک غولْ معمار مدرن
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group