معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1726
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 16
منظر شهری   - 1598
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
طراحي داخلي   - 1172
اینستالیشن های شهری   - 15
نظریه معماری   - 1136
معماری خاورمیانه   - 15
سازه های شهری   - 1084
شهرهای در حرکت   - 15
تکنولوژی ساخت   - 1076
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری حوزه عمومی   - 1070
معماری بایومورفیک   - 15
مرزهای معماری   - 1057
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
نگاه نو به سكونت   - 923
معماری و دشت   - 13
المان شهری   - 869
معماری و غذا   - 13
نظریه شهری   - 839
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
معماری و سیاست   - 806
معماری و جنگ   - 11
معماری مدرن   - 776
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری پایدار   - 751
معماری خوانی   - 10
کلان سازه   - 734
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
روح مکان   - 678
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
آینده گرایی   - 674
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری منظر   - 637
بی ینال ونیز   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 627
درس گفتارهای اتووود   - 10
آرمان شهرگرایی   - 593
معماری و انسان شناسی   - 10
طراحی صنعتی   - 582
فمینیسم   - 10
معماری تندیس گون   - 571
معماری آمریکای جنوبی   - 9
توسعه پایدار   - 570
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
منتقدان معماری   - 560
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
معماری شمایل گون   - 559
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 548
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
معماریِ توسعه   - 525
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
باز زنده سازی   - 497
معماری تخت جمشید   - 8
هنر مدرنیستی   - 437
شهرسازی کوچک مقیاس   - 8
معماری یادمانی   - 393
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
طراحی نئولیبرال   - 391
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 386
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
تغییرات اقلیمی   - 376
تز 1400   - 8
معماری ارزان   - 365
جنتریفیکیشن   - 7
تراشه های کانسپچوال   - 359
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 353
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 335
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 327
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 320
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 309
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 305
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 298
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 286
عبور از مرحله جنینی   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 278
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 277
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری انتقادی   - 277
طراحی و پناهجویان   - 7
اقتصادِ فضا   - 276
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 275
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 255
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 255
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 246
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 237
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 229
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 220
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 210
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 209
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 205
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری فضای داخلی   - 193
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری و رسانه   - 190
معماری مصر   - 7
معماری ژاپن   - 181
منبع شناسی اتووود   - 7
مسکن روستایی   - 181
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 178
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
ترسیمات معماری   - 173
مسابقه ویلا 1400   - 6
معماری ایران   - 169
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
هنر گفت و گو   - 165
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 140
معماری پساصنعتی   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 123
ده پرسش از دو معمار   - 6
معماری کوچک مقیاس   - 114
زنان، آشپزخانه، مقاومت   - 5
ویرانه ها   - 107
سایبورگ   - 5
معماری آسیا   - 106
معماری استرالیا   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 101
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری چین   - 100
اکنی استودیو   - 5
معماری اروپا   - 97
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماری مذهبی   - 90
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماری فاشیستی   - 89
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 87
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری جنگلی   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
اکسپو   - 85
بلوپرینت   - 4
معماری پراجکتیو   - 81
اتووودْ آبزرور   - 4
گفت و گو با مرگ   - 81
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 80
اکسپوی دبی. 2020   - 4
فیلوکیتکت   - 79
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 79
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 77
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری دیجیتال   - 75
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری هند   - 70
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
بحران آب   - 66
سایبرنتیک   - 4
مدارس معماری   - 65
معمای حبابی   - 4
طراحی مُد   - 63
متاورس   - 4
معماری و نقاشی   - 61
مدرنیسم هیپی   - 4
پداگوژی   - 60
معماری آفریقا   - 3
معماری و روانشناسی   - 59
معماری مدارس   - 3
معماری و رنگ   - 58
اتووودْ باکسْ آفیس   - 3
زاغه نشینی   - 57
سایبرفمینیسم   - 3
آنتروپوسین   - 56
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 55
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری بیابانی   - 55
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری و ادبیات   - 55
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری و آب   - 54
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 54
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
هنر روسیه   - 45
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
جنبش متابولیسم   - 45
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و گیم   - 45
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
باهاوس   - 44
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
معماری و سلامت   - 37
فیلم های اتووود   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
طراحی پارامتریک   - 35
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری آمریکا   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معماری مجازی   - 31
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
پاویون های سرپنتین   - 29
شهرهای پیشاصنعتی   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری و کوه   - 27
نمایش های مد پرادا   - 2
طراحی جزییات   - 27
معماری و کودک   - 2
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
مطالعات پسااستعماری   - 2
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
معماری و ورزش   - 2
جشن نامه اتووود   - 21
معماری برزیل   - 1
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
معماری به مثابه منظر   - 1
معماری و آسمان   - 21
شهرسازی داخلی   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
دوازده متفکر فمینیست و معماری   - 1
فرهنگ نفت   - 19
ان اف تی   - 1
معماری ـ موسیقی   - 19
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
پداگوژی انتقادی   - 19
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
ده پرسش از هشت معمار   - 1
پردیس ویترا   - 18
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
شهرْخوانی با اتووود   - 1
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زاها حدید   - 197
آراتا ایسوزاکی   - 17
زیگموند فروید   - 19
آرشیگرام   - 8
ژان بودریار   - 11
آرکی زوم   - 6
ژان نوول   - 22
آلبرت پوپ   - 4
ژاک دریدا   - 19
آلدو روسی   - 15
ژاک لوگوف   - 4
آلفرد هیچکاک   - 5
ژیل دلوز   - 34
آلوار آلتو   - 19
سائول باس   - 7
آلوارو سیزا   - 9
ساسکیا ساسن   - 9
آن تینگ   - 4
سالوادور دالی   - 2
آنتونی گائودی   - 28
سانا   - 5
آنتونی وایدلر   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونیو نگری   - 6
سدریک پرایس   - 3
آنسامبل استودیو   - 2
سو فوجیموتو   - 18
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
آی/ تری   - 2
سوزان سانتاگ   - 10
اُ ام اِی   - 61
شاشونا زوبوف   - 4
اتوره سوتساس   - 8
شیبیک و کریستوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 34
ادوارد برتینسکی   - 2
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 19
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 9
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 30
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 7
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسنوهتا   - 7
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 8
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 5
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 39
لئوپلد بانچینی   - 2
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 26
الیس راستورن   - 112
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 25
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 74
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اورهان پاموک   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایال ویزمن   - 1
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 9
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 36
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 32
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 3
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 5
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 10
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 5
تئودور آدورنو   - 7
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 8
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 30
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 8
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دورته مندروپ   - 3
کلود پَره   - 3
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کنت فرمپتن   - 14
دیوید رُی   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید گیسن   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنگو کوما   - 47
رابرت نوزیک   - 2
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رابرت ونتوری   - 32
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کوین لینچ   - 7
رضا دانشمیر   - 5
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رم کولهاس   - 119
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد مِیر   - 8
یان گِل   - 9
ریچارد نویترا   - 7
یو ان استودیو   - 32
ریموند آبراهام   - 1
یورگن هابرماس   - 15
رینر بنهام   - 2
یورن اوتزن   - 1
رینهولد مارتین   - 5
یونا فریدمن   - 5
ریکاردو بوفیل   - 7
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -880
گالری   -97
زیرساخت های شهری   -479
هتل   -84
فرهنگی   -387
ورزشی   -70
پاویون   -307
حمل و نقل عمومی   -39
موزه   -273
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -38
اداری ـ خدماتی   -256
ویلا   -28
تفریحی   -194
مجموعه های مسکونی   -10
مسکونی ـ تجاری   -173
زاغه نشینی   -6
اموزشی   -159
سرویس بهداشتی عمومی   -5
صنعتی   -116
عناصر یادمانی شهری   -5
معماری مذهبی   -108
تجاری   -3
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
شهر در هم بافته؛ تحریری برای گذر کلان مقیاس از مدولاسیون مدرن
اتووود سرویس خبر:   گروه ترجمه و تحقيقات اتووود
1390/09/05
مـنـــــــبـع : http://www.dezeen.com
تعداد بازدید : 11846

طرحی خیالی برای اکسپو 2010 در شانگهای چین، که توسط تعدادی از دانشجویان اِی اِی ارائه شده است، طراحان پروژه را شهرسازی در هم بافته نام نهاده اند، پروژه بر سیاق فهم از شهرسازی در قامت همگرایی لایه های چندگانه، در هم تاب و هم زمان حرکت ها، فعالیت ها و جریان های انسان و اطلاعات تدقیق شده است.

این طرح پیشنهادی برای یک فرم به هم بافته شهری، منطق هندسی و سازمان دهی شده ای از دوخت و دوزها را در گستره نظام هایی مجسم ساخته که بر قرار ان ها هر کدام از شریان های فرمی و حجمی سازنده بافت شهر به نحوی سازمان دهی شده اند که از یک سو تصویری از تنوع باشند و از سوی دیگر پی ایندهای قابل پیش بینی شهری نیز به دنبال داشته باشند.

الگوهای حجمی تولید و مستقر شده محصول تکرار درهم گوریدگی های ساده و بسط ها و دگرگونی های پیچیده می باشند، جایی که تغییرات کوچک مقیاس و خرد می توانند به پیکره بندی مجدد هم تابی و پیوستگی کلی سیستم منجر شود، این روی کرد سبب شده شهر حرکت ها، ترکیب ها و دگرگونی های فضایی و برنامه ریزی شده نو ایینی را تبیین نماید.

تدقیق این عناصر مفهومی ظهور و حدوث پوسته های تپولوژیکی را امکان پذیر می سازد که از نظر تنوع فضایی غنی اند و به کار می ایند تا پیچیدگی سیستم های از درون هم بند را کنترل و مدیریت نمایند.

طرح پیشنهادی متشکله ایست از پیوستاری درونْ شهری که می تواند میزبان اکسپو 2010 باشد، محو کردن مرز میان مفاهیم متضادی هم چون درونی/ بیرونی و عمومی/ خصوصی و زمینه سازی برای توسعه اینده بافت در پرداختی عمودی به همراه بسط بستری از سازه های عمودی و افقی ای که به صورتی ممتد در قامت حرکت های چرخشی در هم پیچی خورده اند از دیگر بارزه های طرح می باشد.

شهر در هم بافته


شهر در هم بافته


شهر در هم بافته


شهر در هم بافته


شهر در هم بافته ـ تعامل با بافت


شهر در هم بافته ـ تعامل با بافت


شهر در هم بافته


شهر در هم بافته


شهر در هم بافته


شهر در هم بافته


شهر در هم بافته ـ ریز الگوها


شهر در هم بافته ـ تنوع مدولاسیون پوسته ها


شهر در هم بافته




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
حمیدرضا کریمی ( 1390/09/14 ) :
با سلام
به نظر من این طراحی بیشتر مشابه یک پاویون شهری بسیار بزرگ است.
در این طرح ودر تصاویر موجود این پروژه به خوبی خط آسمان را دچار تغیرات کرده واین یک اثر خوب در یک معماری خوب است.
نظر دیگر من این است که ای کاش بافت مسکونی هم در این طرح اتود زده می شد تا دیده شود آیا این طرح برای بافت مسکونی هم قابل اجرا است یا نه؟
در سایت پلان طراح به خوبی با بافت تعامل پیدا کرده ولی در تصاویر بعدی به نظر می رسد که پوسته یک محدودیت را به فرد اعمال کند.
و اما در مورد نقش کامپیوتر و جایگاه آن در طراحی به نظر من بالاترین جایگاه بعد از اتود با دست را داراست چون امکان دید چند بعدی و دز سایت قرار گرفتن یک طرح را برای ما بسار راحت می کند که این یک پله ی ترقی و حتی پله ی اصلی ترقی در طراحی است.
و جایگاه انسان بستگی به خود انسان و توانایی استفاده از کل پیرامون او دارد چون انسان را ما نمی توانیم محدود کنیم.
عبدالحسین نصیری ( 1390/09/14 ) :
با درود
شهر نرونی با ترکیبی برگرفته از سلولهای استخوانی در انتها رسیده به سازه مدولار . دیگر رویکرد معمارانه عصر می باشد که گرانش سازه ی را از الگوهای عصر حاضر خود نمایان می سازد ، شکستن بی قید و شرط ، چهارچوب هندسی جاافتاده عام و پیروی از تعریف هندسه ی جدید می باشد .
اما تناسبات انسانی موجود با مقایسه ی سازه ی عمودی و افقی از هیچ مقیاس مدون تبعیت نمی کند و خیالی خیالی می نماید .
ایده ی بشر تحت تاثیر طراحی و معماری دیکانستراکتیویسم و حذف گوشه های قائم و تند و ... بهره گیری از انحنای آزاد سلیقه ای می باشد و شایدم دنباله رو دینامیک فضائی پائولو سولونی می تواند باب جدید در طراحی معماری باز کند .
ایده ی متهورانه و از کل به جزء نرسیده در طراحی سلولهای جزء عاجز از مفهومی درست می باشد .
( معمار آدنا )
مريم عباسي ( 1390/09/15 ) :
سلام
در این طرح از گوشه های تند و تیز صرف نظر شده و موجب توجه زیادی گردیده اما اینکه بافت آن خیلی به هم گره خورده از نظر من سردرگم کننده است ولی تعامل بسیار جالبی با بافت اطراف ایجاد کرده است.
جایگاه انسان در هر صورت یکی از مطرح ترین موضوعات در طراحی است و مصلما در این طرح نیز اینگونه است.
در کل من از این طرح و استفاده از گره ها خوشم آمد.
با تشکر
مهسا حجازي ( 1390/09/16 ) :
این شهر یک شهر لبه ایست که پر از مسیرهای حرکتی پیچ در پیچ و گیج کننده است. در محل تقاطع بعضی از مسیرها حجم هایی به وجود امده که در انها هم پیچیدگی و ابهام وجود دارد ولی چون لبه های حجم کرو است احساس حرکتی کند را میدهد واحساس می شود خیلی کند تغییرات و در هم پیچیدگی صورت میگیرد . نوع در هم پیچیدگی احجام در پلان هم دیده می شود و در هم پیچیدگی نما نزدیک به پلان است.
مرضیه جمالی ( 1390/09/16 ) :
اطراف این شهر یک الگوی شبکه ایست و با شبکه که به هم وصل میشود مواجه هستیم. بافت با لبه ها حرکت میکند این شهر بر اساس لبه ها کنار هم قرار میگیرند و لبه ها حرکت ها را به وجود می اورند این لبه ها ماهیت ارتفاعی ندارند و از یک الگوی خطی تبعییت میکنند. در این شکل چیزی که انالیز میشود مسیر است که پیچ در پیچ است و اطراف که شبکه ای در هم بافته است به صورت کوچک مقیاس است که میتواند یک پیکربندی بزرگ با این بافت های کوچک به وجود بیاورد. دید بصری که در ذهن ما میاید این است که نسبت به محیط احساس امنیت نمیتوان کرد.
پدرام پورمزینی ( 1390/09/16 ) :
با سلام
در رابطه با طراحی این شهر به نظر من هدف از به کار بردن طراحی کرو مانند می تواند در آینده جواب دهد به خاطر اینکه اگر به تمامی نقشه شهرها نگاه کنیم حرکتی خطی . خشن . قانون مند . و دارای ساختاری نظام گونه می باشند . گنجاندن طراحی( کرو) به جای ساختارهای( خطی یا شطرنجی ) شاید زمان بر باشد ولی این ایده ای نیست که رد شود چون ساختار فکری انسان با خطوط کرو رابطه بهتری نسبت به خطوط شکسته دارد ولی این یک انقلاب وسیع در رابطه با طرح شهر سازی است .

کامپیوتر : این دستگاه شگفت انگیز که می توانیم بگوییم معجزه ای برای تحقق بخشیدن به ایده های دست نیافتنی معماری که اینجا در رابطه با موضوع شهر سازی ایفای نقش کرده هم می بینیم . شاید بتوانیم به کمک کامپیوتر طرحی را پیاده کنیم ولی باید کمی ازخیالی بودن آن کم کرده و به واقعیت نزدیک کنیم مخصوصا در رابطه با شهر سازی که معقوله مهمی است .
فرشاد پورشمس ( 1390/09/17 ) :
با عرض سلام .در نظام طبیعت فرم ها در هم ترکیب شده اند وبه صورت منظم قرار نگرفته اند.در شهر در هم بافته از همین قانون طبیعت الهام گرفته شده است.همان طور که در طبیعت مرزی بین اجزای تشکیل دهنده وجود ندارددر این پروژه از این قانون به کار گرفته شده است.از دید گاه من این در هم بافتگی باعث حرکت و فعالیت وخارج شدن از یکنواختی درفضای شهری است.طرح های ساخته ی ذهن ما در بیشتر مواقع قابل اجرا توسط ابزارهای قدیمی نیست.و این عامل باعث شده است که از نرم افزار های بیشرفته کامپیو تری استفاده کنیم.من با این نظریه خانم جمالی ( دید بصری که در ذهن ما میاید این است که نسبت به محیط احساس امنیت نمیتوان کرد) موافق نیستم.
ایمان درودی ( 1390/09/17 ) :
ضمن تشكر از نظر آقا پدرام عزيز من هم با نظرش در مورد فرمها و ساختار نظام گونه اش موافقم ولي با اين كه اين ايده رد نميشود مخالفم و احساس ميكنم زندگي در چنين شهري سخت است ولي در كل ايده طراحان اين شهر را به دليل استفاده از كامپيوتر و تواناييهايش دوست دارم و حذف گوشه هاي تند و تبديل آن به فرمهاي كرو و منحني ايده ي جالبي است.
مرضیه جمالی ( 1390/09/17 ) :
با توجه به نظر خانم عباسی که عرض کردند که گوشه ها تند وتیز و موجب توجه زیادی میشوند وگره ها سردرگمی را تداعی میکند کاملا موافق هستم چون فرم در هم بافته وجود دارد واز مسیرهای زیادی برخوردار است وحس گیج کننده ای را به انسان میدهد
حسين يزداني ( 1390/09/17 ) :
شهر در هم بافته شهري است سرشار از هرج و مرج به نظر من اصلا نميتوان در آن زندگي كرد.به هر حال اين نظر من است.بگذريم... به نظر من اين نوع شهر داراي تركيبي است مانند سلول.كه يك تك سلول تبديل به دو سلول و هر سلول به دو سلول ديگر.و همينطور به صورت تصاعدي افزايش مييابد.اين شهر ها همانند سلول ها ميباشند.خيابان هاي چند طبقه،ساختمان هاي چندين طبقه و همينطر آسمان خراش ها و...
مهدی توکلی ( 1390/09/17 ) :
با سلام.این طراحی حس خوبی به من می دهد به دلیل اینکه از خطوط منحنی و کرو طراحی شده است و از نظر شهر سازی ارتباط فضای داخل و بیرون را مبهم گذاشته است و فضا را بی هویت تعریف کرده است.از این نظر که بتوان چنین طرحی را با روش های قدیمی طراحی کرد به نظر من امکان پذیر نیست و باید حتما از کامپیوتر و از نرم افزارهای دقیق pc استفاده کرد.من با نظر خانم جمالی موافق نیستم به این دلیل که این طراحی باعث روند و کشند بستر و فضای پیرامون می شود به دلیل رمپ بودن فضا حرکت را آسان می کند.
حسين يزداني ( 1390/09/17 ) :
من با نظر خانوم حجازي كه این شهر یک شهر لبه ایست که پر از مسیرهای حرکتی پیچ در پیچ و گیج کننده است. در محل تقاطع بعضی از مسیرها حجم هایی به وجود امده که در انها هم پیچیدگی و ابهام وجود دارد موافقم...
مهسا حجازي ( 1390/09/17 ) :
اقای پورشمس با نظرتون در مورد اینکه از طبیعت الهام گرفته موافقم ولی خیلی اغراق امیز این موضوع را دارد نشان می دهد و حس نا امنی به ادم دست میدهد و من بر خلاف شما مثل خانم جمالی فکر میکنم که در این شهر حس امنیت نخواهیم داشت ...
حمید رضا مظفری ( 1390/09/17 ) :
اگر بخواهیم با دیدگاه شهری به ان نگاه کنیم یه شهر لبه ای را می بینیم که محدودهای ساختمان ها به من وجو یک میدان شهری را میدهد و از این که از بافت استخوانی استفاده کرده جالب است ولی از طرف دیگر بافت ریز استخوانی می تواند تراکم شهری را در خود جای دهد؟
من با نظریه اقای کریمی که بیان کرده اند خط اسمان را تحت تاثیر قرار داده موافقت می کنم از طرفی اگر از بالا به این کار نگاه کنیم به خودی خود یک شاخص یا المان را به وجود می اورد.
ولی از طرفی واقعا بافت استخوانی و در همی فضا بیشتر به چشم میاید تا خود شهر.
یاسمن سیف پور ( 1390/09/17 ) :
با سلام:
من با نظر آقای نصیری براساس اینکه این طرح برگرفته ازسلولهای استخوانی انسان است موافقم مبنی براینکه هیچ چارچوب خاصی دراین طرح وجود نداردو ساختار طرح اساسا درگیر نظم خاصی نیست ازاین لحاظ من به شخصه درچنین مکانی احساس راحتی میکنم به دلیل عدم وجود گوشه های تند واستفاده ازخطوط کرو و محنی اما تناسبات به نظر درمقیاس انسانی نیست وخیالی می نمایاند

وهمچنین طبق نظرخانم حجازی ازنظر من هم شهری ست لبه ایست
فاطمه فرجام ( 1390/09/17 ) :
یک شهر لبه ای را مشاهده می کنیم و در دیدگاه بعدی بافت استخوانی به چشم میخورد و پراکندگی فضای شهری به چشم میاید. تامل فضای با بافت استخوانی برای زندگی کمی سخت و غیر قابل تصور است. زیبای کار به مربوط کردن با بافت دو فضای شهری به هم است.
اسمان خراشی ساختمان با پیچش بسیار جالب است و از این که خط اسمان را زیر سوال برده کار جالبی است.
مهدی افسری ( 1390/09/17 ) :
سلام ..
من از همه معذرت میخوام .. من به نظرم امد که اول تعریفی از اکسپو داشته باشیم بعد در مورد این اثر نظر بدهیم..
نمایشگاه جهانی اکسپو چیست؟
نمایشگاه جهانی اکسپو ، صحنه ای برای نمایش دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی کشورها و دورنمای توسعه آنها می باشد. شرکت کنندگان عمده آن ،کشورها و سازمان های بین المللی هستند. نخستین نمایشگاه اکسپو در سال 1851 میلادی در لندن برگزار شد و تا کنون 24 شهر این نمایشگاه را برگزار کرده اند. میزبانی نمایشگاه اکسپو برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور میزبان و تبادلات و همکاری های بین المللی بسیار مفید است. از این رو، تمام کشورهای عضو دفتر نمایشگاه های بین المللی بی آی ای (BIE) مایلند میزبانی این نمایشگاه را به عهده بگیرد.این نمایشگاه سومین رویداد بین المللی بعد از بازی های المپیک و جام جهانی است و کشورهای مختلف جهان،تاریخ،فرهنگ،هنر و دانش کشورشان را در غرفه هایی به نمایش می گذارند.

مهدی افسری ( 1390/09/17 ) :
معماری مجازی
اولین چیزی که با دیدن این اثر به ذهنم رسید معماری مجازی میباشد.معماری مجازی جامعه اطلاعاتی جایگزینی است که دگرگون می کند و درحال دگرگون سازی قوانین کلاسیک است. درواقع بهره از مجاز گرفتن بخاطر توسعه و گسترش حقیقت است. گسترش حوزه اندیشه و تفکر با ورود به مجاز و دنیای آن عملی به نظرمی رسد و امکانی جدیدرافراهم می‌سازد.شبکه (network) شخصی سازی (individualization)، پویایی (dynamism) و ارتباط (communication)ارکان جامعه اطلاعاتی فوق الذکرراتشکیل می‌دهند.
معماری انتقالی (transarchitecture) درجستجوی عبور از دنیای معماری فیزیکی به سمت معماری فضای مجازیست.پس می توان دریافت که حقیقت مجازی چه امکاناتی در اختیار طراحان و معماران گذارده است. حقیقت مجازی در اصل امکانی برای طراحی و رمزیابی تکوینی و پیدایشی (genetic code) یک اندیشه است؛ دراینجا می توان براین نکته توجه کرد که درواقع تمام معماران بالذات بر مجازواقفند ولی باید گفت که این مطلب رادرک می کنند اما قادر به ساختن و پرداختن به آن نیستند.
این اثر نمادی از پویایی آینده ی چین است این بنا نه تنها چین را به عنوان یک پیشرو در آینده و تغییر دهنده ی شکل شهرها معرفی میکند ، بلکه روح پویای چین را در خود خواهد داشت ؛ به نظر من در دنیا یکی از بی نظیرترین اثرها خواهد بود.
این بنا با گوشه هایی نرم به آسمان یورش می برد و با یک دهانه ی باز به پایان می رسد. این بنا در قد کشیدن منحنی وار و پوسته ای خود به سمت آسمان در بالا و کناره ها برای کنترل باد هایی که از بالا و اطراف به آن می وزند در جاهایی باز شده است.
پوسته ای بودن این بنا باعث می شود تا نور طبیعی به ساختمان نفوذ کند ، همچنین بر کیفیت روانی ساکنین بیافزاید.
محبوبه زارع ( 1390/09/17 ) :
شهر درهم بافته شهری انتزاعی می باشد . شهری فشرده ، از بیرون یک پارچه و در هم تنابیده شده به طوری که شیارها و حفره های ایجاد شده به روی پوسته از یکپارچه شدن آن کاسته . شهر فاقد مرکز و میدان می باشد . هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی طراحی شده . در این شهر فشرده (پست مدرن) به نظر می رسد عامل زمان بر مکان فائق آمده باشد . معماری معماری بدنه بوده . بافت کاملا مدولار است و فقط با تکرارهای ساده و پیچیده در قطعات بزرگ و کوچک طراحی شده . شهر کم ارتفاع به نظر می آید و در مقیاس انسانی طراحی شده . حرکت های اسپیرال در برج ها به نحوی نمایانگر حرکت و سرعتند .
استفاده ار کامپیوتر در طراحی هم می تواند خوب باشد و هم بد . خوب از جهتی که می توان فرم ذهنی خود را به طور برجسته پیاده کنیم وارائه دهیم و از جهتی بد چون در فرم هایی که با برنامه های کامپیوتری طراحی می شوند آزادی زیادی برای مانور روی کار وجود دارد که در واقعیت این طور نیست . به نظر من زندگی در چنین شهری سرسام آور است همه چیز از پیش تعریف شده و شلوغ . آزادی وجود ندارد و شهر دچار گرفتگی شده .

محمد سکاک ( 1390/09/18 ) :
سلام
به نظر من این نوع بافت شهری یک نوع بافت به هم پیوسته است و زیبایی شناسی را در اولویت قرار داده است.به نظر من کمی شبیه به شهرهای صنعتی شده،چون در این شهرها بافت به صورت عمودی و خیابان ها چند طبقه است.همچنین من فکر میکنم که یکی از دلایل عمودی بودن این شهر
تراکم زیستی بالا در آن منطقه که شهر در آن طراحی شده است میباشد.به نظر من شهر در تعامل بافت به خوبی تونسته خودش رو نشون بده و کاملا با بافت خود هم خوانی دارد.و اینکه تکنولوژی در فرآیند طراحی به خوبی به کار برده شده است.
با این همه من فکر میکنم که خوب شده اما کاش که ترکیب طبیعت رو هم با بافت میتونستم ببینم.
به نظر من بعد از کار با دست،کامپیوتر در طراحی می تونه باشه.اما حتما لازم نیست.اگر کامپیوتر باید باشد،پس آرمان شهر گراها در دوره قبل از 1950 میلادی چه جوری اتود میزدند؟ پس نتیجه میگیریم که کامپیوتر خیلی بر طراحی تأثیری ندارد.
دقیقا جایگاه انسان به خودش و فعالیت هایی که در این زمینه انجام می دهد دارد.
محمد سکاک ( 1390/09/18 ) :
سلام آقای کریمی
من با نظر شما در مورد پاویون شهری بزرگ موافقم،اما با نظرتون در مورد کامپیوتر مخالفم،چون:اول اینکه با دست هم میشه تصاویر چند بعدی کشید،دوم اینکه پله اصلی ترقی در طراحی کامپیوتر نیست،بلکه فکر و تفکر کردن در مورد یک پروژه درکنار آن تجربه و دانش است.
احسان شریفی ( 1390/09/18 ) :
با سلام
در ادامه نظر آقای نصیری که ایشان معتقدند این بافت برگرفته ازسلول های استخانی و به سازه مدولار رسیده است.در این بافت هر چه که به دنباله مفاهیم پایه شهری چیزی جز الگوی ساخت ساز در ارتفاع به چشم نمی خورد.این بافت از دیر باز وقتی از سایت به آن نگاه می کنیم بافت زیبایی به چشم می خورد ولی به درون بافت که می آییم باعث سر در گمی ناظر می شود. آنچه که از تصاویر به ذهن می رسد این است که شاخصه خاصی ندارد به طوری که وقتی در گوشه از بافت قرار بگیریم نشانه ای نیست که به ما کمک کند موقعیت خود را نسبت به سایت بیابیم .
وقتی که به این بافت نگاه می کنیم بدون مکث ذهن ما به سازه فضایی ختم می شود. بافتی با سازماندهی بی نظم در عین حال قانونمند و دیجیتالی به نظر می رسد .در این الگو کامپیوتر نقش مهمی را ایفا میکند ، جایگاه انسان در این الگو نادیده شده و ماشین بر این الگو حکم رانی می کند .
محمد سجادیان ( 1390/09/18 ) :
باسلام:
همان طور که دوستان گفتند وقتی در یک نگاه به این طرح نگاه کنیم.بیشتر شبیه به یک پاویون شهری که در ان خط اسمان وگره وحتی لبه و...
را میتوان دید.البته چون بافت شهری اطراف این طرح با با بافت داخلی دیده نمیشود نمی توان نظر کلی را دادواز نظر مقیاس انسانی ودید طراحی نسبت به شهر مورد دفاع است.جایگاه کامپیوتر در طراحی بسیار بالا به دلیل:طراحی با کامپیوتر به خصوص در طراحی هم چنین طرحی که دارای پیچ وخم زیاد هست بسیار تاثیر گذار است.چون میتوان ان را ذر بعدوجبهه های مختلف نشان داد وبهتر مفهوم طرح را رساند.
پس جایگاه کامپیوتر را جایگاه خاص مینامیم.
طرح به نظرم برای دید نسبت به بافت شهری وتعامل ان خوب طراحی شده است.
لیلا حیدری ( 1390/09/18 ) :
تحلیل فضای شهری:
به نظر من این طرح یک طرح متنوع و منحصر به فردی است که به نوعی زمان بر مکان فائق آمده ، به احتمال زیاد این طرح مرکز مشخصی ندارد و تحت تاثیر قوائد هندسی هم هست . مهمترین عنصر شهری این طرح برج های بلند مرتبه چرخشی است. شاید به نوعی عظمت ( که معماری و شهرسازی را به هم می رساند ) هم در این طرح بارز است.
به نظر می رسد که دسترسی همواره در این طرح از دسترسی پیاده بیشتر است.
اتود دستی مفهوم معماری را بارزتر نشان می دهد اما کامپیوتر برای طرح دو بعدی بی مفهوم است.
شهر باز آفرینی خود انسان است و انسان بر آنچه که طراحی می کند احاطه ندارد ، شهر چگونه بودن و چگونه زیستن انسان را تعریف میکند
هاجر برومند ( 1390/09/18 ) :
طراحی آن به صورت تکنو توپیا می باشد در واقع یک شهر یوتوپیایی که تحت تاثیر تکنولوژی شکل گرفته است یک بافت مناسب شهری بافتی است که در مقیاس انسانی طراحی شده باشد (انسان در انجا احساس تعلق به محیط را حس می کند ) این گونه طراحی شهری به صورت لایه لایه به ظاهر زیباست ولی به جزئیات و مباحثی که به نوعی به بحث های کالبدی و فیزیکی شهر ها مربوط می شود پرداخت نشده!
از دیگر خصوصیات طراحی این شهر بافت هرزه رویی بودن آن است .(مرزی ندارد)
بافت های مدولار توی افق خودشان را نشان می دهند که تصاویر نشان داده شده به خوبی گویای این مطالب می باشد . در این طراحی وضعیت فشرده شده را می توانیم ببینیم (یا درک کنیم) وضعیتی که عامل زمان بر مکان فائق آمده و می توان مسافت طولانی را در زمان کوتاه طی کنیم (که اینها تماما خصوصیات پست مدرن می باشد .)
نگار مختاری ( 1390/09/18 ) :
با سلام :
به نظرمن شهر درهم بافته شبیه ترکیب سلول های بدن به خصوص سلول های عصبی است . هرج ومرج و روابط بسیار زیاد وشلوغ ان حس ارامش وزندگی رو میگیره اما فرم کرو مانند ان مثل کره ز مین نشان زندگی است .اما در کل ایده جالب اما یجورایی دور ازمنطق برای یک شهر....
نگار مختاری ( 1390/09/18 ) :
درجواب خانم حیدری باید بگم که به نظرمن هرگونه تنوع ومنحصربه فردبودن جالب نیست وبه نظر من این طرح نمیتونه طرح یک شهر برای سکونت وزندگی باشه .ازخارج جالب ولی از داخل نشانه هرزه روی است.....
شبنم صادقی ( 1390/09/18 ) :

طراحی این بنا مرا بنا مرا به یاد سیستم های درونی بدن انسان می اندازد. به نظر می رسد که ایده اولیه این بنا از بدن انسان گرفته شده است .حرکت کردن در این شهر که برگرفته از خط های منحنی و کرو است یک حس آرامش و امنیت را به انسان القا می کند و در کنار این آرامش یک حس سردرگمی هم در طرح وجود دارد ،که بطور کلی این بنا می تواند احساسات متضاد را در درون شخص بوجود آورد (احساس سردرگمی و آرامش).درست است که ایده ی کلی این طرح برگرفته از ذهن خلاق یک انسان است اما در صورتی که از کامپیوتر در طراحی آن استفاده نمی شد کاری بسیار سخت و طاقت فرسا بود و این امر می تواند جایگاه مهم کامپیوتر را در طراحی نشان دهد و با اتود زدن دستی معمار این ایده شاید به نتیجه نمی رسید اما با کامپیوتر توانسته است کار خو را به خوبی طراحی کند.
زهرا علي شاهي ( 1390/09/18 ) :
به نظر من شهرسازی مدرن عکس العملی است نسبت به این پراکندگی نامنظم. همزمان با جنبش های رو به صعود میان معماران ولی این مجموعه بیشتر شباهت به اعضای بدن انسان دارد تا یک شهر برای سکونت در کل انسانی که می خواهد در این مکان زندگی کند احساس نا ارامی شدیدی در پی خواهد داشت. همچنین انسان دچار سر در گمی می شود چون این مجموعه بسیار گیج کننده است و از یک دید دیگر طرح بسیار یکنواخت و تکراری و شبیه به هم میباشد به انسان این حس را میدهد که انگار همه چیز در هم گره خورده است.
فرهاد سلظانی ( 1390/09/18 ) :
با سلام
به نظر من بافت شهری موجود کاملا با ساختار سهر ی تعامل دارد وبه خوبی این را می توان هم از نظر متریالی وهم زیبایی با شهر حس کرد وبه نظر می رسد تمام روند طراحی برای منظر در نظر گرفته شده.
نقش کامپیوتر بر خلاف نظر آقای سکاک نقش بسیار تاثیر گذاری است که تمام زواییای طراحی را نشان می دهد.
نقش انسان فوق العاده می تواند در شکل گیری محیط بر طرح اثر گذارباشد.
مرضیه زارعی ( 1390/09/18 ) :
به نظر من شهر در هم بافته زیبا و متفاوت است و نه قابل اجرا.
نظر من این است که شهر باید به انسان آرامش دهد اما با نگاه کردن به شهر در هم بافته آرامش از انسان سلب می شود. اصولاٌ خطوط کرو و منحنی به انسان آرامش می دهد اما در این طرح تراکم این خطوط باعث آشفتگی می شود.
این شهر برای من کمی مبهم است شاید به این دلیل است که این شهر مرکزیت ندارد. عناصر و خطوط چنان در هم تنیده اند که چشم دائم در حرکت است.
کامپیوتر مسیر جدیدی را برای طراحی محیا ساخته است و طراحی را ساده و زیباتر کرده، میتوان با اندیشه ای نو و نرم افزارهای تخصصی متفاوتترین طرحها را ارائه داد. کامپیوتر امکان تحلیل علمی را قبل از اجرا فراهم آورده.
اگر منظور جایگاه انسان در شهر در هم بافته باشد از نظر من جایگاهی برایش در نظر گرفته نشده.
مرضیه زارعی ( 1390/09/18 ) :
من با نظر خانم سیف پور که هیچ چارچوب خاصی دراین طرح وجود نداردو ساختار طرح اساسا درگیر نظم خاصی نیست موافقم اما در چنین مکانی احساس راحتی نمی کنم شاید به دلیل آشفتگیهایی که در طرح می بینم.
دوستانی که طرح را به سلولهای مرتبط با هم تشبیه کرده اند موافقم.
دانیال عابـــــدی ( 1390/09/18 ) :
این ساختار شهری انتزاعی, شهری فشرده می باشدکه از بیرون یک پارچه و در هم تنابیده شده .این طرح مرکز مشخصی ندارد در واقع این ساختار شهری یک شهر یوتوپیایی که تحت تاثیر تکنولوژی شکل گرفته است.به نظر من شهر در هم بافته با اتود زدن دستی شاید به نتیجه نمی رسید اما با کامپیوتر توانسته است کار خو را به خوبی طراحی کند. از ذهن خلاق یک انسان برگرفته شده است اما در صورتی که از کامپیوتر در طراحی آن استفاده نمی شد کاری سخت و طاقت فرسا بود هر چند این ساختار شهری انتزاعی فضا را بی هویت کرده است.
آرش راحمي ( 1390/09/18 ) :
با سلام

این شهر یک شهر متخلخل و اشفته می باشد که انسان در چنین مکانی احساس راحتی و ارامش نمیکند در کل با تمام نمونه های شهری فرق بسیاری دارد این بسیار خوب است که شهر از حالت خطی خارج شده و تبدیل به خطوط کرو و منحنی شده ولی این خطوط منحنی و کرو بسیار گیج کننده و اشفتگی را به همراه دارد اگر از این حالت خارج شود و خلوت تر شود ایده خوبی برای اینده خواهد شد.
مخمد رضا کرمی ( 1390/09/18 ) :
با سلام

من به شخصه باین نوع فرمها درگیری ذهنی زیادی دارم و در مورد این بنا باید بگم که یه لبه با پیچیدگی بسیار زیاد که هر فردی را درگیر
ان میکند همه ی بافتها بصورت مدولار تکرار شده وبه نظر شخص بنده احساس ناامنی به انسان دست میدهد

وبه توجه به خرف دوستان که گفته بودن اگر بافت مسکونی هم طراخی شده بود بهتربود باید بگم که منم موافقم البته جانمایی ان
در واقعیت نیز بسیار مهم است.

در مورد کامپیوتر هم باید بگم که دراین برهه از زمان بسیاری از کارهای نشدنی را میتوان با ان انجام داد طرخهای را میتوان

دران بوجود اورد که شاید هیچ گاه عملی نشود.
علیرضا بوستانی ( 1390/09/18 ) :
در جواب دوست عزیز(حمیدرضا کریمی)که گفته اند این این شهر به یک پاویون بزرگ شبیه است باید بگویم که نه تنها عیب نیست بلکه بسیار فوق العاده است.ما در یک پاویون به طور منطقی باید به آرامش برسیم مگر این که طراح آن ساختار شکنی کرده باشد.ای کاش تمامی شهر ها همچون یک پاویون ما را به سوی خود می کشید و جذب می کرد نه این که ما را برهاند.
در جواب خانم زارعی باید بگویم که مهم نیست که این طرح اجرایی باشد یا خیر.مهم ایده ی آن است و من به شدت با ایده ی طراحی موافقم.به نظر بنده طراح گاهی باید با ساختار شکنی مخاطب خود را جذب کند.
این شهر هم با بافت اطراف خود به خوبی ارتباط برقرار کرده و هم توانسته در بافت های هسته ی شهر مقیاس انسانی را رعایت کند.
علیرضا بوستانی ( 1390/09/18 ) :
امروزه نقش کامپیوتر در چنین طرح هایی بسار زیاد است.ما کامپیوتر را درست کردیم تا کارهایمان راحت تر انجام شود ولی خوب امروزه میبینیم که اگر کامپیوتر نبود ما نمیتوانستیم ایده و اتود اولیه ی خود را هم بیان نماییم.
بهنام دیداری ( 1390/09/18 ) :
نوعی در هم پیچیدگی احجام در پلان هم دیده می شود و در هم پیچیدگی نما است.شهر یک شهر متخلخل و اشفته می باشد.کامپیوتر توانسته است کار خو را به خوبی طراحی کند.با نظر جناب نصیری موافق هستم با نظر خانم زارعی که میگویند قابل اجرا نمی باشد مخالف هستم.چون می توان اجرا کرد.طراحی بسیار زیبا و به نظرم این خطوط اشفته زیبایی خاصی داده است.شاید اگر کامپیوتر نبود نمی شود به این زیبایی به تصویر کشید
محمد رضا امینی ( 1390/09/18 ) :
این شهر به ظاهر زیباست ولی باید دید که ایا توانایی اجرا ان وجود دارد یا نه!!! با نگاه کردن به این طرح اولین نکته که به ذهن میرسد ***هرنان دیاز النسو*** می باشد.النسو پیشرو در طراحی به ابن سبک می باشد و جوایز متعددی بابت ارئه اینگونه طرح هایی دریافت کرده است.
به نظر من می توان اجرا کرد چنین سازه هایی را، اگر ترم گذشته در خاطر دوستان باشد به یاد می اوریم که جناب بصیرت نمونه ای از این جور سازه ها که ساخت النسو بود (طراحی پارک) را نشان دادند.کامپیوتر تاثیر بسیاری بر نشان دادن ماهیت کار دارد و ما نیاز به کامپیوتر داریم برای پیشرفت.

ما باید پیش به سوی پیشرفت قدم برداریم و از خطهای صاف و مربعی شکل فاصله بگیریم.
من نظر جناب نصیری را تایید میکنم چون به نظر من شاید برای حل کردن مشکل سازه ای به شکل استخوان در امده(با ایجاد تراکم بافت) .ولی با نظر خانم زارعی که گفتند قابل اجرا نیست مخالف هستم .
محمد رضا امینی ( 1390/09/18 ) :
این شهر به ظاهر زیباست ولی باید دید که ایا توانایی اجرا ان وجود دارد یا نه!!! با نگاه کردن به این طرح اولین نکته که به ذهن میرسد ***هرنان دیاز النسو*** می باشد.النسو پیشرو در طراحی به ابن سبک می باشد و جوایز متعددی بابت ارئه اینگونه طرح هایی دریافت کرده است.
به نظر من می توان اجرا کرد چنین سازه هایی را، اگر ترم گذشته در خاطر دوستان باشد به یاد می اوریم که جناب بصیرت نمونه ای از این جور سازه ها که ساخت النسو بود (طراحی پارک) را نشان دادند.کامپیوتر تاثیر بسیاری بر نشان دادن ماهیت کار دارد و ما نیاز به کامپیوتر داریم برای پیشرفت.

ما باید پیش به سوی پیشرفت قدم برداریم و از خطهای صاف و مربعی شکل فاصله بگیریم.
من نظر جناب نصیری را تایید میکنم چون به نظر من شاید برای حل کردن مشکل سازه ای به شکل استخوان در امده(با ایجاد تراکم بافت) .ولی با نظر خانم زارعی که گفتند قابل اجرا نیست مخالف هستم .
محمد مهدی شفیعی ( 1390/09/18 ) :
با سلام
این شهر با پیچش و در هم بافتگی زیادی که دارد یک حس ابهام و سردرگمی را به انسان القا می کند و با خطوط کرو و پیچ در پیچ خود حس آرامش و سکون را از انسان گرفته است و ذهن انسان را درگیر یک سری مسائل کنجکاوانه برای شناخت محیط می کند که باعث می شود انسان نتواند به محیط اعتماد کند. از طرفی این شهر با سیستم متراکم و در هم بافته ای که دارد در مواقع بحرانی نمی تواند به خوبی به شهروندان خدمت رسانی کند و ممکن است هزینه های زیادی بر جای بگذارد.
با تشکر
فرید محبوبی ( 1390/09/18 ) :
امروزه مسابقات طراحی فضاهای شهری زیادی وجود دارند که موضوعات آنها ساخت شهر های آینده است مانند مسابقه evolo مسلما در آینده نه چندان دور سطح آب ها بالا آمده و زمین دچار دگرگونی هایی می شود و از طرفی با پیشرفت تکنولوژی حتما تغییراتی در سبک زندگی مردم روی می دهد. طراحی این گونه شهر ها ، شاید در آینده اتفاق بیفتد ، شهر هایی که ساختمان های آنها مانند تار و پود در هم تنیده ان و دارای فرم های خاص می باشند و همه شهرها به یک شهر خطی و عمودی تبدیل می شوند .
این گونه طراحی ها بر اساس سیستم های Parametric و Particle system ساخته می شود و من کامللا طرف دار این گونه طراحی ها هستم ، چون کم کم شکل زندگی ما انسان ها راتحت تاثیر قرار می دهد و کیفیت زندگی و شکل آنها عوض می شود و این تکرار های افتضاح و از این فرم های خشکی که هیچ گونه زیبایی در آن دیده نمی شود خلاص شویم .
کامپیوتر و برنامه های کامپیوتری تاثیر بسیاری درساخت این گونه فرم ها داشته اند ، نه که بدون آنها نمیشود ساخت اما بدون کامپیوتر واقعا سخت است و شاید در بعضی مواقع به دلیل سختی زیاد نشدنی باشد .
پریا فسایی ( 1390/09/18 ) :
به نظر من این شهر با فرم پیچیده و در هم رفته که میتوان گفت حسه یک جهان دیگر و دنیای دیگر را به انسان میدهد فوق العاده است .همین که انسان بتواند پس از قرن ها در همچین شهرهایی زندگی کند که از فرم مکعب مستطیلی شکل در امدند میتواند به انسان قدرت تفکر مدرنتر و پیشرفته تر را بدهد چرا که انسان هر چقدر در مکان ها و محیط های پیشرفته باشد میزان پیشرفتش هم به نسبت بیشتر میشود .
کامپیوتر با نرم افراز ها و برنامه های روز به روز پیشرفته اش به طراحان این قدرت و جرئت را میدهد که بتوانند استعداد هایشان را در هر زمینه طراحی نشان دهند و همینطور به زیبایی جلوه دهند .علاوه بر این که کامپیوتر با استفاده از راه های ارتباطی که دارد ذهن یک طراح را خلاقانه تر میسازد .
حسین ذوالفقاری ( 1390/09/18 ) :
از نظر من این شهر به وسیله شبکه هایی به هم متصل شده اند،که پر از مسیرهای پیچ در پیچ است.در شهر شاهد فرم ها و
بافت های در هم ترکیب شده ای هستیم که به صورت منظم در کنار هم قرار نگرفته اند.ولی از اینکه از خط های شکسته وتیز استفاده
نشده می تونه بیانگر حس خوب و آرامش بخش باشه.
به نظر من یکی از ریز الگوها بر گرفته از گل لوتوس است. شهر مملوء از شلوغی و هرج و مرج به نظر می رسد،
و زندگی کردن به شیوه ی امروزی بسیار سخت است.


ساخت و طراحی این بنا با توجه به تکنولوژی امروز می تونه بسیار راحت ،دقیق و سریع،اجرا شود.
فرید محبوبی ( 1390/09/18 ) :
در جواب صحبت های آقای شفیعی می توانم بگم که ، من با صحبت های شما مخالف هستم اتفاقا فرم ها نرم و منحنی احساس بهتری در انسان ایجاد می کند ، همیشه ما انسان های با فرم های منحنی راحت تر هستیم تا فرم های خشک ، طبق گفته ها انسان همیشه دنبال آرامش از دست رفته اش است ، آرامشی که زمانی که در رحم مادر داشته است و از او گرفته شده است به همین علت است که وقتی به حالت جنینی می خوابیم احساس خوبی داریم و به همین ترتیب در فضا های نرم و منحنی احساس بهتری به ما دست می دهد چون ناخداگاه به یاد دوران جنینی و آرامشی که در رحم مادر داشتیم می افتیم . از طرفی شاید این فرم ها اولش کمی گنگ و در آنها سر در گم شویم اما همین طور که به این نوع فضاهای شهری عادت کردیم به آنها هم عادت می کنیم .
پریا فسایی ( 1390/09/18 ) :
با نظر سرکار خانم زارعی عزیز که گفتند قابل اجرا نمی باشد مخالفم .چرا که در دنیای امروزه که انسان قادر به ساخت هر چیزی با هر سازه ای می باشد که انسان های بزرگ این را به جهان ثابت کرده اند .
محمد مهدی شفیعی ( 1390/09/18 ) :
با سلام مجدد
با توجه به توضیحاتی که در ارائه نظر خود دادم با نظر دوستانی که به عدم احساس امنیت و حس ابهام و گیج کننده بودن این شهر اشاره کردند موافقم.
با تشکر
حسین ذوالفقاری ( 1390/09/18 ) :
با سلام
من با نظر آقای حسين يزداني که بافته شهري است و سرشار از هرج و مرج و اصلا نميتوان در آن زندگي كرد هم عقیده هستم.
افشین شناوری ( 1390/09/18 ) :
با سلام
به نظر من زیبا سازی و زیبا بودن برای این نوع شهرها بسیار مهم است.اما اینکه چطوری میتوان ارتباط مردم با این نوع بافت شدید فشرده رو برقرار کرد،خوئش جای بحث داره.بافت شهری طوری طراحی شده که همه چیز با هم ارتباط دارد و این خود میتواند یک حسن برای چنین شهری باشد.
در مورد کامپیوتر باید گفت که امروز با دیروز تفاوت کرده و اگر ما با تکنولوزی پیش نرویم،عقب خواهیم ماند.پس کامپیوتر یکی از ارکان اصلی در طراحی محسوب می شود.
جایگاه انسان در این موارد را به نظر من خود انسان تعیین می کند.اما باز من فکر میکنم جایگاه انسان مشخص نیست،چون انسان وقتی خوب رو دارد،دوست دارد به خوب تر برسد.
نگار چاپی ( 1390/09/19 ) :
در ادامه بحث دوستان در دیدگاه مسیحیت در مورد درد ورنج مقدس همانطور که که اعتقاد دارن مسیح به بعد از به صلیب کشیده شدن به اوج آسمان رفت پس میشه گفت آنها سختی کشیدن که بر گرفته از زندگی مسیح روحانی و مقدس می شمارن.....
من فکر می کنم گذاشتن نورگیر در سقف نمازخانه هاشون هم به همین دلیل....... همون رسیدن به آسمان
یوسف هوشمندی ( 1390/09/18 ) :
به نظره من یک شهر فشرده و حرکت در ارتفاع البته لایه لایه در ارتفاع که بنمایه تکنولوژی دارد و یک بافت در هم تنیده دارد که کمربند تک مرکزه دارد و مرکز های درجه 2 و درجه 3 را احاطه می کند.
مقیاس عملکردی بنا با توجه به بافت شهری توان اتصال فضای اصلی به فضای پس زمینه خود را می دهد.
ایده ای که از پلانو ولومتریک گرفته کاملا مشهود است
نقش کامپیوتر:کامپیوتر یک وسیله کاملا حیاتی که وارد زندگی انسان شده بسیاری از کارهایی که انسان نیاز وقت بیشتری دارد این وسیله توانسته است سرعت دقت را بیفزاید.بخصوص در طراحی فضای شهری که نیاز به دقت ، حوصله دارد به خوبی این نیاز را براورده کرده است.
در رابطه با کامنت خانم جلالی مخالفم چرا که انسان خود را باید با محیطی که در آن زندگی می کند وقف دهد به خاطر این که انسان تبعیت از طبیعت مب کند.
امیر سلامی پور ( 1390/09/18 ) :
به نظر من این طرح واسه 1 شهر بیش از حد گیج کنندس! با این همه گره ها بین خطهای نرم و برخورد چند بار 1 خط با خودش در فاصله محدود و کاملاً خیالی، میشه در مواقع خاص و خیلی محدود از اینجور طرح ها استفاده کرد،،،یک مسافر اینجا گیج میشه،بیش از حد هم خسته کنندست چون بیش از حد به هم دوخته شده.
در جواب به جمله آقای : محمد رضا امینی : ما باید پیش به سوی پیشرفت قدم برداریم و از خط های صاف و مربعی شکل فاصله بگیریم.!!!!!>>> به نظرم این جمله اشتباهه! یعنی ما هر طرح منحنی بکشیم نشانه پیشرفته؟ شکست و شکل مربعی پس رفت؟ زاها حدید کسیه که میاد ایستگاه آتش نشانیشو از شکست استفاده میکنه پس رفت !!!!! بستگی به ایده و کاراییمون داره
فرم های منحنی جای خود و شکست جای خود ، اینکه بگیم انسان با فرم های منحنی راحت تره و احساس بهتری داره درست ولی پلان مسطح شهری حجم نیست که منحنی باشه بهتر میشه !
من که 90% طرح های بچه هارو بیشتر خطوط صاف و شکسته و بعضی مواقع ترکیبی دیدیم حتی در سایت پلانشون!!
در 1 صورت پذیرفته میشه که روابط شهری حل بشه نه اینکه موجب گیجی و پیچیدگی بی مورد بشه.
حمید رضا مظفری ( 1390/09/18 ) :
امیر ارسام
با گیج شدن در سطح همچین شهری موافقم
مهدی افسری ( 1390/09/18 ) :
با سلام
من به طور کامل با نظر آقای فرید محبوبی موافق نیستم.نظر ایشان در مورد فرم های منحنی این است که نشان دهنده آرامش واحساس راحتی است امافرم های منحنی فقط نشان دهنده آرامش نیستند بلکه می توان با فرم های منحنی اوج-حرکت-جنب وجوش و...که به طور کامل متضاد آرامش هستندرا نشان داد.درمورد نظر دیگه ایشان که فرم های خشک نمی تواند آرامش را نشان دهد هم مخالفم زیرا می توان به کمک ترکیب کردن همین فرم های خشک یا ترکیب کردن آن با فرم های منحنی نه تنها آرامش بلکه هر چیزی از عالم هستی را نشان داد.
رسول رضایی ( 1390/09/18 ) :
با سلام
به نظر من در طرح ارائه شده تنها یک سری کلیات در نظر گرفته شده و جزییاتی همچون درون گرایی و برون گرایی،خصوصی سازی تاثیرات مکمل این توضیحات از دیدگاه انسانی در نظر گرفته نشده است.
فاطمه موسوی مقدم (تحریریه اتووود) ( 1390/09/19 ) :
طرح بسیار پیچیده است ای کاش اطلاعات بیشتری در اختیار داشتیم..ولی به نظر من این خطوط خیلی خوب با یکدیگر همبند شده است.به نظر من تکرار زیادی که در طرح به چشم میخورد از ارزش خطوط کاسته است .واژه ی حرکت مدولار به خوبی توانسته خود را نشان دهد.در کل من این چنین طرح ها را میسندم و دوست دارم که معماران از این خطوط بیشتر در پروژه هایشان استفاده کنند.
به عقیده من کامپیوتر در طراحی معماری عصر جدید بسیار تاثیر گذار بوده و زمینه رشد را برای این گونه طراحی فراهم کرده است ، ولی 100در 100 در طراحی قوطی های کبریت تاثیری نداشته است.
امیر خلیلی ( 1390/09/19 ) :
احساس من از این پروژه این می باشد که شهر وزمان در هم گره خورده است.......
نگار چاپی ( 1390/09/19 ) :
در جواب خانم فسایی منظور بقیه از قابل اجرا نیست که نمی توان ان را ساخت در حال حاضر عظیم ترین سازه ها هم قابل اجرا است..... منظور ساختار آن با زندگی امروز انسان است که غیر منطقی به نظر می رسد.....
من هم با حس هرج و مرج موافقم....
فاطمه موسوی مقدم (تحریریه اتووود) ( 1390/09/19 ) :
خانم مرضیه زارعی و خانم سیف پور:
این شهر اصلا اشفته نیست و نظم در آن حاکم است و همچنین قابل اجرا.نظمی که طراح بیشتر از من و شما ازش خبر داره. من هیچ پیچیدگی ای در پلان نمیبینم ، شاید پوسته های کرو این احساس را به شما القا میکنه.
فرزانه پوررحمان ( 1390/09/19 ) :
مسیر ها گاهی خزیده گاهی مرتفع شده و بدور هم تنیده شده اند به گونه ای که گویا رشته ای از هم نا گسیخته می نماید .دقیقا این یک طرح فرامدرن میباشد حتی بسیار فراتر از آن ...یک شهر مرتفع به ظاهر در هم گره خورده و سر در گم دقیقا نمی دونم اما یک سئوال .... این شهر به واقع هم قابل سکونت هست همینطور قابل اجرا ؟؟؟
نگار چاپی ( 1390/09/19 ) :
شهر یک نوع بافت استخوانی شبکه ای به هم پیچیده دارد و حس در هم گمی و ویک ساختار به اجبار را دارد به نظر برای ما که در جایی زندگی می کنیم که مرکز ومیدان همیشه وجود داشته نبودنش می تونه غیر قابل تصور باشه...
در کل زیبا اما قابل اجرا نیست لااقل برای زندگی امروز بشر ایده ی خوبی نیست در آینده شاید......

محسن نظری ( 1390/09/19 ) :
با سلام و عرض خسته نباشید به استاد محترم اقای مهندس بصیرت
به نظر من بافت شهر کاملا خود را درگیر یک ارگانیزم درهم پیچیده کرده که این میتواند به طور کلی براساس زیر ساخت های چند منظوری تشکیل شود .در بافت این گونه شهرها فضای منفی به وفور یافت مشود و طراح تمام سعی خود را بر این داشته که از تمامی فضاها بهره کامل را ببرد ومیتوان بافت اینگونه شهرها را چند کارکرده نامید با تشکر
بهنام دیداری ( 1390/09/19 ) :
با احترام به نظر خانم زارعی.باید بگم که در زمانه ای که ما داریم زندگی میکنیم هیچ چیز غیر ممکن نیست.ما به کشور خودمون نگاه میکنیم میگیم نمیشه در صورتی که در کشورهای دیگه کارهایی میکنن که اگه ما ببینیم میگیم غیر ممکنه.همونطوری که مهندس بصیرت در درس تحلیل عکسی رو نشون دادن که در نیویورک پلی در ارتفاع و از بین ساختمانها عبور میکرد.پس هیچ چیزی غیر ممکن نیست.
یوسف فتحی ( 1390/09/19 ) :
پیچیدگی و در هم بافتگی یک نوع سر در گمی به وجود می اورد که انسان را جذب خود می کند ! آیا این سر در گمی در زندگی امروزه جایی دارد !!!یا وقتی وارد شهر می شویم آیا همین سر در گمی وجود دارد!!! به نظر من نیاز به پیشرفت و قدرت طلبی و... نیاز به چنین طراحی هایی داریم که باعث می شود انسان احساس به پیشرفت را در خود ببیند. طراحی بسیار زیباست .استفاده از خطوط کرو .استفاده از مصاتح و متریال های مناسب و ... این طرح را جالب نشان می دهد . من چنین طرح هایی را دوست دارم چون باعث درکیر شدن با طرح و حس کامل ام می شود.
از دوست خوبم اقای نظری تشکر می کنم اشاره به فضاهای منفی و استفاده کامل طراح از همه فضاه ها نکته جالب و قابل تاملی بود که ایشان بهش اشاره کرده است و من هم موافق هستم .
محمد ابراهیم کرمی ( 1390/09/19 ) :
این شهر از این نظر که ما را با ایده هایی جدید آشنا میکند خوب است ولی در این طرح بیش از اندازه در هم بافته شده است و اصلا فرم این شهر حس خوبی را انتقال نمی دهد بلکه به نوعی گمراه کننده به نظر می آید از این نظر می گویم گمراه کننده که با نگاه کردن به فرمش حداقل من یکی که گیج میشوم که مثلا میگم اینجاش چیه اونجاش چیه در کل خوانا نیست برای مخاطب.و این اینکه جایگاه کامپیوتر کجاست و انسان جایگاهش چیست باید بگوییم که دنیا در حال پیشرفت هست که این پیشرفت را هم خود ما انسان ها داریم میسازیم پس به مراتب به تکنولوژی های جدید هم نیاز داریم که یکی از آن ها هم کامپیوتر هست در این طرح هم که خود کامپیوتر آن را نکشیده مهم این هست که تفکری پشت آن بوده تا این خلق شده پس نمیتوان گفت که انسان و تکنولوژی از هم جدا هستند.
محمد ابراهیم کرمی ( 1390/09/19 ) :
در جواب آقای یوسف فتحی:

دوست عزیز انسان ها به اندازه کافی خود سر در گم هستنداز مشکلات روز مره حال اگه بخواهد شهرمان هم فرمش سر در گم کننده باشد دامن خواهد زد بر مشکلات فراوان خودمان زیرا وقتی کسی کلافه و سر در گم هست به فضایی با آرامش و نه با این همه حرکت احتیاج دارد.
مهسا بوجاری ( 1390/09/20 ) :
با سلام
این طرح که مثل بافت های سلولی یا بافت ماهیچه ای یا کروموزوم است ترکیب حیرت انگیزی داره ، ولی منو به تصوراتم از سیستم داخلی و سلولی بدن میبره و حس خوبی به من نمیده . ترسناکه شبیه به یکی از کابوسهای من در بچگی وقتی انفولانزا گرفته بودم و تب داشتم هست ، در کل منو میترسونه ولی کار متفاوتیه . یه جورایی چسبنا که مثل ادامس کش اومده ... شکلهای منحنی همیشه به من ارامش میده ولی ترکیبش تو این حجم ترسناک و شلوغه
مهسا بوجاری ( 1390/09/20 ) :
راضیه مشایخ
با سلام
طرح ارایه شده شبیه بافت ماهیچه های بدن انسان است که کشیده شده اند و یک حالت فضایی داره و فرم منحنی ان احساس ارامش و امنییت را برای انسان به ارمغان می اوردو از جهت دیگر پیچیدگی ان باعث سردرگمی و حالت ترس و ارامش را با هم به همراه داره درسته ترسناکه ولی از انجا که احساس میکنم شبیه بافت ماهیچه ی بدنه این حس که پایداریش زیاده و به انسان این حس رو میده که نترس تو امنییت داری...
پدرام وحیدی نژاد ( 1390/10/24 ) :
با سلام
به نظر من این طرح به درد اجرا توی مریخ می خوره تا زمین
زیادی پیچیده و فضایی است و خود من یکی به هیچ وجه حاظر به زندگی در یک همچین شهری نستم.انسان در یک همچین شهری اصلا نمی تواند احساس آرامش کند.
شاید در حد یک اتود زیبا باشد ولی برای اجرایی شدن و استفاده انسان اصلا مناسب نیست
حسن حسنی ( 1391/01/12 ) :
خوبه خوبه فقط خوبه همین.اقا چرا دعوا داری
فیروزه سیدیزدی ( 1391/01/18 ) :
قابل زندگی نیست ولی دیدنش باعث می شه به فکر بیفتی و خلاقیتت به کار بیفتد .
مجتبی غلامحسینیان ( 1391/02/30 ) :
با سلام
به نظر من بافت این شهر علاوه بر در نظر گرفتن تکنوتوپیایی بودن در دید اول،حوزه های عمومی شهری را درنظر نگرفته است ولی یک فرم به هم بافته شهری، منطق هندسی و سازمان دهی که در این بافت ها موجود میباشد در پلان شهری این موضوع را درمورد وجود ایین سازمان دهی القا میکند.در دید از ماکت این ایده توجه به سازماندهی مسیرهای سواره و پیاده به نظر میآید آن هم باز هم این موضوع در اتود های لوکوربوزیه نیز می باشد و چند لایه ای نمودن فضاهای زندگی و تلفیق این فضاها با سواره رو از این نمونه میباشد.نگاه نو به در هم تابیدگی فضاهای شهری و فضاهای زندگی(مکان سکونت) و تجارت دراین طرح ما را از طراحی های تماما شطرنجی که از ایده های آقای سانت الیا می باشد کمی دور کرده و علاوه بر کمی دقت در ساختار سلول استخوانی شکل طرح می بینیم که طراح خواسته اس تکه دو قسمت شهر را با هم پیوند بدهد
سمیه فرزانه ( 1391/02/31 ) :
با سلام
به نظر من : در نگاه اول شاید همچین فضای شهری برای خیلیها از جمله خودم جذاب باشه ولی بعد از کمی تامل متوجه شدم که تصوری که ما از شهر و بافت شهری داریم خیلی از این طرح دوره!!!!!!!اون تفکر و احساس آرامشی که من از شهر دارم خیلی با این بافت شهری متفاوته....
در کل این بافت واقعا جذابه احساس معلق بودن و شایدم نوعی حرکت توی بافت شهری القاء میکنه ولی من این نوع طراحی را نمی پسندم
زهــرا رحیمی حقیقی ( 1391/02/31 ) :
با سلام.
در کل طرح خلاقانه ایست و حتی زیبا.حرکت رو میشه به وضوح در این طرح دید.اما فکر نمیکنم انسان بتونه در چنین شهری احساس امنیت و آرامش داشته باشه.به شخصه دوست ندارم هیچوقت در چنین شهری زندگی کنم.بیشتر شهرهای صنعتی و شلوغ رو تداعی میکنه.به طرحهای فضایی هم شبیهه.که البته هنر طراحی کامپیوتری در اون کاملا مشهوده و قابل تحسین.
فیروزه مردانی ( 1391/03/01 ) :
با سلام
شهر در هم بافته طرحی انتزاعی است ... گوشه ها و زوایای تند و تیز ندارد ، همه گوشه ها کرو شده اند ... مسیر حرکتی در این شهر گنگ و گیج کننده است... بعضی از احجام دارای پیچیدگی و ابهام هستند... به نظر من فرم این شهر الهام گرفته از پیچیدگی های طبیعت است.
نما و پلان با هم هماهنگی کامل دارند... اما به نظر من در این شهر انسان احساس آرامش نمیکند... فرم شهر ابهام و وهم و ناامنی در انسان به وجود می آورد و با مقیاس انسانی هماهنگ نیست.
باوجود ایده و طراحی قوی به نظر من مناسب شهر نیست...
شهر درهم بافته بسیار زیبا و خیالی است اما قابل اجرا نیست...
با نظر اکثریت که در این طرح زمان بر مکان فائق آمده کاملا موافقم...
مینا قرائی ( 1391/03/01 ) :
با سلام
بافت و الگوی در هم پیچیده این شهر کمی احساس سردرگمی و ابهام ایجاد میکند. برای زندگی کردن مناسب نیست.
به نظر من برای یک فضای نمایشگاهی یا گردشی میتواند جالب باشد.
با نظر خانم مردانی که " باوجود ایده و طراحی قوی به نظر من مناسب شهر نیست.شهر درهم بافته بسیار زیبا و خیالی است اما قابل اجرا نیست " موافقم. چون احساس آرامش را از انسان سلب میکند.
مریم روشن ( 1391/03/01 ) :
با سلام
فرم شهر درهم بافته خیلی پیچیدست و باعث ایجاد حس سردرگمی میشه و تا حدی آرامش رو سلب میکنه و در کل با محصور شدن شهر به اینصورت مخالفم شاید اگر موضوع آن تغییر کند فرم معنای بهتری به خودش بگیره.
سمیه فرزانه ( 1391/03/02 ) :
سلام
با اینکه خلاقیت زیادی در طراحی این شهر دیده میشه ولی قابل سکونت نیست و یه احساس سردرگمی برای انسان تداعی میکنه
ولی قطعأ رفتن به همچین شهری(فقط به منظور بازدید نه زندگی کردن)برای همه جالبه

(هاله رئیسی نژادیان هستم جون ایمیل استاد بصیرت را دریافت نکردم با ایمیل دوستم وارد شدم)
سمانه ترنج ( 1391/03/02 ) :
با سلام
به نظر من تجربه کردن این فضا جالب ومهیج است. ولی به شخصه در این شهر احساس آرامش وراحتی ندارم.به دلیل وجود نداشتن سکون و ایستایی.درسته در آن از فرم های کرو و نرم استفاده شده که احساس آرامش را به انسان القا میکند. ولی به دلیل پیچیدگی و مدولار بودن آن بیشتر احساس ناامنی دارم.واین طرح دارای جذابیت و گیرایی خاصی است.
قاسم مهشید ( 1391/03/02 ) :
با عرض سلام و درود
به نظر می رسد در این جا چه به واسطه سرکشی در معنا، یا سرکشی پدیداری،از همگرایی فضای واقعی و فضای ایده آل به صورت آنی مرزها باقی می مانند، چرا که سرکشی ویرانی روش مند هر نوع کد یا قانونی که به فضا و معماری پرداخته است نیست، برعکس، سرکشی بین درون و بیرون، بین مفهوم و تجربه گفتمان جدیدی معرفی می کند.
زهرا ره روان ( 1391/03/02 ) :
با سلام
در نگاه اول این شهر دیدگاه تکنوتوپیایی را تداعی میکند. که شهر ومعماری بهم رسیده اند.
این شهر اگر چه در دید کلی پیچیده و بهم ریخته به نظر میرسد، اما با دقت بیشتر و وارد شدن به جزییات سلولهای شهر، در میابیم که با این همه پیچیدگی و بزرگ مقیاس و انتزاعی بودن، بازهم حس امنیت وآرامش یک بافت شهری را القا میکند.
ایجاد احجام بلند در کنار صفحات کوتاه نشانگر این است که فضای زندگی وآرامش به خوبی از معابر وفضاهای سطح شهر تفکیک شده است.
زهرا ره روان
سیده سمیرا ĩذرمینا ( 1391/03/02 ) :
با سلام
من با نظر دوستانم راجع به تکنوتوپیایی بودن این طرح موافقم. مونومنتال بودن در طرح به وضوح مشخص است، مقیاس بزرگ برجهای سطح شهر و تلفیق معماری و شهر. اجزا به صورت تناسخ وار در کنار هم قرار گرفته اند، اما مشخص نیست اگر جزئی دچار نقص شود جزء قابل تعویض است یا کل؟!بر خلاف ظاهر سر درگمی که دارد اگر همه اجزا با نظم اجرا شوند و مسیرها به درستی هدایت شوند،احساس سر در گمی از درون از بین میرود.نکته مورد بحث در اینجااین است که ارتباط افراد در سطح شهر (میدان شهری)واحد است یا به صورت هر محله یا قسمت یک میدان شهری برای رفع نیازهای ساکنین طراحی شده است؟ که اگر مورد دوم درست باشد و بقیه اجزا به درستی کار کنند، میتواند شهر مطلوبی برای زندگی باشد.
منا مهرگان ( 1391/03/03 ) :
سلام
به نظر من این ساختار شهری به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای بزرگ منشانه بشر نمی باشد با وجود اینکه شهر در مقیاس بزرگ و تکنولوژیک اجرا شده است اما حسی که القا می کند کاملا بی روح و سرد است ...
سحر تابع بردبار ( 1391/03/08 ) :
باسلام.
ازنظر من طرح وایده این شهر از نظر تکنولوژی بسیار قوی است اما بهتراست در حدطرح باقی بماند. این شهر بزرگ مقیاس نمیتواند پاسخگوی نیاز انسان به امنیت وارامش باشد. چراکه یکی از موارد القای حس امنیت به انسان، انسان مقیاس بودن فضا است.به اعتقاد من پیچیدگی طرح احساس سر در گمی را به انسان القامیکند ....باتشکر
شهروز بنافی ( 1391/03/16 ) :
با توجه به وجود خیابان های چند طبقه در این شهر و البته طرحی که به نظر برای آینده می رسد فکر می کنم که تحت تاثیر اندیشه هایی چون سانت الیا می باشد و به اعتقاد من نمی توان این اثر را آرمان گرایانه نامید چراکه در این صورت با شهری مواجهه می شویم که زندگی برای انسان در آن به حد کاملن مطلوب و رویایی باشد که به نظر بنده امری غیرممکن است، در حالی که زندگی در این شهر عملن امکان پذیر نیست و در واقع طرحی خیالی است.
مرضیه باقری ( 1391/03/18 ) :
khaste nabashid karetoon alieee,khodaee cheghad fekraton baze,har chand pichidas ama kheili bahale
هادی جعفرلو ( 1391/04/06 ) :
باسلام
به نظر من این طرح از لحاظ خلاقیت فقط زیباست امادرمورد اینکه توان برای شهر پیاده کرد غیرممکن است بخصوص با رشد جمعیتی که در جهان اتفاق افتاده است .ثانیآآن آرامشی که از لحاظ ایستایی به دنبال آن هستیم من در این طرح نمی بینم و این پیچیدگی احساس اغتشاش و نا امنی را به انسان القا می کند . اما در حد طرح مجموعه تفریحی که انسان در این فضا ها به دنبال تحرک و پویایی است بسیار خوب است.
نسیم شاهین ( 1391/04/07 ) :
نسیم شاهین
بنده با نظر دوستان مبنی بر ایجاد خلاقیت در طرح موافقم ولی به دلیل پیچیدگی بیش از حد پاسخگوی آرامش انسان نمی باشد.
عباس دهداران ( 1391/04/07 ) :
باسلام
اگرچه درهم بافتگی فضای شهری با عناصر معماری سبب ایجاد نوعی ÷یوستار فضایی میشود اما باید دید دربرابر این دستاورد چه چیزهایی را ازدست میدهیم ! در این پروژ علاوه بر نادیده گرفتن اشی انسانی کلیه فضاها باوجود بیانهای متفاوت دارای زبانی مشترک هستند که ناخودآگاه باعث خستگی و یکنواختی فضا میشود
ستار قلی زاده ( 1391/04/07 ) :
سلام با توجه به روحیه انسان شاید طرح در نگاه اول بسیار زیبا به نظر اید ولی مشکلی که وجود دارد عادات انسانهاست ما انسانها شاید اول از ان خوشمان اید ولی با استناد به فرم های ان بعد از یک مدتی با ان به مشکل بربخوریم و با توجه به روحیه تنوع طلب خودمان از ان خسته شویم و به نظر من شهر ماندگار شهر اقای لینچ است

ثبــــــــت نظـــــــر

 
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :

سیکل التقاطی بازتولید فضا در عصر نئولیبرالیسم: از تخریب تا ساختن...تا تخریب ـ سروش خانی
تبعید یا زندانیان خود خواسته معماری؛ رم کولهاس و هرمنوتیک دیوار در دوران حبس بزرگ
هنر گفت و گو ـ ورسو با دیوید هاروی ـ شهرهای شورشی، مقاومت شهری و سرمایه داری. قسمت دوم
پلازای مدنی خودْانگیخته برای شهر شورشی؛ هنگ کنگ و آینده ای که از دل انقلابی شهری بیرون آمد
اجلاس بریکس و ظهور شرقْ جنوب صنعتی در برابر غربْ شمال پساصنعتی
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group