مسابقه دانشجویی اتووود
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1337
معماری کانستراکتیویستی   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1149
طراحی پارامتریک   - 29
نظریه معماری   - 966
هنر روسیه   - 28
طراحي داخلي   - 902
بحران آب   - 28
سازه های شهری   - 864
اکسپو میلان 2015   - 27
تکنولوژی ساخت   - 843
پداگوژی   - 26
مرزهای معماری   - 771
پاویون های سرپنتین   - 24
معماری حوزه عمومی   - 734
باهاوس   - 23
المان شهری   - 695
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه شهری   - 689
جشن نامه اتووود   - 21
نگاه نو به سكونت   - 683
معماری مجازی   - 20
کلان سازه   - 600
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری و سیاست   - 527
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری پایدار   - 516
فیلوکیتکت   - 20
منتقدان معماری   - 484
پردیس ویترا   - 18
معماری مدرن   - 470
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
معماری تندیس گون   - 452
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 437
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 437
مدرنیته؛ از نو   - 15
آرمان شهرگرایی   - 430
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
روح مکان   - 425
معماری ـ موسیقی   - 14
معماری منظر   - 425
معماری بایومورفیک   - 14
معماری شمایل گون   - 421
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
طراحی صنعتی   - 415
شهرهای در حرکت   - 13
باز زنده سازی   - 377
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
توسعه پایدار   - 352
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری یادمانی   - 335
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
تراشه های کانسپچوال   - 333
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری سبز   - 306
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماریِ توسعه   - 301
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 287
اقتصادِ فضا   - 9
اتووود کلاسیک   - 263
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 260
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
آینده گرایی   - 259
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 253
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 249
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 245
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 7
معماری محدود   - 243
معماری تخت جمشید   - 7
معماری تجربی   - 243
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
محوطه سازی   - 238
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 235
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری پست مدرن   - 219
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری های تک   - 218
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 169
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 161
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 152
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 150
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 135
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 133
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 129
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر انتزاعی   - 128
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ژاپن   - 113
منبع شناسی اتووود   - 6
گرافیک   - 113
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 106
جهان علمیْ تخیلی   - 5
طراحی مبلمان   - 103
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
فضای منفی   - 102
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
فرهنگ نفت   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اکسپو   - 75
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
معماری فاشیستی   - 63
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 62
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری چین   - 61
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ترسیمات معماری   - 60
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 3
گفت و گو با مرگ   - 50
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ویرانه ها   - 49
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 44
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
زاغه نشینی   - 40
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
مدارس معماری   - 39
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری پراجکتیو   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری دیجیتال   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 25
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 44
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 47
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 15
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 134
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 20
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 26
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 7
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 28
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -752
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -340
صنعتی   -101
فرهنگی   -315
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
شانگهای2010- پاویون ایران؛ التقاط دوران تاریخی
اتووود سرویس خبر:   علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
1389/05/23
مـنـــــــبـع : معماری و شهرسازی
تعداد بازدید : 12429

طرح مایه اصلی غرفه ایران در اکسپو 2010 شانگهای که در بین غرفه کشورهای لبنان و کره شمالی قرار گرفته است برداشتی از معماری اصفهان و پل خواجوست که در آن از سبکها و موتیوهای دورانها و تاریخهای مختلف ایران بصورتی التقاطی استفاده شده است . طراحی این غرفه متعلق به شرکت روز بوده که بر روی سازه از قبل ساخته شده توسط شرکت چینی اجرا گردیده است .

فرسکی 12 متری با طرحی از جاده ابریشم و با توضیحاتی به سه زیان فارسی، چینی ، انگلیسی بر سر در این غرفه نقش بسته و دو سرباز هخامنشی در ورودی به عنوان نگهبانان سالن دیده میشوند . در داخل سالن از حوض آب به عنوان نماد شفافیت و یک محراب به عنوان نماد عبودیت و از شیشه های رنگی به عنوان نمادی از عاطفه و عشق ایرانی استفاده شده و ماکتهایی از بنا ها و المانهای شهری تهران مانند برج آزادی و برج میلاد و همچنین تصاویری ازپرسپولیس برای نشان دادن فرهنگ و تاریخ ایران زمین در معرض عموم قرار گرفته و پوششها و موسیقی و فرش ایران در جاهای مختلف این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است . " شهر ایرانی شهر عدالت و مهرورزی" شعار برگزیده مقامات ایرانی برای این غرفه است .

نمای غرفه ایران در شانگهای


پرسپکتیو داخلی


پرسپکتیو داخلی


پرسپکتیو داخلی


نقشه ایران در دوره قبل از اسلام و راه ابریشم


پرسپکتیو داخلی


پرسپکتیو داخلی


پرسپکتیو داخلی


تندیس شعرا و دانشمندان ایرانی در مقیاس رو میزی


دار قالی جهت آشنایی بازدیدکنندگان با نحوه بافت قالی ایرانی


نمونه قالی ایرانی با طرح و نقش مشخص در پاویون


نمونه های دیگری از ارایه طرح های قالی ایرانی


VIP پاویون ایران


ورودی اصلی و همانند سازی سرباز هخامنشی


نمونه ای از طاق های ایرانی با جزییات مشخص


جزییات آجر " کاشی" کاری


تابلو اعلانات غرفه در پیشانی نمای اصلی مزین به فایل های کامپیوتر شخصی aaaaaaaaa/abbass/14




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
احمد ترکمان ( 1389/06/01 ) :
واقعا جای تاسفه
به نظر من برای کشوری مثل ایران طراحی بسیار ضعیف این غرفه یک فاجعه محسوب میشه
آیا پل خواجو مهمترین نماد ایران است؟؟ اگر هست چرا؟؟؟
فقط قرار دادن ماکتی از برج میلاد (که نمادی از معماری معاصر ماست) در درون مجموعه کافی است؟؟؟
یا افتخار به نقشه ایران 2500 سال پیش؟؟؟
من به عنوان یک معمار کوچکترین خلاقیت و هنری رو در این غرفه ندیدم
مهدی ادیبی ( 1389/06/01 ) :
مهدي اديبي
اي كاش اگر مي خواستند از پل خواجو ايده بگيرند ، تناسبات و نحوه تركيب بندي آن به درستي بررسي مي شد .
به نظر شما بيننده محترم آيا حجم ارائه شده تناسبات و تعادل حجمي دارد؟ لطفا هماهنگي و تعادل حجمي اين اثر را با اثر دوران صفويه مقايسه كنيد؟
سامان نیرومند ( 1389/06/09 ) :
باور کنید که در سطح اکلکتیزم دورهٔ قاجار هم نیست این اثر، ولی‌! کارش را خوب انجام داد ، چرا که به خوبی‌ وضع ما را نشان می‌ دهد ! کاش از لهستان ، اسپانیا ، عربستان ، فرانسه ، ایتالیا و... می‌ آموختیم. و چرا قبل از نمایشگاه مسابقه یی را بر پا نمی‌‌کنند که از این آبرو ریزی ها جلو گیری شود؟؟!!!
محمد سلیمانی ( 1389/07/10 ) :
واقعا که باید خجالت کشید... نمیدونم شاید ما معمار‌های خوبی‌ برای طراحی یه پاوین خوب نداشتیم که این فاجعه نسیب ما شد ولی‌ بهرحال باید از شرکت طرح روز تشکرو قدر دانی‌ کرد که آبروی ایران و ایرانیو بردن با این طراحیشون ...
محمد فتحی ( 1389/07/13 ) :
آقااین طراحی نیست یک جنایت علیه بشریته!!!!من علاقه زیادی به طراحی پاویون دارم ودرحالت مقایسه ای دیدم طرح کشورعزیزم مثل یه زیگیل توشانگهای2010می درخشید!
خداروشکرمرحوم پیرنیانیست که این فاجعه تناسبات تاق وقوس هاروببینه.آخه یکی نیست بگه ازروچه هندسه ای این تاق وقوس هارودرآوردی اینا که ایرانی نیست مال بعدازناصرالدین شاه قاجاره(مازه دار قجری اروپایی)مردم دیگه نمی دونم چی بگم......
نیما قاسمی سعادتی ( 1389/07/22 ) :
!!! فقط میتونم بگم متاسفم. جناب سلیمانی، ما معمار خوب زیاد داریم! اما مساله اینه که اینجا جای آدمهای با صلاحیت نیست!
محمودرضا حبیبی ( 1389/07/24 ) :
من اگر میفهمیدم عکس تیم ملی فوتبال اون وسط چیکاز میکنه خیلی خوب میشد!..به قول عادل فردوسی پور از اتفقایی که فقط تو ایران(بهتره بگم توسط ایرانی جماعت) میفته!
محمد رسول موسی پور ( 1389/07/24 ) :
این چیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد رسول موسی پور ( 1389/07/24 ) :
این کاردستیو کی درست کرده!!؟
محمد رضا كدخدايي ( 1389/08/05 ) :
پاویون ؟ طرح روز ؟ ایران؟اکسپو 2010؟طراحی؟افتظاح؟شرکت؟مسابقه ؟ایده؟؟؟؟؟؟......کیییههه .کی بود ؟ چی شد ؟
محمود امیدبخش ( 1389/09/05 ) :
شرم آوره.... همین
معين اسماعيلي ( 1389/09/06 ) :
چه افتضاحی ...
faranak saber ( 1389/09/14 ) :
افتضاح بود. اگر منظور از بین بردن حیثیت معماری بود کاملا موفق شد!
سامان زارع ( 1389/09/23 ) :
...کجا بود؟؟؟!!!...
مصطفی یکترزاده ( 1389/12/24 ) :
واقعا جای تاسف داره.منکه چیزی بیشتر از فاجعه و بی آبرویی ندیدم.
البته از این مملکت و این دولت توقع بیشتری از لحاظ شعور،هنر و ... نباید داشت.
حمید حسینی ( 1390/01/16 ) :
یه حال اساسی به معماری دنیا دادن.......................
سمیرا کریمی ( 1390/02/16 ) :
حالم بده ............احوالم بده.................. !
راضیه رضایی ( 1390/04/01 ) :
با سلام
عیب های زیادی داره ولی بهتر از طراحی غربی و از خود باختگی هست.
سعید درنجفی ( 1390/05/08 ) :
این پاویون مایه ی ننگ واقعا !!! من نمی دونم چرا نباید پاویون ایران رو یکی مثله مهندس فرهاد احمدی طراحی کنه !!!!
یاسمن شهریاری ( 1390/07/08 ) :
از او پرسیدم چیستی ... ؟ گفت : معماری. گفت : حقیقتی پنهان ، نشانه ای خشکیده ، آنچه می خواهد باشد و اکنون نیست...
الهه افروخته ( 1390/07/08 ) :
این طرح در مقایسه با اکسپوی 67 مونترال واقعا زوال معماری این چند دهه رو نشون می ده ! ( زوال معماری و نه معمار ! ) ولی واقعا با وضعیت فعلی خیلی تناسب داره ...البته بیشتر حس یه ماکتو داره تا یه ساختمون واقعی
مولود جلالی فر ( 1390/08/11 ) :
1967 مونترال .... آنم آرزوست
عابد ستاری ( 1390/11/28 ) :
واقعا خجالت آوره ............در واقع مثل یه انباریه ...............دور همی یه طرحی زدن و همینطور هر چی تونستن ریختن داخلش ..........به نظر استاد ما طرح اوست کامبیزی(دور همی،بیکاری)
م معيت ( 1390/11/28 ) :
چراغی در دست چراغی در دلم

آینه ای‌‌ در برابر آینه أات می‌‌گذرم

تا از تو ابدیتی بسازم



طرح بی‌ نظیریست، شاید هیچ طرحی به این خوبی‌ نمی‌توانست آینه ای‌‌ تمام نما از بازار معماری (یا معماری بازاری) امروز ما باشد، آینه ای‌‌ تمام قد !
مهدی کوزه گر صمدی ( 1391/01/14 ) :
واقعا آدم وقتی پاویون ایران تو مونترالو با این بخواد مقایسه کنه اشک از چشاش جاری میشه.............فقط باید پرسید چرا؟؟؟؟؟؟چرااین؟؟؟؟
حمید عرفان ( 1391/03/12 ) :
....+ بی نهایت فضاحت ...فضاحت...
ریحانه گلزار ( 1391/03/30 ) :
" شهر ایرانی شهر عدالت و مهرورزی" !!!
رسول مرادی ( 1391/05/23 ) :
خيلي زيبا بود متاسفم كاه چنين انتقاد هايي مي كنيد....... شماها اگه ميتونستيد ميرفتيد طراحي مي كرديد....؟؟؟؟
اصلا خداييش فرش تويي تي و گربه نره به اين زيبايي كجا ديديد؟؟؟؟؟؟؟
ما بايد رشتمونو عوض كنيم بريم قالي بافي تا شايد حداقل اونجا بتونيم ذوق ايرانو نشون بديم نه برنامه كودك بچه ها.... حداقل مدرسه موش ها بود ايراني تر ميشد...........
مريم عباسي ( 1391/07/08 ) :
کاش مدرسه خرابه ی داغون آباد رو میکندن میبردن اونجا که حداقل بگن ایرانیا اون بنای بیسوادشونم میفهمه تناسب یعنی چی.................
سید رضا رزاز ( 1391/08/24 ) :
سلام
طراحان این کار در تله بدی افتادند اونا در کثرت ظاهری معماری ایران اسیر شدند من وقتی این کار رو میبینم غمگین میشم حس کسی رو پیدا میکنم که دوست داره داد بکشه و به مردم دنیا بگه باور کنید ما این نیستیم که اینجا نشون دادند ولی دهانم رو بستن و داد کشیدن فایده نداره
واقعا چرا محیطهای نقدی نیست که به این حضرات آقا بگن واقعا زمان تصمیم گیری برای اجرای این طرح به چی فکر میکردید؟؟؟؟؟
این طرح بیشتر از اینکه غم انگیز باشه یک خیانت به تمام ایرانیان است معماری یک رسالت دارد که در این کار رسالت به خیانت بدل گشته
امیدوارم دیگه تکرار نشه
ss ss ( 1392/05/29 ) :
از مصالح چینی استفاده شده؟

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

بی ینال ونیز 2015 ـ پاویون چین از اُ ام اِی
اکسپو 2015 میلان ؛ پاویون ایتالیا و ساختاری شاخه مانند از نـِـمـِسی و همکاران
اتووود كلاسيك ـ غرفه بارسلون ـ لودویگ میس ون دروهه
پاویون اقیانوسی؛هم زیستی بیومرفیک سازه و پوسته
اکسپو 2015 میلان ؛ پاویون ایران از استودیو فازاد و مهندسان مشاور ارگ بم کرمان
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group