معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1316
معماری و هنر انقلابی   - 39
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1078
ترسیمات معماری   - 39
نظریه معماری   - 914
زاغه نشینی   - 37
طراحي داخلي   - 870
درگذشت زاها حدید   - 34
سازه های شهری   - 849
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 33
تکنولوژی ساخت   - 830
اکسپو شانگهای 2010   - 33
مرزهای معماری   - 760
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 32
معماری حوزه عمومی   - 695
معماری دیجیتال   - 31
المان شهری   - 687
معماری کانستراکتیویستی   - 31
نگاه نو به سكونت   - 674
معماری پراجکتیو   - 30
نظریه شهری   - 657
طراحی پارامتریک   - 29
کلان سازه   - 592
اکسپو میلان 2015   - 27
معماری پایدار   - 502
بحران آب   - 27
معماری و سیاست   - 496
هنر روسیه   - 26
منتقدان معماری   - 462
مدارس معماری   - 25
معماری تندیس گون   - 446
پاویون های سرپنتین   - 22
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 428
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 425
جشن نامه اتووود   - 21
معماری منظر   - 420
معماری مجازی   - 20
معماری شمایل گون   - 415
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
آرمان شهرگرایی   - 414
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
روح مکان   - 407
پردیس ویترا   - 18
طراحی صنعتی   - 395
پداگوژی   - 18
معماری مدرن   - 382
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
باز زنده سازی   - 361
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
توسعه پایدار   - 349
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری یادمانی   - 330
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 15
تراشه های کانسپچوال   - 330
فیلوکیتکت   - 14
معماری سبز   - 302
معماری ـ موسیقی   - 14
معماریِ توسعه   - 292
معماری بایومورفیک   - 14
اتووود کلاسیک   - 262
شهرهای در حرکت   - 12
طراحی نئولیبرال   - 254
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
بدنه سازی شهری   - 251
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری محلی   - 245
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری محدود   - 242
باهاوس   - 10
معماری ارزان   - 241
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
تغییرات اقلیمی   - 241
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری تجربی   - 241
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
محوطه سازی   - 236
مدرنیته؛ از نو   - 8
کتابخانه ی اتووود   - 233
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
هنر مدرنیستی   - 230
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری های تک   - 217
معماری تخت جمشید   - 7
آینده گرایی   - 207
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 203
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری پست مدرن   - 188
طراحی و پناهجویان   - 7
مسکن حومه شهری   - 185
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
مسکن عمومی   - 184
بی ینال ونیز   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 157
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری انتقادی   - 139
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
زنان و معماری   - 130
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
مسکن روستایی   - 130
فرهنگ نفت   - 5
عکاسی   - 126
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
هنر گفت و گو   - 126
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
هنر انتزاعی   - 112
معماری مصر   - 4
معماری ژاپن   - 109
بلوپرینت   - 4
معماری ایران   - 106
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری ـ سینما   - 102
منبع شناسی اتووود   - 4
گرافیک   - 101
معماری خوانی   - 4
بلندمرتبه ها   - 100
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
فضای منفی   - 97
جهان علمیْ تخیلی   - 3
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری مذهبی   - 85
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
طراحی مبلمان   - 83
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
اکسپو   - 75
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری هند   - 62
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 1
معماری چین   - 61
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری فاشیستی   - 59
شهرْخوانی با اتووود   - 1
گفت و گو با مرگ   - 46
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 1
ویرانه ها   - 43
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
جنبش متابولیسم   - 41

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
رینر بنهام   - 2
آراتا ایسوزاکی   - 16
رینهولد مارتین   - 5
آرشیگرام   - 6
ریکاردو بوفیل   - 3
آرکی زوم   - 4
زاها حدید   - 187
آلبرت پوپ   - 2
زیگموند فروید   - 8
آلدو روسی   - 13
ژان بودریار   - 3
آلوار آلتو   - 19
ژان نوول   - 22
آلوارو سیزا   - 9
ژاک دریدا   - 13
آن تینگ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آنتونی گائودی   - 27
ژیل دلوز   - 18
آنتونی وایدلر   - 5
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونیو نگری   - 3
سالوادور دالی   - 2
آنیش کاپور   - 8
سانا   - 5
آی وِی وِی   - 34
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
اُ ام اِی   - 33
سدریک پرایس   - 3
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سو فوجیموتو   - 11
ادوارد برتینسکی   - 1
سوپراستودیو   - 9
ادوارد سعید   - 10
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد سوجا   - 9
شیگرو بان   - 33
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادولف لوس   - 6
فدریکو بابینا   - 30
ارو سارینن   - 28
فرانک گهری   - 49
اریک اوون موس   - 13
فرانک لوید رایت   - 43
اریک هابسبام   - 2
فرای اوتو   - 9
استن آلن   - 4
فردریک جیمسون   - 1
استیون هال   - 30
فرشید موسوی   - 3
اسلاوی ژیژک   - 17
فمیهیکو ماکی   - 4
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
فیلیپ جنسن   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسکار نیمایر   - 33
گرگ لین   - 7
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 3
لبس وودز   - 23
الیس راستورن   - 7
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ میس ون دروهه   - 22
اماندا لِــوِت   - 3
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 132
بئاتریس کُلُمینا   - 4
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 4
مارشال برمن   - 16
برنارد چومی   - 33
مانفردو تافوری   - 16
برنو زوی   - 7
مانوئل کاستلز   - 2
بنیامین برتون   - 6
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 9
بوگرتمن   - 1
مایکل گریوز   - 6
بی یارکه اینگلس   - 68
محمدرضا مقتدر   - 4
پائولو سولری   - 4
مخزن فکر شهر   - 1
پاتریک شوماخر   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پال گلدبرگر   - 1
معماران مورفسس   - 16
پرویز تناولی   - 2
موریس مرلوپنتی   - 2
پری اندرسون   - 3
موشه سفدی   - 12
پل ویریلیو   - 19
میشل فوکو   - 42
پیتر آیزنمن   - 57
نائومی کلاین   - 4
پیتر زُمتُر   - 67
نورمن فاستر   - 35
پیتر کوک   - 7
نیکلای مارکوف   - 1
پیر بوردیو   - 5
هانا آرنت   - 6
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
هانری لفور   - 23
تئودور آدورنو   - 3
هانی رشید   - 5
تادو اندو   - 13
هرزوگ دی مورن   - 27
تام مین   - 13
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تام ویسکامب   - 10
هنری ژیرو   - 3
توماس پیکتی   - 5
هنریک وایدولد   - 1
توماس هیترویک   - 30
هنس هولین   - 4
تیتوس بورکهارت   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
تیموتی مورتُن   - 2
هومی بابا   - 2
تیو ایتو   - 23
واسیلی کاندینسکی   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
والتر بنیامین   - 23
جان برجر   - 2
والتر گروپیوس   - 13
جان هیداک   - 4
ولادیمیر تاتلین   - 9
جف منن   - 2
ولف پریکس   - 1
جفری کیپنس   - 3
ونگ شو   - 8
جورجو آگامبن   - 4
ویتو آکنچی   - 12
جوزپه ترانی   - 2
ویوین وست وود   - 6
جونیا ایشیگامی   - 2
ک. مایکل هیز   - 2
جیمز استرلینگ   - 1
کارلو اسکارپا   - 5
جین جیکوبز   - 1
کازیو سجیما   - 2
چارلز جنکس   - 5
کالین روو   - 1
چارلز کوریا   - 15
کامران دیبا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کامرون سینکلر   - 11
حسن فتحی   - 5
کریستفر الکساندر   - 2
حسین امانت   - 3
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریم رشید   - 5
داریوش آشوری   - 1
کلر استرلینگ   - 2
داریوش شایگان   - 8
کلود پَره   - 3
دانیل لیبسکیند   - 22
کنت فرمپتن   - 14
دنیس اسکات براون   - 10
کنزو تانگه   - 9
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید رُی   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید گیسن   - 2
کوپ هیمِلبِلا   - 21
دیوید هاروی   - 24
کوین لینچ   - 7
رابرت نوزیک   - 1
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رابرت ونتوری   - 13
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رضا دانشمیر   - 5
یان گِل   - 8
رم کولهاس   - 93
یو ان استودیو   - 32
رنزو پیانو   - 30
یورگن هابرماس   - 13
ریچارد مِیر   - 8
یونا فریدمن   - 5
ریموند آبراهام   - 1
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -746
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -330
صنعتی   -97
فرهنگی   -268
گالری   -84
پاویون   -253
هتل   -73
موزه   -246
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -112
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : مهدي معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
هنر گفت و گو ـ زاها حدید و روزنامه گاردین
اتووود سرویس خبر:   سوده نادری
1390/09/03
مـنـــــــبـع : www.guardian.co.uk
تعداد بازدید : 7284

هنر گفت و گو نام اثری سترگ از هنرمند سورئال رنه مگریت است؛ در چشم اندازی از غول هایی در نبرد یا از اغاز جهان، دو انسان کوچک در گفت و گویند، سخنی ناشنیدنی جاریی است که در سکوت سنگ ها جذب می شود، اما در پای سنگ های تل انبار شده مجموعه حروفی شکل گرفته اند: رویا، صلح یا مرگ که تلاش دارند به اشوب سنگ ها نظمی دهند. اتووود گفت و گوهایش را زیر عنوان این ستون خواهد اورد.

در این مصاحبه :

معمار زاها حدید با مرکز ورزش های آبی جاه طلبانه خود برای المپیک 2012 ،

چرا کار او همیشه بحث برانگیز و جنجالی است و

بازسازی بغداد

- شما مرکز ورزش های آبی لندن را طراحی کرده اید . چه کانسپتی در پشت این طرح وجود داشت ؟؟ از شکل یک موج یا دو موج الهام گرفته شده . اما ما نیز با موضوعاتی مانند مورفولوژی ارگانیک و زندگی در زیر آب و نظیر اینها کار کردیم . برای رسیدن به یک سطح سبک ، شکل سقف بصورت موج درآمده .


- گفته می شود که هزینه این کار سه برابر بودجه اولیه و اصلی می باشد . آیا این گفته درست است ؟؟ پروژه اصلی شامل تمام قیمت ها و احتمالات نبوده . شاید دوباره کاهش پیدا کند . این یک بازار رقابتی جهانی است و قیمت بتن و سیمان و فولاد در زمان کار بالا بوده . قیمت های مختلفی وجود دارد ، یکی برای ساخت و ساز و یکی برای مابقی کارها و شما نمی توانید این دو را با هم ترکیب و مطابقت دهید .


- فکر می کنید چرا وقتی مردم از هزینه ی ساختمان های اینچنینی با خبر می شوند ، بسیار احساساتی و یا متعصب می شوند ؟؟ زیرا تمام ساختمان های عمومی اینجا از طرف مردم مورد بررسی و موشکافی است . تمرکز فوق العاده ای بر روی میراث بعد از المپیک وجود دارد ، و اینکه این طرح چگونه منطقه را بازسازی می کند ، یک پاویون و یک پارک شده و در خدمت تمام محله است . مردم اینگونه و به صورت استراتژک و نه یک پروژه منزوی ، به این ساختمان ها نگاه می کنند .


- به خاطر سروصدا ها و اعتراضات راجع به هزینه ها و رکورد اقتصادی ، آیا شما دوست داشتید یک ساختمان را متواضع تر طراحی می کردید ؟؟ نه ، در این زمان از رکود اقتصادی ، بالا بردن روحیه اهمیت بیشتری دارد و ما باید از کارهایی که در گذشته و با عجله انجام شده اند درس عبرت بگیریم . شما نمی توانید تنها به این دلیل با هیچکدام از این ساختمان ها سازش کنید یا آنها را به خطر بیاندازید : شما نمی توانید استخر را کوچک تر کنید ، چرا که این یک استخر برای المپیک است .


- تا کنون درگیری و مشکلی با بوریس جانسون پیدا کرده اید ؟؟ نه ، هنوز نه . - کارهای شما کاملأ تفرقه انداز و جنجالیست . آیا شما دلیل راه اندازی این جنجال هستید ؟؟ نه، برای اینکه کارهای من در ابتدا آشنا نیستند و مردم از آن دوری می کنند .


- از زمانی که شما جوایزی را برنده شده اید و کمسیون خارج از بریتانیا را دریافت کرده اید ، چیزی در اینجا نساخته اید ، آیا احساس میکنید که کنار گذاشته شده اید ؟؟ نه ، من فقط فکر می کنم که جای تأسف است چراکه کار من از تحصیل در اینجا ریشه گرفته . و این پاسخی برای این شهر و چگونگی مقابله با یک شهر تاریخی است .


- شما برای تهدید آمیز بودن مشهور هستید ؟!! راجع به این موضوع کاری از دست من برنمی آید . فکر نمی کنم برای خیلی از زنانِ در این نقش هم این افکار مؤثر واقع شود . یک نظر ثابتی برای اینکه شما چگونه باید باشید وجود دارد و من لزومأ این قوانین را رعایت نمی کنم .


- شما فکر میکنید منظور آنها با تهدید آمیز بودن ، به خاطر اینگلیسی نبودن شماست ؟؟ من فکر نمی کنم که این یک موضوع نژادی باشد ، زمان هایی بود که اینگونه فکر می کردم . به عقیده من ، این مسأله به این دلیل است که شما دنباله رو قاعده ها و کارهای نرمال نیستید و این برای مردم ناراحت کننده است و نه به خاطر اینکه من سعی داشته باشم برای آنها تهدید آمیز باشم .


- آیا شما از انگشت نما بودن لذت می برید ؟؟ گاهی اوقات سرگرم کننده است .


- شما به تازگی یک جفت کفش طراحی کرده اید و در حال حاضر یک شیر آب – آیا تلاش میکنید که کار خود را بیشتر قابل دسترس کنید ؟؟ نه ، اینها فقط برای تفریح است . شما باید به آن از منظر کاربردی بودن فکر کنید و به خاطر اینکه یک شئ کوچک است ، هر خط باید به درستی کشیده شود و شما باید واقعأ مثل یک مجسمه روی آن کارکنید .


- گفته اید که در کارهایتان از معماری بغداد الهام گرفته اید !! بغداد یک شهر بسیار خوب با حومه های شهری بسیار زیباست . زندگی در خاورمیانه کاملأ با دیگر شهر ها و کشورها متفاوت است . - آخرین باری که آنجا بوده اید ، به چه سالی برمیگردد ؟؟ 1979


- آیا دوست دارید که درتوسعه آن نقش داشته باشید ؟؟ می تواند جالب توجه باشد ، اما نیاز بغداد خیلی بیشتر از یک ساختمان است – توسعه و بازسازی آن یک بلند پروازی بزرگ است - . مخروبه های بسیاری وجود دارد و یک نفر باید به چگونگی ساختن یک جامعه ، چگونگی بازسازی یک ملت فکر و تجدید نظر کند و این موضوعی فراتر از ساختن چند ساختمان فرهنگی است .


- آیا دلتنگ بغداد شده اید ؟؟ من دلتنگ مناظر و بودن در جهان عرب هستم . یک آرامش و آسایش در این شهر ها با رودخانه های بزرگشان وجود دارد . بغداد یا قاهره فرقی نمی کند ، شما آنجا می نشینید و به این فکر می کنید که این رودخانه برای هزاران سال است که اینجا جریان دارد . لحضات جادویی در این مکان ها وجود دارد .


-


-




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
میترا محمدی ( 1390/10/24 ) :
عاشقشم...
ایا منم میتونم؟؟؟
محمد اصغری ( 1391/04/09 ) :
وای...من آرزومه مثل ایشون بشم..و سبک ها طرحای ایشون و آقای گری
فاطمه احمدی ( 1391/06/16 ) :
من واقعا عاشقشم
خیلی باحاله
به خاطر متفامت بودنش هم شخصیتش هم طراحی اش
محمدعلی ملک ( 1392/02/20 ) :
هر وقت کاری از حدید می بینم یاد آنتونی گادی میفتم ‍‍کازامیلا و ‍بارک گویل و تلاشش برای شکستن جعبه های معماری.او تکنولوژی زمان را به چالش جدی کشید و سازندگان را به فکر تولید مصالح جدید و نرم. هنوز هم اختلاف زیادی بین این طرحها و واقعیت اجرایی آن قابل مشاهده است. و باید برای عینیت بخشی به این طرحهای زیبا تلاش شود.
محراب ناجی ( 1392/02/23 ) :
واقا درمورد کاراشون چیزی نمیشه گفت!!!!!
مهزاد نوابی ( 1392/07/22 ) :
kheili karashon bahale vaghean hese memari dare

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

وانگجینگ سوهو زاها حدید در پکن برنده جایزه آسمانخراش امپوریس
اولین پروژه ی زاها حدید در مکزیک؛ ادغام مجموعه ی مسکونی با حوزه عمومی شهری
اینستالیشن فضای پارامتریک در نمایشگاه زاها حدید و جهان معماری
ویلاهای حدید در سنگاپور؛ سفینه های جنگ ستارگان بر تپه های حاره ایی
موزه ی ساحل رودخانه کلاید- برخورد گذشته وآینده
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group