معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما




شما می توانید
پروژه خود را ثبت کنید
مقاله خود را ثبت کنید
کلاس خود را ثبت کنید
در مباحث فروم اتووود شرکت کنید

پیـــــام هــای رسیــــده
فائزه شاهانی 1397/05/25
با سلام چرا مقاله هاتون باز نمیشه ارور میده؟
احسان قلندری 1393/07/30
جناب دکتر سلام و عرض ادب. ببخشید در مورد مدیا تک مطلب یا منبع ایی دارید که کمک کنه؟ البته جسارت به ایمیل:Design_2019@yahoo.com با تشکر و ا لتماس دعا
الهام سوری 1393/07/30
سلام.وقت بخیر.من تازه می خوام پایان نامه رو شروع کنم .خوشحالم ک از ابتدا با کار شما اشنا شدم.ممنون میشم اگه کمکم کنید. سایت کارم تویسرکان آرامگاه میر رضی الدین آرتیمانیه شاعر عصر صفوی که سبک کارشون مشابه حافظه.شاعر عرفانی تیتر خاصی برای کارم قطعی نکردم ولی مبانی بر گرفته از شعر و عرفانه با محوریت شعر حافظ.
ahmad faraji 1393/05/03
سلام خوبین شما؟ببخشید مجتمع تفریحی توریستی با رویکرد پایداری محیط داخلی و خارجی کجاها هست میشه کمکم کنید؟
ادامه
ارسـال پیــام به  مهدي معيت
 
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
پیام های رسیده برای پروژه ها
الناز عظیمی 1396/10/22  
پروژه خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد   :    
سلام عذر میخوام ، چگونه می توانم به پایان نامه شما دسترسی داشته باشم؟
ممنونم
زهرا برقی 1394/08/04  
پروژه خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد   :    
سلام کارتون عالیه
بهتون تبریک میگم
ان شالله موفق باشین
مصطفی کبریت چی 1393/04/22  
پروژه خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد   :    
سلام جناب اقای معیت
یک نکته در حاضر هست که ان هم سلیقه شخصی . معمارها برایی مردم طراحی میکنند.پس لطفا انتظار هر انتقاد پیشنهادی رو داشته باشین. دیدگاه یک معمار با دیدگاه یک فرد عادی در مورد ساختمان کمی متفاوت هست.ولی در اخر برای یک معمار مهم این که یک معمار دیگه کارشو نقد کنه.
ادامه


پیــام های ارســـال شـــده
زهرا حسینی 1392/08/30
سلام در مورد ترجمه المپیک مونیخ با آقای بصیرت تماس بگیرید موفق باشید
digital arch 1390/05/13
سلام و ممنون از حسن توجه شما، مطلب سایت به چند دسته تقسیم شده، مطالبی که تحت عنوان خبر در سایت گذشته شده، طبیعتاً کوتاه و مختصر هستند، اما در عین حال کدهأی به مراجعه کننده برای مطالعه بیشتر می‌‌دهند، اما در بخش مقالات دقت بیشتری می‌‌شود و مطلب توسط بخش تخصصی مربوطه بررسی و سپس تایید می‌‌شوند، بالطبع دارای حجم بیشتری هستند، در مورد پاویون‌ها هام حجم زیاد کار و این که این بخش سایت همزمان با برگذاری نمایشگاه تهیه می‌‌شد، در زمان خود مفید بود، اما سایت از فعالیت‌های تحقیقاتی‌ شما در این زمینه و سایر زمینه هایی که احساس نقد می‌‌کند، استقبال می‌‌کند، به هر حال این سایت متعلق به خود شمست و تلاش‌های کاربران که معماران معاصر ایران هستند ، به غنای بانک اطلاعاتی‌ خود آنها خواهد انجامید،
کورش شجاعی زرقانی 1389/10/13
برنده جایزه بزرگ اسپیس – بخش طراحی داخلی - سال 2010 ممکنه لینک اصلی کاملش رو برای من بفرستید؟
ادامه   
پیام های ارسال شده پروژه ها
مهدی منافی اصلی 1393/06/06  
پروژه ساختمان قادری   :    
آفرين
مهدي معيت 1392/08/30  
پروژه خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد   :    
آقای علیزاده ، یک نسخه از پایان نامه من در کتابخانه دانشگاه آزاد شیراز موجود هست و می تونین از اون استفاده کنین
مهدي معيت 1392/01/14  
پروژه خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد   :    
آقای فرجی : در صفحه پروفایل خودتان برایتان پیام گذاشته ام
خانم تفرجی: منظور من به هیچ وجه شما نبودید؛ سوالات شما به جا و فنی بود، البته خوانشِ هر طرح با توجه به بستر زمانی (وغیر زمانی!) و همچنین پارامترهای مختلفی که که در زمان طراحی یا ارائه دخیل بوده اند ، ممکن است.
مبانی نظری این طرح با واکاویِ واژه های شعر و خانه ، ابتدا به تعریفی از ترکیبِ "خانه شعر" می پردازد و سپس با دست یازیدن به گستره های هرمنوتیک و فنومنولوژی معماری ، انگشت تاکید بر روی یکی از چندین جوهره های شعر به معنی نابِ کلمه می پردازد ، و بنیاد طراحی را بر سیالیت معنایی و عملکردی پروژه متمرکز می کند. بی تردید بستر طراحی بیش از آن که چهار راه ادبیات باشد، شهر شیراز است . و مکان نمایی آن در امتدادمحور عرفانِ شیراز و ارتباط معنایی و عملکردی آن با حافظیه ، دانشکده ادبیات ، و سایر لکه های معنایی همچون هفت تنان، باغ ملی ... اتفاقی نیست.
با این حال خانه شعر صرفا از آنِ شعر فارسی نیست ، چرا که شعر موهبتی است متعلق به همه مردمان جهان ...
و خانه شعر صرفا مکانی است برای برخوردها و ملاقات های انسانی (ابنجا به بهانه ی شعر) ، این برخورد و تلاقی چه در مباتی نظری طرح و چه در ساختار فرمال طرح (برخورد دو ساختار فرمال) و چه در ذات بستر طرح (چهارراه) دیده شده
ادامه
   مهدي   معيت    معمار حرفه اي     Mehdi   Maeiyat   -    Professional
تحصیــــــلات :   1385   دکترا   1385  PHD Major :
دانشگــــــاه : University of bologna Faculty of Aldo Rossi University :
شــرکـــــــت : Office :
وب سایــــت : WebSite :
دربــــــــــاره  : - فارغ التحصیل کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه آزاد شیراز (1385) - برنده جایزه سوم مسابقه بین المللی کوشک جهانی 1382 -برنده جایزه ویژه طراحان حرفه ای جوان از بنیاد ISOCARP به منظور شرکت در کارگاه طراحی در حاشیه کنفرانس بین المللی بنیاد در کشور پرتغال (1388) - عضویت در هیات تحریریه نخستین هفته نامه معماری و شهرسازی ایران ، "نقش نو" (1386) - تدریس در دانشگاههای آزاد واحد شیراز، بوشهر و سپیدان، دانشکده بین المللی حافظ شیراز، مجتمع فنی دیباگران ، ... (1385-1388) - دانشجوی دکترای معماری دانشگاه بولونیا ، ایتالیا (1388-تاکنون) - سخنران و دستیار تدریس TA در دانشکده معماری آلدو روسی دانشگاه بولونیا (1389-1390) - حضور در کارگاه طراحی شهری UN Habitant در وراکلاو لهستان (1389) به عنوان TA - برنده جایزه ویژه مارکوپولو به منظور انجام پروژه تحقیقاتی مشترک میان دانشکده معماری دانشگاه بولونیا و دانشگاه سین سیناتی (1391) ارائه مقالات علمی در کنفرانس های بین المللی پرتغال (1388)، فرانسه (2012)، لندن (2012)،... نگارش و ترجمه مقالات تحلیلی ، انتقادی معماری در نشریات داخلی (همشهری معماری ،...) شرکت در مسابقات و کارگاههای بین المللی طراحی و معماری (ََAquilla, Forte dei Marmi, Lissone,...)
پروژه هـــــای دانشـــــجویی   

کارگاه طراحی ، آکویلا ، ایتالیا، محموعه فرهنکی    کارگاه طراحی ، آکویلا ، ایتالیا، محموعه فرهنکی
درس : اسکیس  - سال طراحی : 1389
استاد : MATTEO AGNOLETTO, ANDREINA MILAN, ELENA MUCELLI

کارگاه و نمایشگاه صنایع دستی ، طراحی فنی    کارگاه و نمایشگاه صنایع دستی ، طراحی فنی
درس : طراحی فنی  - سال طراحی : 1380 Before
استاد : مهندس جعفر کاشف ، مهندس کاظمپور

طراحی معماری در زمینه تاریخی    طراحی معماری در زمینه تاریخی
درس : پایان نامه  - سال طراحی : 1380 Before
استاد : دکتر شاهین کینوش(پروژه مشترک طرح 7 : علی شکرالهی ، مهدی معیت)

خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد    خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
درس : پایان نامه  - سال طراحی : قبل از 1380
استاد : كاظم معمارضيا، منصور رستگار فسايي، لطفعلي حشمتي


  مـــقــــــــــــالــات   

آیزنمن و سیالیت فرمال آیزنمن و سیالیت فرمال
(مفاهيم و نظريات معماري - مفاهيم و نظريات معماري )
 تحلیلی بر تمایزات معماری آمریکایی آیزنمن با معماری اروپایی کولهاس

سوپرمدرنیته؛ عبور از پست مدرنیسم و یافت روایتِ "بی گون" از مکانی سوپرمدرنیته؛ عبور از پست مدرنیسم و یافت روایتِ "بی گون" از مکانی
(مفاهيم و نظريات معماري - زيبايي شناسي )
 مقاله به اختصار به معرفی دیدگاه مارک آوژه انسان شناس فرانسوی پیرامون تاثیر تکنولوژی ارتباطات آنی، تسهیل حمل و نقل و کثرت دیدگاههای شخصی بر چشم انداز شهرهای معاصر می پردازد.

لوییس مامفورد در جایگاه یک روزنامه نگار لوییس مامفورد در جایگاه یک روزنامه نگار
(مفاهيم و نظريات معماري - مفاهيم و نظريات معماري )
 یکی‌ از نام آورترین و مؤثرترین نویسندگان ایالات متحده در باب معماری، لوییس مامفورد بیش از سی‌ سال منتقد معماری مجله نیویورکر بود. "نقد پیاده رو" گزیده‌ای از نوشته‌های دهه ی ۱۹۳۰ مامفورد به انتخاب روبرت وویتویچ می‌‌باشد و بیشتر آنها از ستون معروف او، "خط آسمان" ، بخش مهمی‌ از دوران آغازین مجله که به صورت هفتگی منتشر می‌‌شد. در پشت جلد این کتاب به نقل از میشل لیند در Harper's ، چنین می‌‌خوانیم: "چاپ دوباره ستون خط آسمان مامفورد به رغم گذشت زمان فوق‌العاده خواندنی است. رابرت وویتویچ با چاپ مجدد این مقالات و ستون‌ها از یکی‌ از بزرگترین متفکران ایالات متحده خدمت بزرگی‌ به عموم کرده است." همچنین به نقل از دیوید بومن : "[نسبتِ] لوییس مامفورد به محیط‌های شهری آمریکا مثل [نسبتِ] جان موییر طبیعت گرا به محیط وحش آمریکا بود. نقد پیاده رو یک رساله خوش آیند و موشکاف برای همه ماهایی است که شهرها را، کوچک و بزرگ، دوست داریم و می‌‌خواهیم ببینیم چگونه قابلیت زندگی‌ در آنها را حفظ کنیم." قوی ترین بخش‌ها آن جایی است که نشان می‌‌دهد چگونه یک ساختمان (مرکز پزشکی کُرنل ) و یا طرح‌های توسعه بزرگ تر (آپارتمان های کاستل هیل ) یک همسایگی را دیگرگون می‌‌کند؛ چگونه نمایشگاه ها، به ویژه [نمایشگاه های] موزه هنرهای مدرن (نمایشگاه بین المللی فیلیپ جانسون)، ائتلاف های معمارانه (تصاویر کلارنس اشتاین و کاترین باوئر از خانه سازی اروپایی و آمریکایی)، و نمایشگاه‌های جهانی‌ ۱۹۳۹ (فوتوراما از نورمن بل گدس ، تئوری شهر معاصر را شکل می‌‌دهند و چگونه برخی‌، به طور برجسته روبرت موسس ـِ خانه ساز نظام‌های جدید شهر را در [ظرف مکانیِ]بزرگراه‌ها و فضاهای باز تعریف می‌‌کنند. روی هم رفته، "نقد پیاده رو" هدیه ی گران قدری به طراحی و نقد شهری است. نه تنها منش مامفورد را تبیین می‌‌کند و تصویر دیگری از زمان ارائه می‌‌دهد، بلکه لذت خواندن نثری با شکوه از نویسنده‌ای توانا را میسر می‌‌کند. در صورتی‌ که خواننده ممکن است با افکار او موافق نباشد، مطمئنا از زبان و سبک شگفت انگیز [ـِ متن] لذت خواهد برد. نوشتار زیر، به قلم پاول گلدبرگر ، منتقد معماری مجله معماری آرکیتکچر، با عنوان اصلی "باطن یک شهر" ، در شماره دسامبر 1998 این مجله به معرفی کتاب "نقد پیاده رو" و نوشته های لوییس مامفورد درباره نیویورک در آن می پردازد.

دستهای لوکوربوزیه؛ منش بوطیقایی یک معمار دستهای لوکوربوزیه؛ منش بوطیقایی یک معمار
(مفاهيم و نظريات معماري - زيبايي شناسي )
 ترجمه آزادی است از یکی از این فصول پنجاه گانه «دستهای لوکوربوزیه» (Les mains de Le Corbusier : Le Corbusier’s Hands) نوشته ی آندره وژنسکی «Andre` Wogenscky»، معمار فرانسوی که به نگرش لوکوربوزیه پیرامون طراحی شهرآینده، با عنوان شهر تابان Radiant City اشاره می کند.

فضایی رهایی بخش؛ مدیاتک سندای اثر تویو ایتو فضایی رهایی بخش؛ مدیاتک سندای اثر تویو ایتو
(مفاهيم و نظريات معماري - زيبايي شناسي )
 تحلیلی بر کیفیت طراحی و فضایی در مدیاتک سندای اثر تویو ایتو

موبیوس موبیوس
(زيبايي شناسي - مفاهيم و نظريات معماري )
 پیرامون فضای چهاربعدی و هندسه چهار بعدی و تاثیر والهامات آن بر فرآیندهای خلق فضا و معمارانه

هنر گفت و گوـ تام مین؛ پسر بد معماری لس‌آنجلس هنر گفت و گوـ تام مین؛ پسر بد معماری لس‌آنجلس
(مفاهيم و نظريات معماري - زيبايي شناسي )
 تام مین معمارمعاصرو برنده جایزه پریتزکر در سال 2005 و متولد ‌سال 1944 در واتربری لوس‌آنجلس وفارغ التحصیل دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و هاروارد و مدرس دانشگاه‌های کالفرنیای‌جنوبی و UCLA ، در سال 1972، کارش را به همراه مایکل روتوندی در بازار معماری آمریکا آغاز کرد و مرفسیس را تاسیس کرد و مقام‌هایی را هم به دست آورد. از مهمترین جوایز اوبه مدال طلای AIA در سال 2001 می توان اشاره کرد. این مقاله ترجمه آزادی است برگرفته از مصاحبه Lara Tonnicchi با تام مین به نقل از floornature.com

مرکز اموزش رلکس؛ کاری از دفتر معماری SANAA مرکز اموزش رلکس؛ کاری از دفتر معماری SANAA
(مفاهيم و نظريات معماري - مفاهيم و نظريات معماري )
 EPFL Rolex Learning Center ECOLE POLYTECHNIQUE FEDERALE DE LAUSANNE ساختمان انستیتوی تکنولوژی فدرال لوزان سوییس طراحی : دفتر معماری SANAA

از روحیه شاعرانه تا خانه شعر از روحیه شاعرانه تا خانه شعر
(مفاهيم و نظريات معماري - معماري محيط )
 این مقاله شرح مختصری است بر پایان نامه کارشناسی ارشد نگارنده با عنوان خانه شعر .

انرژی خورشیدی در ایران انرژی خورشیدی در ایران
(معماري پايدار - معماري پايدار )
 در این مقاله نگاهی اجمالی به کیفیت اقتصادی استفاده از انرژی خورشیدی در ایران و نیز معرفی دو نهاد با رویکرد انرژی های غیر فسیلی مد نظر بوده است.

ذات پرسشگری ، منشِ اثر هنری ذات پرسشگری ، منشِ اثر هنری
(مفاهيم و نظريات معماري - زيبايي شناسي )
 تلاش هنر و غایت والای آن در اینست که «انسان» را «آنچنان که هست» و «آنچنان که باید» و «جهان» را «آنچنان که می تواند برای انسان وسیله رشد و کمال در قلمرو معرفت و عمل باشد» تعبیر و تفسیر می کند. هنر ، بهترین موضعگیری انسان در بیان واقعیات و نحوه بهره برداری از آنها را با آهنگ خاصی که در روح و ذهن هنرمند نواخته می شود ، تصویــر می کند .

« معماری من، کابوس های شبانه ام را فاش می کند ! »   « معماری من، کابوس های شبانه ام را فاش می کند ! »
(مفاهيم و نظريات معماري - آموزش معماري )
 فرآيند طراحي معماري در دفتر فرانك گهري

موزه شعر و نقاشي تومی هیرو؛ماكوتو يوكومي‌زو موزه شعر و نقاشي تومی هیرو؛ماكوتو يوكومي‌زو
(معماري و هنرهاي ديگر - ساير )
  هوشنيو تومي هيرو ، شاعر و نقاش ژاپني در سال 1970 در يك سانحه ورزشي از گردن به پائين فلج شد و پس از آن چند سالي را در بيمارستان سپري كرد ؛ جايي كه او ياد گرفت چگونه با قلمي كه با دهانش نگاه مي‌داشت نقاشي كند يا بنويسد . اگر چه در ابتدا قلمش بسيار مي‌لرزيد ، اما امروزه اشعار و نقاشي‌هاي ظريف و زيباي آبرنگ تومي هيرو بيش از ميليونها مخاطب و طرفدار در ژاپن و سرتاسر دنيا دارد .




درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group