معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1401
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1350
معماری مجازی   - 22
نظریه معماری   - 1041
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 956
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
سازه های شهری   - 900
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
تکنولوژی ساخت   - 886
پردیس ویترا   - 18
معماری حوزه عمومی   - 815
معماری و رسانه   - 18
مرزهای معماری   - 811
معماری کوچک مقیاس   - 17
نظریه شهری   - 743
معماری و نقاشی   - 17
المان شهری   - 740
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 739
جهان علمیْ تخیلی   - 17
معماری و سیاست   - 641
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 632
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری مدرن   - 563
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 538
معماری بایومورفیک   - 15
منتقدان معماری   - 505
شهرهای در حرکت   - 14
آرمان شهرگرایی   - 483
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
روح مکان   - 476
معماری و روانشناسی   - 14
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 474
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
طراحی صنعتی   - 470
معماری و هوش مصنوعی   - 12
معماری تندیس گون   - 469
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 12
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 458
معماری و گیم   - 11
معماری منظر   - 455
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری شمایل گون   - 431
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
باز زنده سازی   - 397
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
هنر مدرنیستی   - 378
بی ینال ونیز   - 10
توسعه پایدار   - 377
درس گفتارهای اتووود   - 9
آینده گرایی   - 375
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری یادمانی   - 356
معماری و ادبیات   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 334
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماریِ توسعه   - 332
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 321
معماری جنگلی   - 8
طراحی نئولیبرال   - 309
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 287
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 273
معماری بیابانی   - 7
بدنه سازی شهری   - 262
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 261
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 259
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 253
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 252
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 251
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 248
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 244
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 229
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 220
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 219
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 201
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 201
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 194
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 191
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 178
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 177
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 175
معماری تخت جمشید   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
گرافیک   - 160
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
فضای منفی   - 147
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 142
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
هنر گفت و گو   - 140
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
طراحی مبلمان   - 127
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری ژاپن   - 126
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری ایران   - 114
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
بلندمرتبه ها   - 112
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
ترسیمات معماری   - 104
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری و فاجعه   - 95
معماری خوانی   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری مذهبی   - 87
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری فاشیستی   - 80
معماری مصر   - 5
اکسپو   - 79
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرهنگ نفت   - 5
معماری هند   - 66
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری چین   - 63
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 63
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 62
بلوپرینت   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 61
اتووودْ آبزرور   - 4
ویرانه ها   - 58
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
اقتصادِ فضا   - 57
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
گفت و گو با مرگ   - 56
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
مدارس معماری   - 50
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
زاغه نشینی   - 48
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
پداگوژی   - 44
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 43
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری دیجیتال   - 43
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
معماری پراجکتیو   - 43
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 41
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
باهاوس   - 39
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
هنر روسیه   - 35
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
فیلوکیتکت   - 34
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
طراحی پارامتریک   - 30
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
بحران آب   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری فضای داخلی   - 29
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 4
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 29
آلدو روسی   - 13
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 40
سوزان سانتاگ   - 8
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 13
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 28
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 2
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 25
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 111
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 53
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 7
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 37
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 142
باک مینستر فولر   - 11
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
مارتین هایدگر   - 29
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 22
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 58
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 3
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 68
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 7
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 8
میشل فوکو   - 46
تئودور آدورنو   - 5
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 35
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 28
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 4
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 27
جورجو آگامبن   - 5
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 2
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 12
حسن فتحی   - 5
کازو شینوهارا   - 1
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 13
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 29
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 100
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 30
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 4
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 190
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 11

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -776
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -375
صنعتی   -102
فرهنگی   -329
گالری   -84
پاویون   -264
هتل   -75
موزه   -254
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -232
بهداشتی   -40
مسکونی ـ تجاری   -161
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -154
ویلا   -6
اموزشی   -133
زاغه نشینی   -5
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
پاویونی از چوب برای تدوین غرابت افسانه یا هرمنوتیک هبوط
اتووود سرویس خبر:   مينا ارجمند
1390/08/22
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
تعداد بازدید : 6777

پاویون نروژی مرکز گوزن های وحشی جرکین بر روی دامنه های پارک ملی Dovrefjell با چشم انداز رشته کوه Snøhetta قرار دارد. این ساختمان نود متر مربعی برای عموم آزاد بوده و بمنظور ارائه ی برنامه های آموزشی مشاهده و بررسی گونه های متفاوت گوزنهای وحشی احداث گردیده است.

یک مسیر ۵/۱ کیلومتری طبیعی گردشگران را به این سایت فوق العاده که ۱۲۰۰ متر بالاتر از سطح دریا است ، میکشاند. پیش زمینه: رشته کوه Dovrefjell نروژ شمالی ونروژ جنوبی را ازیکدیگر جدا کرده است. این رشته کوه نه تنها محل زندگی آخرین دسته های باقیمانده ی گوزن های وحشی اروپائی است بلکه زیستگاه طبیعی بسیاری از گونه های گیاهان و حیوانات کمیاب می باشد. رمان ها و افسانهای بسیاری درباره ی گردشگران ، شکارهای سنتی و قومی ، انفجار و عملیات ارتشی در این سرزمین نقش بسته است. این رشته کوه علاوه برداشتن ویژگی های فرهنگی و چشم انداز طبیعی ، در ذهن نروژیان ثبت گردیده است.

افسانهای ملی، شعرها (Ibsen)، موسیقی ها (Grieg) و اسطوره های بسیاری در مدح و ستایش جاودانگی این رشته کوه سروده شده است. پدران موسس قانون اساسی نروژ " تا خزان و زوال رشته کوه Dovre هم پیمان و وفادار هستند". (این یک سوگندنامه ی نروژی است) ایده معماری: استفاده از این چشم انداز طبیعی ، فرهنگی و پر رمزو راز ، پایه و اساس اولیه ی طرح این پاویون را شکل داده است. طرح ساختمان شامل یک پوسته ی خارجی و یک هسته ی ارگانیک شکل و پویای داخلی است. دیوار و فضای داخلی رو به جنوب علاوه برایجاد فضای تجمع مطمئن و گرم، چشم انداز پا نارومائی فوق وا لعاده ای از مناظردامنه را ارائه می دهد. استفاده از مصالح مقاوم و پایدار در برابرآب و هوای بسیار سرد این مکان از نکات حائز اهمیت محسوب می شد.

قابهای مستطیل شکل از فولاد خام تشکیل شده که مشابه آهن های موجود در صخره های مجاور است. هرچند ایده ی فرم سآده و مصالح طبیعی این ساختمان برگرفته از ساختمانهای بومی و سنتی این مکان می باشد؛ درپروسه ی طراحی و ساخت آن از جدید ترین تکنولوژی روزاستفاده شده است . از مدلهای دیجیتالی سه بعدی درماشین های تراشکاری استفاده شد تا شرکت های کشتی سازی نروژ در Hardangerfjord فرم های ارگانیکی طرح را با تیرهای چوبی (چوب درخت کاج) ۱۰ اینچ مربعی بسازد. سپس این حجم چوبی به روش سنتی (استفاده از میخهای چوبی برای چفت و بست) به زمین متصل شد. دیوار خارجی از چوب کاج اندود شده با قیر ساخته شده در حالیکه دیوارهای چوبی داخلی با روغن جلا داده شده اند. پاویون در عین داشتن ساختاری یکپارچه و به ظاهر سلب ، ساختمان با ظرافت و زیبائی منحصر بفردی است که به گردشکران فرصت تامل و تفکر درباره ی این چشم اندازغنی و پهناور میدهد.

معمار : SnØhetta Oslo AS

مکان: Hjerkinn, ، Dovre Municipality، سوئد

مساحت پروژه: ۹۰۰ فوت مربع

سال ساخت پروژه: ۲۰۱۱

پاویون و چشم اندازهای اطراف


پاویون مکانی برای تامل


چوب های جلا دار فضای داخلی پاویون




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
محمد رضا خلیل زاده ( 1390/08/24 ) :
برای تعامل بیشتر فرم با محیط ،استفاده ساده و هوشمندانه از نمای کاملا شیشه ای برای انعکاس اینه ای طبیعت اطراف در کل پاویون است که از کل گستره طبیعی، مانند فریمی دید و ذهن را فقط به طبیعت پیش رو معطوف می کند .از انجایی که هدف اصلی در ساخت اینگونه مکانها ایجاد لذت و محیطی آرام برای تمدد اعصاب می باشد با توجه به موقعیت قرارگیری بنا در اب و هوای بسیار سرد منطقه برای دستیابی به این مهم و استفاده تمام و کمال از طبیعت بایستی محیطی گرم را فراهم کرد.
پوریا فرخی ( 1390/08/24 ) :
از نظر من در اولین نگاه از نظر هر معمار رنگ بندی پاویون به ویژه در سکوها به چشم می آیند که در عین این که به زیبایی محیط اطراف ترکیب شده حس گرما و آرامش بخشی را فراهم آورده.با توجه به تحقیق کمی که در مورد این پاویون انجام دادم متوجه شدم با توجه ه اقلیم سرد و کوهستانی تاکید قابل ملاحظه ای در کیفیت و دوام مواد به مقاومت در برابر آب و هوای خشن شده و شکل سنگ به آرامی توسط باد و آب فرآیندهای فرسایش ایجاد شده.

تنها یه نکته , لطفا به لینک زیر رفته و در مورد این عکس که مربوط به همین پاویون هست توضیحی دهید که آیا مربوط به مراحل ساخت پاویون است ؟

http://www.arthitectural.com/snohetta-norwegian-wild-reindeer-centre-pavilion/nwrc10-credit-klaas-ommeren/

سیروس اباذرنژاد ( 1390/08/24 ) :
فرم درونی این پاویون از جنس چوب میباشد که به صورت خیلی نرم به آن فرم داده شده که مانند بدن یک گوزن انعطاف دارد و جنس آن از چوب میباشد چون چوب یک عنصر طبیعی است.همین فرم را با فلز هم میشود اجرا کرد ولی خیلی غیر طبیعی به نظر میرسد پس استفاده از چوب صیقلی داده شده بهترین انتخاب بوده و بدنه بیرونی که از جنس فولاد و رنگ تیره به مانند یک کوه محکم و استوار این بدنه نمادی از کوه است که گوزن ها را در خود که همان فرم داخلی است جا داده و در جلو شیشه برای دیدن بهتر طبیعت و تعامل سرما و گرما و البته به مانند یک موزه آثار طبیعی
هاشم شامحمدی ( 1390/08/25 ) :
از نظر بافت، معمار با طراحی جداره ی داخلی که از جنس چوب می باشد و انعطافی که به آن داده است شاید می خواهد همانگی بین بنا و بافت طبیعی اطراف را نشان دهد که به نظر بنده تا حدودی موفق بوده است اما از دید کلی هیچ همانگی با بافت بیرون را ندارد و ایکاش همان ذوق و نبوغی که در طراحی داخل بنا به کار برده بود در طراحی نماو خارج پاویون که نه از چوب بلکه از مصالح دیگر استفاده می کرد.شاید معمار با استفاده از جداره ی شیشه ای خواسته باشد بافت اطراف را منعکس کند اما در حجم اصلی فضا هیچ تغییری ایجاد نکرده است.
موفق باشید.
جواد پی تام ( 1390/08/25 ) :
در رابطه با ایده معماری ، معمار به خوبی چشم انداز خارجی را با فضای داخلی تطبیق داده است که می توان گفت که کاملا ارگانیک است.
اما پوسته ی خارجی هیچ وجه اشتراکی با فضای پیرامون خود ندارد که معمار می توانست پوسته خارجی را مثل فرم داخلی کاملا ارگانیک و مشابه منظره ی اطراف طراحی کند.
فضای داخلی چوبی کاملا با منظره ی اطراف پاویون مطابقت می کند.
فاطمه فرجام ( 1390/08/26 ) :
از دیدگاه اول نمای شیشه ای و بافت داخلی ان که از جنس چوب و انعطاف های که طراحی شده به چشم می خورد و در دیدگاهای بعدی می توان چشم انداز و ارامش محیط داخلی را پیرامون خارجی را که( همان چشم انداز بیرونی است) را بیان کرد.
جنسیت و رنگ فضای داخلی و انعطاف های طراحی شده با پیرامون خارجی هم سطح شدن و یکی بودن با فضا را القا میکند.
محمدرضا نامداری ( 1390/08/26 ) :
به نظر من استفاده از شیشه در این بنا زیبایی طبیعت را به زیبایی منعکس می کند.استفاده از چوب در بافت داخلی با شکلی از فرم شاخ گوزن حدف این بنا را بیان میکند.فرم داخلی با آرامش خاصی همراه است.
سامان زارع ( 1390/08/26 ) :
بعد از 5km پیاده روی و رسیدن به ارتفاع 1200m از سطح دریا این پاویون شاید برای نروژی ها جذاب باشه ولی برای من و احتمالا گوزن ها بی معناست
ایمان درودی ( 1390/08/26 ) :
به نظر من فرمهای داخلی شامل ایده کوه و کوهستان هست ولی استفاده از رنگ فرمها عملا ارتباطی با محیط اطراف ندارد درضمن استفاده از شیشه به دلیل ایجاد ارتباط با اطراف پاویون و دیدن عناصر زیبای بیرون از پاویون باعث شکل گیری جذابیت های خاص شده است.
سامان زارع ( 1390/08/26 ) :
وقتی که من محیط و اعتقادات مردم اون محل رو نمیشناسم پس نمیتونم نظر نسبت به ایده طراح بدم . شخصی که این مسیر رو طی میکنه در طول مسیر همواره با فرم داخلی بنا در تماس بوده در اصل این باکس و پوسته پاویون هست که به عنوان فرم بنا تعریف شده و یه قاب هست واسه تمرکز بر قسمت از کوه که در داخل با چوب باز سازی شده که قاب جذابیت داره بعد از 5km پیاده روی
حسين يزداني ( 1390/08/26 ) :
به نظر من طراحي داخلي اين ساختمان از دل طبيعت و و رشته كوه الهام گرفته شده است و متريال مصرف شده در داخل كه از درخت كاج ميباشد نمايانگر وتثبيت كننده ي همين موضوع ميباشد.در ظمن استفاده از شيشه در قسمت جلو براي ديدن حيوانات (گوزن) مورد توجه ميباشد و همچنين وسيله ي گرمايشي كه استفاده شده نيز جلب توجه ميكند.
فاطمه موسوی مقدم (تحریریه اتووود) ( 1390/08/26 ) :
من فکر میکنم که...اگر ...قاب مکعب مستطیلی وجود نداشت، حجم ارگانیک داخلی، میتوانست منظره ی زیباتر و حتما منطقی تری ایجاد کند.
و یا اگر قرار بود قابی برای حفاظت از هسته داخلی وجود داشته باشد، اگر این قاب خطوط هسته را دنبال میکرد به حجم زیبا تری میرسید.
از نظر پرداخت رنگ ، فکر میکنم رنگ مناسبی ندارد به این دلیل که رنگ پاویون خیلی نزدیک به رنگ طبیعت اطرافش است.نکته دیگری که توجه مرا به خود جلب کرد، شومینه است که فرم و رنگ آن اصلا مناسب این پاویون نیست....
محسن بوستانی ( 1390/08/26 ) :
برای تحقیق در مورد یک مسئله باید در آن محیط قرار گرفت و آن محل را به طور کامل احساس کرد.
لذا طراحان برای تحقق یافتن این امر به فکر گذاشتن یک اتاق شیشه ای در آن سایت افتادند، اما یک اتاق از جنس فولاد و شیشه به تنهایی نمی تواند با محیط اطراف خود سازگار شود به همین دلیل معمار در داخل اتاق نوعی غار در درون یک صخره طراحی کرده تا افراد بازدید کننده خود را از طبیعت اطراف جدا نبینند.
سامان زارع ( 1390/08/26 ) :
در جواب خانم موسوی مقدم " 1. اگر قابی وجود نداشت پاویونی هم وجود نداشت 2. اگر قاب خطوط هسته را دنبال می کرد چیزی به عنوان فضا بوجود نمی آمد تا ما الان در موردش بحث کنیم به نظر من فرم قوی همیشه قوی هست و تو این بنا هیچ فرمی جز مکعب جواب گو نیست.
امین نیکزاده ( 1390/08/26 ) :
ساخت این پاویون بر اساس برنامه های آموزشی وتحقیقاتی صورت گرفته ولی معمار به این نکته بسنده نکرده وبا مطالعه در مورد تاریخچه منطقه وذهنیت مردم نسبت به محل فوق تا جایی پیش رفته که این ساختمان را با توجه به دید مستقیم به محل به مکانی جهت تجدید پیمان کهنسالان وپیمان بستن فرزندان با خاطرات وپیشینه محل در کنار کاربری اصلی تبدیل کرده. از لحاظ طراحی و فرم: ساختمان در تضادکامل بین پوسته سفت وسخت بیرونی با فرمی صلب وهسته نرم ومنحنی داخلی قرار دارد که با بهره گیری ازتکنولوژی روز جهت دست یابی به بهترین فرم در ساخت به نحوی پایداربه شکل سنگ یا یخ فرسایش یافته ساخته شده و در یک قاب مستطیل شکل از فولاد و شیشه قرار گرفته گوئی قطعه ای از فضای بیرون را درون این جعبه قرارداده باشند،و با توجه به اینکه چوب یکی از مصالح بومی مورد استفاده دراین منطقه محسوب میشود با این فرم و جنس ورنگ حس مثبت وگیرایی همراه با فضای تامل دراین مکان با چشم اندازی زیباوپیشینه داردر نظرگردشگرایجاد می کند.البته به این نکته هم باید توجه کرد که استفاده از رنگ مات ودرعین حال تیره بدلیل بازتاب کم نورواستفاده درکنار چوب و زاویه دارشدن بدنه در کنارشیشه های عریض به جهت دستیابی به حد اکثردید در این فرم تمرکز بیشتری در جهت دید بیننده ایجاد کرده
سامان زارع ( 1390/08/26 ) :
در جواب آقای بوستانی " با این حرف که باید در محیط قرار گرفت بعد قضاوت کرد موافق هستم اما بنا یک اتاق شیشه ای نیست شاید اقلیم باعث شده تا در سمت شمال طراح از شیشه استفاده کنه (احتمالا وجود باد )
آیسان استوار ( 1390/08/26 ) :
به نظر من استفاده از شیشه های سرتا سر چشم اندازه زیبای از طبیعت اطراف آرامش و سکوت خاصی از آن را به ما نشان می دهد. و محلی که برای نشستن در نظر گرفه شده است فرمی از حرکت سریع گوزن های وحشی را نشان می دهد که هماهنگی خاصی بین فضای بیرون و داخل به وجود آورده است و با استفاده از مصالح بوم آور ماننده چوب های جلا دار و خوش فرم و فلز که می تواند بیانگر پایداری و استحکام باشد همه و همه بازتابی از فضای بیرون می باشد.
مسعود عرب پور ( 1390/08/26 ) :
ساختن این پاویون در اصل برای گردشگران و کار تحقیقاتی می باشد و در کل معمار این بنا تنها به این موضوعات تکیه نکرده بلکه با توجه به این حجم صلب و به کار بردن فلز شیشه و چوب کاملآ تحت تآثیر محیط قرار گرفته است و در ارتباط با فضا و مکان می باشد, که این ارتباطات بین فضای داخلی و خارجی توسط شیشه صورت می گیرد و سر سختی محیط که از جنس سنگ و صخره ها می باشد توسط فلز انجام می شود.
امیر سلامی پور ( 1390/08/26 ) :
...از آنجایی که این پاویون در مکانی قرار گرفته که چشم انداز جالبی داره و مردمُ نروژ را به یاد رمز و رازشون ، فرهنگشون و حتی شعرهاشون و ... میندازه خیلی جالبِ. همین ویژگی ها باعث میشه پاویون در این مکان معنی پیدا کنه ولی اگر راجب این رمز و رازشون ، فرهنگشون ، اسطوره هایی که داشتن 1 جایی از این پاویون مخصوص آشنایی با فرهنگشون و ... چند تا شکل گرافیکی و توزیحاتیو خلاصه هر چیزی که معرفی کنه که 100% هم روی برنامه های آموزشیشون تآثیرش مثبتِ داره قرار میگرفت جالب تر بود و حتی پخش موسیفی ها و شعر های مخصوصشون و حتی بعد اقتصادی فروششون به علاقه مندان کمک به بازدید بیشتر به اینجا میشه. .... از این فرم مکعب مستطیلش با اینکه خیلی سادست ولی بازتاب آسمـــان و محـــیط اطرافش تو شیشه کاری کرد که من عکسشو save کنم ،اگه بهش دقت کرد خیلی زیباست، اگر رنگ چوبها یکنواخت نبود و با رنگ، عمق فرورفتگی و برامدگی دیواره ی چوبیو نشون میداد جالبتر میشد. مــمــنون از شـــما
بهنام دیداری ( 1390/08/26 ) :
با نگاه اول متوجه سکوت خاصی میشویم،که این سکوت ناشی از فرم سازه و منظره موجود در مکان میباشد. در نظر داشته باشیم که هدف اصلی این پاویون ایجاد هماهنگی بین انسان و طبیعت می باشد،در نتیجه از مصالح بومی و سازگار با محیط استفاده شده است.حرکت فرم داخلی نشان دهنده ارامشی برای بیننده است که این ارامش همراه با حرکت در ذهن او می یاشد.فرم از مکان و محیط تبعیت می کند.
فرزانه پوررحمان ( 1390/08/26 ) :
فرم پاویون دارای تضاد زیادی بین پوسته خارجی و هسته داخلی ست . متریالی که برای پوسته خارجی در نظر گرفته شده شیشه میباشد و ناظر درونی ضمن محفوظ بودن دارای میدان دید وسیعی از اطراف می باشد ، اما به نظر می رسد استفاده از فرم مکعب در این مکان با توجه به فرم هسته مناسب نیست . اگر فرم خارجی دارای حرکتی از جنس کوه ها ی اطراف و یا فرم کلی پاویون با همین متریال از نگاه ناظر خارجی مثل تکه ای جدا شده از کوه ها به نظر می رسید شاید حس بهتری به بیننده القا می شد و یا حد اقل به تبعیت از فرم درونی حرکت می کرد . رنگ، متریال و فرم داخلی و یا بهتر است بگویم هسته داخلی دارای ترکیبی بسیار شکیل و مناسب است .
محمد سجادیان ( 1390/08/26 ) :
همان گونه که در توضیحات اورده شده.که از اقلیم سردوکوهستانی برخوردار است .وقاب پاویون که از جنس فولاد به شکل فلز استفاده شده .ودر داخل از جنس چوب طراحی شده.با محیط اطراف از نظر بصری هم خوانی زیبایی دارد.
کلیت کار:ورود به فضایی که از طبیعت الهام گرفته است.انسان را به ارامش دعوت می کند.

مرضیه زارعی ( 1390/08/26 ) :
به نظر من معمار توانسته با استفاده از رفلکس شیشه ای تعاملی بین بافت خارجی و بافت داخلی جلا داده شده ی پاویون ایجاد کند.
تکه های چوب در کنار هم قرار گرفته شده یک کلیت بوجود آورده که این کلیت با فضای خارجی و پیرامون پاویون هماهنگی خاصی دارد. ولی به گونه ای می توان گفت فرم مستطیل شکل قاب پاویون با محیط اطراف آن و فرم داخلی پاویون هماهنگی ندارد. و شاید اگر بین فرم خارجی پاویون و فرم داخلی آن و... همامنگی بیشتری بود این پویون جالب تر به نظر می رسید.
فولاد خام بکار گرفته شده در ساخت قاب مستطیل شکل پاویون، که مشابه آهن های موجود در صخره های مجاور است و چوب درخت کاجی که در ساخت آن بکار برده شده از طبیعت گرفته شده اند، و طرح پاویون نیز میتوان گفت از طبیعت الهام گرفته شده است و این موضوع نیز میتواند هر محقق ، رهگذر و یا بیننده ای را به تأمل وا دارد.
به گونه ای میتوان گفت از طبیعت به طبیعت رسیده است.
نگین هنرپیشه ( 1390/08/26 ) :
در دید اول از موضوع پروژه و محل قرارگیری آن خود به طریق مشخصی روندی را برای طراح مشخص کرده که طراح هم بخوبی از ان استفاده کرده و شکل و فرم طرح خود را با استفاده از اشکال شکسته و درهم و منحنی های طبیعی توانسته طرح خود را به خوبی معرفی کند به صورتی که می توان گفت این طرح از زمانهای قدیم همیشه انجا بوده نه اینکه یه انجا اضافه شده الهاماتی که طراح از محیط اطراف خود و همچنین موضوع پروژه گرفته بخوبی در کار امده .
فرید محبوبی ( 1390/08/26 ) :
فرم هسته داخلی پاویون از مناظر کوه الگو برداری شده است و که در یک قاب مکعب فلزی و دیوار های شیشه قرار گرفته و این احساس را در انسان ایجاد می کند که قاب دارد از کوه درونش محافظت می کند . و می توان گفت شاید منظور طراح این پاویون این است که باید از مناظر طبیعی و گونه های جانوران در حال انقراض محافظت شود . استفاده کردن از متریال های طبیعی در این پاویون به انسان این حس را منتقل می کند که بر روی مناظر کوه نشسته است و احساس غریبی ندارد و می تواند ساعت ها آنجا بنشیند و در مورد آن مناظر زیبا تامل کند ، شاید این فضا با قرار گرفتن در یک فاصله نسبتا زیاد و در ارتفاع بالا بیشتر مردم را به خود جذب کند . این پاویون با دیدی وسیع از مناظر جذاب و خیره کننده می تواند انسان را ساعت ها محو خود کند و به راز های آفرینش فکر کند .
شیما شهیدی ( 1390/08/26 ) :
طراح بخوبی توانسته با توجه به منطقه بومی و سنتی انجا طرحی را ارائه دهد که هماهنگی خود را با انجا داشته باشد و شکل و فرم کلی طرح را بومی انتخاب کرده و برای اینکه هم سنت و مدرنیته را داشته باشد در کنار مصالح بومی از تکنولوژی روز استفاده کرده و توانسته در عین سادگی زیبای خاصی را به نمایش بگذارد که مختص همان مکان باشد این هماهنگی فرم و شکل کلی ساختمان با محیط اطراف یک حسن بزرگ کار است و انقدر کار و طرح خوب اجرا شده که فقط می توان این مکان را مرکز گوزن های وحشی جرکین نامید نه چیز دیگری .
سمیه فاضل زاده ( 1390/08/26 ) :
استفاده از چوب صیقلی داده شده بهترین انتخاب برای طراحی داخل این پاویون است که به دلیل فرم آن در نگاه اول تداعی گر شکل گوزن در ذهن انسان است . از دیدگاه دیگر می توان گفت که به دلیل فرم منحنی به کار رفته القا کننده ی نوعی حس ارامش است.
استفاده از شیشه کاری بسیار هنرمندانه و خلاقانه ای بوده است زیرا آسمان و به طور کلی طبیعت اطراف در آن منعکس می شود .در کل دارای هماهنگی زیادی با محیط اطراف است به همین دلیل در نگاه اول آن را جزئی از طبیعت می پنداریم .
پریا فسایی ( 1390/08/26 ) :
به نظر من این پاویون با این مصالحی که به کار برده و به خصوص فرم داخلی آن که حالت چند چین و چروک را که روی هم قرار گفته اند ، به ناظر حالت فرم پستی و بلندی کو های مجاور را نشان می دهد که این حرکت ها کاملا بازگو کننده این می باشد که پاویون با محیط اطراف تعامل دارد . و آن قاب فولادی که به دور آن پاویون را احاطه کرده هم از نظر جنس و هم از نظر فرم مکعبی چهار گوشه به ناظر احساس امنیت را می دهد با این وجود دیوار شیشه ای آن به ناظر احساس سختی فرم خارجی را منتقل نمیکند .شومینه ای که در آن قرار گرفته با آن فرم دایره ای شکلش به انسان احساس ارامش را می دهد و احساس می کند که خودش آتش را بر پا کرده است . در انتها می توان گفت که این پاویون از لحاظ فرم و جنسیت و محل قرار گیری مشکلی ندارد .
عادل کاظمی ( 1390/08/26 ) :
ترکیب زیبایی است از مواد و فرم همانند موجودی جاندار گرفتار در درون یک جعبه که خود را به بافت اطراف تحمیل می کند و از درون رازهایی برای گفتن.و همچنین همانند یک پیله گرم و امن در برابر جهانی سخت و سرد محافظت می کند.از این فرم به این دلیل استفاده کرده که شاید بخاطر گونه های نادر و زنده ای بوده است که زمانی در این بافت می زیسنه اند.
حسین ابراهیم پور ( 1390/08/26 ) :
بهترین حسی که می توان از چنین پاویونی درک کر حس آرامش است.رنگی هم ترکیب با محیط اطراف.فرمی زیبا به صورت منحنی و استفاده از شیشه رفلکس که ارتباط با محیط بیرون را بسیار ارتقا بخشیده.استفاده از قاب فلزی شاید به عقیده یک سری باعث نا هماهنگی با محیط داخل شده اما از آنجایی که شراط اقلیمی بسیار در این منطقه حائز اهمیت است بسیار به جا بوده.
حامد چوبينه ( 1390/08/26 ) :
به نظر من نمادی از طبیعت و کوه های خمیده اطراف و واقعا همگون و در خور فضا و مکان خود بوده و از دیدگاه بصری کاملا یک فضای ادراکی را نصبت به بافت ایجاد کنند . و از لحاظ کاربری که اموزشی است به نظر من عالی و بدون نقص اجرا شده. سادگی و تلفیق شدنش با بافت به این امر کمک زیادی کرده است . به نظر من اگر از قاب فلزی استفاده نمیکرد روح کار از بین میرفت .
حامد چوبينه ( 1390/08/27 ) :
در جواب جناب مهندس سامان زارع باید عرض کنم حتما قاب نشان دهنده فرم نیست و من با نظر خانم موسوی موافقم که فرم هم باید با محیط داخل و خارج درگیر میشد . چون ما با محیطی درگیر هستیم که از بیگانگان فراری هستند پس با درگیر کردن فرم با محیط این مشکل حل شدنی بود و فرم مکعب این بنا یک ساختار شکنی در محیط بوده است.
معصومه مردانی ( 1390/08/27 ) :
نمای این بنا با وجود فرم خشک مستطیلی شکل به دلیل وجود قابهای فولادی مشابه صخره ها و شیشه هایی که مانند آینه طبیعت اطراف و اسمان ابی را در خود نشان میدهد گویی با محیط یکی شده است.
در داخل بنا نیز فرم - رنگ و بافت حجم مانند تپه ها و کوههای اطراف است که انسان میتواند در ان به امنیت و ارامش برسد همانطور که حیوانات در این کوههای به زندگی خود با وجود خطرات طبیعت و اقلیم سرد ان ادامه میدهند.و باز هم نمای کاملا شیشه ای بنا باعث میشود بیننده در داخل احساس کند در دنیای بیرون حضور دارد.
محمد ابراهیم کرمی ( 1390/08/27 ) :
در این پاویون به صراحت میتوان ایده ارگانیک را درک کرد.و چوب های درخت کاجی که در آن استفاده شده را میتوان به نوعی درک کرد که از کوه های اطراف ایده گرفته شده و به خوبی آن ها را نشان داده است.که میتوان هم خوانی بافت و محیط اطراف را درک کرد و از نگاهی دیگر این شکل های منحنی که در داخل مشاهده میشود به خوبی به گردشگران احساس آرامش را القا میکند.و این پنجره های شیشه ایی که به وضوح میتوان از پشت آن محیط پیرامون خود را دید و آن را درک کرد به خوبی کار شده است.و در کل میتوان گفت که طراحی و ساخت آن به گونه ایی با استفاده از مصالح بوم آور بوده است البته نه بطور واقعی ولی به خوبی حاکی از بوم آوری منطقه است.
نگار مختاری ( 1390/08/27 ) :
فرم خارجی یک حالت شکننده و راست گوشه داردو القا کننده سکون است در صورتی که فرم داخلی کرو و نشان دهنده حرکت آرام ومانند غاری در دل کوه جای گرفته است که سبب میشود شخصی که از داخل به مناظراطراف نگاه کند حس امنیت وراحتی در او ایجاد شود همچنین استفاده از شیشه جهت ارتباط بین فضای داخلی و خارجی به اوج کمال رسیده و در قسمت خارجی نیزپاویون با این حال که از نظر جنس و رنگ با محیط اطراف متفاوته ولی هماهنگی و ارتباط خوبی با پیرامون خود برقرار کرده
محمد رضا خلیل زاده ( 1390/08/27 ) :
دوستان عزیز اقای جواد پی تام و خانم فاطمه موسوی مقدم
شاید پوسته سازی ساده و بی آرایه و در عین حال طراحی داخلی پر پیچ و خم این پاویون نمادی از عبور افسانه به واقعیت ،عبور از فیزیک به متافیزیک یا گذر از بیرون به درون یا از ظاهر به باطن پیچیده ی واقعیت ،متافیزیک و درون باشد.
امین ازادی ( 1390/08/28 ) :
به نظرمن ،طرح مستطیلی این پاویون کمک به جداسازی و یا بهتر می شود گفت ایجاد یک طرح متمایز و خاص از فضای اطراف کرده است.
استفاده از شیشه در این بنا دید مناسبی از مناظر اطراف در تمام طول روز فراهم کرده،و طرح منحنی داخل پاویون سبب ارامش ساکنین شده.همچنین طرح داخلی رو به جنوب برای ایجاد فضای مطمئن و گرم درآن مکان خود حائز اهمییت است.
امین نیکزاده ( 1390/08/28 ) :
با سلام وعرض ادب در مورد اضحار برخی از دوستان گرامی در مورد شومینه و فرم خاصی که داره عرض کنم با توجه به اینکه معمار پروژه دید ژرفی در مورد محل وفرم و موقعیت قرار گیری این پاویون در شکل دادن آن داشته نظر شما دوستان عزیز را به مطالعه سطر10و11توضیحات مربوطه ودیدن عکس شماره 4 جلب می کنم که در اینجا متوجه میشیم شکل خاص این شومینه وموقعیت قرار گیری آن بی دلیل نبوده و این فرم بر گرفته از نت موسیقی شکل گرفته و تا ثیر آن رو به مسابه حرکت صدا وگرما به سمت محیط پیرامون بر روی فرم موج مانند چوب مشاهده میکنیم........
فاطمه موسوی مقدم (تحریریه اتووود) ( 1390/08/28 ) :
اقای نیکزاده: خلاصه میکنم ، ...این شومینه خیلی تکراری هست...برای این مکان خلق نشده فقط انتخاب شده ، بهتر از این هم می توان طراحی کرد.
فاطمه موسوی مقدم (تحریریه اتووود) ( 1390/08/28 ) :
اقای سامان زارع:
شاید این پاویون برای شما معنا ندهد ولی برای گوزن ها معنا ی(ترس،فرار،..)میدهد ، به این دلیل که نمیتوانند با قاب مستطیلی ارتباط برقرار کند .ولی با هسته و حرکت طبیعی خطوط هسته احساس امنیت بیشتری خواهند داشت.با توجه به اینکه قطعا یکی از نکات ایجاد این پاویون در این مکان به نمایش گذاشتن گوزن های وحشی است پس برقراری ارتباط بین بنا و گوزن ها مهمترین موضوعی است که باید در نظر داشته باشیم.....و اینکه وجود داشتن قاب عامل وجود داشتن پاویون نیست.نکته دیگر ، فضا وجود دارد چه با وجود خطوط تی گونیای قاب حاضر، چه با ایجاد خطوط ی که میتوانند از هسته پیروی کنند.خطوط به هر شکلی که باشند فضا وجود دارد.
سپاس از نظرات شما
آیسان استوار ( 1390/08/28 ) :
به نظر من هم طرح شومینه بدون هیچ خلاقیتی در این فضا قرار گرفته و کاملا تکراری هست.
سیروس اباذرنژاد ( 1390/08/28 ) :
بعد از خواندن همه نظرات ،با نظر آقای خلیل زاده بسیار موافقم .استفاده از شیشه برای انعکاس آینه ای میباشد و اینکه هدف اصلی در ساخت اینگونه مکانها ایجاد محیطی آرام ،برای تمدد اعصاب و رسیدن به نوعی آرامش است.که از طبیعت جاندار و بیجان اطراف گرفته میشود.از آقای فرخی به خاطر گذاشتن لینک تشکر میکنم و به قول خانم موسوی این شومینه با این محیط سازگاری ندارد فقط رنگ آن مناسب است والبته اگر میدانستم که میتوانم بیشتر از سه خط بنویسم مانند بقیه دوستان حرفهای بیشتری برای گفتن داشتم وتمام هم وغم خود را برای خلاصه کردن نظرم در سه خط نمیگذاشتم.
حمیدرضا کریمی ( 1390/08/28 ) :
به نظر من يك بناي پايدار محسوب مي شود
1. به دليل اين كه كاملا با محيحط هم خوان است از نظر مصالح و مصالح از دل بافت گرفته شده
2. به اين دليل كه از شكار بيروه گوزن هاي موجود منطقه به دليل توجه بعضي از افراد به بنا جلوگيري مي شود.
افشین شناوری ( 1390/08/28 ) :
پوسته ي بيروني پروژه بر خلاف پوسته ي دروني آن با بافت هم خواني ندارد كه زياد جالب نيست اما براي ديد خارجي آن يا بهتر نمايان شدن پروژه طرح جالبي است كه با بافت هم خواني نداشته باشد
محمد سکاک ( 1390/08/28 ) :
به نظر من با اینکه پروژه با یک تکنولوژی پیشرفته طراحی شده،اما سعی شده که تلفیق آن با طبیعت از بین نرود،همینطور باعث بهتر شدن ارتباط با طبیعت شده است وافراد میتوانند ارتباط بهتری با طبیعت برقرار کنند.و اینکه پوسته داخلی را میتوان یک آرامش درونی از فضای بیرونی دانست.
فرزانه پوررحمان ( 1390/08/28 ) :
در جواب جناب سامان زارع: چطور فکر کردید اگر قابی وجود نداشت پاویونی هم وجود ندارد ... یقینا قرار نیست قابی که من یا سرکار خانم موسوی مقدم مد نظر داریم چسبیده به هسته قرار بگیرد قاب می تواند با فاصله ای برابر با همین فاصله از هسته داخلی حرکت کند و تنها بازی با فرم را در بر داشته باشد و اینکه نهایتا دقیقتر بخوانیم ، تفکر کنیم و بعد نقد و ...
ایمان درودی ( 1390/08/28 ) :
من هم با نظر آقاي شناوري موافقم و اعتقاد دارم كه اگر پوسته دروني با بافت همخواني داشت بهتر بود.در ضمن نظر آقاي خليلي هم قابل قبول است و استفاده از شيشه تاثير بسزايي بر روي پاويون گذاشته.در ضمن در مورد نظر آقاي زارع حرف خاصي جز احساس تاسف ندارم

محمد سجادیان ( 1390/08/28 ) :
من با نظر سرکار خانم مرضیه زارعی که گفته از طبیعت بهطبیعت رسیده است موافق هستم.البته از نظر بصری ورنگ داخلی پاویون.ولی نظر سرکار خانم بابت شکل قاب پاویون مخالفم چون با موقعیت جانمای پاویون می توان شکل مستطیل شکل کامل از نظر مقاومت واستحکام که باید نسبت به محیط داشته باشد "مناسب باشد.
حسين يزداني ( 1390/08/28 ) :
در امتداد كامنت آقاي سكاك اضافه ميكنم كه همچنين به دليل داشتن طراحي كرو اين بنا توانسته با طبيعت رابطه ي قوي برقرار كند و همين
امر موجب جذب بيشتر مردم شود و همينطر در جواب كامنت آقاي سامان زارع جز تاسف حرفي براي گفتن ندارم...
سینا فروردین ( 1390/08/28 ) :
به نظر من پوسته بیرونی با هسته درونی در تضاد کامل است. پوسته بیرونی با محیط اطراف رابطه قوی بر قرار نکرده.در توضیحات امده است که مواد بکار رفته در بنا اهن خالص است که از خاک همان منطقه استخراج شده است اما حجم سلب و خالص این بنا موجب تشخیص این موضوع برای بازدید کننده نشده است
به نظر من بازدید کننده با قرار گرفتن در بنا تعاملی قوی با محیط خارج بر قرار نمیکند
پوریا فرخی ( 1390/08/28 ) :
ممنون آقای اباذر نژاد. دوستان من دقیقا متوجه نشدم که چرا از شومینه انتقاد کردن! درون چنین پاویونی انتظار چه طرحی باید داشت؟ یا این که صرفا تکراری شدن دلیلی بر کنار گذاشتن هست؟
مريم عباسي ( 1390/08/28 ) :
به نظر من طراحي داخلي بسيار لطيف وآرامش بخش است همچنين انتخاب رنگ به اين امر كمك كرده است . درمعماري بيروني ومحيط پيرامون تا حدي
خشونت و سختي وجود دارد كه تضاد آن با معماري دروني مشهود است.
صفحه نمايش تصنعي كه در روبرو قرار دارد بسيار روي متمركز كردن حواس بيننده موثر است .
بهنام دیداری ( 1390/08/29 ) :
در جواب اکثر دوستان باید عرض کنم که ما نباید تنها به فرم پاویون توجه کنیم،بلکه ماهیت بنا بیشتر مورد تاکید میباشد چون ماهیت بنا به پاویون فرم میدهد که دوستان همگی به جنبه روشن قضیه نگاه کردند...
باید ماهیت پاویون را کشف کرد،هدف ایجاد پاویون چیست؟
فرهاد سلظانی ( 1390/08/29 ) :
به نظر من نمای بیرونی این پاویون نمایی کاملا جدا از بافت که خود را از بافت جدا کرده ولی در عین حال این جدایی برای پاویون یک مزیت بحساب میاید چرا که حس کنجکاوی را ذز یک بیننده برانگیخته و باعث جذب بیننده میشود.فرم داخل بر عکس تعریف میشود یک فرم کاملا همحوان با بافت و کاملا ارگانیک که ترکیب این دو امر باعث منحصر به فرد بودن پاویون شده است و میتوان گفت این پاویون باعث تعریف بافت شده.
سامان زارع ( 1390/08/29 ) :
در جواب خانم پور رحمان : بهتون پیشنهاد میکنم به محیط این پاویون نگاه کنید و محیط اون طراح ها که شما حرفشو میزنین دقت کنید این چه کاریه که فرم پاویون در محیط گم بشه ؟ اون موقع پاویون ساخته نشده ، یک غار ساخته شده
سامان زارع ( 1390/08/29 ) :
در جواب خانم موسوی مقدم : به نظر من بهترین بخش بنا شومینه اونه در ضمن من حرفی از گوزن های وحشی نزدم لطفا جمله منو دوباره و با دقت بخونید .
سامان زارع ( 1390/08/29 ) :
از همه کسانی که متن اول منو خو ندن خواهش می کنم که دوباره و با دقت بخو نن، چون من حرفی از گوزن نزدم .
احسان قلندری ( 1390/08/29 ) :
با سلام.این کار بسار عالیست ترکیب شیشه با چوب و نوع فرمها که از نظر هر معمار در رده بالا قرار دارد.با تشکر فراوان
مرضیه جمالی ( 1390/08/29 ) :
کلیت حجم فرم نرم به ذهن بیننده میاورد ,متریال چوب به نرم بودن فرم کمک میکند ولی در دید کلی با فضای اطراف همخوانی ندارد شاید اگر جنس پاویون سنگ باشد بتواند با منظره اطراف بیشتر هماهنگ شود. مکعب شیشه ای که حجم را در بر گرفته انعکاس زیبایی از اسمان و اطراف به وجود میاورد اما با حجم داخل در تضاد است و جدا از حجم داخل به نظرمی رسد...
مرضیه جمالی ( 1390/08/29 ) :
من هم مانند بضی از دوستان با مدل و جایگذاری شومینه مخالفم و فکر میکنم که با حجم در ارتباط نیست...
زهرا علي شاهي ( 1390/08/29 ) :
این بنا از نظر فرم که به شکل مکعب مستطیل میباشد هیچ هماهنگی با محیط اطراف ندارد کاش به جای استفاده از یک فرم سخت از یک فرم نرم ومنحنی دار استفاده میشد به نظر من اگر از یک فرم نرم ومنحنی دار استفاده میشد بیشتر به فضای اطراف هم خونی داشت/
ولی از این که مصالح استفاده شده در داخل پاویون چوب میباشد و حالت بسیار نرمی دارد خیلی با فضای اطراف هم خونی و ارتباط دارد.
آرش راحمي ( 1390/08/29 ) :
فرم درونی این پاویون از جنس چوب میباشد , که همین امر باعث میشود بسيار لطيف وآرامش بخش به نظر بیاید. همچنین استفاده از شیشه که باعث میشود فضای اطراف در ان دیده شود برای یک لحظه انسان احساس میکند که این حجم خودش جز طبیعت میباشد.
در کل استفاده از شيشه تاثير بسزايي روي پاويون گذاشته است.
فرهاد سلظانی ( 1390/08/29 ) :
من با نظر اقای نیکزاده کاملا موافق هستم شومینه بسیار جالب طراحی شده و به نظر من شومینه باز هم توانسته یک تضاد کاملا زیبا را ایجاد کند که باز هم باعث زیبایی هر جه بیشتر اثر شده در همه بناها که نباید همیشه همه جیز هماهنگ و یا خنثی نسبت به هم طراحی شود گاهی یک تضاد یا چیزی که در یک بنا شوک ایجاد کند لازم است و در بعضی از بناهها باید ریسک کرد و من این ریسک پذیری خیلی دوست دارم.
سامان زارعی ( 1390/08/29 ) :
فرم درونی این پاویون از جنس چوب وایده گرفته از فرم توپوگرافی میباشد وجنس شیشه های بنا راطوری انتخاب کرده اند که بتواندانعکاس مناظر اطراف را در خود داشته باشدوطوری استتار رانشان میدهد.وانعکاس نشیمن های داخلی راکه دقیقا فرم توپوگرافی رادارد بامقیاسی بیشتر به بیننده خارجی میدهدکه کاملا فرم یک تپه را نشان میدهد.واز طرفی به نظر من این بنا حیوانات را به سمت خود جذب میکند.باتشکر
مرضیه زارعی ( 1390/08/29 ) :
در جواب آقای فرخی: درون چنین پاویونی انتظار چه طرحی باید داشت؟
نمی شه گفت که فقط همین یک طرح شومینه هست که در این پاویون می توان استفاده کرد. ولی شاید اگه طرح شومینه با طرح پاویون تطابق بیشتری داشت و جایگذاری شومینه متفاوت بود، پاویون جالب تر به نظر می رسید.
معصومه مردانی ( 1390/08/29 ) :
در جواب اقاقی پی تام و خانم موسوی:
همیشه تبعیت کردن از اطراف نمیتواند راه حل درست و منطقی باشد.بعضی مواقع باید تمام حد و مرزها را شکست تا به باورهای خود رسید.در این صورت همیشه از نتیجه نهایی چه خوب و چه بد راضی خواهیم بود.
و این پاویون شاید در ظاهر (ریخت شناسی) با اطراف همخوانی نداشته باشد اما در باطن بسیار شبیه طبیعت است.
نگار چاپی ( 1390/08/29 ) :
شايد در نگاه اول با فرمي كه دارد با طبيعت اطراف بيگانه به نظر برسد....اما اينطور نيست. فرم ارگانيك هسته داخلي كه بر گرفته از طبيعت اطرافش وحركت كوه است و علاوه بر آن مي توان گفت كارايي به عنوان مركز گوزنهاي وحشي هماهنگي دارد زيرا انحناي هسته داخلي كه ميتواند همانند بدن يك گوزن وحشي باشد ذهن بيننده را براي اولين بار هم به انجا مي آيد به آنسو بكشاند...و در مورد استفاده از شيشه براي پوسته ي خارجي به نظر من طراح به درستي از اين متريال استفاده كرده وانعكاس زيباي آسمان وحس پاك بودن روحانيت اسماني را براي بيننده القا مي كند.....كه بسيار زيباست..... وفولاد به دليل تهيه ي آن از محيط اطراف بيشتر و بيشتر آن را با طبيعت هم خون كرده.....
و در اخر بايد بگويم:
هسته ي داخلي نمايان كننده كوه و پوسته خارجي نمايان كننده ي آسمان است.....
انگار كه طراح مي خواسته آسمان و كوه را كه در يك نقطه به هم مي رسند واتحاد بين آن دو را نشان دهد همانطور كه در افق مي بينيم اين اتفاق افتاده....
انگار كه تكه ي از آن طبيعت است وهيچ غريبي با آن طبيعت ندارد......
نگار چاپی ( 1390/08/29 ) :
در ادامه حرف بقيه بايد بگم وجود شيشه در پوسته خارجي اين پاوبون را در دل طبيعت هماهنگ كرده است....
من با آقاي سلطاني موافقم در اين پاويون همه چيز با ان محيط و اطرافش هماهنگي دارد واين تضاد زيباست و در جايي كه هم چيز يكدست است اين تضادحس امنيت را براي كسي كه آنجاست بوجود مي آورد.......
سحر اردشیرنژاد ( 1390/08/29 ) :
به نظر من در این نوع سبک معماری "معمار توانسته علاوه برایجاد تفکرات خود از معماری فضایی برای آرامش و با ایجادنمای کاملا شیشه ای دید کامل برای اطراف ایحاد کندو جدا از آن حجم خاص آن توانسته سایه هایی را بر روی آن ایجاد کند که در دیدی متفاوت آن را متمایز کند.........
کیمیا ستودگان ( 1390/08/29 ) :
به نظر من هر کس که این همه مسیر را طی می کند خسته شده و احساس گرما می کند و با نگاه به پاویون به خاطر رنگ آن احساس گرمای انسان بیشتر شده و مشاهده نمای آن از دور احساس خستگی به انسان می دهد. رنگ های پاویون با فضا زیاد همخوانی ندارد و فرم پاویون با فضا درست ترکیب نشده. مثل این می باشد که یک حجم اضافی داخل فضا باشد. این نگاه من از یک دید به این فضا بود. اما اگر از دید دیگری بدون در نظر گرفتن فضا به پاویون نگاه کنم فرم زیبا و رنگ خاصی دارد . فضای داخل پاویون به خاطر نقاط کروی که در آن ایجاد شده احساس آرامش به انسان می دهد و فرم مدرنی دارد
مريم عباسي ( 1390/08/29 ) :
طرح دروني پاويون به نظر صخره اي مستحكم در ارتفاعي بلند ميباشد كه احتمالا ريشه در تاريخ وفرهنگ گذشته آن منطقه دارد در مورد شومينه معمار مي توانست حرارت را از كف يا ديواره ها وارد كند و يا با يك طرح ساده از مدرنيته شدن فضا جلو گيري كند و اگر هم به عمد اين كار را كرده طرح هاي بسيار قويتري وجود داشت همچنين فكر مي كنم اگر پايه هاي پاويون بلند تر بود نماي دروني رويايي تري داشت.
پوریا فرخی ( 1390/08/29 ) :
در جواب خانوم زارعی : شما درست می گید قطعا طرح های زیادی میشد برای شومینه انتخاب کرد, اما شخصا از طراحی شومینه به 2 دلیل طراحی و عملکرد, چه از نظر رنگ که با کف هم خوانی دارد و به زیبایی طراحی شده و هم از نظر کار کرد که طراحی آن را در مکان مناسبی قرار داده شده موافق هستم.
مخمد رضا کرمی ( 1390/08/29 ) :
به نظر من ایده کار این بوده که بنا چه از درون جه داخل یک چشم انداز دو طرفه داشته باشه ولی احداث همچین بنایی با هزینه گزافی روبروست و نکته قابل توجه اینه که محال هر فرد اهل هنری جذب ای مکان نشود که البته نباید از طراحی بی نظیر ان قافل شد.
لیلا شهرامی راد ( 1390/08/30 ) :
در نگاه اول این پاویون با محیط اطراف خود هماهنگی ندارد. شاید گذاشتن قاب شیشه ای برای نمایاندن احجام منحنی داخلی و ایجاد کننده هماهنگی با زمینه پشت آن می باشد و از سوی دیگر با قرار گرفتن در محیط داخل چشم انداز طبیعت هم قابل رویت است. منحنی های داخلی علاوه بر ایجاد کننده هماهنگی بستر با بنا و القا کننده شکل گوزن در دید انسان و به نوعی آرامش دهنده است.از لحاظ رنگ نیز با محیط هماهنگی دارد.
شیوا گل دعایی ( 1390/08/30 ) :
این بنا از نظر حجم اولیه(مستطیل) هیچ همخوانی با بستر خود ندارد اما در عین حال زمانی که به زمینه پشت آن نگاه می کنیم می توانیم شکل گم شده مستطیل را پیدا کنیم.محیط داخل از نظر فرم و رنگ مرا به یاد محیط بیرونی خود می انداخت به خصوص رنگ چون رنگ محیط داخل شبیه رنگ کوه است جدا از اینکه الان کوه پوشیده از برف است. به نظرم کاملا محیط در خدمت ساختمان است .از لحاظ فرم منحنی مانند داخل هم حس آرامش را به افراد القا می کند که این همخوانی با حس آرامش طبیعت دارد.
به نظرم این حجم به دلیل استفاده از شیشه و فرم منحنی شکل ظریف شده است.
امیر خلیلی ( 1390/09/08 ) :
تضاد پوسته وبافت در نهایت زیبایی می باشد وفرم داخلی بنا بسیار هما هنگ با فرم های ارگانیک طبیعت اطراف می باشد.شو مینه انتخاب شده با خطوط داخلی کاملا ارتباط برقرار می کند وجا نمایی این پاویون بسیار عالی می باشد.در کل افرین به تو ای طراح خلاق.................

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

پاویون یورکا ؛ ایجاد یک معیار در طراحی یکپارچه
عکسهایی از پاویون ژاپنی ها از پاتریشیا پری نژاد؛دو سالانه ونیز
اکسپو میلان 2015 ـ پاویون امارات متحده عربی از نورمن فاستر و همکاران
اکسپو میلان 2015 ـ پاویون انگلستان
اینستالیشن سمعی بصری دروموس ؛ تصویرسازی قطعات شنیداری با فرم ها
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group